Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
Ja, ik! Qua vliegen vond ik het prima. Maar qua klantenservice... Laat ik zeggen dat ik al ruim een jaar op m’n vergoeding wacht. Maar goed, dat is niet direct iets nieuws in de luchtvaartwereld.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
- tofke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Heel dikwijls kijken op momondo of skyscanner...en dan de juiste moment toehappen!
In Juli is het sowieso duurder als in september...
Ik heb bewust Londen geschrapt voor overstap omdat ik Londen steeds probeer te vermijden...
Dat is ook een mooie prijs Almere naar Seattle
Veel succes met het plannen noname4
Tofke

In Juli is het sowieso duurder als in september...
Ik heb bewust Londen geschrapt voor overstap omdat ik Londen steeds probeer te vermijden...
Dat is ook een mooie prijs Almere naar Seattle

Veel succes met het plannen noname4
Tofke
Een vraag: las net een berichtje hierboven dat je bij KLM pas met inchecken een stoel gratis kan reserveren.
Als we nou een vlucht nemen bij KLM die heen door KLM wordt uitgevoerd en terug door Delta?
Kun je dan voor de terugvlucht de stoelen wel nu gelijk vastleggen?
En is 50 minuten op Minneapolis dan voldoende om over te stappen en je bagage ook mee te krijgen? (we komen graag tegelijk aan met alle koffers
)
groet Saskia
Als we nou een vlucht nemen bij KLM die heen door KLM wordt uitgevoerd en terug door Delta?
En is 50 minuten op Minneapolis dan voldoende om over te stappen en je bagage ook mee te krijgen? (we komen graag tegelijk aan met alle koffers

groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
2023 West-Canada
Interessante prijzen bij Brussel Airlines : http://bit.ly/2CUQFoD
Bijvoorbeeld 12 tot 23 april voor €347,52 & rechtstreeks van Brussel naar New York JFK
Bijvoorbeeld 12 tot 23 april voor €347,52 & rechtstreeks van Brussel naar New York JFK
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Jazeker. Maar let op: dit geldt niet als je een 'Basic economy' oftewel 'Light' fare boekt (delta fare class E). Dan is de bagage niet inbegrepen, maar mag je op DL metal ook geen stoel kiezen, die wordt dat toegewezen. Dus zorg dat je een normaal tarief boekt, inclusief bagage. Tip: je kunt ook boeken op delta.com.Saskia45 schreef: Als we nou een vlucht nemen bij KLM die heen door KLM wordt uitgevoerd en terug door Delta?
Ja hoor, meer dan genoeg. Ik heb daar connecties van 35 minuten gehad, geen probleem. Kwestie van naar de nieuwe gate wandelen en baggage gaat tot nu toe altijd goed.En is 50 minuten op Minneapolis dan voldoende om over te stappen en je bagage ook mee te krijgen?
Als je bij Delta boekt en de app installeert kun je trouwens je bagage op US vliegvelden live volgen. Zodra het in het vliegtuig gaat krijg je een notificatie. En onderweg heb je tegenwoordig gratis internet voor messenger, whatsapp en imessage.
Willen jullie meekijken:
ik heb via skyscanner.net (kom je op als je skyscanner.be kiest) de volgende rechtstreekse KLM-vlucht gezien, bij Tix.be, maar kan die bij KLM zelf niet vinden voor die prijs, bij matrix.ITAsoftware ook niet:
AMS-LAX €805
16/7 12:45 uur heen,
8/8 16:50 uur terug
Als ik doorklik naar Tix.be kan ik gewoon gaan boeken, staat er zelfs dat het inclusief ruimbagage is.
De vlucht is al een paar dagen zichtbaar...
Gewoon boeken of zit er een addertje onder het gras?
Edit: ook op momondo.be is een vergelijkbare vlucht te vinden, voor 815 euro (om 9:50 uur heen, om 13:45 uur terug)
ik heb via skyscanner.net (kom je op als je skyscanner.be kiest) de volgende rechtstreekse KLM-vlucht gezien, bij Tix.be, maar kan die bij KLM zelf niet vinden voor die prijs, bij matrix.ITAsoftware ook niet:
AMS-LAX €805
16/7 12:45 uur heen,
8/8 16:50 uur terug
Als ik doorklik naar Tix.be kan ik gewoon gaan boeken, staat er zelfs dat het inclusief ruimbagage is.
De vlucht is al een paar dagen zichtbaar...
Gewoon boeken of zit er een addertje onder het gras?
Edit: ook op momondo.be is een vergelijkbare vlucht te vinden, voor 815 euro (om 9:50 uur heen, om 13:45 uur terug)
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
Roelb, op delta zie ik die vlucht niet voor die prijs!
En op Tix.be kan ik niet zien om welke fare het gaat, of doe ik iets niet goed?
En op Tix.be kan ik niet zien om welke fare het gaat, of doe ik iets niet goed?
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
Blijkbaar heeft tix.be soms speciale tarieven voor de belgische markt. Niet vragen hoe het kan, gewoon van profiteren..
Brussel-New York (rechtstreeks) momenteel aan +-260euro (september), +-330 in de zomer.
credits aan de website van Travelunlimited
credits aan de website van Travelunlimited
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
We hebben de rechtstreekse KLM-vlucht AMS-LAX geboekt via Tix.be!
De vlucht via skyscanner.net naar Tix.be gaf dat het tarief er niet meer was. Vanaf Tix.be direct wel te boeken.
Dank voor al jullie hulp!!
Wij zijn blij!
De vlucht via skyscanner.net naar Tix.be gaf dat het tarief er niet meer was. Vanaf Tix.be direct wel te boeken.
Dank voor al jullie hulp!!
Wij zijn blij!
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
En ook al op te vragen op klm.com (My trip -> Login with my booking code of "Mijn reis -> Log in met mijn boekingscode"?
Zoja, zou je dan even kunnen zeggen wat er staat onder "Your baggage" cq "Uw baggage".
Zoja, zou je dan even kunnen zeggen wat er staat onder "Your baggage" cq "Uw baggage".
ja, ook al te zien op KLM.com.
daar staat: "raadpleeg uw ticket voor bagagevrijstelling".
Bij details 'lees meer over hand- en checkinbagage' staat er 'toegestane bagage: uw toegestane bagage kan niet worden bepaald'.
We hebben screenshots van het gehele boekingstraject waar bij elke persoon staat in groen: incl ruimbagage.
In het bericht aan het einde van de boeking waarin staat dat je je paspoortgegevens nog moet aanleveren voor ze je ticket kunnen mailen stond: 'standaard economy klasse'.
Nu al naar Tix.be bellen over die onduidelijkheid of eticket afwachten?
daar staat: "raadpleeg uw ticket voor bagagevrijstelling".
Bij details 'lees meer over hand- en checkinbagage' staat er 'toegestane bagage: uw toegestane bagage kan niet worden bepaald'.
We hebben screenshots van het gehele boekingstraject waar bij elke persoon staat in groen: incl ruimbagage.
In het bericht aan het einde van de boeking waarin staat dat je je paspoortgegevens nog moet aanleveren voor ze je ticket kunnen mailen stond: 'standaard economy klasse'.
Nu al naar Tix.be bellen over die onduidelijkheid of eticket afwachten?
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
eticket afwachten, bij Tix kan het tot 15
werkdagen duren.

