Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Marenko »

En misschien wordt dit nog wel gunstig voor ons. Zo juist gebeld met de KLM, en ze gaan kijken of we gelijk in Amsterdam kunnen opstappen. We worden vanavond hier nog over teruggebeld.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Jeetje dat meen je niet? Ik ga kijken of ik hier ook iets mee kan doen, wellicht opstappen van het eigen treinstation. Risico is er groot dat als de treinen er dinsdag avond en de hele woensdag uitliggen, er donderdag ochtend ook nog een grote puinhoop is. Even bellen dus!

Hebben jullie al iets gehoord?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

KLM verzekert ons dat we op donderdag 'gewoon' de trein kunnen nemen, mochten we om wat voor reden dan ook toch vertraagd zijn moeten we gelijk ff bellen.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Van de KLM mochten we direct op schiphol opstappen, maar zij kunnen dat niet voor ons regelen. Dat moet Connections doen. Vanmorgen gebeld met Connections en zij zeggen, als de KLM het goed vindt, vinden wij het ook goed. Weer gebeld met de KLM, maar die willen daar wel een bevestiging van zien. Nu wachten we dus op een e-mail van Connections. Zodra ik die binnen heb ga ik het hotel in Antwerpen ook annuleren en kijken of ik de kaartjes voor de Thalys op dinsdag ook kan annuleren.

Als alles goed gaat is deze staking voor ons alleen maar gunstig. Wij wonen dicht bij schiphol.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Heel gedoe dus, maar wss positief voor jullie!

Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

We hebben inmiddels van Connections de bevestiging gekregen dat we vanaf Schiphol mogen vertrekken. 1 oktober krijgen we nieuwe e-tickets. dus dit nog even in de gaten houden.
Voor de zekerheid gaan we maar heel vroeg naar Schiphol woensdag, want ik heb zo maar het gevoel dat het daar niet heel soepel gaat verlopen :mrgreen:
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Zeker doen! Wat raar dat ze E-tickets pas op 1 oktober verzonden worden trouwens.

Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ko-Mar schreef: Voor de zekerheid gaan we maar heel vroeg naar Schiphol woensdag, want ik heb zo maar het gevoel dat het daar niet heel soepel gaat verlopen :mrgreen:
Zal wel een "o staat bij ons niet in de computer" scenario worden ;)
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@RNA: ik vind het ook raar, maar goed, we hebben zwart op wit dat we van Schiphol mogen vertrekken.

@Dejavu: Zou zo maar kunnen :mrgreen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ko-Mar schreef:@RNA: ik vind het ook raar, maar goed, we hebben zwart op wit dat we van Schiphol mogen vertrekken.
Zou wel zo handig zijn. Scheelt een flinke reis. :D

Ook van KLM zwart op wit dat vertrekken vanaf Schiphol oké is?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@Coyote: KLM heeft ons gezegd dat we van Connections een zwart op wit bevestiging moesten hebben. Nadat Connections ons verteld had dat we vanaf schiphol mochten vertrekken hebben we namelijk weer met de klm gebeld en zij hebben gevraagd om deze bevestiging. De KLM wilde ons trouwens gisterenavond al omboeken naar vertrek vanaf Schiphol.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Zojuist even ingelogd op de website van KLM en daar is het eerste gedeelte, van Antwerpen naar Schiphol, al uit de boeking gehaald. Het lijkt dus goed te gaan 8)
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Misschien advocaat van de duivel spelen, maar als je (zoals ik) wel dichtbij Antwerpen woont en het stuk antwerpen - amsterdam zou eruit gehaald zijn ivm staking in België, dan zou ik wel een compensatie willen. Ik moet dan een treinkaartje naar Schiphol kopen voor 2 personen, waar je eigenlijk al voor hebt betaald.

Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Als je wel dichtbij Antwerpen woont vermoed ik dat er wel een andere oplossing gezocht wordt. Aan ons werd gisteren gevraagd of wij akkoord gingen als we direct op Schiphol mochten opstappen. Als wij niet dicht bij schiphol hadden gewoond, waren we daar natuurlijk niet mee akkoord gegaan. Dan hadden ze het echt anders moeten oplossen. Voor alle partijen is dit nu de makkelijkste oplossing. Zij blij, wij blij.
In jouw positie was dat natuurlijk heel anders geweest.
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Wij zijn 7 september vertrokken vanaf Rotterdam CS naar Antwerpen CS. We hadden ons niet van te voren ingecheckt en eigenlijk ook niet gekeken of dat wel mogelijk was.

De thalys reed niet, dus iedereen moest met de 'gewone' trein mee. Die was zo vol dat we de hele weg (een uur) moesten staan tussen onze bagage. Het feit dat we heel veel geld uitspaarden hield ons op de been ;)

Bij aankomst in Antwerpen naar de ticket balies gelopen. Nog voor de ticket balies zaten 2 meisjes aan een 'klaptafeltje' met een symbool van een vliegtuigje erop. Het bleek dat wij ons daar moesten melden. Ze deden iets op een laptop en we kregen de treinkaartjes voor naar Amsterdam. Omdat wij een uur te vroeg waren ( hebben we expres gedaan ivm eventuele vertragingen ) kregen we een tip dat we de trein een uurtje eerder konden nemen. Dat was natuurlijk al ons plan, maar wel attent dat de Belgische dame ons daarop wees.

Deze trein was een stuk rustiger en hier konden we lekker zitten en genieten van het uitzicht vanuit de trein.

Bij aankomst op Schiphol werden we door een KLM dame gedirigeerd naar een zuil om in te checken. Ik vroeg nog of dat wel zou werken want wij waren met de trein gekomen... Maar, ze was niet heel aardig en kreeg een sneertje dat we gewoon naar die zuil moesten. En jawel, we konden niet inchecken, dus weer terug naar het vrouwtje die diep zuchte en ons doorstuurde naar de balie.

Daar melden wij ons en zij wilde onze afgestempelde treintickets zien. Het verhaal was dat mensen de treinreis vaak overslaan en dat ze daarom pas in mogen checken als de klant de treinkaartjes overhandigd. Zij moest een belletje plegen en melde aan de telefoon dat wij de treinreis hadden gemaakt en of ze ons 'vrij wilde geven' zodat ze ons kon inchecken.

We hadden een rechtstreekse vlucht naar Atlanta en terug rechtstreeks vanaf Los Angeles. Nog nooit een rechtstreekse vlucht naar mijn eindbestemming in de USA gehad, maar wat is dat toch relaxed. En wat maakt het de wereld een stuk kleiner, binnen 10 uur teruggevlogen vanaf Los Angeles naar Nederland, heerlijk!

Als ik de volgende keer weer een treinreis aanbieding vind boek ik 'm gewoon weer hoor. En dan ga ik weer vanaf Rotterdam CS met de trein naar Antwerpen, wij vonden het eigenlijk wel gezellig. Even wat drinken bij de Starbucks in Antwerpen en een rondje lopen op het mooie nieuwe centraal. En daarna in de trein, waar wij nooit in zitten, genieten van een stukje Nederland wat wij nooit zien.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Bedankt voor je reactie! Één van de weinige bij wie daadwerkelijk de tickets zijn gecontroleerd dus. Zijn jullie ook goed aangekomen Ko-Mar? Wij gaan morgen de tocht maken!

Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij zitten nu in Minneapolis. Maar stonden stand-by op de vlucht hier naar toe, omdat iedereen dus online incheckt en je dat niet kunt met een ticket vanaf antwerpen. Dat heeft toch wel wat stress gegeven. Het niet kunnen inchecken bij de zuil kostte ook veel tijd. Later mochten we wel mee maar kregen we stoelen die niet naast elkaar lagen en met een gangpad ertussen. Die hebben we gelukkig nog een keer om kunnen ruilen voor stoelen naast elkaar. Het vreemde was dat toen we de laatste keer keken voor onze stoelen er nog veel vrije stoelen waren. Met name de stoelen in het midden van de middenrij. Deze stoelen waren tijdens de vlucht nog steeds vrij! Ik heb zo al 8 lege plekken geteld in de buurt waar wij zaten. Dus ik begrijp er helemaal niets van waarom wij stand-by gezet zijn. Op onze "vast gelegde" plekken zat ook maar 1 iemand! Maar goed we zijn er. Dat is het belangrijkste!
LordDraco
Amerika-ontdekker

Bericht door LordDraco »

Ik vlieg nu niet naar de USA zaterdag, maar vertrek wel vanuit Antwerpen (naar BKK). Dat je niet online kan inchecken, weet ik. Maar ik kan al wel mijn stoel(en) kiezen op de KLM site. En dit al gedurende een 3-tal maand ofzo...

Ben benieuwd of ik dus die stoel zal hebben... :)
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Wij hadden ook al heel lang van te voren onze stoelen vastgelegd. En ook niet online ingecheckt en we hadden onze eerst gekozen stoelen gewoon nog!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Damn... :evil:
Net bericht ontvangen van Flying Blue dat je voor het traject Antwerpen - Amsterdam (v.v.) geen level miles ontvangt. "Railaccess is geen partner van het Flying Blue programma."
Nu is de afstand op zich niet zo interessant, maar het telt dus ook niet mee bij het aantal reizen. Zo kom ik natuurlijk nooit aan de benodigde 15 enkele vluchten voor het Silver niveau.....
(niet voor de status of VIP behandeling maar het geeft in ieder geval mogelijkheid de volgende keer gratis 2 koffers mee te nemen)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer