Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: vergelijk de vliegticketprijzen deel 2!
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Vliegen naar Amerika: vergelijk de vliegticketprijzen deel 2!
Oh ja, erg mooie prijs vind ik. Ik denk niet dat je voor 700 euro een prijs vind van Atlanta naar Miami.
In 2013 deden wij een tour Florida, en zijn dan ook van Atlanta naar Miami gereden, misschien kan je wat in ons verslag neuzen?
Wij vlogen toen rondjes Miami met TAP (rechtstreeks geboekt) voor 720 euro, in juli. heb je een idee van de prijs. We boekten begin september.
Was toen echt de goedkoopste prijs met de beste uren.
In 2013 deden wij een tour Florida, en zijn dan ook van Atlanta naar Miami gereden, misschien kan je wat in ons verslag neuzen?
Wij vlogen toen rondjes Miami met TAP (rechtstreeks geboekt) voor 720 euro, in juli. heb je een idee van de prijs. We boekten begin september.
Was toen echt de goedkoopste prijs met de beste uren.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dan ga ik vanmiddag boeken
We hebben allebei inmiddels akkoord van werkgever dus komt goed uit.
Gisterenavond kwam Budgetair goedkoper uit dan Flugladen.
Afhankelijk van exacte datum en vluchttijden kan ik kiezen voor vliegen met Iberia of British Airways of deels met American Airlines. Iemand hier die kan aangeven welke het beste/slechtste is?
@Katrienenluc:
Wat de klantenservice van Flugladen betreft:
ze zijn erg vriendelijk en de meeste keren zijn we snel te woord gestaan. Mijn man heeft een paar keer met ze gebeld (die spreekt vloeiend Duits en Engels). Eén keer trof hij een Nederlandse werknemer, dus dat was makkelijk, de andere keren heeft hij Duits met ze gesproken, omdat dat voor hem geen probleem is, maar ze kunnen ook Engels. Want ik weet nog dat hij een keer iemand trof die Engels ging praten, maar dat mijn man toen zei (omdat haar Engels niet zo geweldig was) dat ze gewoon Duits mocht praten. Dat dat voor hem geen probleem was.
En als je wel Duits verstaat, maar het niet goed spreekt kun je dus altijd nog voorstellen dat hun Duits praten en jij Engels

We hebben allebei inmiddels akkoord van werkgever dus komt goed uit.
Gisterenavond kwam Budgetair goedkoper uit dan Flugladen.
Afhankelijk van exacte datum en vluchttijden kan ik kiezen voor vliegen met Iberia of British Airways of deels met American Airlines. Iemand hier die kan aangeven welke het beste/slechtste is?
@Katrienenluc:
Wat de klantenservice van Flugladen betreft:
ze zijn erg vriendelijk en de meeste keren zijn we snel te woord gestaan. Mijn man heeft een paar keer met ze gebeld (die spreekt vloeiend Duits en Engels). Eén keer trof hij een Nederlandse werknemer, dus dat was makkelijk, de andere keren heeft hij Duits met ze gesproken, omdat dat voor hem geen probleem is, maar ze kunnen ook Engels. Want ik weet nog dat hij een keer iemand trof die Engels ging praten, maar dat mijn man toen zei (omdat haar Engels niet zo geweldig was) dat ze gewoon Duits mocht praten. Dat dat voor hem geen probleem was.
En als je wel Duits verstaat, maar het niet goed spreekt kun je dus altijd nog voorstellen dat hun Duits praten en jij Engels

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
pffff
ik zie nu dat de vluchten met de mooiste tijden (12 uur totale reisduur heen en 11,5 uur totale reisduur terug) en met mooiste vertrektijden ineens niet meer 634 euro kosten zoals gisterenavond, maar rond de 800 euro
Had ik toch gisterenavond moeten boeken.....
Voor dezelfde prijs kan nog steeds, maar dan zijn we op heenweg en terugweg zo'n 2 uur langer onderweg.
ik zie nu dat de vluchten met de mooiste tijden (12 uur totale reisduur heen en 11,5 uur totale reisduur terug) en met mooiste vertrektijden ineens niet meer 634 euro kosten zoals gisterenavond, maar rond de 800 euro

Had ik toch gisterenavond moeten boeken.....
Voor dezelfde prijs kan nog steeds, maar dan zijn we op heenweg en terugweg zo'n 2 uur langer onderweg.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je gaat je toch niet druk maken over een 2 uur langere reistijd?, het gaat toch om tickets voor volgend jaar zomerseizoen? Dan liggen de tijden en toestellen nog helemaal niet vast, grote kans dat die 2 uur kortere reistijd in het uiteindelijke schema een stuk langer gaat worden. 

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
ja, dat is ook weer waar Haryy
maar als de reistijd heel lang zou worden maakt dat wel wat uit want dan zou ik voor 682 beter Miami Atlanta kunnen boeken (ipv dus retour miami). Echter die heeft een tussenstop in Istanbul waardoor de reistjid 18.5 en resp 17.5 uur wordt.

maar als de reistijd heel lang zou worden maakt dat wel wat uit want dan zou ik voor 682 beter Miami Atlanta kunnen boeken (ipv dus retour miami). Echter die heeft een tussenstop in Istanbul waardoor de reistjid 18.5 en resp 17.5 uur wordt.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Altijd maar weer keuzes, keuzes, keuzes
, ik ken het.
Een paar jaar geleden vlogen we met United/Lufthansa terug van Las Vegas via Chicago naar Düsseldorf (zo geboekt dus), en die vlucht is toen zo vaak verandert van tijden en toestellen dat we uiteindelijk later in Chicago aan zouden komen dan het Lufthansa toestel naar Düsseldorf vertrok, onmogelijk dus. Ik heb dat maar een paar weken zo laten staan omdat ze de vluchten bleven wijzigen, toen het leek alsof het definitief was hebben we gebelt met United en had ik voor mezelf de meest gunstige route opgezocht, via Houston naar Amsterdam met mooie tijden. Zonder probleem werd mijn voorstel overgenomen, ondanks dat ik heel goedkoop had geboekt omdat we oorspronkelijk vertrokken van Amsterdam en terug vlogen naar Düsseldorf.
Het kan namelijk heel voordelig zijn om te vliegen vanaf het ene land en terug te vliegen naar een ander land, wij hebben dat al vaak gedaan met een combinatie van Amsterdam, Brussel en Düsseldorf, je moet dan wel iemand hebben die je brengt en haalt anders zit je met je auto.

Een paar jaar geleden vlogen we met United/Lufthansa terug van Las Vegas via Chicago naar Düsseldorf (zo geboekt dus), en die vlucht is toen zo vaak verandert van tijden en toestellen dat we uiteindelijk later in Chicago aan zouden komen dan het Lufthansa toestel naar Düsseldorf vertrok, onmogelijk dus. Ik heb dat maar een paar weken zo laten staan omdat ze de vluchten bleven wijzigen, toen het leek alsof het definitief was hebben we gebelt met United en had ik voor mezelf de meest gunstige route opgezocht, via Houston naar Amsterdam met mooie tijden. Zonder probleem werd mijn voorstel overgenomen, ondanks dat ik heel goedkoop had geboekt omdat we oorspronkelijk vertrokken van Amsterdam en terug vlogen naar Düsseldorf.
Het kan namelijk heel voordelig zijn om te vliegen vanaf het ene land en terug te vliegen naar een ander land, wij hebben dat al vaak gedaan met een combinatie van Amsterdam, Brussel en Düsseldorf, je moet dan wel iemand hebben die je brengt en haalt anders zit je met je auto.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja inderdaad moeilijk die keuzes
Zeker omdat het zoals je zegt ook nog eens kan wijzigen.
Jullie hebben toen mazzel gehad door de wijzigingen dan inderdaad!
Ik heb afgelopen weken ook wel gezocht op verschillende luchthavens, maar niets geweldigs gevonden en dan is het toch weer een heel gedoe om iemand te vinden die brengt en haalt in de vakantie periode.
Ik zie dat ik bij American Airlines rechtstreeks nog best mooie tijden heb voor 634.
Wat is het slimste? Daar rechtstreeks boeken of via bijvoorbeeld flugladen.de of budgetair.nl etc?
Ook met het oog op mogelijke aanpassingen. Of maakt dat niet veel uit?

Zeker omdat het zoals je zegt ook nog eens kan wijzigen.
Jullie hebben toen mazzel gehad door de wijzigingen dan inderdaad!

Ik heb afgelopen weken ook wel gezocht op verschillende luchthavens, maar niets geweldigs gevonden en dan is het toch weer een heel gedoe om iemand te vinden die brengt en haalt in de vakantie periode.
Ik zie dat ik bij American Airlines rechtstreeks nog best mooie tijden heb voor 634.
Wat is het slimste? Daar rechtstreeks boeken of via bijvoorbeeld flugladen.de of budgetair.nl etc?
Ook met het oog op mogelijke aanpassingen. Of maakt dat niet veel uit?
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik boek bij voorkeur bij de maatschappij zelf, dan ben je bij problemen en veranderingen nooit afhankelijk van een tussenpersoon, maar als het via een tussenpersoon veel goedkoper is ja.....
- katrienenluc
- Amerikakenner
Tickets gekocht bij Lufthansa zelf:607 euro pp voor retour LA, vertrek 3 juli, terug op 28 juli.
Zijn er blij mee
Zijn er blij mee

Groeten, Katrien
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Pffff, wat vind ik die vliegtickets zoeken/boeken toch een gedoe....
Nu wilde ik dus gaan boeken, maar de vluchten die ik gisterenavond had uitgezocht en wilde gaan boeken zijn nu ineens 200 euro duurder.
Er zijn er nog genoeg met ook tijden die we ook prima vinden, maar nu blijken bij deze de heenvlucht tot Philidelphia met een 757-200 te zijn waarin geen eigen monitor / entertainment systeem per stoel aanwezig is (alleen in de premium klasse).
En een vlucht van 8,5 uur zonder entertainment zie ik niet zo zitten (en onze kinderen al helemaal niet).
Nu wilde ik dus gaan boeken, maar de vluchten die ik gisterenavond had uitgezocht en wilde gaan boeken zijn nu ineens 200 euro duurder.
Er zijn er nog genoeg met ook tijden die we ook prima vinden, maar nu blijken bij deze de heenvlucht tot Philidelphia met een 757-200 te zijn waarin geen eigen monitor / entertainment systeem per stoel aanwezig is (alleen in de premium klasse).
En een vlucht van 8,5 uur zonder entertainment zie ik niet zo zitten (en onze kinderen al helemaal niet).
- katrienenluc
- Amerikakenner
Ben je zeker dat ee geen schermpjes zijn?
Vliegtuigen kunnen nog veranderen, ook na de boeking.
En anders ipad, nintendo ed meedoen...
Vliegtuigen kunnen nog veranderen, ook na de boeking.
En anders ipad, nintendo ed meedoen...
Groeten, Katrien
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Volgens seatguru zitten er geen schermpjes, alleen in de premium klasse wel.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Vluchten geboekt met BA naar Las Vegas vanuit Amsterdam met tussenstop inLonden.
Vertrek 13 mei - terug 20 mei voor 509€ pp via flightix.de.
Kon deze prijs alleen vinden op momondo.de en op geen enkele andere Search engine.
Alle combinaties in mei waren mogelijk voor deze prijs.
Vertrek 13 mei - terug 20 mei voor 509€ pp via flightix.de.
Kon deze prijs alleen vinden op momondo.de en op geen enkele andere Search engine.
Alle combinaties in mei waren mogelijk voor deze prijs.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gisterenavond kwamen we erg laat thuis. Ik kon het niet laten toch nog even naar vliegtickets te kijken. En nu vond ik rechtstreeks op American Airlines de volgende vluchten
Brussel naar Miami
Vlucht 1 maandag, 18 juli 2016
bevestigd
Vertrek: 11:55 Brussel, België - Brussels Airport
Aankomst: 12:10 Londen, Verenigd Koninkrijk - Heathrow, terminal 5
Luchtvaartmaatschappij: American Airlines AA6399
Toestel: Airbus Industrie A319
Uitgevoerd door British Airways
Tariefstype / Reisklasse: Economy Standaard/Economy Class
MAALTIJD (niet-specifiek)
Wijziging van gewenst toestel. Tijd tussen beide vluchten: 2u50min.
Vlucht 2 maandag, 18 juli 2016
bevestigd
Vertrek: 15:00 Londen, Verenigd Koninkrijk - Heathrow, terminal 3
Aankomst: 19:25 Miami, Verenigde Staten - Miami International
Luchtvaartmaatschappij: American Airlines AA39
Toestel: Boeing 777-300ER
DINER, SNACK OF BRUNCH
Miami naar Brussel
Vlucht 1 zondag, 7 augustus 2016
bevestigd
Vertrek: 16:55 Miami, Verenigde Staten - Miami International
Aankomst: 07:40 +1 dag(en) Madrid, Spanje - Adolfo Suarez Barajas, terminal 4S
Luchtvaartmaatschappij: American Airlines AA8638
Toestel: Airbus Industrie A330
Uitgevoerd door Iberia
informatie niet beschikbaar
Wijziging van gewenst toestel. Tijd tussen beide vluchten: 1u10min.
Vlucht 2 maandag, 8 augustus 2016
geen actie ondernomen
Vertrek: 08:50 Madrid, Spanje - Adolfo Suarez Barajas, terminal 4
Aankomst: 11:10 Brussel, België - Brussels Airport
Luchtvaartmaatschappij: American Airlines AA8782
Toestel: Airbus Industrie A320
Uitgevoerd door Iberia
DRANKJES/SNACKS TEGEN BETALING
Dit leek me een prima vlucht met mooie tijden voor een totaalprijs van 2555,60 voor 4 personen.
Toen ik besloot dan maar te gaan boeken kreeg ik de mogelijkheid om in plaats van al definitief te boeken een optie voor 2 dagen te nemen. Dus dat heb ik gedaan, zodat ik er even rustig nog over kon denken en vergelijken.
Nu zojuist nog even vergeleken en dan zie ik de volgende interessante alternatieven:
via flugladen.de:
heen exact dezelfde vlucht
terug een vlucht die iets later vertrekt (vinden we zeker ook prima omdat we die dag nog uit Orlando moeten komen) en dan via London Heathrow gaat in plaats van Madrid.
Totaalprijs 2477,08 (maar ik meen me van vorig jaar te herinneren dat later in het boekproces er nog wat kosten bij komen bij Flugladen of kosten voor het betalen met creditcard)
andere alternatief:
via British Airways boeken:
heenvlucht ook weer exact dezelfde
terug nog iets later vertrekken (21.20 uur) en kortere reisduur, via London Heathrow
totaalprijs € 2564,44
Wat zouden jullie me adviseren?
Brussel naar Miami
Vlucht 1 maandag, 18 juli 2016
bevestigd
Vertrek: 11:55 Brussel, België - Brussels Airport
Aankomst: 12:10 Londen, Verenigd Koninkrijk - Heathrow, terminal 5
Luchtvaartmaatschappij: American Airlines AA6399
Toestel: Airbus Industrie A319
Uitgevoerd door British Airways
MAALTIJD (niet-specifiek)
Wijziging van gewenst toestel. Tijd tussen beide vluchten: 2u50min.
Vlucht 2 maandag, 18 juli 2016
bevestigd
Vertrek: 15:00 Londen, Verenigd Koninkrijk - Heathrow, terminal 3
Aankomst: 19:25 Miami, Verenigde Staten - Miami International
Luchtvaartmaatschappij: American Airlines AA39
Toestel: Boeing 777-300ER
DINER, SNACK OF BRUNCH
Miami naar Brussel
Vlucht 1 zondag, 7 augustus 2016
bevestigd
Vertrek: 16:55 Miami, Verenigde Staten - Miami International
Aankomst: 07:40 +1 dag(en) Madrid, Spanje - Adolfo Suarez Barajas, terminal 4S
Luchtvaartmaatschappij: American Airlines AA8638
Toestel: Airbus Industrie A330
Uitgevoerd door Iberia
informatie niet beschikbaar
Wijziging van gewenst toestel. Tijd tussen beide vluchten: 1u10min.
Vlucht 2 maandag, 8 augustus 2016
geen actie ondernomen
Vertrek: 08:50 Madrid, Spanje - Adolfo Suarez Barajas, terminal 4
Aankomst: 11:10 Brussel, België - Brussels Airport
Luchtvaartmaatschappij: American Airlines AA8782
Toestel: Airbus Industrie A320
Uitgevoerd door Iberia
DRANKJES/SNACKS TEGEN BETALING
Dit leek me een prima vlucht met mooie tijden voor een totaalprijs van 2555,60 voor 4 personen.
Toen ik besloot dan maar te gaan boeken kreeg ik de mogelijkheid om in plaats van al definitief te boeken een optie voor 2 dagen te nemen. Dus dat heb ik gedaan, zodat ik er even rustig nog over kon denken en vergelijken.
Nu zojuist nog even vergeleken en dan zie ik de volgende interessante alternatieven:
via flugladen.de:
heen exact dezelfde vlucht
terug een vlucht die iets later vertrekt (vinden we zeker ook prima omdat we die dag nog uit Orlando moeten komen) en dan via London Heathrow gaat in plaats van Madrid.
Totaalprijs 2477,08 (maar ik meen me van vorig jaar te herinneren dat later in het boekproces er nog wat kosten bij komen bij Flugladen of kosten voor het betalen met creditcard)
andere alternatief:
via British Airways boeken:
heenvlucht ook weer exact dezelfde
terug nog iets later vertrekken (21.20 uur) en kortere reisduur, via London Heathrow
totaalprijs € 2564,44
Wat zouden jullie me adviseren?
- Division
- Amerikakenner
Voor 9 euro meer een betere vlucht en dan ook nog Madrid vermijden? Dan zou ik het wel weten. 

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
oke, duidelijk 
en... ik heb exact diezelfde vlucht nu ook op flugladen.de gevonden voor 2477 euro!

en... ik heb exact diezelfde vlucht nu ook op flugladen.de gevonden voor 2477 euro!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
En geboekt 
Dus 2477 voor 4 tickets Brussel - Miami retour.
Dus nu kunnen we verder met de auto en overnachtingen

Dus 2477 voor 4 tickets Brussel - Miami retour.
Dus nu kunnen we verder met de auto en overnachtingen

Wat is er eigenlijk mis met een overstap in Madrid? Ik bedoel: je moet toch ergens een keertje overstappen vaak. Liever aan deze kant van de oceaan, dan in de USA met alle stress en wachttijden die je aansluitinende vlucht kunnen bedreigen. Is Madrid zo'n drama dan?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Geleficiteerd moon29, veel plezier met de verdere voorbereidingen...moon29 schreef:En geboekt

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Madrid heeft 4 terminals, waarvan zeker de internationale terminal vrij ver van alle andere terminals af ligt. Ik vind dat persoonlijk bij Heathrow ook al een drama, maar ik kan me voorstellen dat het extra lastig is als je geen Spaans spreekt. Anderzijds: alles staat goed in het Engels aangegeven en het is wel een hele mooie moderne luchthaven.ribruijn schreef:Wat is er eigenlijk mis met een overstap in Madrid? Ik bedoel: je moet toch ergens een keertje overstappen vaak. Liever aan deze kant van de oceaan, dan in de USA met alle stress en wachttijden die je aansluitinende vlucht kunnen bedreigen. Is Madrid zo'n drama dan?
Ik zou de overstap sowieso wel ruim nemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19837 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties