Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hylhen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Hylhen »

Ook in dit topic meldt zich een 1ste x Amerika/Floridaganger....maar een onzekere :oops:

Ik ben druk aan het kijken naar vliegtickets voor volgend jaar maar ik kom er maar niet uit....

Wat ik zoek is:

heen 26-04-2013 Amsterdam/Düsseldorf - Fort Myers Florida

terug 09-05-2013 Miama Florida - Amsterdam/Düsseldorf

dit voor 4 volwassen personen.

Ben bang dat ik verkeerd kijk en ik dingen over het hoofd zie zoals goedkopere aanbieders ....daardoor bevries ik een beetje.
En wat te doen bij de opties annulering en reisverzekering (zoals bij Cheaptickets)....is het niet goedkoper om zelf een doorlopende reisverzekering te boeken die volgens mij veel goedkoper is (Via Thomas Cook € 200 en dan ben je tot € 1500 verzekerd per persoon) en bij Cheaptickets liep het al gauw naar de € 400.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Geef je datums eens in bij bv. chaser.nl of skyscanner.com.
Hier kun je ook alerts instellen zodat je een
Mailtje krijgt als de prijzen stijgen of dalen.
Reis en annulerings verzekering hebben wij zelf afgesloten, wij hebben deze doorlopend.
We hebben deze al een paar keer nodig gehad( ziekenhuis opname, sterfgeval), dus wel belangrijk!
En let op werelddekking.
Tizzy90
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tizzy90 »

@Hylhen. Met http://matrix.itasoftware.com/search.htm komt ik uit op 602,- p.p. met Düsseldorf als vertrek/aankomst (KLM/Delta). Voor 8,- p.p. meer vlieg je van en op Amsterdam met United of US Airways.

Reisverzekering/annuleringsverzekering zou ik zelf afsluiten. Wij (mijn vriend en ik) hebben een een doorlopende reis/annuleringsverzekering, werelddekking met enkele extra's, bij de Hema voor iets van 5 euro per maand.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hylhen schreef: Wat ik zoek is:

heen 26-04-2013 Amsterdam/Düsseldorf - Fort Myers Florida

terug 09-05-2013 Miama Florida - Amsterdam/Düsseldorf

dit voor 4 volwassen personen.
Ik ben bang dat deze tickets niet meer te krijgen zijn :D
Of bedoel je 2014?
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door RuudB »

Even een vraagje over de vluchtinformatie via checkmytrip.com. We hebben tickets geboekt (DUS-LHR-JFK) via de site van American Airlines. Deze wordt deels dus door British Airways uitgevoerd (DUS-LHR). Met onze boekingscode van American kunnen we op hun site al onze vluchten zien en zijn ze bevestigd. We hebben tevens een boekingscode van British Airways, maar die geeft alleen de heenreis weer (DUS-LHR-JFK) en dus niet de terugreis. Dit zowel op de site van British Airways zelf als op checkmytrip. Ik maak me er zelf niet zo´n zorgen over (we zullen wel weer terug komen), maar iemand een idee, een reden of hier ervaring mee?
Afbeelding
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Waarschijnlijk omdat ze verschillende boekingsystemen gebruiken. (alhoewel er recentelijk wel contracten afliepen en al dan niet vernieuwd werden).
British Airways gebruikt het Amadeus systeem. American Airlines Galileo of Sabre. Ofzoiets......... :)

Checkmytrip raadpleegt enkel Amadeus, en daarom zie je je AA info daar niet. Probeer http://www.virtuallythere.com daarom eens.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

:offtopic:
mtl schreef:
Hylhen schreef:heen 26-04-2013
terug 09-05-2013
Ik ben bang dat deze tickets niet meer te krijgen zijn :D
Hij wil tijdreizen eens uitproberen. Kan je zeggen dat je daar een flink jaarsalaris voor moet hebben en daar dan nog eens een hypotheek voor moet afsluiten, voor je dat kan regelen. Maar zeker de moeite waard.

Euhmm.. "terug naar de onze".
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Hier wordt ook met spek geschoten
Hoe kan je een reis boeken voor 'the past' ?

Komt wel goed :lol:

Prettig weekend (morgen toch)

Kingair
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Hier een bijna gratis ticket Amsterdam - Chicago

€ 429.00 en nog net geen 24 uur om te beslissen :lol:

https://www.paperflies.com/index-b.html

Groeten,

Kingair
inqubus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door inqubus »

Aan het kijken om met 6 personen vanuit Brussel naar New York te vliegen. Periode: 13/12 - 20/12
Bij SN Brussels Airlines staan ze aan 496. Mij lijkt die prijs niet meer te zakken. Ik heb 2j geleden 420 betaald per ticket maar zo goedkoop gaan ze niet meer komen denk ik :)

ik had ook gemaild naar connections of ze iets extra konden doen (lees korting geven) als we bij hen 6 tickets bestellen. Op hun site staat namelijk ook 496. Droog antwoord terug dat het niet kon en dat er zelf nog 12 euro per ticket bijkwam omwille van dossierkosten.....maar geantwoord dat het zeer spijtig is en dat ik dan wel bij SN Brussels Airlines zelf bestel.
GerdDG
Amerika-newbie

Bericht door GerdDG »

We hebben vlucht Brussel - Washington, 28/10/2013 - 10/11/2013

Ik heb apart nog 3 binnenlandse vluchten geboekt bij American Airlines.
We hebben vlucht van Washington naar Boston, met tussenstop op JFK.
Dan Boston naar NY, en paar dagen later weer van NY naar Washington.

Bagage kan je gewoon inchecken op de luchthaven tegen betaling veronderstel ik?
En voor de vlucht naar Boston, loopt die overstap op JFK voor binnenlandse vlucht vlot? We hebben 1u40.
Normaal moeten we toch geen douane enz passeren hiervoor, en gewoon naar de andere terminal gaan?
Harry-Carla
Amerikafan

Bericht door Harry-Carla »

Beste lezer(s),

Ik (Harry) heb het geheime plan bedacht om volgend jaar misschien een weekje met Carla naar New York te gaan. Zij weet dus niets en mag niets weten :wink:
Nu dacht ik aan vertrek op dinsdag 3 juni en terugvlucht op 10 juni (2014).
Wat wil ik graag nog meer weten:

- Vliegen op dinsdags voordeliger?
- Non Stop?
- Welke luchthaven het beste op vliegen in New York?
- Zo mogelijk inclusief hotel? HP?
- Of, is het apart boeken (vluchten en hotel) voordeliger?
- Mogelijkheid vrij reizen met Openbaar vervoer in New York?
- Andere tips?
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

@GerdDG

Geen douane of immigration op je binnenlandse vluchten. Gewoon security bij vertrek, bij de overstap geen als je in dezelfde terminal blijft. Ik hoop dat je eerst even in Washington D.C. blijft alvorens je weer een vlucht neemt.
Checked luggage zal tegen betaling zijn, soms iets voordeliger bij online check-in op voorhand.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

@harry
Ik heb ook al ondervonden dat vluchten op weekdagen soms goedkoper zijn, maar dit is geen vaste regel.
Vanuit Amsterdam kan je denk ik wel non stop naar New York, vanuit Brussel kan het ook.
JFK is de luchthaven met de meeste internationale vluchten, dus veel kans dat een non-stop daar naartoe gaat. JFK is wel iets verder van Manhattan dan bijvoorbeeld La Guardia of Newark.
Connections doet voor vertrek vanaf Brussel dikwijls pakketten inclusief hotel. Weet niet direct een Nederlands alternatief. Alhoewel Expedia en Ebookers die ook doen volgens mij.
Hangt er van af, de hotels in de pakketten zijn meestal niet de beste, lees de reviews (kritisch) op tripadvisor na.
De metro in NY (vooral manhattan) is zeer uitgebreid en je kan tickets kopen met meerdere beurten.
Voor vervoer van luchthaven naar hotel is een shuttle soms een goede optie. Even opzoeken wanneer je de luchthaven en hotel vastlegt.

Tips:
- Een hotel op Manhattan is natuurlijk het leukste en duurste, maar er zijn ook alternatieven. Best ander topic daarvoor openen of sticky gebruiken.
- Een opendek busrit doorheen manhattan via de tourcompany's is leuk voor een eerste ontdekking van de stad en helpt verdere oriëntatie. Zoek voor online voordeel, eventueel met een pas die ook andere sights combineert.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Harry-Carla schreef:Beste lezer(s),

Ik (Harry) heb het geheime plan bedacht om volgend jaar misschien een weekje met Carla naar New York te gaan. Zij weet dus niets en mag niets weten :wink:

- Non Stop?
- Zo mogelijk inclusief hotel? HP?
- Of, is het apart boeken (vluchten en hotel) voordeliger?
- Mogelijkheid vrij reizen met Openbaar vervoer in New York?
- Andere tips?
Leuk idee Harry. Ik bedoel het niet flauw, maar ben je je zelf ook een beetje aan het orienteren? Ik zie (aan het aantal berichte) dat je niet nieuw bent op dit forum. Een aantal van je vragen komen bijna wekelijks terug en kan je met de zoekfunctie eenvoudig terugvinden....toch?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Harry-Carla
Amerikafan

Bericht door Harry-Carla »

Ruud2004 schreef:
Leuk idee Harry. Ik bedoel het niet flauw, maar ben je je zelf ook een beetje aan het oriënteren? Ik zie (aan het aantal berichte) dat je niet nieuw bent op dit forum. Een aantal van je vragen komen bijna wekelijks terug en kan je met de zoekfunctie eenvoudig terugvinden....toch?
Hallo Ruud,
natuurlijk ben dat ook aan het doen en heb links naar verschillende onderwerpen/vragen al opgeslagen en bekijk die ook. Maar, een direct antwoord op mijn vragen (zoals Stan.Gobien doen) krijg ik dan niet te zien.
Heb bijvoorbeeld ook gevonden dat het goedkoper is in Queens een hotel te boeken.
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
BenjaminLD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door BenjaminLD »

Heeft iemand ervaring met de verandering in ticketprijzen bij Delta?
Ik heb afgelopen zondag tm dinsdag 2 tickets gezien naar Las Vegas in januari voor 595 p.p.
Ik had graag vandaag willen boeken maar sinds woensdag zijn deze tickets opeens 712 p.p.
Ik weet dat de ticketprijzen vaak per dag verschillen en op de dinsdag over het algemeen het goedkoopst zijn.
Geld dit ook bij Delta? Of heb ik per ongeluk een aanbieding gemist waar ik niks vanaf wist?
Ik heb btw ook al mijn cookies gewist en vanaf verschillende IP-adressen geprobeerd te zoeken.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nogmaals: als je een mooie deal ziet, gelijk boeken. Geldt voor elke airline. Nooit denken van ik boek over een paar dagen wel. Meteen toeslaan!
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

GerdDG schreef:We hebben vlucht Brussel - Washington, 28/10/2013 - 10/11/2013

Ik heb apart nog 3 binnenlandse vluchten geboekt bij American Airlines.
Een tip voor een evt. volgende reis: probeer een multi-city ticket te boeken. Omdat je dan binnenkomt met een intercontinentale vlucht is het inchecken van bagage (op je vervolgvluchten) gratis. Dan kan zo'n ticket € 100 duurder zijn dan wanneer je alles los boekt, maar met een beetje bagage inchecken heb je dat er (soms) zo uit.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Harry-Carla schreef:Beste lezer(s),

- Non Stop?
Op http://matrix.itasoftware.com/ kun je bij "Destination" kiezen voor "New York, NY - All airports", en als je "see calendar of lowest fares" kiest, zie je de prijzen voor een hele maand. Je vindt die prijzen terug bij de betreffende luchtvaartmaatschappijen en/of de bekende boekingssites, al dan niet verhoogd met boekingskosten.
Op dit moment maakt het voor de prijs niet veel uit op welke dag je vertrekt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer