Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Bericht door Bushmaster »

Alleen bij "europa plus",
en zoals ik het lees gaat het alleen over vergoeding van eventuele kosten, je moet dus zelf de hulp regelen.
In welke landen heb ik recht op welke hulp?

24/7 pechhulp in heel Europa inclusief Nederland.
Vergoeding van kosten voor sleutelhulp en sleephulp en hulp bij repatriëring, invoer en het vinden van een garage in Algerije, Azoren, Canarische Eilanden, Ceuta, Egypte, Israel, Madeira, Marokko, Melila, Moldavië, Oekraïne, Rusland (Europese deel), Tunesië, Turkije vanaf de Bosporus en Wit-Rusland.
Uitsluitend vergoeding van kosten voor sleutelhulp en sleephulp in Verenigde Staten, Canada, Australie, Nieuw-Zeeland, Indonesië, Aruba, Curaçao, Sint Maarten, Saba, Sint Eustatius en Bonaire.
Toezending van onderdelen in de gehele wereld (m.u.v. Nederland).
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

brigittf schreef:is het voldoende om alleen lid te zijn van de ANWB of moet je ook de wegenwachtservice voor Nederland hierbij afgesloten hebben?
Als ANWB lid (WW niet nodig) heb je recht op basis AAA ondersteuning bij pech, zie ook http://www.anwb.nl/ledenvoordeel/voorde ... ten-europa
If visiting for 90 days or less, you are entitled to BASIC Emergency Roadside Assistance to include:
Towing an eligible vehicle at least three (3) miles in any direction from point of disablement, or back to the responding facility, free of charge. Additional mileage charges will be at the member’s expense and will not exceed prevailing rates of the region. Towing shall be provided for light-duty trailers, excluding fifth wheel trailers, being towed at the time of disablement. At the Club’s discretion, members may be required to pay for towing the trailer.
The vehicle will be extricated or winched when it can be safely reached from a normally traveled road or established thoroughfare. If special equipment, more than one truck, or more than one person is required, the associated cost may be at the member’s expense.
Charges for flatbed service requested by members, when not required by the AAA Towing Manual, may be passed on to the member. Flatbed service charges are not applicable if a flatbed is required due to accident damage or if it is the contractor’s primary service vehicle. 
Mobile battery service/jump starting and/or temporary adjustments. 
Flat tire service including changing a flat tire when an inflated, serviceable spare is available. 
A limited supply of fuel will be delivered to a member’s disabled vehicle, enabling the member to reach the nearest service station. Members may be charged up to the current pump price for the fuel.
Lockout and key service; If the key that operates or provides access to the passenger compartment of the vehicle is lost, broken, or the service provider cannot gain entry, the Club shall provide locksmith service up to $50, or reimbursement of commercial locksmith service up to $50.  If necessary, the Club also will provide tow service.  Members are entitled to up to $50 worth of locksmith service at the scene, exclusive of any charges for en-route mileage. 
radora
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door radora »

Komende zomer gaan we met zijn 2-en naar de VS: mijn man vertrekt al half juni en ik kom er begin augustus bij. Hij huurt al vanaf het begin een auto, maar als ik er in augustus bij ben, zal ik dus de extra bestuurder zijn. Nu vroegen we ons af of dit wel kan. Bij het ophalen van de auto ben ik er niet bij en kan dus niet mijn rijbewijs laten zien of het contract tekenen. (we zijn getrouwd (dus spouse) en ver boven de 25). Waarschijnlijk start in San Francisco half juni, Denver begin augustus en Seattle als inleverlokatie, maar daar zijn we nog niet uit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

als hij dezelfde auto heeft als die hij in californië heeft opgehaald dan ben je automatisch een geautoriseerd bestuurder. je hoeft daarvoor er niet bij te zijn bij het ophalen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Wijze woorden van @ babarage !
Waar van toepassng is een spouse automatisch een geautoriseerde bestuurder.
Als je die dan toch gaat aanmelden geef je daarmee aan dat het niet je spouse is.
In California is dat niet zo'n punt.
In staten waar er voor extra rijders die geen spouse zijn betaald moet worden kan het je dan, als de man/vrouw achter de counter dat wil, geld kosten.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik wil nog even melden dat alles goed is gegaan met de flash sale, Harrry tarief. We hadden een mooie Fotd Edge met vele extra's, blij mee en nogmaals dank! Nu op zoek naar een goede deal auto voor komende zomer ;)
Laatst gewijzigd door ina op 23 nov 2016, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

ina schreef:Ik wil nog even melden dat alles goed is gegaan met de flash sale, Harrry tarief. We hadden een mooie Fotd Edge met vele extra's, blij mee en nogmaals dank!
Top! :)
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

Hallo allemaal,

Heeft er iemand toevallig al eens gehuurd bij Budget Cars in Boca Raton zelf (wij verblijven daar grotendeels bij een vriend en het zou het makkelijkste zijn onze auto voor de rondtrip daar te huren)? Ik las hier dat als je in lokale kantoren huurt, je veel meer kans hebt op oudere wagens ed? Ik vond net een tarief voor 10d, Ford Focus voor 260eur. Wat denken jullie daarvan?
Heb ook nog een andere, miss ongewone :D , vraag.
De echtgenoot/partner is ook gratis als 2de bestuurder, maar ons reisgezelschap bestaat uit 3 vrouwen die op hetzelfde adres wonen, waaronder mezelf mijn vriendin en een nicht van mijn vriendin. Zou het volgens jullie mogelijk zijn om de nicht van mijn vriendin te nemen als gratis 2de bestuurder? (aangezien we op hetzelfde adres wonen? of hoe gaat dat in zijn werk?).

Dankjewel voor jullie reacties!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Is die nicht jouw echtgenote/partner? Indien ja, dan zou ze als gratis bestuurster aangemerkt kunnen worden als jij de auto huurt. Indien niet dan zou ik niet weten waarom zij wel als gratis 2e bestuurster aangemerkt zou kunnen worden. Ze is dan immers geen echtgenote/partner?

Wil je het zeker weten dan zou je het verhuurbedrijf kunnen aanschrijven hoe zij daar mee omgaan. Dan heb je het zwart op wit.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

Mijn vriendin is mijn partner, maar wij wonen alledrie officieel op hetzelfde adres, huisnummer 115 (2 appartementen in een woning, geen onderscheid met nummering). Dus in principe kan onze nicht ook mijn partner zijn... mijn partner durft niet te rijden... onze nicht wel...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ Carolena :thumbup: :thumbup: Als het niet kan zoals het moet,moet het maar zoals het kan.
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Slecht advies wordt hierboven gegeven... :roll:

@ Carolena: Wellicht kan de constructie die je zelf bedenkt prima bij het aangaan van de huur en zal er geen haan naar kraaien. Houd er echter rekening mee dat in geval van een ongeval (en jouw nicht rijdt op dat moment) de verhuurder/verzekeringsmaatschappij wel eens beter naar de relatie van jullie kan gaan kijken. Als zij dan constateren dat zij geen echtgenote/partner is kán dat tot problemen leiden. Met nadruk op kán. Aan jullie of je dat risico wilt lopen.

Roland

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ Coyote ; Jij hebt eerder toegezegd niet meer op mijn postings te zullen reageren.
Ik vind het spijtig te zien dat jij je niet aan die spontane toezegging houdt !

Mijn eerdere posting benoem jij als "een slecht advies"
De kwalificatie "advies" kun je niet zomaar op elke tekst van toepassing laten zijn.
Mijn eerdere tekst mist een aantal elementen om advies te mogen genoemd.
Het is een statement.
En ook als zodanig bedoeld ,voor degenen die dat weten te begrijpen.

Jouw tekst kun je ook geen "advies " noemen.
Het is een door je zelf bedachte werkelijkheid die je als doemscenario een ander voorhoudt, in de verwachting dat naarmate de tekst dreigender klnkt de boodschapper meer serieus genomen zal worden

Beste Roland ; mijn vriendelijk verzoek aan jou is om je aan je eerdere toezegging in mijn richting te houden.
Dank je wel ! :thumbup:
Stuur mij een PB !
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Dezelfde discussie is hier al verschillende keren gevoerd. Op dit moment lijkt me een link naar die discussie handiger dan een rehash waarbij delen worden weggelaten of overgesimplificeerd. Roland zal het nooit anders zien, en bedeve zal het nooit anders zien. Het zijn twee kanten van één munt, en de vraagsteller mag zelf beslissen welke kant hij kiest.

Vandaar:
Hier heeft het erover gegaan
Hier een (uitgebreide) tweede keer
En hier een soort samenvatting :)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ M Kactus , Je hebt er wel werk van gemaakt !! :clap: :thumbup: :thumbup:
Stuur mij een PB !
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Dat bespaart de volgende keer weer wat werk. Dan verwijs ik gewoon naar die post en klaar :)
Soms heeft ijver heel erg veel weg van luiheid ;)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

M Kactus ; of bedoel je andersom ?
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

M Kactus schreef:Het zijn twee kanten van één munt, en de vraagsteller mag zelf beslissen welke kant hij kiest.
Daar heb je helemaal gelijk in en zo heb ik het ook bedoeld. Je hebt de keuze, je eigen idee volgen of nadenken over wat ik ervan vind. Denk je dat mijn advies kant nog wal raakt, prima! Kom alleen straks niet met hangende pootjes op het forum omdat het toch mis ging...

En wat B. betreft: :silent: Echter, als ik vind dat er onkundig advies gegeven wordt dan zal ik daar op reageren als ik dat nodig acht.

Roland

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Is er een trend in welke site/aanbieder op dit moment de goedkoopste aanbiedingen heeft ?
2 jaar geleden kwam bv alamo.co.uk/brits regelmatig als goedkoopste naar boven.
Als ik nu op skyscanner zoek voor autohuur 17-5/4-6 (18 dagen) in Orlando dan kom ik op Holidaycars.com uit voor een Hertz auto (economy) van een kleine 400,-. Lijkt me op zich geen slechte prijs maar als het ff goedkoper kan laat ik dat niet links liggen natuurlijk.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ sanook ; Mijn voorbehoud bij Holiday Cars. Twee werknemers van het oorspronkelijke bedrijf hebben een doorstart na faillisement gerealiseerd.
Bij hen huren betekent je huurprijs bij boeking betalen. Wanneer er opnieuw iets mis gaat door de "winterdip " is de huurder zijn geld kwijt.
Heb jij zin in dat risico ?
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer