Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
@Patrick80
????? €820 ????? Voor jouw data kom ik via mijn link op €415 voor een jetta of gelijkwaardig.............. En da's volgens mij geen verkeerde prijs.
????? €820 ????? Voor jouw data kom ik via mijn link op €415 voor een jetta of gelijkwaardig.............. En da's volgens mij geen verkeerde prijs.
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
das zeker niet verkeerd!!
ik zal wel iets fout hebben gedaan. Ik ga straks weer even kijken
thnx
ik zal wel iets fout hebben gedaan. Ik ga straks weer even kijken
thnx
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb via rentalcars bij Dollar een Ford Focus (of gelijkwaardig) gereserveerd voor € 409,00
Inbegrepen in de prijs:
Cascoschade vermindering (CDW)
WA-dekking (TPL)
Diefstalbescherming (TP)
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
Onverzekerde bestuurdersbescherming (UMP)
Nationale veiligheidstoeslag
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
Onbeperkt aantal kilometers.
Lijkt me een goede deal of zie ik iets over het hoofd?
Inbegrepen in de prijs:
WA-dekking (TPL)
Diefstalbescherming (TP)
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
Lijkt me een goede deal of zie ik iets over het hoofd?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Nette deal!
A3
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo iedereen
Momenteel ben ik mijn USA reis voor 2017 aan het voorbereiden. Vorig jaar kreeg ik een Jeep Grand Cherokee mee. Voor de volgende reis zou ik echter graag met een Jeep Wrangler rondrijden.
Pick up = San Fransisco
Drop off = Las Vegas
Welke car rental companies bieden dit exact model aan ?
Momenteel ben ik mijn USA reis voor 2017 aan het voorbereiden. Vorig jaar kreeg ik een Jeep Grand Cherokee mee. Voor de volgende reis zou ik echter graag met een Jeep Wrangler rondrijden.
Pick up = San Fransisco
Drop off = Las Vegas
Welke car rental companies bieden dit exact model aan ?
- bedeve
- Amerika-expert
@ CptGunar ; dat wordt bellen !
JEEP is niet een auto die je bij autoverhuurders in California en zeker niet in de Bay Area veel tegenkomt
En dan ook nog de Wrangler.
Is het TE Redneck voor de Californians ??
Fox kan hem hebben.
2e is Dollar.
Maar het wordt bellen,bellen voor je .
JEEP is niet een auto die je bij autoverhuurders in California en zeker niet in de Bay Area veel tegenkomt
En dan ook nog de Wrangler.
Is het TE Redneck voor de Californians ??
Fox kan hem hebben.
2e is Dollar.
Maar het wordt bellen,bellen voor je .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
@ bedeve Bedankt voor je reactie!
De reden voor de Jeep Wrangler zijn een paar trails waar men zowel 4WD als high clearance aanraadt.
Bijvoorbeeld, "The Shafer Trail" - nabij Canyonlands NP in Utah.
Misschien kan is de Jeep Grand Cherokee nog net voldoende qua terrein mogelijkheden ?
De reden voor de Jeep Wrangler zijn een paar trails waar men zowel 4WD als high clearance aanraadt.
Bijvoorbeeld, "The Shafer Trail" - nabij Canyonlands NP in Utah.
Misschien kan is de Jeep Grand Cherokee nog net voldoende qua terrein mogelijkheden ?
- bedeve
- Amerika-expert
@CptGunar ,een oplossing is een andere auto huren en voor specifieke expedities zoals Shafer ter plekke een Wrangler huren.Dat doen heel veel mensen . De campers bijv. Ik weet dat forumgenoot Marenko in 2015 voor Shafer een jeep heeft gehuurd.
Even een pb sturen en navragen.
Even een pb sturen en navragen.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
ennuh, is het wel handig om een off road trail te rijden met een huurwagen? als je panne krijgt ben je het haasje!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Je kunt in Moab uitstekend een Jeep Wrangler huren om off road te rijden, hebben wij verleden jaar ook gedaan. En voor het redelijk gewone 'werk' zoals MV en Muley Point volstond de gewone SUV.
https://canyonlandsjeep.com Is een uitstekend bedrijf. 'S morgens vroeg staat je Jeep klaar, met koelbox gevuld met ijs en water. Ook krijg je een gids met mooie off road routes. Een aanrader wat mij betreft
https://canyonlandsjeep.com Is een uitstekend bedrijf. 'S morgens vroeg staat je Jeep klaar, met koelbox gevuld met ijs en water. Ook krijg je een gids met mooie off road routes. Een aanrader wat mij betreft

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben al een tijdje opzoek via verschillende websites naar een auto voor een periode van 15 dagen +-.
De prijs zou neerkomen op iets van een 450 euro (voor een compact size auto), wat volgens mij wel goed lijkt te zijn.
Het is de bedoeling dat ik normaal gezien de rondreis helemaal alleen rij (Las Vegas -> LA -> SF -> Yosemite -> DV -> Las Vegas)
Echter begin ik meer en meer te twijfelen over het feit van "wat als?". Stel ik ben op een bepaalde dag niet capabel om te rijden (ziek / iets gebeurd / ... Ik zit namelijk wel met een "rustig" schema die moet gevolgd worden)
Mag ik dan m'n vriendin laten rijden, ook al hebben we geen 2de bestuurder genomen? ( het zit namelijk zo dat m'n vriendin 24 is, dus underage, en als ik dan kijk om een auto te huren met 2de bestuurder & underage fee; zit ik al snel aan 800-850 euro ipv 450, enkel en alleen om EVENTUEEL m'n vriendin te laten rijden..
Oké, stel dat m'n vriendin dan eventueel wel aan het stuur zou zitten en iets tegenkomt, zal het wss niet verzekerd zijn en toestanden, maar is er geen manier om eventueel tijdens de reis, als het nodig is, een extra bestuurder & leeftijdshizzle toe te voegen als er iets met mij zou gebeuren?
De prijs zou neerkomen op iets van een 450 euro (voor een compact size auto), wat volgens mij wel goed lijkt te zijn.
Het is de bedoeling dat ik normaal gezien de rondreis helemaal alleen rij (Las Vegas -> LA -> SF -> Yosemite -> DV -> Las Vegas)
Echter begin ik meer en meer te twijfelen over het feit van "wat als?". Stel ik ben op een bepaalde dag niet capabel om te rijden (ziek / iets gebeurd / ... Ik zit namelijk wel met een "rustig" schema die moet gevolgd worden)
Mag ik dan m'n vriendin laten rijden, ook al hebben we geen 2de bestuurder genomen? ( het zit namelijk zo dat m'n vriendin 24 is, dus underage, en als ik dan kijk om een auto te huren met 2de bestuurder & underage fee; zit ik al snel aan 800-850 euro ipv 450, enkel en alleen om EVENTUEEL m'n vriendin te laten rijden..
Oké, stel dat m'n vriendin dan eventueel wel aan het stuur zou zitten en iets tegenkomt, zal het wss niet verzekerd zijn en toestanden, maar is er geen manier om eventueel tijdens de reis, als het nodig is, een extra bestuurder & leeftijdshizzle toe te voegen als er iets met mij zou gebeuren?
-
- Amerikakenner
@vito. je hebt gelijk.
beter gezegd. is het verstandig om met een auto uit de algemene verhuur dit soort trails te rijden. als je hem er specifiek voor huurt dan prima. maar anders lijkt het me een risicovolle gelegenheid.
beter gezegd. is het verstandig om met een auto uit de algemene verhuur dit soort trails te rijden. als je hem er specifiek voor huurt dan prima. maar anders lijkt het me een risicovolle gelegenheid.
- bedeve
- Amerika-expert
De eerste vraag van je slaan we maar over, want dat is vragen naar de bekende weg.kriegniet schreef:, maar is er geen manier om eventueel tijdens de reis, als het nodig is, een extra bestuurder & leeftijdshizzle toe te voegen als er iets met mij zou gebeuren?
Je tweede vraag lees je hier niet zo veel.
Ja, je kunt onderweg altijd een extra bestuurder toevoegen.
Dat moet wel in persoon gebeuren,dus je moet naar een vestiging van de autoverhuurder om die extra bestuurder te laten toevoegen aam je bestaande overeenkomst.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
Op deze optie was ik ondertussen ook al uitgekomen. Het lijkt me de beste keuzeVito schreef:Je kunt in Moab uitstekend een Jeep Wrangler huren om off road te rijden, hebben wij verleden jaar ook gedaan. En voor het redelijk gewone 'werk' zoals MV en Muley Point volstond de gewone SUV.

Nee, dat mag niet.kriegniet schreef:Mag ik dan m'n vriendin laten rijden, ook al hebben we geen 2de bestuurder genomen?
Ja, je kan haar toe laten voegen. Maar dit kan alleen voordat er een ongeluk gebeurt als zij de bestuurder is, daarna kan het niet meer en ben je dus onverzekerd. En waarschijnlijk moet je naar een verhuurlocatie om haar alsnog toe te laten voegen als bestuurder.kriegniet schreef:Oké, stel dat m'n vriendin dan eventueel wel aan het stuur zou zitten en iets tegenkomt, zal het wss niet verzekerd zijn en toestanden, maar is er geen manier om eventueel tijdens de reis, als het nodig is, een extra bestuurder & leeftijdshizzle toe te voegen als er iets met mij zou gebeuren?
Hoe begrijpelijk jouw vraag/situatie ook is, het mag niet wat je eventueel van plan bent. De gevolgen kunnen financieel zeer slecht uitpakken. Let wel, kunnen, want er is gelukkig geen zekerheid dat het mis zal gaan.
Ik had eens naar die site gekeken en die Jeeps zijn gemaakt om op zulke trails te rijden, dit is een goede om hier in te plaatsen vito! Stock Jeep Wranglers kunnen redelijk wat hebben mits je ervaring er mee hebt. De GROUND CLEARANCE 0 ft. 8.8 in. (8.8 in.). Mijn Nissan Xterra GROUND CLEARANCE 0 ft. 8.3 in. (8.3 in.) Grand Cherokee 10.5 inches.CptGunar schreef:Op deze optie was ik ondertussen ook al uitgekomen. Het lijkt me de beste keuzeVito schreef:Je kunt in Moab uitstekend een Jeep Wrangler huren om off road te rijden, hebben wij verleden jaar ook gedaan. En voor het redelijk gewone 'werk' zoals MV en Muley Point volstond de gewone SUV.
https://canyonlandsjeep.com Is een uitstekend bedrijf. 'S morgens vroeg staat je Jeep klaar, met koelbox gevuld met ijs en water. Ook krijg je een gids met mooie off road routes. Een aanrader wat mij betrefti.p.v. per sé die Jeep Wrangler via de standaard rental companies proberen te krijgen.
Even snel naar Shafer trail gekeken, dit kan makkelijk met een Grand Cherokee om eerlijk te zijn.
http://www.traildamage.com/trails/index.php?id=280
Wil niet spammen, maar kijk even naar mijn YouTube kanaal waar ik een video heb staan met mijn "Stock" Nissan Xterra. Afgelopen zomer in Colorado Moderate trails mee gereden waar waarschijnlijk de gemiddelde AA forumer mij gek verklaart.

En om deze reden ga je niet alleen offroadbabarage schreef:ennuh, is het wel handig om een off road trail te rijden met een huurwagen? als je panne krijgt ben je het haasje!

Maar als je je echt zorgen maakt over wat voor auto op de trail zou ik een VW Beetle aan kunnen raden:
[youtube]EDkDrBsPQOQ[/youtube]
-
- Amerika-ontdekker
we gaan eind mei naar Denver en hebben via Rentelcars een Chrysler 300 geboekt voor 590,- voor 18 dagen.
Inbegrepen in de prijs
WA-dekking (TPL)
Diefstalbescherming (TP)
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
De hoogte van de borgsom/het eigen risico
Het autoverhuurbedrijf vereist een borg van US$ 0.00 inclusief belasting bij het ophalen van de auto. De borg zal na de huurperiode teruggestort worden, zolang aan de voorwaarden is voldaan.
De auto heeft een eigen risico voor schade van US$ 0.00 inclusief belasting.
De auto heeft een eigen risico voor diefstal van US$ 0.00 inclusief belasting.
Er is geen eigen risico voor de dekking van de cascoschade vermindering van het autoverhuurbedrijf zelf.
mijn vraag:
Ik lees links en rechts wel horror verhalen over het ophalen van een auto, dat de auto niet aanwezig is, een upgrade of extra verzekeringen,
vraag 1:
zijn we zo voldoende verzekerd?
vraag 2: wij willen geen upgrade deze auto is prima voor ons, mocht de auto er niet zijn moet de verhuurder dan een grotere aanbieden voor de zelfde prijs?
nog enige tips waar je echt op moet letten bij het ophalen en terug brengen van een auto, voor ons word dit de eerste keer en vinden het best spannend allemaal.
Inbegrepen in de prijs
WA-dekking (TPL)
Diefstalbescherming (TP)
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
De hoogte van de borgsom/het eigen risico
Het autoverhuurbedrijf vereist een borg van US$ 0.00 inclusief belasting bij het ophalen van de auto. De borg zal na de huurperiode teruggestort worden, zolang aan de voorwaarden is voldaan.
De auto heeft een eigen risico voor schade van US$ 0.00 inclusief belasting.
De auto heeft een eigen risico voor diefstal van US$ 0.00 inclusief belasting.
Er is geen eigen risico voor de dekking van de cascoschade vermindering van het autoverhuurbedrijf zelf.
mijn vraag:
Ik lees links en rechts wel horror verhalen over het ophalen van een auto, dat de auto niet aanwezig is, een upgrade of extra verzekeringen,
vraag 1:
zijn we zo voldoende verzekerd?
vraag 2: wij willen geen upgrade deze auto is prima voor ons, mocht de auto er niet zijn moet de verhuurder dan een grotere aanbieden voor de zelfde prijs?
nog enige tips waar je echt op moet letten bij het ophalen en terug brengen van een auto, voor ons word dit de eerste keer en vinden het best spannend allemaal.
-
- Amerikakenner
ja hoor Sonja. je hebt alle nodige verzekeringen.
bij het ophalen kan men je een upgrade tegen betaling aanbieden, daar kun je gewoon nee tegen zeggen. kan zijn dat ze wat aandringen of bv zeggen dat de koffers niet gaan passen maar ook daar trek je je niets van aan en je houdt het op nee. mocht jouw categorie auto er niet zijn krijg je een grotere auto mee zonder extra kosten.
dan kan het zijn dat ze je extra verzekeringen aanbieden. die heb je niet nodig dus ook hier zeg je nee. enige waar je over kan denken is de road side assistance, das voor pech onderweg. das een keuze of je dat wel of niet neemt. tis een stukje extra zekerheid maar de kans dag je lek rijdt is niet zo groot, wil je daar dag extra geld voor uitgeven of los je het op het moment zelf op? wij nemen het iig niet. de ene keer dat ik wat had (sleutels in de auto en deur op slot gegooid, oeps
) heb ik de AAA (ANWB) gebeld en die kwamen het gratis fixen op vertoon van mijn Nederlandse ANWB kaart.
er even van uitgaande dat je niets extra's neemt kijk je op het contract dat ze uitdraaien. staat overal declined en staat er bij het af te rekenen bedrag 0 dan zit je goed.
eenmaal bij de auto loop er ff een rondje omheen voor schades en dan kan je gaan.
bij het terugbrengen krijg je meestal een formulier met je eind kilometerstand en dat is gelijk je bewijs dat de auto is ingeleverd. in principe moeten ze hier evt schades op melden dus hou even in de gaten of dag gied staat.
bij het ophalen kan men je een upgrade tegen betaling aanbieden, daar kun je gewoon nee tegen zeggen. kan zijn dat ze wat aandringen of bv zeggen dat de koffers niet gaan passen maar ook daar trek je je niets van aan en je houdt het op nee. mocht jouw categorie auto er niet zijn krijg je een grotere auto mee zonder extra kosten.
dan kan het zijn dat ze je extra verzekeringen aanbieden. die heb je niet nodig dus ook hier zeg je nee. enige waar je over kan denken is de road side assistance, das voor pech onderweg. das een keuze of je dat wel of niet neemt. tis een stukje extra zekerheid maar de kans dag je lek rijdt is niet zo groot, wil je daar dag extra geld voor uitgeven of los je het op het moment zelf op? wij nemen het iig niet. de ene keer dat ik wat had (sleutels in de auto en deur op slot gegooid, oeps

er even van uitgaande dat je niets extra's neemt kijk je op het contract dat ze uitdraaien. staat overal declined en staat er bij het af te rekenen bedrag 0 dan zit je goed.
eenmaal bij de auto loop er ff een rondje omheen voor schades en dan kan je gaan.
bij het terugbrengen krijg je meestal een formulier met je eind kilometerstand en dat is gelijk je bewijs dat de auto is ingeleverd. in principe moeten ze hier evt schades op melden dus hou even in de gaten of dag gied staat.
- rmathijssen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik kan er heel moeilijk iets van terugvinden, net of niemand een standard SUV ophaalt in Boston bij Alamo. Weet iemand wat voor fleet ze hebben bij Boston Airport voor de standard SUV? (SFAR: Hyundai SantaFe of gelijkwaardig volgens Alamo).
Verder een vraag welke ik al wel eerder ben tegen gekomen, maar mij nog niet helemaal duidelijk is. Ik ga van Boston naar Miami, ik heb een Toll-device erbij genomen voor het noord-oosten, maar deze werkt niet met Sunpass, dat is mij al duidelijk. Normaal gesproken heeft Alamo toll-by-plate voor Sunpass, echter hoor ik wisselende verhalen of dit ook werkt met Alamo auto's met een kenteken van buiten Florida. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verder een vraag welke ik al wel eerder ben tegen gekomen, maar mij nog niet helemaal duidelijk is. Ik ga van Boston naar Miami, ik heb een Toll-device erbij genomen voor het noord-oosten, maar deze werkt niet met Sunpass, dat is mij al duidelijk. Normaal gesproken heeft Alamo toll-by-plate voor Sunpass, echter hoor ik wisselende verhalen of dit ook werkt met Alamo auto's met een kenteken van buiten Florida. Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Amerika-ontdekker
dank je voor het snelle bericht 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties