Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Amsterdam New York Los Angeles

Bericht door Alessandro »

drenthenaar schreef:Iemand een tip voor een vliegticket Amsterdam naar Los Angeles met een tussenstop / stopover in New York?
Vertrekdatum: 2 augustus
Retourdatum: 30 augustus (ongeveer)
De prijzen rijzen momenteel de pan uit. Wij boekten vorig jaar voor € 660 p.p. Non-stop met KLM naar LA retour in rugzakklasse met vertrek 15 mei 2012 en terug op 6 juli. Nu kost dat € 1.000,--.

Met overstap in Detroit en terug overstap in Parijs kwam ik op € 630. De prijzen wisselen per dag lijkt het wel. Advies is dus: in de gaten houden en de prijslevels leren kennen en dan "toeslaan".

Wij boeken altijd via de KLM site. Al die z.g. goedkope prijsvechtbureaus leveren volgens mij geen oordeel op. Vliegen vanaf Brussel alleen interessant voor Brabanders en Zeeuwen. Vanaf Duitse luchthavens is het voordeel ook zeer beperkt. Vooral bij langere vakanties is Schiphol prima, vooral in combinatie met een Schiphol taxi service. Een flinke rit in de eigen auto na aankomst vanuit de VS is niet altijd verantwoord.

Zojuist nog even gecheckt bij Expedia: we zouden nu € 2.030 moeten betalen!
Dat is maar lieft € 710,-- meer dn wij betaalden, om het in een vakantieperspectief te plaatsen: dat zijn zeker 25 overnachtingen op een camping.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door ludwig »

Ik woon op 20 minuten van Schiphol, maar Brussel is voor mij toch echt een aantal keer heel aantrekkelijk geweest. 5 x meer dan € 100 pp voordeel deed ons toch besluiten om via Belgie te reizen.

En dat al die z.g. goedkope prijsvechtbureaus geen voordeel opleveren is denk ik ook iets te kort door de bocht.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wat zijn prijsvechtbureaus eigenlijk?
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

ik denk dat daar mee bv worldticketcenter, tix, cheaptickets etc mee bedoeld wordt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat dacht ik al, maar om zeker te weten vroeg ik het toch maar. Maar het is wel zo dat als je de prijzen van al die sites met elkaar vergelijkt dan vind je nauwelijks prijsverschillen. Heel soms heeft één zo'n site een aanbieding die de anderen niet hebben en heel soms kan dat een goede deal zijn. Maar je moet echt verdomd goed zoeken en geluk hebben. En datzelfde geldt ook voor vliegen vanaf Brussel en Düsseldorf. Soms absoluut niet de moeite waard maar soms weer wel.
KiMa
Amerika-ontdekker

Bericht door KiMa »

Goedemiddag allemaal,

Zouden jullie ons ergens bij willen helpen?

Op 14 juli hebben wij een trouwerij in Minneapolis van vrienden en we zijn voor tickets aan het kijken. Rondom de bruiloft willen we een rondje uitstippelen om te reizen.
Het liefst gaan we zo'n twee weken die kant op. We overwegen verschillende opties:
- Een vlucht op Chicago en een rondje Chicago-Wisconsin-Minnesota-Iowa-Chicago
- Een vlucht op Chicago en dan een rondje langs Lake Michigan, via Canada rondom Lake Superior naar Minneapolis, dan weer terug naar Chicago
- Vliegen op Denver en dan een route tussen Denver en Minneapolis
- ....

We zijn er in ieder geval nog niet over uit. Het enige wat echt vaststaat is de trouwerij, we zijn verder flexibel over de rest (route, start- en einddatum etc). We proberen in al deze opties ook te kijken naar de ticketprijzen, een bestemming met een goede prijs mag wat ons betreft als startpunt dienen. Het valt alleen niet mee met de ticketprijzen in het hoogseizoen - onder de € 1000 p.p. komen we weinig tegen.

We zijn op zoek naar ideeën/suggesties/tips over hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Wat is het mooiste rondje? Wat zou de handigste bestemming zijn?
Hebben jullie nog tips voor handige sites? We zijn blij met alle info die jullie ons kunnen geven.

Bij voorbaat dank!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk dat je met een retoer Chicago de beste kansen hebt op een goede prijs. Hou er wel rekening mee dat je in hoogseizoen reist dus de prijzen kunnen pittig zijn. Overweeg doordeweekse dagen midden in de week om te vliegen. En verder echt alle ticketsites uitgebreid napluizen.
KiMa
Amerika-ontdekker

Bericht door KiMa »

Dank voor je reactie!

Hoogseizoen vliegen kunnen we helaas niks aan veranderen, de trouwdatum staat vast...maar we zullen de verscheidene sites afgaan.

Iemand anders nog een tip mbt de route of het boeken van onze tickets?
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Probeer inderdaad eens +- enkele dagen. Ben je bekend met ITA Matrix Search? http://matrix.itasoftware.com/. Combineer eens veel vliegvelden in 200 mile omtrek met elkaar. Vaak werkt ook heen van BRU en terug op AMS, of v.v. of met DUS/CGN ook goed. Taxes worden soms interessant vermeden. Je bent trouwens voor het hoogseizoen net 2 weken te laat: de tickets van rond de € 380,- zijn allemaal weg. M'n familie heeft nog tickets voor € 480,- kunnen boeken begin februari voor in juli (wel naar JFK).

De prijzen heb ik helaas alleen maar zien stijgen de afgelopen tijd. Hoger dan € 1200,- zal ik weinig kans geven, dus mogelijk eens buiten het weekend enkele keren proberen. Zet eens een Kayak flight alert aan.

Ik heb één connectie voor je gevonden die € 859,- is. Kijk maar eens of je dit ook op andere data kan krijgen. Dit is wel € 300,- meer dan de aanbieding van Aer Lingus recentelijk....

Afbeelding.
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

@T1m, bedankt voor de Matrix tip...
KiMa
Amerika-ontdekker

Bericht door KiMa »

Sorry voor de late reactie, dank voor de info!
Was nog niet bekend met de Matrix Search, zal daar eens verschillende mogelijkheden op gaan onderzoeken.

Heeft het nog zin om te wachten op echte last-minute vluchten of is het naïef om te denken dat die voor juli goedkoper zullen zijn dan nu boeken?
Laatst gewijzigd door Rob op 29 feb 2012, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Last minute vluchten die goedkoper zijn dan vroegboeken? Ben ik maar weinig tegengekomen......
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

Bericht door TomTomGirl »

Help! Nu we er eindelijk uit zijn over wat onze bestemming wordt voor 2012, blijken de prijzen voor september/oktober naar LAX enorm gestegen zijn. :shock:

Een week of twee geleden vond ik nog vluchten BRU-LAX half september - begin oktober voor rond de 600 euro per persoon nu schommelen ze rond de 800 euro pp! En dat off season? :cry:

In 2008 (andere tijden, i know) vlogen we voor een 500 euro naar de Westkust en onze vluchten naar de Oostkust hebben we telkens voor iets meer dan 400 kunnen booken.

Heeft iemand enig idee of dit nog betert of weet iemand een betaalbare vlucht in september en/of oktober voor een tweetal weken? Het mag eventueel ook via Amsterdam of Parijs gaan.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Je bent inderdaad net te laat: de aanbiedingen van vele airlines zijn 2-4 weken geleden afgelopen. Schrijf je in via een Kayak Price Alert en kijk of ze zakken de komende periode. Zie mijn post hierboven van ITA Software die je ook kan proberen.
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

TomTomGirl schreef:Help! Nu we er eindelijk uit zijn over wat onze bestemming wordt voor 2012, blijken de prijzen voor september/oktober naar LAX enorm gestegen zijn. :shock:

Een week of twee geleden vond ik nog vluchten BRU-LAX half september - begin oktober voor rond de 600 euro per persoon nu schommelen ze rond de 800 euro pp! En dat off season? :cry:

In 2008 (andere tijden, i know) vlogen we voor een 500 euro naar de Westkust en onze vluchten naar de Oostkust hebben we telkens voor iets meer dan 400 kunnen booken.

Heeft iemand enig idee of dit nog betert of weet iemand een betaalbare vlucht in september en/of oktober voor een tweetal weken? Het mag eventueel ook via Amsterdam of Parijs gaan.
Wij zitten met hetzelfde probleem... Onze tante heeft ons uitgenodigd om in september (3e/4e week) haar te bezoeken met mijn ouders. Ik moest helaas nog wachten of ik verlof kon krijgen van het werk. Twee weken geleden waren de prijzen +/- 550 euro (KLM). Nu allemaal rond de 800 euro pp. Gelukkig hebben m'n ouders al geboekt voor die prijs twee weken geleden. Helaas zijn mijn vriendin en ik de sjaak vrees ik!

Ik ga nog wel even polsen op de 'dinsdag-middagen', blijkbaar zit er dan altijd een kleine prijsdaling. Verder twijfel ik of het de moeite is om gewoon even nog te wachten en aan te blijven kijken. Het risico is > 800, met geluk wordt het < 800... Iemand die 'meer bekend is' met vliegmaatschappijen nog een laatste tip?
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Steve & Patty schreef:Ik ga nog wel even polsen op de 'dinsdag-middagen', blijkbaar zit er dan altijd een kleine prijsdaling.
Ik zag het item vandaag ook bij editie.nl. :wink: (Zie deze link voor wie het niet gezien heeft).

Je kunt het in ieder geval morgen controleren. :D

Zelf was ik een tijdje geleden ook al tot deze conclusie gekomen. Weekends vaak duurder dan 1 of 2 dagen na het weekend.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Het klopt dus wel dat de ticketprijzen dalen op dinsdag!

Ticketsprijs Antwerpen - Los Angeles (15 sep t/m 29 sep) gisteren 804 euro en vandaag 755 euro... Exact hetzelfde traject via KLM.
Kleine kanttekening: Twee weken geleden 555 euro...
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Nou ik ben aan het dinsdagmiddag-en geslagen maar tot nu toe nog niet met heel veel succes..
Ik zoek een vlucht vanaf Amsterdam of Brussel, 30 juni of 1 juli naar San Francisco en 26 of 27 juli terug vanaf Phoenix
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Niet iedereen tegelijk op dinsdagmiddag kijken: jullie verstoren het equilibrium! ;-)
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

SuzanneVD schreef:Nou ik ben aan het dinsdagmiddag-en geslagen maar tot nu toe nog niet met heel veel succes..
Ik zoek een vlucht vanaf Amsterdam of Brussel, 30 juni of 1 juli naar San Francisco en 26 of 27 juli terug vanaf Phoenix
Dat gaat niet lukken onder de 1150,- euro pp met KLM of wel... :(?
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht