Bij het checken van onze gereserveerde stoelen, nu 3 weken voor vertrek, zag ik dat er zowel op de heen als terugvlucht (BRU - ORD en ORD - SFO) erg veel stoelen vrij zijn in de Economy Plus afdeling terwijl de Economy vrijwel vol zit.
Nu vraag ik mij af wat er gebeurt met die stoelen. Ik neem aan dat ze die niet leeg willen laten staan. Worden die uiteindelijk aan de gewone Economy prijs verkocht of moeten die altijd de volle Economy Plus prijs opbrengen. Of zakt de prijs enigszins?
Hoe zit het eigenlijk met de upgrade toeslag (van Economy naar Economy Plus) als je daarmee wacht tot op de luchthaven? Op dit moment bedraagt die voor ons tweeën samen 163 euro per vlucht. Dat is nog steeds dezelfde prijs als toen ik de tickets boekte in januari. Is die toeslag bij vertrek op de luchthaven hoger of juist lager?
Iemand ervaring hiermee?
Het is voor ons geen echte noodzaak of zo maar zou wel leuk zijn indien voor een lager tarief beschikbaar.
Hansi1959 schreef:
Het is voor ons geen echte noodzaak of zo maar zou wel leuk zijn indien voor een lager tarief beschikbaar.
Tot en met sluiting inchecken blijft het dezelfde prijs.
Want die upgrading kan in geld betaald worden maar ook bij inchecken met punten.
Wanneer je vlak voor vertrek nog stoelen vrij ziet is het een kwestie van de eerste die met een warme glimlach op het boord personeel afstapt...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Old Faithful schreef:
Op http://matrix.itasoftware.com/ kun je bij "Destination" kiezen voor "New York, NY - All airports", en als je "see calendar of lowest fares" kiest, zie je de prijzen voor een hele maand. Je vindt die prijzen terug bij de betreffende luchtvaartmaatschappijen en/of de bekende boekingssites, al dan niet verhoogd met boekingskosten.
Op dit moment maakt het voor de prijs niet veel uit op welke dag je vertrekt.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Dat is niet altijd mogelijk. Heb een paar keer meegemaakt dat de aangegeven prijs op itasoftware niet in werkelijkheid geboekt kan worden aangezien prijzen afwijken of datums die wel worden weergegeven nog niet in het uiteindelijke boekingssysteem kunnen worden ingegeven.
Hallo allemaal hier,
Wij zitten met een dilemma. We willen heel graag volgend jaar terug naar Amerika. het is waarschijnlijk de laatste keer dat we kunnen gaan, gezien de gezinssituatie (studerende kinderen ed).
Het deeld at we nog neit bezocht hebben is Texas. Als ik echter kijk op vluchten naar Dallas of Houston vanuit Brussel kom ik al snel uit boven de 1000 euro per persoon.
Dus dacht ik we maken een rondje vanaf Chicago naar Texas. Maar ook hier nog prijzen van ongeveer 950 euro.
Aangezien wij met 5 zijn, loopt dat wel wat de spuigaten uit voor ons.
De voorbije 4jaar zijn we ook geweest en hebben telkens tickets geboekt eind augustus. Het max dat we betaalden was vorig jaar, nl 740 €pp. De keren ervoor was een actie met BA en met Icelandair, hier welbekend, dus nog geen 600€.
Ik vind nu niks in die zin, behalve via Icelandair naar Minneapolis voor 719 €.
Nadeel is dat we dan wel een hele grote tour moeten afleggen, en misschien niet veel in Texas kunnen bezoeken, waarvoor we anders wel tijd zouden hebben.
Voordeel is dat we gratis een stopvoer van enkele dagen in Reykjavik kunnen maken, dus gratis citytripje erbij.
Wat vinden jullie van deze prijs? Wachten tot eventuele aanbiedingen in december? Maar als er dan geen komen? Texas lijkt me niet zo'n populaire bestelling als LA of LV waar je regelmatiger promo's op vindt.
We kunnen ten vroegste vertrekken op 29 juni 2014 gezien de schoolvakanties en willen minstens 4 weken weg.
De klassieke vraag dus eigenlijk voor jullie:nu boeken voor 719 € of nog wachten?
Ook eind december jl waren er heel goedkope tarieven voor juli en augustus.
Volgens mij hebben oa Mattrob en RNA toen geboekt.
Het was maar enkele dagen beschikbaar en je moet ook dan juist op het forum komen om het te weten.
Gewoon nog even geduld hebben. Ik heb het afgelopen jaar op verschillende momenten tickets voorbij zien komen voor ca. € 600 (of zelfs lager) rechtstreeks naar Houston (of Chicago).
Moet dus vast en zeker gaan lukken en dan vlieg je niet 'noodgedwongen' naar Minneapolis terwijl je eigenlijk ergens anders naar toe wilt...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Prijzen van tickets blijven fluctueren. Vaak worden prijzen op routes 'even' verlaagd (1-2-3 dagen) om wat boekingen te genereren, daarna worden ze weer op het oude niveau gezet.
Tip: zoek de vlucht uit die je evt wilt hebben op yapta.com. Dan kun je er vervolgens een prijsalert aan hangen. Zodra de prijs onder die door jou gekozen waarde komt (bijv 900 dollar), krijg je een waarschuwing per email.
Zeker zo ver van te voren kun je echt wel veroorloven om deals af te wachten.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Bedankt, we gaan nog even wachten. Heb alvast veel pricealerts gezet bij kayak en skyscanner.
We zijn ook een ganse dag bezig geweest met een mogelijke route te vinden vanuit Minneapolis,maar om dan tot in Houston te geraken en terug kwam op meer dan 4000miles. Dus toch teveel.
Nieuwe route die iedereen (lees:pubers) meer aanspreekt en zeker haalbaar is: vliegen van Brussel naar Dallas en dan terug van LA naar Brussel. Dan komen er wel nog dropoffkosten bij.
Ik kan wel nergens een pricealert instellen bij multiple cities?
Wat zou hiervoor goede prijs zijn in hoogseizoen?
Ik wens je veel succes Leen! Ik heb de prijzen van vandaag opgeschreven voor 'onze' bestemmingen' ( zie hierboven). Ben eens benieuwd hoeveel er van de prijs afgaat. Dan hebben we een idee of het de moeite loont te wachten tot actie van januari.
Voor onze meivakantie naar Orlando in 2014 ben ik regelmatig weer diverse sites aan het afstruinen zoals Kayak, Skyscanner, ITA etc etc.
Gisteren viel me iets eigenaardigs en interessants op dat ik even met jullie wil delen. Op Skyscanner kwam voor "onze reis" Gate1.nl als goedkoopste uit de bus met een prijs van 599. Toen ik op de site van Gate1 naar alternatieven zocht en daarna nogmaals de originele zoekopdracht invoerde kwam dezelfde reis er uit voor 612 Euro. Wat ik daarna ook probeerde, ik kreeg de 599 niet terug. Toen ik weer terug ging naar Skyscanner.nl en Gate1 opnieuw de goedkoopste was met 599 kwam ik bij doorklikken naar de Gate1 website opnieuw op de 599 uit. Blijkbaar wil Gate1 de goedkoopste zijn in vergelijkingssites en hanteert men daar andere prijzen.
Er is genoeg geschreven over cookies etc. maar blijkbaar loont het ook om ticketsites via verschillende routes te benaderen.
mag ik hier ook even over onze vliegtickets naar Thailand?
Connections gaf vandaag prijzen van 575€ maar niet voor onze vertrekdagen (677€) . Dankzij cvr hierboven ben ik eens op gate1 gaan kijken, die kende ik nog niet.
Daar hadden ze prijzen van 609€pp en met heel goeie vlieguren, korte overstaptijden etc dus geboekt! Met annulatieverzekering + toeslag (24€!!!) om met visa te betalen = 1375€ voor 2.
I'm so happy!
BA doet momenteel een worldsail voor vluchten naar USA!
is dat net zoiets als de werelddealweken van de KLM?
Heb je toevallig een directe link? (ik zie het zo gauw niet op hun site ...) ....oh, Hinko heeft het antwoord al gegeven ....
jammer!
Brusselaars hebben wel vaak mazzel, hoor
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.