Er zijn nog een paar uitzonderingen, hoor. Als het een zakenreis is, en jullie collega's zijn, geloof ik. Maar dat is hier niet echt van tel

Note: State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin allow the spouse to be an automatic authorized driver as long as renter requirements are met.harryh schreef:Volgens mij gaat het om de staat waar je huurt (ophaalt), de wet van die staat is van toepassing op je huurcontract.
In Californië is het nl. per wet geregeld. In jouw geval geldt de wet van Nevada, waar dat niet geregeld is.
Maar ben geen expert op dit gebied - andere suggesties?
Dus Vinno's vriendin mag in Californië rijden? Weer wat geleerdHinko schreef: Note: State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin allow the spouse to be an automatic authorized driver as long as renter requirements are met.
Vriendin of andere reispartner ook?bedeve schreef:@HarryH ; even de euforie loslaten en weer tot je zelf komen ! Maatgevend is de staat waar je huurt. In de vraag waar jij op reageert is er sprake van huur in Las Vegas. Nevada is een van de staten waar de wetgeving omtrent spouse als automated extra driver geldt.
Dus Vinno's vriendin of andere reispartner is ook daar gewoon automated extra driver.
Harry ; En als je dan iets wilt vaststellen over samenlevingsovereenkomsten die de titel "Spouse " rechtvaardigen volgens welk recht moeten die dan geldig zijn.?Harry schreef:Dat is niet helemaal correct, als je met iemand op stap bent waar je geen (liefdes) relatie mee hebt is dat officieel geen spouse.
De vraag is of een verzekering maatschappij dat uit gaat zoeken bij een eventueel ongeval is natuurlijk wel de vraag, als het om heel veel geld gaat (bv. blijvende invaliditeit) dan zou dat best eens kunnen.
Haha, kan ik helemaal volgen. Maar een verzekering is er voor de zekerheid, en ik ga dan graag voor de zekerste interpretatiebedeve schreef: houd ik mij aan het klassieke adagio " "If you can't be with the one you love, love the one you're with " Oorspronkelijke tekst van Billy Preston, in een muziekstuk verwerkt door Stephen Stills.
Dit is weer een variant op het oorspronkelijk uit 1947 stammende Harburg and Lane’s “When I’m Not Near the Girl I Love, I Love the Girl I’m Near”, van de Broadway show Finian’s Rainbow;
Met die verklaring neem ik nu afstand van elke "spouse" discussie.