Gewoon je gewenste route selecteren en daarna "Track flight" kiezen.Lex77 schreef:Daar kan ik inderdaad prijsalarmen instellen maar kon het niet vinden voor de multi city optie.
Waar kan ik dat vinden?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dat gaat inderdaad als je vertrekplaats hetzelfde is als de aankomstplaats maar als die niet gelijk zijn heb ik niet de track optie.
Wat ik ook doe, is bladwijzers maken van wat zoekopdrachten. Zo hoef ik niet elke dag alles opnieuw in te vullen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dank voor het uitzoeken en de toelichtingroelb schreef:Las-lax kost geen dag hoor.. maar goed, deze data zijn midden in het hoogseizoen, met (op dit moment) bijbehorende prijzen. Inderdaad ca eur 1050 pp voor (normaal) economy binnen Skyteam.
Dat kun je ook gewoon bij Klm boeken, maar die online boekingsengine is wat buggy en vind vaak niet alle mogelijke combinaties uit zichzelf. Overigens kun je deze route ook voor EUR 2005,46 in business vliegen (via msp). Wel een restrictive fare (change fee van 600 euro), maar als je zeker bent van je data...
Wil je een goedkopere economy fare, wacht dan rustig af. Zet wat alerts aan op Google flights en Kayak en zoek regelmatig. Het is dan wel hoogseizoen, maar er komen echt nog wel gunstige tarieven. Ben alleen wel bereid om snel te schakelen als er iets voorbij komt dat ok is. In dat geval: Niet twijfelen, maar boeken.

Het kost inderdaad geen dag las-lax, maar wel een dag in de planning. Die moet ik dus even omgooien. Maar als het handiger is qua vliegen dan is dat verder ook prima. Ga eens verder met m'n reisschema

Jawel hoor. Onder de "Book with <airline>" knopjes zit een knop "Track price".Lex77 schreef:Dat gaat inderdaad als je vertrekplaats hetzelfde is als de aankomstplaats maar als die niet gelijk zijn heb ik niet de track optie.
Je krijgt naast de specifieke route dan ook suggesties van Google over gelijke routes met andere airlines.
Met welk toestel vliegt klm tegenwoordig naar los angeles?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik zie op de rechtstreekse vluchten naar Los Angeles in maart een Boeing 747 gepland staan.
Welk vliegtuig kan je uitvinden via seatguru.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Pas maar op voor vluchten na ik meen 10/4avsboz schreef:Tix.be geeft aan dat KLM prijzen die zij weergeven incl. bagage is. (als voorbeeld bij reis SFO in juni)
Of dat wel correct is betwijfel ik, want de prijzen zijn daar niet (veel) hoger dan bij andere brookers.Op transatlantische vluchten van KLM mag u gratis 1 koffer van maximaal 23 kilo meenemen.
Gisteren met KLM aan de telefoon gehangen omdat hun website dus niet altijd correct werkt.
Sommige werelddeal weken tickets zijn zonder ruim bagage maar je zou dus wel een keuze scherm met drie opties moeten krijgen.
Gisteren werd dat dus niet zichtbaar op de site en ging de boeking gewoon door. Zelfs als we zouden annuleren konden we hetzelfde ticket dus online niet met ruim bagage boeken, dan zou dat telefonisch geregeld moeten wroden.
De mevrouw van KLM customer service probeerde namelijk hetzelfde ticket te boeken en kreeg dat scherm dus ook niet te zien, wat ze door ging geven. Echter omdat we de vlucht door Delta werd uitgevoerd kon ze verder niks meer voor ons doen. Daarna nog iemand anders van de customer service aan de telefoon gehad omdat de tarieven ook onduidelijk waren, maar die kon ons ticket ook niet aanpassen en ons ook niet exact vertellen wat de ruim bagage nu zou gaan kosten.
Wat op zich ook weer vreemd is aangezien ik bij KLM boek en dan kunnen ze niks doen en weten de tarieven niet ....
Daarna zelf met Delta gebeld en die zei dat de eerste checkin luggage gratis was voor ons ticket ... dus .... ik hou er rekening mee dat we nog 200,- extra kwijt zijn wat ons totaal toch nog net iets goedkoper maakt dan wanneer we opnieuw geboekt hadden gelukkig.
Dit was voor twee retour tickets: AMS > Seattle LAX > AMS
Dit ging over boekingen bij tix.be, een travel agent. Als zij je een ticket verkopen dan is dat gewoon inclusief bagage. Al kan het geen kwaad om wat screenshots te nemen en na het boeken te controleren wat er nu eigenlijk precies aan vluchten en fare classes in je reservering staat.
Dat de online booking engine van KLM zelf rommel is dat is geen nieuws
. Die mist altijd al een hele hoop vluchtcombinaties en soms moet je connecties forceren door ze expliciet in de zoekopdracht op te nemen. Maar dan nog mist de searchengine vluchten die er gewoon zijn en qua MCT e.d. passen. Boek je via de app dan is het helemaal erg en krijg je slechts een enorm beperkte (en dure) selectie van mogelijke routes te zien. Ik vermijd KLM om die reden iig. Je kunt op delta.com dezelfde combinaties boeken, het enige verschil is dat ze op 006 tickets worden geissued ipv op 074. Prijzen zijn exact gelijk en als je slim bent scheelt het je EUR 10 aan "boekingskosten".
Wil je perse bij KLM boeken en lukt het niet online? Stel dan zelf je ticket samen op matrix.itasoftware.com en boek het daarna telefonisch, via Whatsapp of Messenger. Zorg dat je de exacte fare base citeert en verifieer voordat je betaalt of er inderdaad de juiste fare codes in je reservering staan. Via deze kanalen boeken bij KLM kost je wel EUR 25 (bizar toch?). Om die te vermijden kun je ook gewoon Delta bellen of met een printje van die gewenste vluchten naar de lokale IATA travel agent lopen - die kan dat ook zo boeken maar zal meestal ook een fee rekenen. En dit soort "ouderwetse" travel agents zijn tegenwoordig nog erg lastig te vinden.
Dat de online booking engine van KLM zelf rommel is dat is geen nieuws

Wil je perse bij KLM boeken en lukt het niet online? Stel dan zelf je ticket samen op matrix.itasoftware.com en boek het daarna telefonisch, via Whatsapp of Messenger. Zorg dat je de exacte fare base citeert en verifieer voordat je betaalt of er inderdaad de juiste fare codes in je reservering staan. Via deze kanalen boeken bij KLM kost je wel EUR 25 (bizar toch?). Om die te vermijden kun je ook gewoon Delta bellen of met een printje van die gewenste vluchten naar de lokale IATA travel agent lopen - die kan dat ook zo boeken maar zal meestal ook een fee rekenen. En dit soort "ouderwetse" travel agents zijn tegenwoordig nog erg lastig te vinden.
Voor onze reis in september ben ik op delta.com naar tickets aan het kijken. Inderdaad beter dan op klm.nl: bagagekosten inbegrepen en gratis stoel reserveren (zolang de vluchten van delta zijn)
Alleen vraag ik me nu wel af hoe het zit met de terugvlucht die ik op het oog heb; deze wordt nl. door KLM uitgevoerd. Er staat duidelijk bij vermeld dat er extra kosten voor het reserveren van een stoel bij komen. Maar hoe zit het met bagagekosten?
Heeft iemand een idee?
Alleen vraag ik me nu wel af hoe het zit met de terugvlucht die ik op het oog heb; deze wordt nl. door KLM uitgevoerd. Er staat duidelijk bij vermeld dat er extra kosten voor het reserveren van een stoel bij komen. Maar hoe zit het met bagagekosten?
Heeft iemand een idee?
Zolang je "Main cabin" boekt en geen "Basic economy" is het gewoon inclusief bagage.
Maar voor het selecteren van een stoel op een KL (of AF) operated vlucht gelden gewoon de KLM regels. Dus: stoelselectie voor dat de check-in open gaat kost geld (of Flying blue miles). Vanaf 24 uur voor vertrek is de online check in (OLCI) open en kun je kostenloos normale stoelen selecteren. Exit row seats e.d. kosten extra. Heb je ten minste Skyteam Elite status (vanaf Silver bij Delta, KLM, Air France of een van de andere Skyteam partners) dan zijn gewone stoelen ook al voor de check-in gratis te selecteren en krijg je korting op de Prefered en Economy comfort stoelen).
Andersom geldt dit ook: boek je op een KLM ticket een DL operated vlucht dan kun je voor die vlucht ook gewoon de stoelen selecteren vanaf het moment van boeken. Maar dat geldt /niet/ als je een "Light" of "Basic economy" fare boekt, dan mag je bij DL helemaal niet voordat de check-in open gaat een stoel selecteren, zelfs niet als je er voor zou willen betalen of status hebt.
En natuurlijk heb je vanaf het moment van boeken 24 uur de tijd om je ticket kostenloos te cancellen (en dat kan met een klik online). Delta is ook erg snel met terugbetalen, als je gebruik maakt van die regeling heb je de creditering binnen 24 uur ook weer op je kaart staan. Bij KLM heb ik wel eens twee weken moeten wachten en je kunt ook niet eenvoudig online cancellen.
Maar voor het selecteren van een stoel op een KL (of AF) operated vlucht gelden gewoon de KLM regels. Dus: stoelselectie voor dat de check-in open gaat kost geld (of Flying blue miles). Vanaf 24 uur voor vertrek is de online check in (OLCI) open en kun je kostenloos normale stoelen selecteren. Exit row seats e.d. kosten extra. Heb je ten minste Skyteam Elite status (vanaf Silver bij Delta, KLM, Air France of een van de andere Skyteam partners) dan zijn gewone stoelen ook al voor de check-in gratis te selecteren en krijg je korting op de Prefered en Economy comfort stoelen).
Andersom geldt dit ook: boek je op een KLM ticket een DL operated vlucht dan kun je voor die vlucht ook gewoon de stoelen selecteren vanaf het moment van boeken. Maar dat geldt /niet/ als je een "Light" of "Basic economy" fare boekt, dan mag je bij DL helemaal niet voordat de check-in open gaat een stoel selecteren, zelfs niet als je er voor zou willen betalen of status hebt.
En natuurlijk heb je vanaf het moment van boeken 24 uur de tijd om je ticket kostenloos te cancellen (en dat kan met een klik online). Delta is ook erg snel met terugbetalen, als je gebruik maakt van die regeling heb je de creditering binnen 24 uur ook weer op je kaart staan. Bij KLM heb ik wel eens twee weken moeten wachten en je kunt ook niet eenvoudig online cancellen.
Oktober willen we naar Las Vegas, vanuit Amsterdam. Nu zit ik met een dilemma: Vliegen via Los Angeles of Detroit?
Los Angeles lijkt mij een stuk drukker dan Detroit? Voordeel wel is dat je het grootste gedeelte al gehad hebt als je in LA land waar je vanuit Detroit nog wel wat uurtjes moet vliegen.
Minneapolis is trouwens ook nog een optie, maar je hebt wel maar 1u37 om langs de Customs door naar de volgende vlucht te gaan....
Wat zou jullie voorkeur hebben?
Los Angeles lijkt mij een stuk drukker dan Detroit? Voordeel wel is dat je het grootste gedeelte al gehad hebt als je in LA land waar je vanuit Detroit nog wel wat uurtjes moet vliegen.
Minneapolis is trouwens ook nog een optie, maar je hebt wel maar 1u37 om langs de Customs door naar de volgende vlucht te gaan....
Wat zou jullie voorkeur hebben?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ligt ook een beetje aan de overstaptijd in LA lijkt me. Heb je daar genoeg tijd, dan zou ik voor LA gaan. Zelf vlieg ik in september via SLC. Heerlijk overzichtelijk vliegveld en nog maar een klein uurtje naar Las Vegas.
Dus voor mij zou dat de voorkeur hebben. Maar is ook afhankelijk van totale vliegtijd en prijs ticket.
Dus voor mij zou dat de voorkeur hebben. Maar is ook afhankelijk van totale vliegtijd en prijs ticket.
Loves Vegas!
3u15 minuten, dus moet vast meer dan genoeg zijn 

LAS via LAX? Dat is wel om..
Ik zou gewoon via DTW vliegen, is de kortste route. En met een beetje geluk vlieg je op de route DTW-LAS mooi over Canyonlands en de Grand Canyon.
Ik zou gewoon via DTW vliegen, is de kortste route. En met een beetje geluk vlieg je op de route DTW-LAS mooi over Canyonlands en de Grand Canyon.
Kijk dat zijn nou de tips waar je blij van wordt
Ik zal er zeker rekening mee houden!
(kijk ook even naar de vliegtuigen waar je normaal mee vliegt, zie dat er ook een hoop rommel tussenzit, lees: geen scherm of heel weinig ruimte)

(kijk ook even naar de vliegtuigen waar je normaal mee vliegt, zie dat er ook een hoop rommel tussenzit, lees: geen scherm of heel weinig ruimte)
Als het IFE aanbod van belang is dan zou ik altijd zeggen: vlieg Delta (en dat zal de route via DTW iig zijn). Uitgebreid aanbod van films en series in HD kwaliteit. Niet de prutkwaliteit die je soms bij KLM en AF ziet met lage resolutie en fletse kleuren, maar gewoon echt goed met een groot en helder LCD display en op elke stoel een USB charging poort. Series zijn ook compleet, en niet een enkele aflevering ergens halverwege het derde seizoen zoals bij KLM maar gewoon hele seizoenen tegelijk zodat je kunt binge-watchen. Tip: Berlin Station is leuk om mee te beginnen.
American heeft niet op alle toestellen op de routes tussen Europa en de US persoonlijk IFE. Van United weet ik het niet.
American heeft niet op alle toestellen op de routes tussen Europa en de US persoonlijk IFE. Van United weet ik het niet.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
ik heb een prijs gevonden van 570 euro (brussel - Los angeles - Brussel) voor september.
Inbegrepen zijn de bagage en stoelplaatsen.
is dit een mooie prijs of zou ik nog wachten?
Ik check regelmatig maar vind het moeilijk om juist in te schatten wat een goede prijs is.
Inbegrepen zijn de bagage en stoelplaatsen.
is dit een mooie prijs of zou ik nog wachten?
Ik check regelmatig maar vind het moeilijk om juist in te schatten wat een goede prijs is.
Lijkt mij een goede prijs. Rechtstreeks of met overstappen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20684 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties