Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)
Re: Alles over National Emerald Club deel 2
Tja.. gewetensvraag
volgens mij houden ze wel bij welke auto waar wordt neergezet. Bij Hertz iig wel, daar weet men precies welke auto's in de diverse aisles staan. Bij National weet ik het niet. Maarja, zelfs dat zal vast niet 100% kloppend zijn.

- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Het pamflet dat aan de achteruitkijkspiegel hing en ik moest overhandigen bij het uitrijhokje had gemarkeerd dat de auto uit de executive aisle kwam. Daar had dus ook gewoon 'aisle' kunnen staan. Dit was bij National op LAX.ribruijn schreef:Een duivelse vraag voor de experts. Ik huur al vele jaren bij National en ben zakelijk Executive (niet eens via de credit card truc). Nu zijn mijn vrouw en ik op vakantie en doen een rondje ZuidWest voor 3,5 week. Ophalen LAX, retour SFO. Ik wil per se een standard SUV, maar 99 van de 100 keer staat die wel in de midsize Aisle, en al helemaal als wij aankomen (op een donderdagmiddag, auto halen 14:00 uur). Dus netjes een Aisle reservering gemaakt en voor alle zekerheid ook maar een reserve boeking voor een Standard SUV. You never know...
Maar nu ging opeens het duiveltje opspelen. Meestal vind ik in de Aisle wel een gewenste SUV, maar wat nu als deze er niet staat en ik neem de gereserveerde Standard SUV MAAR ik laat bij het uitrijden de reservering van de Midsize zien.... Zou men bijhouden of de SUV daadwerkelijk uit de Aisle komt of uit de Standard SUV rij???
Ik zou het risico durven nemen....in het slechtste geval zeg je dat je het verkeerde reserveringsnummer hebt gegeven....je hebt ze immers allebei?
Ik ga zeker deze truc ook uithalen in Miami eind van deze maand als er niks staat in een van de aisles...
Ik ga zeker deze truc ook uithalen in Miami eind van deze maand als er niks staat in een van de aisles...
Had ik ook al bedacht....ik hoor graag hoe het gegaan is!
Let op Newbee
Wij als gezin van 4,waarvan twee Tieners gaan van de zomer voor het eerst naar de USA Florida wordt het 08-07-18 t/m 31-07-18 waar we een behoorlijk rondje gaan rondtoeren ik denk dat we minimaal een standaard SUV (4 koffers)zouden moeten huren om het een beetje comfortabel te laten zijn.
Een groot aantal uren (Accountloos) op het AllesAmerika forum ingelezen en tot de conclusie te komen dat huren via: http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations voor mij de best optie is:
standard SUV 955 euro of fullsize SUV 1028 euro beide GOLD optie.
Of toch niet de beste optie??
Toen toch maar even met de National optie aan de gang gegaan, maar kom er gewoon niet uit heb het wel voor elkaar gekregen om een Emerald account aan te maken, maar al de trucs om een betere prijs te krijgen lukt me niet laat staan om executive member te worden...............
Zouden de pro's van dit topic mij kunnen helpen om de juiste keuzes en trucs toe te passen. ( Mischien via PB)

Wij als gezin van 4,waarvan twee Tieners gaan van de zomer voor het eerst naar de USA Florida wordt het 08-07-18 t/m 31-07-18 waar we een behoorlijk rondje gaan rondtoeren ik denk dat we minimaal een standaard SUV (4 koffers)zouden moeten huren om het een beetje comfortabel te laten zijn.
Een groot aantal uren (Accountloos) op het AllesAmerika forum ingelezen en tot de conclusie te komen dat huren via: http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations voor mij de best optie is:
standard SUV 955 euro of fullsize SUV 1028 euro beide GOLD optie.
Of toch niet de beste optie??
Toen toch maar even met de National optie aan de gang gegaan, maar kom er gewoon niet uit heb het wel voor elkaar gekregen om een Emerald account aan te maken, maar al de trucs om een betere prijs te krijgen lukt me niet laat staan om executive member te worden...............
Zouden de pro's van dit topic mij kunnen helpen om de juiste keuzes en trucs toe te passen. ( Mischien via PB)
Sorry..........Newbeee
Orlando MCO en ook weer daar terug.

Kies in ieder geval bij Alamo via die link voor postpaid ("Pay locally"), niet voor prepaid. Kost je geen cent meer, en je loopt geen enkel risico plus je houdt alle flexibiliteit. Ook geen eventuele issues met skip the counter.
Je betaalt dan $1146 voor SFAR (Standard SUV) en $1233 (hetzelfde bedrag als wat je zelf in EUR noemde) voor FFAR (Full size SUV). Vooral dat laatste is een erg goede deal. Dat is het "Gold" pakket.
De vraag is natuurlijk wat voor auto je uiteindelijk nodig hebt. Je zou ook, naast je reservering bij Alamo, een reservering bij Hertz kunnen doen. $839.22 (EUR 700.63) voor een aisle pick. Wordt even "Gold member" en je kunt uitzoeken. Misschien staat er wel iets van je gading bij. Zo niet, dan vergeet je die reservering en ga je naar Alamo. CDP codes van ANWB, credit cards (moet je wel hebben natuurlijk) of Flying blue membership krijgen je tot dit tarief.
Ook bij National kun je dat doen, het tarief is dan $720.93 voor een aisle pick uit de Emerald Aisle. Wel even Emerald member worden en het topic over National lezen. Eventueel kun je Executive status krijgen als je een kwalificerende creditcard hebt. Je mag dan kiezen uit de Executive Aisle, waar over het algemeen grotere auto's in staan dan in de gewone Emerald Aisle. Het is dus echt de moeite waard.
Je hebt dan dus 2 of 3 reserveringen op zak. Ik zou in jouw schoenen in ieder geval een FFAR bij Alamo reserveren ("pay locally", dan zit je nergens aan vast) en een midsize (Emerald Aisle pick) bij National. Eerst bij National kijken of er iets staat. Slaag je daar dan vergeet je de Alamo reservering(en), stap je in en rij je naar de uitgang. Je bent dan $720.93 kwijt.
Slaag je niet bij National dan kun je alsnog je full size SUV (of standard SUV als je $75 goedkoper uit wilt zijn) bij Alamo gaan ophalen. Zorg dat je skip-the-counter hebt gedaan. Je zoekt dan gewoon je auto uit, stapt in en rijdt naar de uitgang.
National en Alamo zijn hetzelfde bedrijf en zitten op MCO (aan beide kanten, dus zowel bij de A als B terminal) naast/bij elkaar in de garage. Hertz zit in dezelfde garage maar is wel een klein stukje lopen.
Desnoods reserveeer je bij Alamo zowel de SFAR als de FFAR. Kun je ook daar nog op het laatste moment besluiten wat je doet. Voor alle reserveringen bij Alamo geldt dan dus: "pay locally", daarna "online check-in" en "skip-the-counter" doorlopen. Als je de auto uiteindelijk niet ophaalt vervalt de reservering zonder verdere gevolgen.
Je betaalt dan $1146 voor SFAR (Standard SUV) en $1233 (hetzelfde bedrag als wat je zelf in EUR noemde) voor FFAR (Full size SUV). Vooral dat laatste is een erg goede deal. Dat is het "Gold" pakket.
De vraag is natuurlijk wat voor auto je uiteindelijk nodig hebt. Je zou ook, naast je reservering bij Alamo, een reservering bij Hertz kunnen doen. $839.22 (EUR 700.63) voor een aisle pick. Wordt even "Gold member" en je kunt uitzoeken. Misschien staat er wel iets van je gading bij. Zo niet, dan vergeet je die reservering en ga je naar Alamo. CDP codes van ANWB, credit cards (moet je wel hebben natuurlijk) of Flying blue membership krijgen je tot dit tarief.
Ook bij National kun je dat doen, het tarief is dan $720.93 voor een aisle pick uit de Emerald Aisle. Wel even Emerald member worden en het topic over National lezen. Eventueel kun je Executive status krijgen als je een kwalificerende creditcard hebt. Je mag dan kiezen uit de Executive Aisle, waar over het algemeen grotere auto's in staan dan in de gewone Emerald Aisle. Het is dus echt de moeite waard.
Je hebt dan dus 2 of 3 reserveringen op zak. Ik zou in jouw schoenen in ieder geval een FFAR bij Alamo reserveren ("pay locally", dan zit je nergens aan vast) en een midsize (Emerald Aisle pick) bij National. Eerst bij National kijken of er iets staat. Slaag je daar dan vergeet je de Alamo reservering(en), stap je in en rij je naar de uitgang. Je bent dan $720.93 kwijt.
Slaag je niet bij National dan kun je alsnog je full size SUV (of standard SUV als je $75 goedkoper uit wilt zijn) bij Alamo gaan ophalen. Zorg dat je skip-the-counter hebt gedaan. Je zoekt dan gewoon je auto uit, stapt in en rijdt naar de uitgang.
National en Alamo zijn hetzelfde bedrijf en zitten op MCO (aan beide kanten, dus zowel bij de A als B terminal) naast/bij elkaar in de garage. Hertz zit in dezelfde garage maar is wel een klein stukje lopen.
Desnoods reserveeer je bij Alamo zowel de SFAR als de FFAR. Kun je ook daar nog op het laatste moment besluiten wat je doet. Voor alle reserveringen bij Alamo geldt dan dus: "pay locally", daarna "online check-in" en "skip-the-counter" doorlopen. Als je de auto uiteindelijk niet ophaalt vervalt de reservering zonder verdere gevolgen.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
ik zou niet weten of ze bijhouden welke wagen waar staat maar toevallig stond ik in Tampa op de plek waar ze de auto's verdeelden die uit de wasstraat kwamen. Geloof me, daar zat geen enkele logica in. Er stond een soort verkeersregelaar te wijzen waar welke auto moest staan. Dat was pure willekeur want ik zag ook een knalgele camaro uit die wasstraat komen en toen zwaaide ik brutaal naar die regelaar zo van kom maar hier met die wagen en hij werd zo voorgereden.
Ik zou het risico durven te nemen. Overigens was de camaro te krap voor onze bagage. Helaas :p
Ik zou het risico durven te nemen. Overigens was de camaro te krap voor onze bagage. Helaas :p
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@ roelb, dacht dat bij hertz altijd de auto’s gereed stond i.p.v. aisle keus? Is dit nieuw?
Hebben ze ook die optie voor 5-star?
Heb nu aisle executive keus bij National voor seattle, wil minstens een standard SUV.
Dus ga voor de zekerheid een backup boeking doen.
Hebben ze ook die optie voor 5-star?
Heb nu aisle executive keus bij National voor seattle, wil minstens een standard SUV.
Dus ga voor de zekerheid een backup boeking doen.
Bedankt Roel,
Het eenvoudigste al gedaan FFAR geboekt bij Alamo, skip the counterticket in the pocket.
Nu de andere twee opties nog die lijken me wat moeilijker maar ga het proberen. (heb een Flying Blue membership dus Hertz moet lukken)
Het eenvoudigste al gedaan FFAR geboekt bij Alamo, skip the counterticket in the pocket.
Nu de andere twee opties nog die lijken me wat moeilijker maar ga het proberen. (heb een Flying Blue membership dus Hertz moet lukken)
Laatst gewijzigd door PetrM op 04 mei 2018, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
National is goedkoper, en de kans op een SUV of minivan in de aisle meestal groter.
Maak een Emerald club account aan op nationalcar.com.
Installeer de nationalcar app. Log in. Start een boeking voor je periode, contract id 8572158 (Visa CA) + coupon NDA2324BR (30 dollar korting voor BJ's club leden, kan iedereen worden, is een soort Makro).
De prijs zal nu $720.93 zijn voor een midsize / Emerald aisle choice.
Als je op het laatste scherm zit ga je terug en haal je het contract id weg. Als het goed is blijft de prijs nu staan, inclusief verzekeringen, maar wordt nu het Emerald club members contract toegepast. Daar heb je sowieso recht op. Doe je het zonder die eerste stap dan is het vaak duurder of wordt geen rate voor toeristen toegepast (dus zonder verzekeringen).
Reservering opslaan en klaar. In de bevestiging staat als het goed is zoiets als "On arrival, proceed to the Emerald area and pick your vehicle".
Maak een Emerald club account aan op nationalcar.com.
Installeer de nationalcar app. Log in. Start een boeking voor je periode, contract id 8572158 (Visa CA) + coupon NDA2324BR (30 dollar korting voor BJ's club leden, kan iedereen worden, is een soort Makro).
De prijs zal nu $720.93 zijn voor een midsize / Emerald aisle choice.
Als je op het laatste scherm zit ga je terug en haal je het contract id weg. Als het goed is blijft de prijs nu staan, inclusief verzekeringen, maar wordt nu het Emerald club members contract toegepast. Daar heb je sowieso recht op. Doe je het zonder die eerste stap dan is het vaak duurder of wordt geen rate voor toeristen toegepast (dus zonder verzekeringen).
Reservering opslaan en klaar. In de bevestiging staat als het goed is zoiets als "On arrival, proceed to the Emerald area and pick your vehicle".
Vreemd, National club account aangemaakt, APP geinstaleerd inloggen enz enz.
Reserve Emarald aisle $812.54 , staat gelijk aan prijs van een Full size
Book this car class, you will be able to choose any car from Emerald Aisle....
Dus geen midsize prijs zoals jij Roel, wat doe ik fout.....
Reserve Emarald aisle $812.54 , staat gelijk aan prijs van een Full size
Book this car class, you will be able to choose any car from Emerald Aisle....
Dus geen midsize prijs zoals jij Roel, wat doe ik fout.....

Laatst gewijzigd door PetrM op 04 mei 2018, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Klik maar door. Krijg je toch een lagere prijs. De app kiest full size voor Emerald choice, maar rekent uiteindelijk midsize af. Don't ask why..
Gelukt komt op $755.28 kijken of er wat bijstaat die zondag wat groot genoeg is voor ons viertjes en anders op naar Alamo .
Als extra's staat er CDW-allocated inclusive included en SLP included heeft dat met verzekeringen te maken?
Als extra's staat er CDW-allocated inclusive included en SLP included heeft dat met verzekeringen te maken?
Ja. Cdw staat voor collission damage waiver, sp voor supplemental liability. Dat zujn de enige fekkingen die je nodig hebt. Tegen bijbetaling kun je nog roadside assistance bijkopen, dan komt de verhuurder kostenloos langs als je bijvoorbeeld een lekke band hebt of je sleutels kwijt bent. De meeste mensen zullen dat niet nodig vinden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Overigens zag ik vandaag dat ik op sommige boekingsbevestigingen van National CDW heb staan en andere LDW. Ik vermoed dat het verschil komt door de contractcode gebruikt.
Ik denk dat er ergens iets misgaat, omdat de app bij een nieuwe boeking zowel bij Emerald als bij Visa Canada zegt dat LDW is inbegrepen, alleen in de email van een paar maanden geleden gemaakte boeking staat CDW in het eerste geval bij mij.
Normaliter is bij CDW verlies door diefstal niet inbegrepen en bij LDW wel.
Ik denk dat er ergens iets misgaat, omdat de app bij een nieuwe boeking zowel bij Emerald als bij Visa Canada zegt dat LDW is inbegrepen, alleen in de email van een paar maanden geleden gemaakte boeking staat CDW in het eerste geval bij mij.
Normaliter is bij CDW verlies door diefstal niet inbegrepen en bij LDW wel.
De termen worden door de meeste verhuurders door elkaar gebruikt. In de formele voorwaarden van National bestaat alleen het produkt "LDW". Dat is ook het produkt dat hier wordt bedoeld. In alle gevallen valt zowel verlies door schade als door diefstal onder de dekking. Net als met "SP". Dat heet bij National in de voorwaarden formeel "Supplemental Liability Insurance - SLI".
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ok bedankt. Het vreemde is dat op mn huurcontract ook CDW stond maar op de invoice LDW. Bevestigt wat je zegt @roelb.
Kan iemand mij vertellen onder welke klasse een Ford Edge valt?
Wij hebben 26 april onze rental opgehaald bij National in de Emerald Executive Aisle op Tampa airport, maar er stonden eigenlijk geen echt grote SUV'S....Hij is groot genoeg hoor voor ons drieën met onze bagage, maar als ik kijk naar waar we voorgaande jaren mee weg reden dan is dit maar een kleine auto.
Oja en ons Emerald Executive lidmaatschap is afgelopen, dus ga proberen hem opnieuw aan te vragen.
Iemand daar ervaring mee of dat gewoon kan en ook lukt?
Hoor het graag van jullie.
Wij hebben 26 april onze rental opgehaald bij National in de Emerald Executive Aisle op Tampa airport, maar er stonden eigenlijk geen echt grote SUV'S....Hij is groot genoeg hoor voor ons drieën met onze bagage, maar als ik kijk naar waar we voorgaande jaren mee weg reden dan is dit maar een kleine auto.
Oja en ons Emerald Executive lidmaatschap is afgelopen, dus ga proberen hem opnieuw aan te vragen.
Iemand daar ervaring mee of dat gewoon kan en ook lukt?
Hoor het graag van jullie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20663 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-