KLM geeft de fare codes niet weer helaas in haar website of app. Zit er ook een DL operated vlucht tussen toevallig?
Vraag anders je reservering eens op via airfrance.com. Daar kun je ook doorklikken naar "see conditions" achter change/refund en dan krijg je onder andere de fare code te zien.
Vraag anders je reservering eens op via airfrance.com. Daar kun je ook doorklikken naar "see conditions" achter change/refund en dan krijg je onder andere de fare code te zien.
nee beide uitgevoerd door KLM.
bij airfrance staat er bij booking reference code:
reservation: on hold
met telefoonnummer en emailadres van Tix.be
als ik klik bij change.... is blad bijna leeg. tussen fare en type staat 'adult'.
bij airfrance staat er bij booking reference code:
reservation: on hold
met telefoonnummer en emailadres van Tix.be
als ik klik bij change.... is blad bijna leeg. tussen fare en type staat 'adult'.
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
Aha.. ook nog geen ticketnummer denk ik? Dan is de reservering sowieso nog niet geticket. Even afwachten tot er een ticketnummer is en dan nog een keer kijken. In ieder geval niet gaan bellen oid. Een travel agent heeft 24 uur de tijd om terug te komen op het aanbod, dus je wil in ieder geval pas na die tijd gaan navragen. Mocht het zo zijn dat tix.be een foutief aanbod heeft gedaan dan kunnen ze er na die periode immers niet meer onderuit.
Is er ook ergens een lijstje met hoeveel dagen van te voren je tickets kunt boeken per airline?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Moeten we zenuwachtig worden?
Kan Tix.be nog weigeren de tickets te leveren o.i.d. waardoor we eindigen zonder tickets?
Alleen de bagage is toch nog een eventueel issue waarover we met hen in discussie moeten?
Wil me nu eigenlijk storten op autohuur en hotels boeken
CC-reservering is ook gewoon zichtbaar.
groet Saskia
Kan Tix.be nog weigeren de tickets te leveren o.i.d. waardoor we eindigen zonder tickets?
Alleen de bagage is toch nog een eventueel issue waarover we met hen in discussie moeten?
Wil me nu eigenlijk storten op autohuur en hotels boeken

CC-reservering is ook gewoon zichtbaar.
groet Saskia
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
nee, alleen met reserveringsnummer alles te zien op klm.comroelb schreef:Aha.. ook nog geen ticketnummer denk ik? Dan is de reservering sowieso nog niet geticket. Even afwachten tot er een ticketnummer is en dan nog een keer kijken. In ieder geval niet gaan bellen oid. Een travel agent heeft 24 uur de tijd om terug te komen op het aanbod, dus je wil in ieder geval pas na die tijd gaan navragen. Mocht het zo zijn dat tix.be een foutief aanbod heeft gedaan dan kunnen ze er na die periode immers niet meer onderuit.
ok, dank voor je uitleg. Kruiste met wat ik aan het typen was
tot vrijdag doen we i.i.g. niks

2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
Roelb, hoe kom je aan die 24 uur?
Ik had op Tix.be gezien dat ze 5 werkdagen aanhouden... weer even opgezocht (zie hieronder)
Of doel jij ergens anders op?
Moeten ze dat dan nog aantonen, die eventuele storing of onverwachte wijziging in luchthavenbelastingen etc?
Deze ticketprijzen (varierend van 751-815 euro) zijn inmiddels al een week te zien, dus van een computerstoring kun je dan ook niet echt meer spreken toch?
Uit de algemene voorwaarden:
"3.2 Tix.be houdt zich te allen tijde het recht voor om zich binnen vijf werkdagen na reservering te beroepen op de afgegeven tarieven. Dit kan bijvoorbeeld komen door computerstoringen of onverwachte wijzigingen van luchthavenbelastingen en veiligheidstoeslagen ('security taxes'). Mocht het totaalbedrag van uw reservering hierdoor onverwacht hoger uitkomen, dan mag de reservering kosteloos worden geannuleerd of u maakt de reservering alsnog definitief voor de hogere prijs middels bijbetaling."
Er zit niks anders op om rustig af te wachten
Ik had op Tix.be gezien dat ze 5 werkdagen aanhouden... weer even opgezocht (zie hieronder)
Of doel jij ergens anders op?
Moeten ze dat dan nog aantonen, die eventuele storing of onverwachte wijziging in luchthavenbelastingen etc?
Deze ticketprijzen (varierend van 751-815 euro) zijn inmiddels al een week te zien, dus van een computerstoring kun je dan ook niet echt meer spreken toch?
Uit de algemene voorwaarden:
"3.2 Tix.be houdt zich te allen tijde het recht voor om zich binnen vijf werkdagen na reservering te beroepen op de afgegeven tarieven. Dit kan bijvoorbeeld komen door computerstoringen of onverwachte wijzigingen van luchthavenbelastingen en veiligheidstoeslagen ('security taxes'). Mocht het totaalbedrag van uw reservering hierdoor onverwacht hoger uitkomen, dan mag de reservering kosteloos worden geannuleerd of u maakt de reservering alsnog definitief voor de hogere prijs middels bijbetaling."
Er zit niks anders op om rustig af te wachten

2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
-
- Vergelijkbare Onderwerpen