Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Eveliefje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Eveliefje »

Even een vraagje over het ophalen van de huurauto. Het is onze eerste keer naar Amerika dus ik ben graag goed voorbereid haha.
Wij halen onze auto op bij LAX en hebben gehuurd bij Alamo. Ik las al het een en ander of skip the counter dus we gaan sowieso van tevoren vast online het een en ander invullen. Maar mag je dan gewoon meteen een auto daar kiezen? Zonder eerst nog je aan te melden ofzo? Misschien echt een stomme vraag maar ik heb geen idee hoe het daar gaat. Bedankt alvast! :)
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ja je loopt gewoon de parkeergarage in naar de juiste aisle en start de auto en rijdt naar de uitgang,
daar wordt je verdere papierwerk gecheckt
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Eveliefje schreef: skip the counter
Mooi he. Geen hogere raketkennis. Geen Chinees . Het is wat het woord zegt.
Je loopt de garage in en pakt een auto uit je gereserveerde klasse .
Maar er zijn ook locaties waar klasses door elkaar staan.
Waar een midsize SUV en een standard suv naast elkaar staan.
Dan neem je die mee die je het liefst wilt hebben.
skip the counter
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Eveliefje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Eveliefje »

Bedankt voor de reacties.
Haha ik weet het.. het woord zegt het inderdaad. Maar toch fijn om zeker te weten en niet dat ze dadelijk denken dat ik een auto probeer te stelen haha ;)
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

No worries, je komt de garage niet uit als Alamo die grote stop-balk niet laat zakken. Je kan proberen via ander kant van de garage 4 lekke bande gegarandeerd :lol: :lol:
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door peterretep »

Voor ons het eerste bezoek aan de VS en de eerste keer auto huren. Ik heb bij Alamo een Full size Suv (Chevrolet Tahoe/ Ford Explorer) gereserveerd. Ik heb een skip the counter geregeld. Begrijp ik nu goed dat als ik de greeter 20 dollar en een big smile geef ik een klasse duurder mag uitzoeken? Daar zou ik als bedrijf toch niet heel blij van worden, als mijn personeel centen opstrijkt en duurder materiaal mee gaat geven.
Gast

Bericht door Gast »

Volgens mij zit er bij Alamo qua SUV boven full size geen klasse meer. Er is nog wel een premium SUV klasse, maar dat is BMW x3 of similar (volgens de website van Alamo), en goedkoper dan fullsize SUV.

Bovendien is bij Alamo een Ford Explorer klasse Standard SUV, de Ford Expedition valt in de Full Size SUV klasse.

Je zou wel kunnen spreken van een upgrade als je Standard SUV huurt en je krijgt een Full Size mee. Of midsize SUV huren en een Standard (of fullsize) SUV meekrijgt.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

peterretep schreef: Begrijp ik nu goed dat als ik de greeter 20 dollar en een big smile geef ik een klasse duurder mag uitzoeken? Daar zou ik als bedrijf toch niet heel blij van worden, als mijn personeel centen opstrijkt en duurder materiaal mee gaat geven.
Dat is wel heel kort door de bocht. Als je iets speciaals wil. Dan moet je het huren. Als je iets gehuurd hebt en je hoopt iets specifieks mee te nemen en het staat er niet. Dan kan je kijken wat je kan doen. Dan helpt zoals gezegd een vriendelijk woord, glimlach een warme hand en eventueel wat dollars. In Amerika lopen mensen nu eenmaal harder voor je als ze geld ruiken.

Tahoes en Explorers staan er meestal genoeg. Zijn meer dan prima auto's!!
peterretep
Amerikafan
Contacteer:

"Volgens mij zit er bij Alamo qua SUV boven full size geen klasse meer. Er is nog wel een premium SUV klasse, maar dat is BMW x3 of similar (volgens de website van Alamo), en goedkoper dan fullsize SUV.

Bovendien is bij Alamo een Ford Explorer klasse Standard SUV, de Ford Expedition valt in de Full Size SUV klasse.

Je zou wel kunnen spreken van een upgrade als je Standard SUV huurt en je krijgt een Full Size mee. Of midsize SUV huren en een Standard (of fullsize) SUV meekrijgt."

@Terpies, je bent een scherpe lezer!! Ik gooi die 2 Fords steeds door elkaar. Als ik op de site van Alamo (https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars.html) kijk, zie ik dat er nog een Luxury SUV klasse is (Lincoln Navigator) en een premium SUV klasse is (Chevrolet Suburban en dat is gewoon een verlengde Tahoe).

Het kan toch niet zo zijn dat ik voor 20 dollar en een tandpastasmile een Lincoln Navigator mee kan krijgen?
peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Almere vak V schreef:
peterretep schreef: Begrijp ik nu goed dat als ik de greeter 20 dollar en een big smile geef ik een klasse duurder mag uitzoeken? Daar zou ik als bedrijf toch niet heel blij van worden, als mijn personeel centen opstrijkt en duurder materiaal mee gaat geven.
Dat is wel heel kort door de bocht. Als je iets speciaals wil. Dan moet je het huren. Als je iets gehuurd hebt en je hoopt iets specifieks mee te nemen en het staat er niet. Dan kan je kijken wat je kan doen. Dan helpt zoals gezegd een vriendelijk woord, glimlach een warme hand en eventueel wat dollars. In Amerika lopen mensen nu eenmaal harder voor je als ze geld ruiken.

Tahoes en Explorers staan er meestal genoeg. Zijn meer dan prima auto's!!
Dankjewel Almere. Ik begin het systeem te begrijpen en ik ben ook verder wel overtuigd van Tahoe en Explorer. Was alleen benieuwd hoe het systeem zou werken.
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

bedeve schreef:
MichelAngelo66 schreef:
Zijn er hier al ervaringen met Emerald Executive Aisle in SFO ,wat daar zoal staat? Of is het puur mazzel hebben?
Ja ;er staan hier ervaringen op SFO beschreven.
Wil je die lezen ? gaat het makkelijkst met gebruikmaking van de "zoek " funktie.
SFO is nou uitgesproken zo ń plek waar een praatje maken helpt.
Als je de garage binnenlopt is recht voor je de Executieve Aisle.
Links van de entree deur zit meestal een greeter achter een tafel.
Zo niet aan de overkant daarvan in een kantoortje.
Gewoon zeggen wat je zoekt.
Een vriendelijk woord en gezicht helpt altijd
Haha ik weet dat er wel wat info staat, maar dacht wellicht aan recente info van wat er zoal staat. Praten kunnen we goed, charmes van vrouw en dochter die erg graag in een grote hoge auto wil zitten.... We kijken wat we voor elkaar kunnen krijgen.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

peterretep schreef:Als ik op de site van Alamo (https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars.html) kijk, zie ik dat er nog een Luxury SUV klasse is (Lincoln Navigator) en een premium SUV klasse is (Chevrolet Suburban en dat is gewoon een verlengde Tahoe).

Het kan toch niet zo zijn dat ik voor 20 dollar en een tandpastasmile een Lincoln Navigator mee kan krijgen?
Klopt, boven de Fullsize SUV (Tahoe, Yukon, etc) zit nog de premium klasse (Suburbun, Tahoe XL, etc). Die kan je vaak nog wel meekrijgen als je wat vriendelijk bent (en misschien wat dollars); lukt mij geregeld ! De Luxury klasse is toch gewoon bijbetalen, in mijn ervaring. Maar, over alles is te onderhandelen !!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gast

Bericht door Gast »

Het hangt wel van de ophaallocatie af of daadwerkelijk in alle klassen auto’s beschikbaar zijn.

Als ik kijk op een willekeurige dag in aug in Miami via Alamo brits kijk vind ik alleen Standard, full-size en premium SUV.
peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Matt en Terpies, dank! Het principe is me mooi duidelijk geworden.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Komende week vliegen wij op Las Vegas McCarran en hebben daar als Gold member bij Hertz een postpaid reservering staan en bij Alamo eveneens een postpaid reservering met skip the counter. Eerder heb ik begrepen dat wij bij aankomst zonder probleem bij een van beide een keuze kunnen maken en de andere reservering zonder kosten kunnen laten verlopen of alsnog cancellen. Mijn mede reisgenoten zijn hier echter nog niet gerust op. :oops: Graag hoor ik of deze ongerustheid onterecht is.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gast

Bericht door Gast »

Hertz is geen probleem, volgens mij is Alamo 48 uur cancellation.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Contacteer:

Ook bij postpaid ?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ron Notenboom schreef:. Mijn mede reisgenoten zijn hier echter nog niet gerust op. :oops: Graag hoor ik of deze ongerustheid onterecht is.
Tsja ; Ron als je zou niet geloven. Hoe moet je die mensen hun onwetendheid omturnen.
Dat zijn toch ook de mensen die eigenlijk geen vertrouwen hebben in de gezagvoerder en 2e piloot ?
Wil je daarmee op stap ?

Maar dan is er ook nog iets anders....Waar / Hoe heb jij bij Hertz geboekt ?
.co,.uk ? Fr ? NL ?
Welke CDP ?
Want nu heb je het wel over die reisgenoten maar heb je zelf er wel voor gezorgd dat je geen geld door het putje spoelt ?
Laatst gewijzigd door bedeve op 21 jul 2018, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ron Notenboom schreef:Ook bij postpaid ?
Nee ; de juiste wijze van boeken.
Geen omkijken meer naar
Stuur mij een PB !
Ron Notenboom
Amerikakenner
Contacteer:

Geboekt met ANWB-korting bij Hertz.nl en de andere boeking bij Alamo.de. Als het goed is staat er bij Hertz een Escalade voor een hele mooie prijs op ons te wachten, maar voor de zekerheid wil ik de reservering bij Alamo tot het laatst nog even aanhouden als dit zonder kosten kan. En juist dat laatste ben ik benieuwd naar.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht