Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bitje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Bitje »

😉

Jullie ook!
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Vanmorgen gebruik gemaakt van de Meet and Assist. Wij waren wat te vroeg, de host ook. Werden om 1045 uur opgehaald. Om 1100 uur zaten we aan de koffie. Heerlijk!
Loves Vegas!
pepilein
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door pepilein »

Gisteren om 06.00 uur op Schiphol. Geen controle op de 4 uur tijds-regeling. 07.00 uur zaten we aan een ontbijtje. Viel reuze mee dus. 10.00 uur gingen we de lucht in. Geen meet & assist nodig gehad, al begrijp ik de keuze wel hoor.
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

marceld schreef:
16 jul 2022, 09:22
@Pepito Werd je met Silver ook weggestuurd voor priority bagage-afgifte?
Dat weet ik niet, het is me niet opgevallen of mensen met Silver wil of niet bij de Sky Priority Check-in konden komen.
Maar na de check-in was er een kleine rij, man of 20, voor de roltrap omhoog en daar kwam het gezin met Silver achter ons in de rij staan.
Ze kwamen van de andere kant afgelopen, dus of uit economy check-in balies, of misschien hadden ze alleen handbagage.
Maar hier mochten ze de (rol-)trap naar security niet op, en konden naar de lange rij. (De trap rolde trouwens niet.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Zondagochtend op Schiphol om 7:00 uur, meet and assist netjes op tijd en om 7:20 uur waren we overal doorheen. Heerlijk ontspannen zo, ideale service.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

marieke van oorschot schreef:
17 jul 2022, 11:31
Vanmorgen gebruik gemaakt van de Meet and Assist. Wij waren wat te vroeg, de host ook. Werden om 1045 uur opgehaald. Om 1100 uur zaten we aan de koffie. Heerlijk!
Ik vind het dus een regelrechte schande! Je kan blijkbaar gewoon op een normale manier overal doorheen. Maar je moet er (fors) voor betalen. Dus de wachtrijen zijn gewoon een verdienmodel geworden. Belachelijk...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Almere vak V :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Almere vak V schreef:
18 jul 2022, 09:53
Dus de wachtrijen zijn gewoon een verdienmodel geworden. Belachelijk...
Ze moeten de zomerbonus toch ergens terug zien te verdienen. :mrgreen:
Groet,

Old Faithful
marieke van oorschot
Amerikafan

Almere vak V schreef:
18 jul 2022, 09:53
17 jul 2022, 11:31
Ik vind het dus een regelrechte schande! Je kan blijkbaar gewoon op een normale manier overal doorheen. Maar je moet er (fors) voor betalen. Dus de wachtrijen zijn gewoon een verdienmodel geworden. Belachelijk...
Relax mensen. Ja, het is een verdienmodel. En ja, deze dienst bestaat al langer. Is niet speciaal hiervoor in het leven geroepen. Alleen maken er nu meer mensen gebruik van door de situatie op Schiphol.
Heb ik er spijt van? Nee zeker niet. Het was het geld meer dan waard. Is het een luxedienst? Ja dat zeker weten. Maar eerlijk gezegd, ik zou het zo weer doen.
En ja, ik weet ook dat er mensen zijn (een vriendin van mij) die deze dienst niet hebben afgenomen, ook zondag met KLM vertrokken en gewoon lekker met 30 minuten overal doorheen waren.
Ieder moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt!
Loves Vegas!
Almere vak V
Amerika-expert

18 jul 2022, 11:05
Relax mensen. Ja, het is een verdienmodel.
Het feit dat het dus kan. Zegt mij dat Schiphol zn zaakjes niet op orde heeft. Maar goed, dat weten we al een jaar of 10...

Maar beter dit dan de mensen die zogenaamd in een rolstoel gaan zitten. Helemaal ronduit walgelijk...
marieke van oorschot
Amerikafan

Helemaal met je eens. Schiphol zou de zaken goed op orde moeten hebben. Dan hoeven deze diensten niet eens te bestaan. Hopen dat dat snel weer aan de orde gaat zijn. Want hoewel ik er nu gebruik van heb gemaakt, geef ik uiteraard liever m’n geld ergens anders aan uit. :wink:
Loves Vegas!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

De pretparken gebruiken dit soort verdienmodellen al langer ;-) ! In de zomer in Universal sta je standaard 2 - 3uur in de rij voor een (populaire) attractie. Behalve als je dik betaalt, dan mag je de rijen voorbij. En als je nog wat meer betaalt, heb je iemand die je alle attracties vooraan in het karretje neerzet. Ik hoop dat we weer naar wat normalere situaties op vliegvelden teruggaan, maar het is overal op vliegvelden nu zo. En wie weet, is dit wel de toekomst ... :blink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik mag het woensdag weer gaan beleven. Vlieg met KLM naar Berlijn voor mijn werk. Gisterenochtend was het bij terugkomst vanuit het VK prima te doen. 15:15 geland(polderbaan), 16:00 op P3.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

De Tempelhof Lounge is open @dejong89

tempel.jpg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Almere vak V
Ik vind het dus een regelrechte schande!
Ik ben het volkomen met je eens en heb dit in dit forum een tijdje geleden ook al gepost, zie viewtopic.php?f=30&t=78045&p=1288111#p1288111

Toch zijn er mensen, (ik respecteer ieder zijn mening), die er echt anders over denken, zoals @roelb en @Timothy555
Almere vak V
Amerika-expert

Er zijn wat mij betreft 3 type met rijen:

De eerste rij zijn mensen die door een beperking geholpen moeten worden. Dat staat wat mij betreft buiten kijf en daar hoeven we geen enkele discussie over te hebben. Mijn oudste zit helaas in een rolstoel. En die zou er alles voor over hebben om in die lange rij te mogen staan. Want het gaat niet alleen om die rij. Het gaat over zelfstandig zijn, zelfstandig kunnen wonen, je vrij kunnen bewegen, onafhankelijk zijn, de schoenen te kunnen kopen die je wilt hebben, de opleiding kunnen volgen die je wilt volgen. En zelfs iets simpels als ook bij de bovenste plank van de supermarkt kunnen zonder dat je om hulp hoeft te vragen.
Maar er zijn dus mensen die dat niet begrijpen. Of ook graag in een rolstoel willen zitten. Want dan hebben ze voorrang op Schiphol. Ik gun het ze van harte!!

Dan heb je de tweede rij met mensen. Dat zijn de mensen die je vaste klant zijn. Die meerdere keren per jaar vliegen. Dat je die aan je wilt binden begrijp ik ook. Dat is je reguliere inkomen. Dat je die dus voordelen biedt begrijp ik. Maar dat deden ze ook al toen deze poppenkast nog niet aan de orde was. Nou ben ik één van die figuren die tussen de 30 en 40 keer per jaar in een vliegtuig stapt. Dus ja, ik mag langs bepaalde rijen, ik heb toegang tot bepaalde plekken. En als het druk is maak ik daar gebruik van. Maar ik ben nog steeds graag ruim vantevoren op een vliegveld. Dan hoef ik niet te haasten. En als ik nog wil werken of een paar telefoontjes plegen doe ik dat op een rustige plek. En als die er niet is maak ik gebruik van een lounge. Maar ik wil nog steeds zo kort mogelijk in een vliegtuig zitten. Dus nee, ik sta niet te trappelen om als eerste in een buis opgesloten te worden waar ik de komende 10 uur niet meer uit kom. En ik blijf ook niet gezellig op een vliegveld hangen omdat ik daar gratis kan eten of douchen or whatever. Dan wil ik zo snel mogelijk naar huis of een andere plaats van bestemming.

Dan heb je de derde rij met mensen. De doorsnee toerist die hooguit 1 keer misschien 2 keer per jaar op Schiphol komen. De grote hoop zullen we maar zeggen. Dat je niet voor al die mensen bovenstaande service kunt en wilt bieden daar heb ik alle begrip voor. Die mensen vinden het wellicht ook niet zo heel erg om net even wat lager in de rij te staan. Die gaan op vakantie. Die hebben de tijd. Die vinden het niet erg dat de koffie belachelijk veel kost. Vakantie is nou eenmaal duur. Dus vooruit maar.
Maar dat je verschil gaat maken. Door mensen diensten te laten leveren waardoor men langs de ellenlange wachtrijen kan omdat ze blijkbaar nog meer geld willen betalen voor hun vakantie. Dat gaat er bij mij simpelweg niet in. Of het kan wel. Of het kan niet. Maar het kan niet zo zijn dat er in enen deuren opengaan omdat je meer geld wilt betalen.

En natuurlijk bestaan deze diensten al langer. Maar toen was er geen Schiphol wat bij hoog en laag probeert uit te leggen. Dat ze er ook niks aan kunnen doen. Dat ze machteloos staan. En ga zo maar door. Volstrekt onacceptabel.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@bedeve Yes, had hem al gezien! :thumbup: We sluiten vrijdag om 12:00 af en ik vlieg pas om 17:30 terug. Dan kan ik in alle rust nog even werken :mrgreen:
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
18 jul 2022, 15:38
Maar dat je verschil gaat maken. Door mensen diensten te laten leveren waardoor men langs de ellenlange wachtrijen kan omdat ze blijkbaar nog meer geld willen betalen voor hun vakantie. Dat gaat er bij mij simpelweg niet in. Of het kan wel. Of het kan niet. Maar het kan niet zo zijn dat er in enen deuren opengaan omdat je meer geld wilt betalen.
Daar is al veel over gezegd hier op het forum. Ik heb er ook zo mijn bedenkingen bij maar zolang het wordt aangeboden en men er dik voor wil betalen snap ik Schiphol wel, het is snel verdiend. Of het juist is wat Schiphol doet is een andere vraag. Zolang de wachtrijproblemen niet opgelost zijn, zou het niet aangeboden moeten worden. Maar goed dat is mijn eigen ongezouten mening. Ik neem het de personen die er gebruik van maken niet kwalijk, wel Schiphol dat ze dit nog steeds doen!

Ik kies er dan liever voor de volgende keer zonder ruimbagage te reizen zodat ik niet eerst naar de incheckbalie moet (hetzij om in te checken, hetzij om de koffer af te geven). Dat heeft mij vorige maand erg veel tijd gekost. Mocht er eind van de zomer nog een tripje komen dan wil ik dat echt eens proberen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Ach, het blijft een keuze. Nu al van meerdere vrienden gehoord dat ze binnen 1.5 uur van auto naar koffie bij de gate zijn gekomen. Dat de afgelopen 2 dagen. Gaat dan wel om intercontinentaal, maar die 4 uur was dus ruim voldoende, zonder extra betalen of een :evil: rolstoel optie.

Kan je lekker dat extra geld aan een biertje besteden :thumbup:
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Zeker, voor die 150 euro heb je op Schiphol al snel 2 koffie en een croissantje . :lol:
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer