Heb voor het eerst net een hele slechte ervaring met de Emerald club achter de rug.
Omdat het bijna 50% goedkoper was dan bijv Alamo voor 28 dagen voor een rondje Vancouver via de US, met mn EC lidmaatschap een midsize geboekt.
Daar aangekomen was het aanbod in de EC lane ronduit treurig, zo slecht nog nooit gezien. Alleen een stuk of 6 fullsize FCars. Dat gaat niet passen met vrouw, 2 puberdochters en bijbehorende bagage. Maar dat kwam in het verleden altijd wel goed... Nu niet, greeter kon niets doen. In de Executive lane stonden 2 auto's die wel geschikt waren, een grote Nissan suv en een Ford Edge. Wij uitleggen dat het echt niet paste en of er iets geregeld kon worden. Ja hoor, voor 70 CAD per dag excl tax, verzekering etc x 28 dagen

Die boodschap kwam van de manager vandaan bleek. Dus daarheen, maar deze kwam met het verhaal "tsja meneer hoogseizoen zo gaat dat".
Ik uitleggen dat National altijd behulpzaam is, kun je niet iets doen? Niet dus.
Dus toen zat er niets anders op naar de balie te gaan en daar om de manager van de manager te vragen maar die "was druk".
Ik vervolgens maar gevraagd of ik een telefoon bij de balie mocht gebruiken om de EC member service te bellen. Dat was goed. Iedereen kon me horen, waarbij ik de starre houding uitlegde en naar de manager van de regio vroeg. Vonden de medewerkers aan de balie en de klanten duidelijk niet prettig.
Op dat moment kwam er een greeter die vertelde toch een oplossing te hebben

Voor deze ene keer konden we de Ford Edge uit de Exec lane zonder meerprijs meekrijgen. Waren we intussen al 1,5u over bezig.
Niet ruim, bagage past maar net, maar goed betaald voor een midsize dus maar genomen.
Willen we wegrijden, komt de volgende grap. "U weet dat u geen verzekeringen en 2e bestuurder heeft geboekt"? En ze bleven voet bij stuk houden. Ik uitgelegd dat we uit Europa komen en niet eens zonder verzekering kunnen boeken. Vervolgens moest ik zelfs m'n boekingsbevestiging laten zien, nog steeds geloofde ze niet dat ik inclusief had geboekt. Na het doorsturen van de pdf per mail gingen ze pas over stag.
Kortom, vervelende ervaring en 2 uur discussies na een lange vlucht en 9 uur tijdsverschil. Voor mij geen National meer in Canada.