Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Resetovic schreef:
19 sep 2025, 13:35
Is de kans groot dat de prijs nog verder stijgt, en loont het om nog een paar weken af te wachten, met het risico dat de tickets nog duurder worden of is toch nu boeken verstandiger?
Zoals anderen ook al aangeven. De ticketprijzen wijzigen voortdurend en er is geen peil op te trekken. Meestal houd ik de ticketprijzen enkele weken dagelijks in de gaten. Wat mij opviel: In en na het weekend vaak duurder en daarna vaak iets goedkoper. Dat is geen wet van meden en perzen. Ticketprijzen kunnen ook lange tijd dezelfde prijs aanhouden en dan ineens duurder (of goedkoper) worden.

Ik ben dan ook al lang geleden afgestapt van de regel om een zo goedkoop mogelijk ticket te bemachtigen. Als dat wel lukt is dat natuurlijk prachtig maar het weerhoudt mij niet om een ticket te boeken als ik dat wil (en er klaar voor ben, bijv. door akkoord voor verlof). Een ticket bemachtigen voor EUR 500 is alweer wat jaren geleden bij mij, helemaal na Corona. Voor mij is dat echter geen breekpunt. Ik heb mij er al lang bij neergelegd dat een reis van 2,5 week naar Amerika nu evenveel kost als een reis van 4 weken 10 jaar geleden.

In jouw geval is de ticketprijs EUR 60 per persoon omhoog gegaan. Eigenlijk een no brainer. Als dat voor mij een breekpunt zou zijn dan zou ik niet eens beginnen aan een reis naar Amerika. :wink:

De strategie die @d_vdploeg hanteert, hanteer ik ook. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het staat ook duidelijk omschreven in de allereerste post van dit topic. Lees die goed door.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Voor die prijs had ik het gedaan, rechtstreeks, inclusief koffers :clap:
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Gisteren gewoon gekocht. De kans dat het stap voor stap omhoog gaat is groter dan dat het nog naar beneden gaat.

Vliegen op Las Vegas is sowieso al duur, en de vlucht Las Vegas – New York heb ik ook al gekocht.

Nu achterover zitten en alleen bezig zijn met het boeken van twee hotels tot die tijd.
jillmaeve
Amerikafan

Bericht door jillmaeve »

Al een tijdje aan het kijken voor vliegtickets naar San Francisco.
Nu is de prijs al een aantal weken voor deze periode het zelfde.

Vlucht rechtstreeks inclusief koffers met Lufthansa voor vier personen €3045 en United €3027.

23 Mei tot 9 Juni.

Is dit een mooie prijs voor deze tijd?
Ken alleen de prijzen in het hoogseizoen normaal
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De één zal het een mooie prijs vinden en de ander weer niet. Het gaat erom wat jullie een goede prijs vinden. Ook kun je in een ander topic zien wat velen hier voor hun ticket betalen. Heb je beetje een indicatie.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ik vind het een nette prijs. gemiddeld 750 a 760 p.p. met bagage buiten het hoogseizoen is wel zo'n beetje wat je kwijt bent tegenwoordig. De tijd dat je 500 euro p.p. voor een retour betaald liggen wel achter ons. Ik heb in ieder geval altijd rond die prijs gezeten. Of het goedkoper of duurder wordt is glazenbol werk.

Een paar posts hierboven beschrijf ik mijn werkwijze. Misschien heb ik altijd aan de dure kant gezeten, maar zoals @mtl ook aangeeft, wat vindt je een nette prijs? Ik zeg in dat geval, boeken en niet meer omkijken.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
jillmaeve
Amerikafan

Bericht door jillmaeve »

Dan gaan we toch maar boeken.
Ik vind het zelf voor een rechtstreekse vlucht ook een prima prijs wel.
Op Las Vegas vliegen was een stuk duurder.
En vluchten van €500 zijn inderdaad ook bijna niet meer te vinden.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ik zie dat BA allemaal goedkopere vluchten naar de US aanbiedt.
Zonder koffer naar Las Vegas in de zomervakantie voor 550,- p/p.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@nwolf Klopt. Maar bij BA vind ik Londen Heathrow wel echt een nadeel.. Dan moet je echt wel voldoende overstaptijd pakken op heen EN terugweg. Dan kun je die best pakken icm een eventuele volgende vlucht mocht je die missen. Overstappen korter dan 2u zou ik via LHR niet doen.

Als ik een proefboeking maak kom ik voor Amsterdam (AMS)-Londen Heathrow (LHR)-San Francisco (SFO) heen op 23 mei terug op 9 juni uit op 2984,- als ik uitga van 4 volwassenen met koffers. Overigens nog zonder stoelen. Dat is niet zo gek veel minder dan de prijs die @jillmaeve betaald. Je kunt nog wat andere vluchten nemen die paar euro goedkoper zijn maar dan zijn de tijden of overstaptijd minder. Bij een andere samenstelling van het reisgezelschap, bijvoorbeeld met kinderen wordt het iets goedkoper. Maar scheelt paar tientjes.

Prijs is natuurlijk belangrijk maar gemak denk ik ook. Ik vind Heathrow echt een nadeel met zijn security check en paspoortcontrole op heen en terugreis. Als je dan een krappe overstap hebt... Komt bij, LHR is een druk vliegveld en de vliegtijden vanuit de VS vind ik niet altijd ideaal. Voor die SFO vlucht kom je bijvoorbeeld aan om 15.10u in Amsterdam. Maar die heeft een overstap van 1:50u. Ik vind dat vrij krap als je door de security en paspoortcontrole moet op LHR. Mis je die kan je een vlucht later nemen, mits daar plek is, maar dan is het wel meteen aankomst om 17.00u. Andere vluchten kan ook maar dan wordt het duurder. Tenminste op de dagen en tijdstippen van mijn proefboeking.

Ik zit zelf te kijken naar Las Vegas voor de meivakantie en dan zijn de tijden voor de terugvlucht ruk. Of heel vroeg weg, dus rond 10.00u (of vroeger) in de ochtend vanuit de VS met AA. Of heel laat, wat betekent dat je ook laat terug bent in Amsterdam. Dat vind ik wel een nadeel.

@jillmaeve heeft het over rechtstreekse vluchten. Dat zal denk ik de United vlucht zijn van 14.50u vanaf Amsterdam en terug aankomst om 10.35u. Zou voor een klein prijsverschil wel mijn keuze zijn. Ik kies eigenlijk altijd voor of een rechtstreekse vlucht, of met overstap in de VS.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Klopt, en helemaal met je eens wat betreft LHR. Ook geleerd (door schade en schande) dat je ook goed moet kijken naar de vliegvelden bij retour. Al een keer meegemaakt met Condor dat ik aankwam op Stansted en de bus moest pakken naar LHR :lol: dan knijp je em wel even als je niet veel tijd hebt.
Overigens tot nu toe alleen nog maar vluchten gemist in de US zelf (Phily en Chicago), maar dat kwam omdat ze nieuwe machines aan het testen waren en HomelandSecurity maar 2 balies open had :|

Retourtje DUS --> LAS met overstap van 2,5 Uur van 03-08 t/m 17-08 voor 1100,- voor 2 personen is niet veel in mijn ogen ;), met koffers komt er 140 p/p bij.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@nwolf BA heeft inderdaad die vluchtopties dat je bijvoorbeeld aankomt op Londen Heathrow en je vlucht naar Amsterdam vertrekt dan vanaf Londen City of een variant daarop. Ik heb die ook wel eens gezien. Onhandig in mijn ogen, wat je zegt, wordt vaak een krappe bedoeling en je reis van en naar de luchthavens is voor eigen rekening en op eigen gelegenheid.

Zeker nette prijs. Toch is Düsseldorf m.i. alleen interessant als je ongeveer even ver van Düsseldorf afwoont als van Amsterdam. Geldt ook voor Brussel. In mijn persoonlijke situatie nog niet lucratief, vooralsnog althans.

Wij wonen op een 40 tal minuten van Schiphol. Mijn vader brengt en haalt ons en ik heb verder geen andere kosten zoals parkeerkosten, hotelkosten of taxikosten/ov kosten. Als ik die wel zou hebben dan kom ik qua prijs toch weer aardig in de buurt van de prijzen die ik betaal vanaf Amsterdam en dan bespaard me dat toch ook een aardige reis. Gemak dus :thumbup: Maar dat geldt zeker niet voor iedereen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 25 sep 2025, 08:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

d_vdploeg schreef:
24 sep 2025, 13:43
Ik kies eigenlijk altijd voor of een rechtstreekse vlucht, of met overstap in de VS.
Ik ook !
Rechtstreeks lukt vrijwel nooit maar de (eerste) overstap in de VS wel.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

d_vdploeg schreef:
24 sep 2025, 20:02
Wij wonen op een 40 tal minuten van Schiphol. Mijn vader brengt en haalt ons en ik heb verder geen andere kosten zoals parkeerkosten, hotelkosten of taxikosten/ov kosten. Als ik die wel zou hebben dan kom ik qua prijs toch weer aardig in de buurt van de prijzen die ik betaal vanaf Amsterdam en dan bespaard me dat toch ook een aardige reis. Gemak dus :thumbup: Maar dat geldt zeker niet voor iedereen natuurlijk.
Ik snap je en dat is voor iedereen in NL anders idd!
Wij wonen bij Nijmegen in de buurt, dus Amsterdam, Brussel, Keulen, Dusseldorf en Eindhoven zijn allemaal opties ;)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Waarom kijk je , gezien je woonomgeving , uberhaupt naar Schiphol @nwolf ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

@bedeve , soms zijn de prijzen daar ook prima (meestal niet eerlijk gezegd).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer