Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Stan.Gobien »

Ellen1308 schreef:Heeft iemand wel eens een auto gehuurd in Philadelphia bij het Amtrak station?

Wij komen 19 juli in NYC aan maar de huurprijzen liggen daar erg hoog. We kijken nu of we met Megabus naar Philadelphia kunnen reizen en daar een auto huren.
Check Newark Airport even.
Wij gingen met de trein van Penn Station NYC naar Newark airport om daar onze huurauto te halen. Scheelde veel in prijs + vermijd je het drukke verkeer rond NYC en is niet zo ver als Philly + airport locatie met veel auto's.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik lees hier en daar dat het vliegveld van Tampa 2 gebieden heeft. Rood en blauw. Ook in de garage waar de huurauto's staan.
Maakt dat qua aanbod van de auto's nog wat uit? Kan je eenvoudig van de ene '' kleur '' naar de andere lopen?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellis71 »

Ik weet wel dat toen wij aankwamen op Tampa en op weg gingen richting het gedeelte van de rental cars, moet je met een lift en als je de lift uitkomt staat daar een mannetje die je vraagt met welke luchtvaartmaatschappij je bent gekomen en aan de hand daarvan sturen ze je of naar de blauwe of naar de rode parkeergarage.
Wij vlogen met Lufthansa, en hij wilde ons richting de rode garage dirigeren, maar ik had op flyertalk gelezen dat er in de blauwe garage meer keus was bij National, dus geheel tegen de regels in zijn wij naar de blauwe garage gegaan.
Maar volgens mij liggen ze naast elkaar en loop je zo van de 1 naar de ander.

Ook wij vliegen dit jaar weer op Tampa, wederom met Lufthansa en gaan weer heel eigenwijs naar de blauwe garage :wink:
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

welke luchtvaartmaatschappij je bent gekomen en aan de hand daarvan sturen ze je of naar de blauwe of naar de rode parkeergarage
Wtf? Wat heeft de luchtvaartmaatschappij te maken met de verhuurmaatschappij waar je hebt geboekt?
Afbeelding
Ellis71
Amerikafan

Bericht door Ellis71 »

@Division, dat vroeg ik me dus ook af.
Vond het ook een vreemde gang van zaken, want wat heeft je luchtvaartmaatschappij te maken met je verhuurder.
Dus we gaan het zien in april, of het mannetje er nog staat.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik heb al tig keer op TPA een auto gehuurd maar nog nooit zo'n mannetje gezien. We gaan in april weer. Ws pech gehad @Ellis71, zou 'm gewoon negeren ;)
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Ik ga het beleven. We vliegen met Lufthansa. Als het in blauw niet bevalt lopen we wel naar rood en andersom. Ik zie dat de grote Amerikaanse maatschappijen aankomen in Blauw. Mischien dat over het algemeen juist daar het aanbod groter is ?
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Zou toch lachen zijn als je gewoon zegt dat je met de benenwagen aangekomen bent. Waar sturen ze je dan naartoe? :lol:
Afbeelding
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Josje99 »

Ellen1308 schreef:@dejong89, ja bij heel veel aanbieders gekeken maar nergens zulke mooie prijzen gezien!

We hebben het gewoon geboekt! We komen op 19 juli aan in NYC. We nemen dan daar een overnachting en willen dan de volgende dag met Megabus naar Philadelphia reizen. Deze bus stopt bij het Amtrak Station en daar hebben we nu de auto geboekt bij Hertz, een minivan voor 17 dgn voor 586 euro.

Een auto huren in New York zou ons minstens het dubbele gekost hebben!
Hoe kom je aan zo'n goedkoop tarief?
Ik kijk ook voor vanaf Philadelphia maar zit nu toch al aan € 1000,00 voor een suv. :shock:
Ellen1308
Amerikafan

Bericht door Ellen1308 »

@Josje99: wij halen de auto op bij Hertz op het Amtrak Station, niet op het vliegveld.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Als het goed is is het verhaal van een blauwe en een rode garage op Tampa vanaf deze maand verleden tijd.

http://www.tampaairport.com/tpa-nears-e ... an-phase-1

Bericht door Josje99 »

@Ellen1308; oh ja dat zou eventueel ook een optie voor ons kunnen zijn.
ik ben alleen bang dat daar de keuze niet zo groot is of dat je er 1 toegewezen krijgt.
heb je hier ervaring mee? of iemand anders ervaring bij een Amtrak station de auto ophalen?
Ellen1308
Amerikafan

Bericht door Ellen1308 »

@Josje99: nee, geen ervaring mee. Tot nu toe altijd een auto opgehaald op het vliegveld. Maar afgelopen jaar op Miami airport konden we ook niet kiezen, kregen we gewoon een auto toegewezen. Nu zijn wij ook niet zo kieskeurig; hoeven niet per sé een bepaald model te rijden. Als hij maar schoon is en het goed doet!
Prijs voor een standard SUV was trouwens precies hetzelfde als voor de minivan. Minivan leek ons net even wat meer ruimte, zeker als je de 3de rij stoelen neerklapt. Hoeven we niet iedere keer te passen en meten met de koffers in de auto zetten :wink:

PS. ik zie trouwens dat wij exact dezelfde periode naar Amerika gaan! Wij vertrekken ook op 19 juli en gaan terug op 10 augustus!
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ellen1308 schreef: Prijs voor een standard SUV was trouwens precies hetzelfde als voor de minivan. Minivan leek ons net even wat meer ruimte, zeker als je de 3de rij stoelen neerklapt. Hoeven we niet iedere keer te passen en meten met de koffers in de auto zetten :wink:
Ruimte tussen een standaard SUV en MPV is echt enorm. Met de 3e zitrij kan je in een Grand Caravan of een Town en Country al meer dan genoeg kwijt. Met de 3e zitrij naar beneden hou je helemaal een balzaal over. Hou er wel rekening mee dat je vaak geen bank achterin hebt zoals wij in Europa maar echt twee losse stoelen. Dat kan soms wel is onhandig zijn als je met zn vijven bent...
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

@Ellen1308
ja dat zag ik dat we tegelijk gaan!
alleen jullie gaan daarna nog een stuk zuidelijker dan ons.....
jaartje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door jaartje »

Ook ik zit met een aantal vragen wbt de autohuur. We hebben onze vliegtickets bij een reisburo geboekt. Via hen kunnen we via Sunny Cars een auto boeken. Ik verschoot echter van de prijzen!!
Nu is het zo dat mijn familie ons op de lucht haven kan komen halen en wij in Ventura een auto kunnen huren, daags erna. Dit scheelt een heleboel in kosten. Kwestie van vraag en aanbod natuurlijk.
Maar sunny cars zit niet in Ventura, dus dit houdt zowieso op..
Nu via hertz gekeken. Echter zegt het meisje van het reisburo me op te passen wbt de verzekeringen. Je zou lang niet altijd fatsoenlijk verzekerd zijn en er zouden ter plekke nog (vele) kosten bij kunnen komen om wel enigszins verzekerd te zijn...???

Kan iemand me in jip en janneke taal uitleggen of ik bij Hertz voldoende ben verzekerd? Ik bedoel dan dus ook als we bv smorgens bij de auto komen en er is iemand tegenaan gereden een doorgereden oid...
Alvast heel erg bedankt!
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Sunny cars is ook gewoon een "broker" oftewel een tussenhandelaar.
Daar zijn er 10-tallen van, en allemaal terug te vinden als je dit gehele topic (en de voorgaande delen) doorleest,
dan krijg je ook gelijk antwoord op je verzekeringsvraag.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

jaartje schreef:Kan iemand me in jip en janneke taal uitleggen of ik bij Hertz voldoende ben verzekerd? Ik bedoel dan dus ook als we bv smorgens bij de auto komen en er is iemand tegenaan gereden een doorgereden oid...
Alvast heel erg bedankt!
In het kort: als je via een Nederlandse (of ander EU land) website een auto huurt in USA dan ben je normaal gesproken altijd volledig verzekerd, dus ook voor schade als iemand doorgereden is. Ook heb je geen eigen risico. Als je ter plaatse in de USA een auto huurt kunnen de kosten veel hoger zijn en ook moet je dan extra betalen voor je verzekeringen (Amerikanen zijn verzekerd op naam, in Europa ben je verzekerd op auto).
Het maakt dus niet uit of je via Sunny Cars, Hertz of een andere website boekt. Je hebt het reisbureau verder niet nodig voor het boeken van een huurauto, dat kun je allemaal zelf doen, is totaal niet ingewikkeld. En Sunny Cars is inderdaad geen verhuurbedrijf zoals Hertz, zij zijn alleen maar een tussenpersoon (waar op zich niks mis mee is)
Laatst gewijzigd door sanook op 04 feb 2018, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Volgens mij is het enige verschil dat Sunny Cars een W.A.- dekking tot $7.500.000 biedt, terwijl dit bij de andere tussenpersonen tot $1.000.000 is. Ik heb dit altijd voldoende gevonden en vele anderen op dit forum met mij.
Rechtstreeks in Amerika boeken is inderdaad vanwege de verzekeringen niet aan te bevelen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

1.000.000 WA lijkt mij inderdaad ook ruim voldoende, en vergeet niet dat die 7.000.000 alleen geldt voor schadel/letsel die je zelf veroorzaakt. Bij schade/letsel veroorzaakt door derden ben je afhankelijk van de verzekering van de tegenpartij.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer