Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Miquel
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Miquel »

Ik was er zeker van dat ik alle verzekeringen had echter zit ik dit nu na te kijken, ik heb er twee staan;

Ep-extended Protection en de CDW.

Nu weet ik dat ik de CDW sowieso nodig heb maar kan nergens de SLi (Li) vinden, is dit dan de Ep-extended Protection?
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Whitestreet schreef: Ik had ook inderdaad al uitgebreid filmpjes op YouTube gekeken over de kofferruimte, en inderdaad krijg je er 2 harde koffers moeilijk in.
Ook wij huren een Mustang Convertible volgend jaar (was een harde wens) dus vond het ook wel belangrijk om te weten. Wij kiezen maar voor zachte koffers om mee te nemen.
2 jaar geleden op hawaii ook een ford mustang met 2 harde koffers. 1 op de achterbank en 1 in de kofferbak ging prima!
Komende week weer een convertible gehuurd en de 2 harde koffers gaan gewoon mee samen met 2 kleine harde koffers. gewoon verdelen over achterbank en kofferbak.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Miquel schreef: Nu weet ik dat ik de CDW sowieso nodig heb maar kan nergens de SLi (Li) vinden, is dit dan de Ep-extended Protection?
Jep, terminologie is bij elke verhuurder en in elk land weer anders, maar dat is inderdaad de aansprakelijkheidsverzekering.
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Thnx!!!!
papaatje1966
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door papaatje1966 »

dejong89 schreef:Ja ,dat kan.

Skip the counter via AutoEurope - Dollar.
Heb de reservering van een Convertible gemaakt op AutoEurope in samenwerking met Dollar.
Heel mooie rate voor 11 dagen in juli18 te Orlando.
Voucher reeds ontvangen in mijn mailbox.

Nu is mijn vraag als newbie...
*Kan iemand mij uitleggen welke stappen tedoen voor SKIP the Counter in MCO?" Indien mogelijk ontwijk ik liever de balie. Ik zie iedereen hier over praten maar heb geen idee hoe dit te doen.
Mvg,
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Skip the counter is een dienst van Alamo. Ook bij Hertz heb je een vergelijkbaar systeem (Ultimate choice).

Bij de andere verhuurders moet je naar mijn weten altijd bij de balie langs.
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door reddevil »

Voor zover ik begrepen heb kan het via Dollar Express. Je reservatie moet dan gelinkt moet worden aan je Dollar Express account en blijkbaar doen ze dit niet meer voor contracten via brokers, beetje irritant natuurlijk.

Met een Dollar Express account kun je blijkbaar nog wel steeds gebruik maken van de Dollar Express line, mocht deze op het betreffende vliegveld bestaan.

Gezien de prijzen van Dollar heb ik zelf momenteel een auto gehuurd via Dollar voor mei 2018 op LAX. In de tussentijd hou ik de prijzen een beetje in de gaten. Als Alamo in de buurt komt dan zet ik het gewoon om. Of als de prijs van Dollar verder zakt, dan pas ik het ook aan. Ik had een paar dagen na het boeken al een pricedrop van 42 euro gezien. Vervolgens via Autoeurope de inlevertijd een half uurtje aangepast en ik kon de nieuwe prijs selecteren. De 42 euro werd daarna netjes gecrediteerd op mijn credit card en ik kreeg een nieuwe voucher (met nieuw bevestigingsnummer van Dollar ook).
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Heeft iemand gehoord van Right Cars; ik vond deze gewoon via Sky Scanner?

ik weet dat ik deze 2 LDW en CDW/SLI nodig heb maar toen ik verder wilde stond er onder aan de pagina: Waarschuwing uw eigen risico is op dit moment niet beschermd??
Wij hebben toch geen eigen risico of heb ik dat verkeerd gezien??

YOUR RENTAL INCLUDES
Unlimited mileage
Local taxes
Insurance (Collision Damage Waiver, Third Party Liability)
Airport Surcharge
24 Hour Road assistance

zijn de verzekeringen dan voldoende?
ook vraag ik me af hoe dit dan gaat met de tol in Florida want hij staat niet in het lijstje.
Is misschien goedkoper met verhuur maar heb toch vraagtekens :oops: :oops:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Sommigen zijn wel heel vasthoudend!
Gisteren in San Diego met reeds ingecheckte reservering naar de kiosk om rental agreement uit te printen. Nadat we klaar waren komt er een baliemedewerker op ons afgestapt dat hij de overeenkomst moet nakijken. Haha ja dacht het niet!
Op de valreep vraagt hij of we geen roadside assistance willen hebben..... :shock:

Sommigen willen heeeeeel graag verkopen! Trap er niet in!
papaatje1966
Amerika-newbie

Hoi Forumleden.
Verleden week via "autoeurope" een boeking gedaan voor een Convertible Ford Mustang of gelijkaardig met de firma "DOLLAR" te Orlando-airport MCO
De prijs (345€) voor 11dagen (juli2018) leek me aardig goed tov wat wij dit jaar betaalden bij alamo.
Nu lees ik regelmatig hoe agressief ze soms bij DOLLAR aan de balie tewerk gaan en je geen autokeuze hebt in de garage (toegewezen).
Nu is het mss een ongepaste vraag, maar aangezien ikzelf het een mooie prijs vind, heb ik er wel voor over om eventueel het gemoed vd medewerker beter te stemmen door te plaatse een tip te geven. (20 tot 50dollar).
Aanvaarden de medewerkers zulke praktijken positief in die verhuurbedrijven?
En zo ja, wie geef ik het best een tip? De man aan de balie met zijn gezeur over extra's, of de persoon in de garage die je de wagen geeft?

Mvg,
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waarom zou je een fooi willen geven?
papaatje1966
Amerika-newbie

Mss (goedkopere) upgrade of keuze van wagen in de garage :)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Bewaar je tip, voor het geval de auto naar je keuze er niet tussen staat, dan maar tot in de garage.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Zou het ook zeker niet aan de balie geven, de cabrios zijn meer dan vermoedelijk toch allemaal een Mustang.. Minder ga je in ieder geval niet krijgen. Zou me dr niet druk om maken.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

marsie schreef:Zojuist een reservering ( betalen op locatie) gemaakt bij Hertz downtown San Diego
SFAR 26 dagen voor $1306,- ( half juli -half augustus 2018)

[
Op Hertz airport is deze auto bijna $1000 duurder :o , helaas geen skip the counter op de locatie downtown.
Hoe kom je dan op de verhuurlocatie vanaf het vliegveld? Moet je dat dan zelf regelen of gaat er wel ene busje?
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

En ook nog een algemene vraag... Ik heb de berichten 'op het onderwerp' welke auto kreeg jij mee gelezen. Wat mij opvalt is dat als ik kijk voor een mid-size SUV van alamo, de dagprijzen (die de forumleden opgeven) zo ontzettend verschillend zijn. Echt van 26 tot 62 bij wijze van spreken (allemaal voor afgelopen zomer). Heb op allerlei sites zitten kijken maar zie door de bomen het bos niet meer. raar genoeg kan ik waarschijnlijk via het reisbureau (bij alamo) een midsize SUV huren voor 36 euro per dag (inclusief boekingskosten die je dan natuurlijk hebt) voor de periode juli-augustus. Is dat een goeie prijs?
En is de kans groter dat autoverhuurprijzen de komende tijd stijgen of juist dalen. waar is dat van afhankelijk?
Bedankt voor jullie reacties alvast!
marsie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door marsie »

RuthdeLange schreef:
marsie schreef:Zojuist een reservering ( betalen op locatie) gemaakt bij Hertz downtown San Diego
SFAR 26 dagen voor $1306,- ( half juli -half augustus 2018)

[
Op Hertz airport is deze auto bijna $1000 duurder :o , helaas geen skip the counter op de locatie downtown.
Hoe kom je dan op de verhuurlocatie vanaf het vliegveld? Moet je dat dan zelf regelen of gaat er wel ene busje?
Het is ongeveer 10 minuten met een taxi, ook heb ik van een ander forumlid begrepen dat hij zijn auto uiteindelijk toch op het vliegveld kon afhalen.
Het verhuurcentrum van alle autoverhuurbedrijven ligt niet op de airport zelf maar dicht in buurt.
Florida 1993
Zuid-West 2018
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Nog even tip meegeven mbt Alamo en boeken via broker:
Ik had mijn reservaties geboekt via drive usa. Daarna alamo check in en skip the counter gedaan waar mogelijk.
Ter plaatse is checkin OK. Alsook auto ophalen via skip the counter lukt. Maar eens bij terugkeer wil men de volledige rental opnieuw chargen op je kredietkaart. Dus dan ben je wel wat tijd kwijt om dit juist te krijgen.
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Dat zou je denken. Echter heb ik bij Alamo een booking gedaan via autoeurope. Nu kan ik wel inchecken bij Alamo maar skip the counter kan niet...
Omdat het gedaan is via een 3th party.
Of bedoel je via zo een losse counter en niet bij een persoon aan de balie?

Ga dat nu voor het eerst doen, ben benieuwd hoe snel dat werkt.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Ik had hier eens gelezen dat je het adres in de balk kan veranderen nadat je online check in had gedaan. Op die manier kan je wel STC doen. Maar beter dus niet doen.. Ik merk net dat de 1e rental het volledige bedrag in USD nogmaals heeft afgetrokken van mijn CC. Ben nu bij Alamo aan het horen om dit te corrigeren.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer