Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door laanvdj »

Mark1987 schreef:
08 okt 2024, 09:05
Nou wij hebben ook uiteindelijk de knoop doorgehakt!!
3 tickets (2 volwassenen, 1 kind)
Amsterdam - Las Vegas (directe vlucht, premium comfort)
Los Angeles - Amsterdam (directe vlucht , normaal economy)

Tickets waren met bagage zonder upgrades net iets over de €1000,- pp.
Uiteindelijk met alle extra's €3800,- moeten betalen.

Veel geld, maar de afgelopen maanden steeds in de gaten gehouden hebbende was dit gisteren een redelijk goede deal.

Hoop dat jullie er iets aan hebben.
Heb de prijzen in de gaten gehouden door middel van google flights alerts.
Wij doen het altijd andersom. Heen economy en terug premium comfort.
Omdat je dan een nachtvlucht hebt, dus meer plaats om te slapen, kleinere cabines en niet onbelangrijk, 2 koffers p.p.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Geboekt voor 854 pp incl koffers en stoelreservering 20-07-2025 t/m 06-08-2025

Frankfurt-Miami met Delta Airlines en geboekt bij Delta Airlines .
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
freek44
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door freek44 »

Inmiddels toch maar een beslissing genomen voor een vlucht naar Orlando in de meivakantie. Uiteindelijk is het een overstap in Canada geworden voor de heenweg:

BRU-YUL-MCO - Air Canada (13u8m reistijd)
MCO-IAD-BRU - United (11u24m reistijd)

Voor 2 volwassenen en 2 kinderen komen we uit op € 3.588,50 (€897 p.p.). Geboekt via United, economy, inclusief 1 koffer p.p. en stoelkeuze. Bij Air Canda daarna zelf stoelen gekozen tegen betaling waardoor we op dit totaalbedrag komen. Niet de goedkoopste optie maar we waren op zoek naar een zo kort mogelijke reistijd en geen te lange overstap. En Brussel ligt voor ons dichtbij (1u15m als de Antwerpse ring mee zit :D).
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Ook ik ben al een tijdje aan het kijken naar vliegtickets voor volgend jaar (27 mei heen naar SFO, 20 juni terug van LAS). Maar ik kom niet onder de 950 uit met stoelkeuze en bagage, wat een bizarre prijzen ik wacht nog een maandje af ofzo en dan slik ik mijn trots naar door :cry: .
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
BruceS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BruceS »

Ik heb (vind ik dan toch) na lang zoeken dan toch een mooie deal gevonden.
We wilden graag naar Florida in juli 2025. Zat telkens te zoeken om te vliegen vanaf Brussel/Dusseldorf naar Miami/Orlando. Allerlei combinaties gemaakts, multi-trip, enkeltjes, etc. maar nooit echt een mooie deal.

Nu uiteindelijk geboekt: Frankfurt - Tampa (8-27 juli) retour in Premium Economy met Lufthansa (uitgevoerd door Discover) voor 2 volwassen en 1 kind, inclusief stoelselectie voor e3725,-

Tampa kiezen scheelde behoorlijk t.o.v. Miami en Orlando. Prijs van de huurauto maakt bijna geen verschil
barbiebien
Amerika-ontdekker

Bericht door barbiebien »

Ik zie net bij het inloggen bij Air France dat mijn domestic Delta vlucht van Orlando naar Atlanta gecanceld is en dat ik moet bellen voor een alternatief. Ik heb hier nul ervaring mee dus ik vroeg me af of iemand nog tips heeft voor ik ga bellen.

Ze moeten mij gratis op een andere vlucht zetten? Ik had een overstap van 3 uur 23, die wil ik graag wat korter. Het gaan om een Premium flex ticket mocht dat nog uitmaken.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ja ze boeken je gratis om, kijk even voor je belt naar welke alternatieve vlucht je zou willen hebben.
barbiebien
Amerika-ontdekker

Ik zie dat Delta geen andere vlucht heeft naar Atlanta om de vlucht naar Nederland goed te kunnen halen, of met een overstap van vijf uur daar heb ik geen trek ik. Ik moet dus het hele traject van de terugreis omboeken. Ik heb op de heenreis economy geboekt en terug premium economy, kan ik dan nu gewoon een andere premium economy terugreis kiezen zonder extra kosten?
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

gewoon kijken wat delta wel heeft op heenweg (ook andere overstap) en dan vragen wat de mogelijkheden zijn en dat je zelf een voorkeu hebt gevonden.
Normaal boeken ze dezelfde klasse gratis om (anders geld terug voor klasse verschil ?)
barbiebien
Amerika-ontdekker

Ik zie onder andere 1 uur 12 minuten overstap JFk, 49 minuten op Atlanta, 1hr 29 op Detroit aan overstappen. Ik weet niet zo goed wat realistisch is op de terugweg met 3 kinderen. We vliegen in mei dus geen orkaan seizoen.

Ik zie online dat ik inderdaad gratis de vlucht kan wijzigen, ik kan alleen niet vinden of dit voor het hele traject geldt of alleen de terug vlucht.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Dan zou ik persoonlijk voor 1:29 gaan. Terug dan. Heen zou ik dit te krap vinden.
Gewoon via Flights.Google ( of via Delta.com ) je gewenste vluchten zoeken , vluchtnummers noteren en aan Delta vragen of ze je omboeken op deze vluchten. Dit kan volgens mij zelfs via hun Chat.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Op de terugreis een overstap van 49 minuten op Atlanta vanaf Orlando boek ik nooit, in mei is er al kans op de onweersbuien 's middags. Daardoor kan de inkomende vlucht al vertraging hebben en jouw vertrekkende vlucht uit Orlando ook nog een keer.
Ik heb ze alle 3 al gehad het afgelopen jaar, Detroit vind ik het prettigste van de 3.

Ik heb in zo'n situatie (annuleren van een van de vluchten) ook een keer het hele ticket laten annuleren ipv wijzigen, puur omdat een nieuw ticket goedkoper bleek.
barbiebien
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties!

Het is een Delta vlucht, geboekt via Air France. Ik zat zelf ook aan 1:29 via Detroit te denken, dan is je eerste vlucht ook wat langer dan naar bijvoorbeeld Atlanta en kan je misschien wat tijd goedmaken als je te laat vertrekt. Het gaat inderdaad om het traject Orlando - Amsterdam, helaas is opnieuw boeken niet goedkoper nu.
barbiebien
Amerika-ontdekker

Even een update, ik heb alles opgezocht en ze gebeld. Blijkt er een code wijziging of iets anders kleins te zijn waardoor de vlucht geannuleerd is en er blijkbaar exact weer zo ingezet is, dus de vlucht is niet geannuleerd.
jbal
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jbal »

Vanavond geboekt bij Delta richting Atlanta vanuit Brussel

21/05 - 17/06/25: Brussel - Amsterdam - Atlanta en terugvlucht non-stop richting Brussel. (inc. bagage en stoel)

2 volw. aan 1511 Euro.

Was al van 2017 geleden dat ik nog had geboekt richting VS, dus ik vond deze prijs best ok.
RogierS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RogierS »

Ben zelf al maanden aan het kijken naar gunstig geprijsde tickets naar Las Vegas. Heen 11 juli en terug 15 aug 2025.

Direct vliegen vanaf Amsterdam naar LV komt neer op ca. EUR 1.100,- pp (excl. baggage en stoel). Met een gezin van 4 best een behoorlijke kostenpost. Vliegen vanuit Düsseldorf of Brussel levert weliswaar kostenvoordeel op, maar ook heel veel nadelen in de zin van diverse keren overstappen en ongunstige tijden.

De laatste tijd zit ik wat meer te kijken naar de multi city mogelijkheden en het is me opgevallen dat vooral vliegen vanaf Frankfurt heel voordelig kan uitpakken. Althans als je naar de ticketprijzen kijkt. Vliegen via bijvoorbeeld Montreal, New York of Toronto levert ticketprijzen op van EUR 500 a EUR 700,= pp (excl. baggage en stoel).

Naast dit prijsvoordeel zijn het over het algemeen ook allemaal directe vluchten en ook gunstige tijden. Nadeel is dat je zowel op de heenreis alsmede op de terugreis nog een hotelovernachting moet boeken. Ook komen er nog kosten bij van OV/taxi en je moet natuurlijk ook nog wat eten...

Die meerkosten wegen denk ik niet op tegen het ticket voordeel dat met 4 personen dus al snel oploopt naar gemiddeld EUR 2.000,=. Daar heb je best 2x een middenklasse hotel voor inclusief alle bijkomende kosten. Daarnaast kom je denk ik ook nog eens uitgeruster aan op je bestemming, doordat je de reis breekt met een overnachting.

Hebben andere mensen ervaring met dergelijke multi city vluchten? Zie ik wat over het hoofd? Zijn er nog andere routes, die vergelijkbare prijzen opleveren?

Natuurlijk vlieg ik liever direct met de KLM naar Las Vegas, maar die prijzen......is een multi city vlucht een goede oplossing?

Benieuwd naar jullie meningen.

Dank alvast!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hangt er van af wat je precies onder een multi city vlucht bedoelt. In principe is dat heen en terug van een verschillende luchthaven. Als dat past in jullie reisschema dan is daar niks op tegen lijkt me. Of bedoel je iets anders met multi city vlucht?
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

mtl schreef:
27 okt 2024, 11:13
Of bedoel je iets anders met multi city vlucht?
Bijvoorbeeld onderstaande schema:

11 juli Frankfurt - Montreal
12 juli Montreal - Las Vegas
15 aug Las Vegas - Montreal
16 aug Montreal - Frankfurt

Ca. EUR 600,= pp (excl. bagage/stoel) met Air Canada en directe vluchten. Vliegen via New York of Toronto levert ook goedkopere vluchten op dan direct vanaf Amsterdam naar Las Vegas vliegen. Je kan natuurlijk op de heen of terugreis nog voor een andere stad kiezen, maar mijn ervaring is dat de prijzen dan juist weer wat stijgen, maar nog steeds fors minder dan de directe KLM vlucht naar Las Vegas.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dit is gewoon een retoerticket Frankfurt-Las Vegas. Maar waarom zowel heen als terug overnachten in Montreal? Dat kost ook weer extra.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Een regulier retourticket met directe vluchten kost rond de EUR 1.000,=.

Het goedkoopste retourticket houdt in dat we 12 uur op het vliegveld van Montreal moeten blijven en de aansluitende vlucht naar LV heel vroeg in de ochtend weer vertrekt. Andere tickets komen met 2 tussenstops c.q. minder gunstige vertrek of aankomsttijden. Als de tijden wat gunstiger zijn, zie je dat ook direct terug in een hogere ticketprijs.

Wellicht is mijn vergelijking niet helemaal eerlijk daar ik de andere mogelijkheden vergelijk met de directe KLM vlucht vanaf Amsterdam....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer