Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
schorvoort
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door schorvoort »

we gaan begin april 2018 een roadtrip door het westen van de usa doen met 4 volwassenen , maar ik geraak er niet uit of we een sfar suv of een frar suv moeten huren ? we hebben 4 grote koffers en 1 trolley bij. ik vind het wel een groot prijsverschil tussen de twee types. maar ik wil ook niet elke morgen problemen hebben om de koffers vlot in de kofferbak. kan iemand me raad geven?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Bij Alamo en National zitten beide types in de "Standard SUV" categorie. Ik neem aan dat je dus elders huurt. Hertz wellicht?

FRAR is altijd een 7-seater, en met de achterste twee stoelen neergeklapt dus een langere kofferbak dan een 5-seater standard SUV. Vaak is het ook een 4WD of AWD.

Wij hebben normaal met z'n tweeen al een volle kofferbak in een 7-seater.. 1 of 2 grote koffers, 2 cabin trolleys, schoenen, tray water, losse rommel, etc. Maar goed, dan hoeven we niet te stapelen en ligt alles nog ruim onder het niveau van de bovenzijde leuning achterbank.
papaatje1966
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door papaatje1966 »

Beste leden,

Indien ik via "autoeurope" een wagen heb gereserveerd zoals printscreen, heb ik nog aanvullende verzekeringen ECHT nodig of mag ik met gerust gemoed alles weigeren aan de balie?

https://www.dropbox.com/s/0hwt8chwk876s ... 3.png?dl=0
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Nee niet nodig! Je kunt alles weigeren.
schorvoort
Amerika-newbie

https://www.hertz.com/rentacar/reservat ... w-and-book

ik heb een goeie aanbieding gevonden bij hertz maar er staat bij dat de benzine niet bij inbegrepen is . profiteren ze daar dan niet van om zomaar een prijs te vragen? voor de rest lijkt me die aanbieding oke voor een frar.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Als je bij ophalen aangeeft 'm weer vol in te leveren bepaal je de benzineprijs zelf. Kom met die link op de startpagina van Hertz terecht, kan niet zien wat voor aanbieding dat is. Kun je details delen (waar wanneer prijs etc)?
schorvoort
Amerika-newbie

reisperiode is van 1 tot 15 april 2018.

Your Vehicle
Edit: 7 Passenger Standard 4WD AWD SUV (Group L4) FRAR
(L4) Nissan Pathfinder or similar

Payment method: Pre-Pay Online

Discounts:
CDP Name: : ICS SMALL BUSINESS,CDP Rate: : Your rate has been discounted by 10 %

Rental Duration: 2 weeks

Included in the rates
Airport Concession Recovery Fee
Loss Damage Waiver
Total Sales Tax
Liability Insurance Supplement
Vehicle Licensing Cost Recovery
Customer Facility Charge
State Tourism Assessment
Unlimited Miles Included

Not included in the rates*
Personal Insurance*
Premium Emergency Roadside Service*
Fuel
Additional Driver Fee

Pay at Location
781.56 USD

kan ik dit reserveren , ziet alles er goed uit?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

@schorvoort daar zit zo te zien alles bij. huur je via hertz.nl? vraag het omdat je link naar hertz.com verwees. ben je de enige chauffeur? extra bestuurders zitten hier ook niet bij. mocht je anwb lid zijn kun je overigens ook die cdp gebruiken, ook 10% korting.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik heb vanochtend toch vast een auto bij Alamo geboekt via een link die ik gekregen had van de Duitse villa-eigenaar.
Je meldt je aan bij http://www.germanwho.com en vervolgens krijg je 20 % korting bij Alamo.de via de link op de Germanwho site.
Ik heb nu voor 460,- een Midsize SUV via het Alamo Gold pakket, met 3 extra bestuurders en een volle tank. Zelfde kost veel meer bij AutoEurope en ook Alamo.brits. Ik dacht, ik zal het toch even melden.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

schorvoort schreef:reisperiode is van 1 tot 15 april 2018.
781.56 USD

kan ik dit reserveren , ziet alles er goed uit?
Ja ziet er goed uit, alleen je zegt niet welke locatie dit is; Ik heb voor eind april 2 weken bij National geboekt (EC) voor $485,- in Miami, vind $781 daarmee wel aan de dure kant.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Voor de mensen die er gebruik van willen maken, met de friends & family code van budget (U112000 invoeren bij BCD) flink wat korting kunnen scoren op een autohuur. Direct geboekt via budget.com en dit was de laagste prijs, ook omdat budget in mijn geval geen one-way fee hanteerde i.t.t. de andere auto verhuur bedrijven.

Voor de zekerheid nog even naar de Nederlandse reserveringslijn gebeld, maar die konden de prijs niet evenaren laat staan eronder komen. Betaal nu 120 euro voor 3 dagen fullsize SUV, inclusief verzekeringen etc.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
schorvoort
Amerika-newbie

ik heb een frar geboekt bij hertz voor de eerste 2 weken van april 2018 . op de bevestigingsmail zie ik nu staan bij servicetype = standaard counter.
weet iemand wat dat wil zeggen? en kan ik dan wel skip the counter doen zoals bij alamo of moet ik in la dan eerst naar de balie? tis onduideliijk voor mij . kan iemand dat hier uitleggen voor mij? alvast bedankt.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

De benzine voor je hele autohuur is nooit inclusief.
Er zijn doorgaans drie scenario's betreffende benzine:
1) vol-vol: je krijgt de auto met volle tank mee (controleren!) en levert hem ook weer vol in. Aftanken <10mijl van de locatie (bonnetje bewaren). Hierdoor zal je niets extra berekend worden voor benzine.
2) vol-leeg+service: je krijgt de auto met volle tank mee (controleren!) en levert hem met (half)lege tank in. Zij tanken hem weer vol en berekenen je het aantal gallons tegen hun tarieven + service fee. Zal je niet verbazen dat "hun" prijzen een stuk hoger liggen dan van de benzinepompen in de omgeving.
3) vol-leeg: hierbij koop je in de huurprijs de eerste volle tank benzine. Dit is een soort vaste opslag op de huur zonder benzine (vol-vol scenario). Je krijgt de auto met volle tank mee (controleren!) en levert hem met zo leeg mogelijke tank in. Elke druppel die je overhoud is al betaald dus verlies voor jou en winst voor de verhuurder. Tijdens het zoeken & boeken kan je zien wat voor prijsverschil de verhuurder rekent tussen scenario 1 en 3. Met een inschatting van de tankinhoud en benzineprijs kan je zelf bepalen of het je dit waard is. Vaak zit er bij deze optie nog een andere extra, zoal 2e bestuurder.

Scenario 1 kost je wat extra werk en tijd omdat je nét voor het inleveren nog moet aftanken. Maar het is wel de goedkoopste optie omdat je alleen de benzine betaalt die je ook werkelijk hebt verbruikt (en tegen reguliere pompprijzen).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

@schorvoort ja je zult langs de balie moeten. Hertz kent alleen skip the counter voor Gold members.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Je had beter eerst Gold member gemaakt en dan pas boeking gedaan denk ik. Geen idee of de omgekeerde volgorde ook lukt.. Misschien kan je eens horen bij Hertz :)
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

schorvoort schreef:we gaan begin april 2018 een roadtrip door het westen van de usa doen met 4 volwassenen , maar ik geraak er niet uit of we een sfar suv of een frar suv moeten huren ? we hebben 4 grote koffers en 1 trolley bij. ik vind het wel een groot prijsverschil tussen de twee types. maar ik wil ook niet elke morgen problemen hebben om de koffers vlot in de kofferbak. kan iemand me raad geven?
Paar jaar terug had ik een sfar; met drie reistassen, 3 handbagagekoffertjes en een koelbox zat de kofferbak propvol. Ik zou dus minimaal een frar huren, achterste rij stoelen plat en je hebt ruimte genoeg. Kost misschien wel wat meer maar het extra comfort is ook wat waard. En goed op de aanbiedingen letten. Voor afgelopen zomer had ik een ffar i.p.v. een sfar en het prijsverschil bedroeg maar ongeveer 50 euro p/w.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Zou naar een minivan kijken, veel ruimte en goeie prijs.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

zojuist geboekt via autoeurope (Thrifty),
tot 48 uur voor vertrek te annuleren.
Full size suv (Chev Tahoe) 7 april-20 april 2018
incl. 3 extra bestuurders en tank benzine €762,26
Normaliter wel een fan van skip-the-counter bij Alamo, maar daar kost de auto > €1200,00 (met dezelfde opties)
Nog niet eerder gehuurd via Thrifty, iemand nog tips-of-tricks v.w.b. Thrifty Las Vegas?
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Nu de tickets naar Denver geboekt zijn ben ik maar begonnen met zoeken naar een auto.

Vind de prijzen niet echt meevallen voor augustus 2018.
Maar goed zoeken loont :D

Zojuist bij Hertz 3 weken Cadilac Escalade AWD uit de prestige collection geboekt voor USD 1142 (EUR 969).
Veel geld, maar wel een hele dikke auto :thumbup:

Heb ook al een Mustang convertible gereserveerd voor hetzelfde geld.

Nou ja, nog tijd genoeg om te beslissen welke het gaat worden :lol:
Bijlagen
Hertz.JPG
Javato
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Javato »

Nou, dat is een mooi bedrag.
Als ik hetzelfde doe voor 19 dagen in juni, aankomst Houston, dan ben ik 6822,90 usd kwijt !
Met de vriendelijke groeten, JAN
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer