Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
@Noortje
Geven reisbureaus nog papieren tickets uit ? Ik dacht dat je daar extra voor moest betalen tegenwoordig ?
Geven reisbureaus nog papieren tickets uit ? Ik dacht dat je daar extra voor moest betalen tegenwoordig ?
ja , wat is dat wat ik krijg ? voucher ? Geen idee.
Ik weet het u straks te zeggen.
wij kunnen ons geen vertraging veroorloven! wij hebben maar 2 uur in chicago
jawadde .... ik hou mijn hart al vast hoor ....
Ik weet het u straks te zeggen.
wij kunnen ons geen vertraging veroorloven! wij hebben maar 2 uur in chicago

jawadde .... ik hou mijn hart al vast hoor ....
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
-
- Amerika-expert
Zitten in hetzelfde geval. heb even nagezien hoe onze vluchten gisteren verlopen zijn :wij kunnen ons geen vertraging veroorloven! wij hebben maar 2 uur in chicago
in brussel vertrokken met een kwartier vertraging en in chicago geland met 1 uur vertraging.
onze vlucht naar las vegas vertrokken met een kwartier vertraging.
maar 1 uur over, dat zou heel heel nipt geweest zijn.
Jacques
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
BRON: te lezen op NU.nl.
Kans op vertraging van vluchten.
Uitgegeven: 8 mei 2010 10:29
Laatst gewijzigd: 8 mei 2010 10:29
SCHIPHOL - Reizigers die zaterdag met het vliegtuig naar Noord-Amerika of Zuid-Europa willen reizen, moeten rekening houden met vertragingen. Oorzaak hiervan is het vulkaanas uit IJsland.
Dat liet een woordvoerster van Luchtverkeersleiding Nederland weten.
Volgens de zegsvrouw hangt er inmiddels een aswolk van IJsland tot aan Zuid-Europa. Daardoor moeten alle vluchten naar de Verenigde Staten en Canada omvliegen. Deze reizen duren dan ook langer dan gepland.
Een aantal vliegvelden in de Noord-Spaanse regio's Galicië, Cantabrië en Asturië is zaterdagmorgen dichtgegaan.
Annuleringen.
Er gaan geen directe vluchten van Schiphol naar de luchthavens daar. Tot annuleringen heeft dit dan ook nog niet geleid. Wel moeten sommige vluchten naar Zuid-Europa worden omgeleid. Ook reizigers daarnaartoe moeten dus rekening houden met vertragingen.
© ANP
Kans op vertraging van vluchten.
Uitgegeven: 8 mei 2010 10:29
Laatst gewijzigd: 8 mei 2010 10:29
SCHIPHOL - Reizigers die zaterdag met het vliegtuig naar Noord-Amerika of Zuid-Europa willen reizen, moeten rekening houden met vertragingen. Oorzaak hiervan is het vulkaanas uit IJsland.
Dat liet een woordvoerster van Luchtverkeersleiding Nederland weten.
Volgens de zegsvrouw hangt er inmiddels een aswolk van IJsland tot aan Zuid-Europa. Daardoor moeten alle vluchten naar de Verenigde Staten en Canada omvliegen. Deze reizen duren dan ook langer dan gepland.
Een aantal vliegvelden in de Noord-Spaanse regio's Galicië, Cantabrië en Asturië is zaterdagmorgen dichtgegaan.
Annuleringen.
Er gaan geen directe vluchten van Schiphol naar de luchthavens daar. Tot annuleringen heeft dit dan ook nog niet geleid. Wel moeten sommige vluchten naar Zuid-Europa worden omgeleid. Ook reizigers daarnaartoe moeten dus rekening houden met vertragingen.
© ANP
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Nou, hopelijk kunnen we de 14e gewoon via Parijs naar New York.. afwachten maar.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Ik ben net terug uit de US deze morgen.
Transatlantische vlucht was UA 950 van Washington naar Brussel. Op tijd vertrokken in Washington en met 1u 20 min vertraging geland in Brussel.
Onze vlucht heeft een zeer noordelijke koers gevolg. Heb spijtig genoeg niet gans de route op het scherm gevolgd (6 u geslapen had hogere prioriteit). We zijn te noorden van IJsland gevlogen en net ten westen van Noorwegen een pal zuidelijke koers naar Brussel.
Alle vluchten vanuit Washington naar Europa hadden een 1 tot anderhalf uur langere vluchtduur.
Heb ook wat zitten zoeken naar vluchten die donderdag vanuit de US vertrokken : sommige (misschien meerdere) vlogen toen ten zuiden van de wolk. Onder andere een vlucht van Newark naar Heathrow : die vloog oostelijke tot over Spanje en dan noordwestelijk naar Londen.
Volgens de kaarten op de website vh metoffice in de UK ziet het er niet goed uit : de wolk verschuift verder over Spanje en over Zuid Frankrijk.
Luc
Transatlantische vlucht was UA 950 van Washington naar Brussel. Op tijd vertrokken in Washington en met 1u 20 min vertraging geland in Brussel.
Onze vlucht heeft een zeer noordelijke koers gevolg. Heb spijtig genoeg niet gans de route op het scherm gevolgd (6 u geslapen had hogere prioriteit). We zijn te noorden van IJsland gevlogen en net ten westen van Noorwegen een pal zuidelijke koers naar Brussel.
Alle vluchten vanuit Washington naar Europa hadden een 1 tot anderhalf uur langere vluchtduur.
Heb ook wat zitten zoeken naar vluchten die donderdag vanuit de US vertrokken : sommige (misschien meerdere) vlogen toen ten zuiden van de wolk. Onder andere een vlucht van Newark naar Heathrow : die vloog oostelijke tot over Spanje en dan noordwestelijk naar Londen.
Volgens de kaarten op de website vh metoffice in de UK ziet het er niet goed uit : de wolk verschuift verder over Spanje en over Zuid Frankrijk.
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Hoor net dat mijn vriendin terug gekomen is van SChiphol: vlucht naar Frankrijk is geannuleerd.
Gr.Greet
Gr.Greet
Ten noorden van IJsland, wow, dat heb ik nog nooit mee gemaakt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Ik had het al enkele keren meegemaakt : een vlucht van Frankfurt naar Phoenix : en zo eigenaardig is dat niet : neem een wereldbol en kijk wat de kortste afstand is tussen FRA en PHX. Maar voor een vlucht van Washington naar Brussel naar Washington is dat wel zeer uitzonderlijk. De normale route gaat net ten zuiden van Ierland !
Luc
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Ik heb FRA-PHX even ingegeven in een Great Circle mapper. Ligt inderdaad een stuk noordelijker als de route AMS-ORD die ik vaak vlieg.
http://www.gcmap.com/mapui?P=FRA-PHX,+AMS-ORD
Leuk stukje speelgoed
In verband met luchtstromingen wordt natuurlijk vaak van de ideale route afgeweken.
http://www.gcmap.com/mapui?P=FRA-PHX,+AMS-ORD
Leuk stukje speelgoed

In verband met luchtstromingen wordt natuurlijk vaak van de ideale route afgeweken.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Transatlantic flights are being re-routed around the affected area which is causing substantial delays to these flights.
Dus veel vertraging verwacht richting Amerika, dat zou inderdaad een probleem kunnen opleveren als je een korte overstap tijd hebt.
Gelukkig heb je vaak behoorlijk wat binnenlandse vluchten in de US, en ben je niet een dag kwijt maar een paar uur hooguit.
Dus veel vertraging verwacht richting Amerika, dat zou inderdaad een probleem kunnen opleveren als je een korte overstap tijd hebt.
Gelukkig heb je vaak behoorlijk wat binnenlandse vluchten in de US, en ben je niet een dag kwijt maar een paar uur hooguit.
So... the ash cloud strikes again
. Veel van de normale transatlantische routes zijn momtenteel inderdad gesloten. Ik speel zelf veel flight simulator, en maak nu een vlucht van JFK naar London, ook in Flightssim wordt ik omgeleid. Op onderstaande kaartje kun je de huidge NATs (North atlantic tracks zien):

Normaal lopen de north atlantic track roughly van de UK tot aan nova scoatia en newfoundland. Een enorm verschl dus!

Normaal lopen de north atlantic track roughly van de UK tot aan nova scoatia en newfoundland. Een enorm verschl dus!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ben benieuwd; zit nu in vliegtuig boven Florida en vliegen nu richting New York JFK. Van daaruit zouden we dan naar Brussel vertrekken om 19:05 en om 9:20 aankomen. Wat mij betreft mogen ze annuleren hoor
! Maar begreep al dat we gewoon gaan vliegen, als we de vertraging vanaf Miami goed gaan maken (want hebben maar 1:05 overstaptijd, en zijn ruim 35min te laat vertrokken) ...

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Mooi kaartje Christvc, kun je dit ook ergens live tracken ?
bij connections zeiden ze vandaag dat ze idd omvliegen.
En dat er vertragingen zijn, maar dan zet de maatschappij u gewoon op een volgende vlucht.
Ben benieuwd! Hopelijk valt alles nog mee.
En dat er vertragingen zijn, maar dan zet de maatschappij u gewoon op een volgende vlucht.
Ben benieuwd! Hopelijk valt alles nog mee.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Ik haal de NATs altijd hier weg. Het is een site voor flightsim, maar de NATs zijn gewoon up-to-date en als in real life
.

Bedankt. Ik had gehoopt dat er iets zou bestaan als http://casper.frontier.nl/ maar dan voor wat meer plaatsen/toutes
Helaas, vliegverkeer boven de atlantic kan niet getracked worden. Er is ook geen luchtverkeersleiding over de atlantic. De vliegtuigen zijn dan buiten het bereik van de radiozenders. Vliegtuigen communiceren alleen periodiek met de grond door een 'geschreven' rapportage te sturen (correct me if I'm worng).Bramster schreef:Bedankt. Ik had gehoopt dat er iets zou bestaan als http://casper.frontier.nl/ maar dan voor wat meer plaatsen/toutes
Misschien vind je deze site wel interessant, vliegverkeer over heel europa.
Bedankt, mooie link !
Heb even rondhezocht en op http://www.flightview.com/ kun je de route van de vliegtuigen die in de lucht zijn wel zien, lijkt dat dit ook boven de Atlantic kan. Maar in hoeverre dat geinter/extrapoleerd is weet ik niet.
Heb even rondhezocht en op http://www.flightview.com/ kun je de route van de vliegtuigen die in de lucht zijn wel zien, lijkt dat dit ook boven de Atlantic kan. Maar in hoeverre dat geinter/extrapoleerd is weet ik niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3067 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 8 Reacties