Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
hemmie
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door hemmie »

Geen pinda's meer: https://www.npr.org/2018/07/10/62768175 ... ng-peanuts

Ik zou zeker ook Southwest in de vergelijking meenemen, wij vliegen zelf niet zo vaak domestic, mijn man ietsje vaker, Southwest is meestal de voordeligste optie, en wij zijn altijd erg tevreden. Maar als je de binnenlandse vlucht binnen je mult-city ticket kunt boeken is dat waarschijnlijk de voordeligste optie.
Terug in Texas!
Lex77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Lex77 »

roelb schreef:2. De website van Southwest is buiten de USA niet benaderbaar, dat blokkeert Southwest actief.
Ik kan inderdaad vanuit thuis in Nederland niet op de site van Southwest maar het lukt wel vanaf mijn werk pc in België.
Een ander groot voordeel van Southwest vindt ik dat ze geen fee voor bagage bovenop de prijs doen.
Afbeelding
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben vrijdag voor volgend jaar augustus geboekt naar Calgary. Heen met American Airlines en terug van Calgary met British Airways. Dat ging vanzelf en zij zijn ook partners. De prijs van de tickets (premium economy) was zo interessant dat we het niet konden laten liggen. Echter, toen we de stoelen wilden kiezen was het bij AA geen probleem. Dat lukte meteen en was gratis, maar bij BA komt er nogal wat bij. Premium economystoelen kiezen kost voor 2 personen $ 126,-. Gelukkig hoeven wij dat maar enkele reis, want anders is je goedkope ticket alsnog duur. Dan komt het in de buurt van Lufthansa of Air Canada en die hadden we eigenlijk liever gehad.
We zitten nu te dubben of we ze toch vastleggen of dat we gokken en het op het laatste moment, dus 24 uur voor vertrek bij de check-in, doen. Dan is het wel gratis. De vraag is natuurlijk wat er dan nog vrij is. We hebben wel gelezen dat er, hoewel ze het natuurlijk ontkennen, min of meer op gestuurd wordt dat je niet naast elkaar zit en dus wel moet betalen.

Dit zou wel eens de laatste keer BA kunnen worden.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Als je er BA op tijd bij bent (ook vwb de terugreis) komt het meestal wel goed. Bij ons altijd (keer of 5) steeds goed gegaan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Eens kijken of we zo lang geduld hebben. Ben bang van niet :wink: Let's hope for the best.
Wat ik wel een dingetje vind, niet dat wij er last van hebben, is dat het voor de business class nog duurder is om een stoel te bespreken. Ik vind dat het er daar toch wel bij in mag zitten.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Bij Business Class hoef je volgens mij nooit voor stoelreservering te betalen ? Ik heb dat nog nooit gezien ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb nooit betaald daarvoor.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Nee, dat is inderdaad bij geen enkele airline het geval. En sowieso, in de business cabin is elke stoel in principe gelijk. Als je alleen reist is een stoel met eigen aisle access wel fijn, en gezamelijk wil je naast elkaar. En zelfs als dat laatste niet meer zou lukken omdat alles vol is dan is dat altijd nog wel in het toestel te regelen, genoeg mensen die alleen reizen.

Maar wellicht heeft @jojostravelusa een business class upgrade offer gehad op een economy ticket? Ik weet niet of en hoe BA dat doet, maar KLM geeft die offers bijvoorbeeld (soms) bij online check-in. Als je zo'n aanbod krijgt dan is het bij checkin opeens ook mogelijk om een stoel in business te selecteren en het tarief voor de stoel is de upgrade prijs. Dat is inderdaad vaak een paar honderd euro.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

jojostravelusa schreef:Wij hebben vrijdag voor volgend jaar augustus geboekt naar Calgary. Heen met American Airlines en terug van Calgary met British Airways. Dat ging vanzelf en zij zijn ook partners. De prijs van de tickets (premium economy) was zo interessant dat we het niet konden laten liggen.
Ik ben aan zoeken naar tickets naar Calgary voor volgend jaar september. Wij willen graag van Düsseldorf of Brussel vliegen.

Waar heb jij de tickets geboekt??
Kom tot nu toe nog geen mooie prijzen tegen :( (tenzij ik een overstap van 6 uur in Dublin accepteer!)

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

roelb schreef:Als je zo'n aanbod krijgt dan is het bij checkin opeens ook mogelijk om een stoel in business te selecteren en het tarief voor de stoel is de upgrade prijs. Dat is inderdaad vaak een paar honderd euro.
5 oct jl KL605 was de prijs 900 Eur.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

Dit topic eens doorgespit, en begrepen dat mijn vraag laatst te vroeg kwam, langer dan 330 dagen vooruit. Zie ook dat veel mensen die 'vergissing' maken en te vroeg willen boeken. Hoe komt het eigenlijk dat veel airlines exact 330 dagen van tevoren de vluchten bekend maken?

Verder vroeg ik me nog af @roelb waar ik het type fare, boekingsdatum tot etc. zoals jij dat in veel berichten post kan vinden. Of is dat alleen als je via googleflights zoekt te zien?

EDIT: op de website van United airlines heb ik de info wel gevonden, maar op de website van Lufthansa bijv nog niet.

Heb bij United retourvluchten voor onze data (29 aug heen, 27 sept terug) gevonden voor 555 euro per persoon, Economy met bagage. Ik denk dat het goedkoper moet kunnen en wil sowieso wachten tot die 330 dagen zodat alle airlines hun tarieven bekend hebben gemaakt.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Lufthansa geeft inderdaad geen inzage in de fare base. Ze zetten wel de fare rules in peppie-en-kokkie taal op de boekingspagina. Als je de fare base wilt weten en de volledige fare rules wilt lezen kun je dezelfde itinerary even samenstellen op ITA matrix bijvoorbeeld.

De boekingsklasse geeft Lufthansa wel duidelijk weer, in het overzicht van je vluchten in de shopping cart, onder "Your flights". Daar staat dan netjes "Economy (U)" oid.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zag een vlucht bij gate1 naar New York, Lufthansa, uitgevoerd door United, ex bagage(is voor mijn zoon) kun je dan wel op voorhand je stoel gratis reserveren zoals altijd bij United, is voor een lang weekend dus alleen handbagage is voldoende. Rechtstreeks bij Airline is 100 euro op duurder, bij United zelfs 600 pp.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben geboekt via Expedia.ca. De Canadese versie dus. Die gaf een prijs die ruim $ 200,- onder die van Expedia.nl lag. Nou wordt de winst met het evt. stoelen reserveren wel minder natuurlijk :cry:

Wat ik overigens het toppunt vond, was dat je bij BA, als je business class reist, zelfs nog meer voor het reserveren van de stoelen moet betalen. Je zou zeggen dat je dat er in de business class toch wel bij zou moeten kunnen krijgen.
georgesken
Amerikakenner

Bericht door georgesken »

Dat is een keuze die BA bewust heeft gemaakt ten voordele van hun frequent business flyers. Aangezien velen van hen deze vluchten laat boeken, willen ze voorkomen dat dat de beste stoelen reeds weggeven zijn aan mensen die sporadisch eens business vliegen. Vanaf een bepaald frequent flyer niveau kan je gratis je stoelen kiezen. Mensen die dit niet hebben krijgen voorheen duidelijk aangegeven hoeveel ze moeten betalen voor hun stoel. Als je prijzen vergelijkt en je wil op voorhand je stoel vastleggen moet je dit bij Ba er bij rekenen. Anders moet je maar een airline zoeken bij wie het wel ingegrepen is.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Glacie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Glacie »

Ik probeer het hier ook maar even, aangezien het zoeken een beetje lastig gaat. Ik zou graag voor een klein weekje naar Kentucky (louisville) willen. Gewoon een simpele vlucht, zo goedkoop mogelijk geen luxe (student, dus heb geen 1000'enden euro op mijn rekening). Na een flink tijdje zoeken heb ik voor februari via vliegwinkel.nl wat vluchten gevonden voor circa 540 (exl 30 euro boekingskosten) inc "ruimbagage". Zijn er mensen die weten of het eventueel nog goedkoper kan en waar ik eventueel nog zou kunnen zoeken? De reistijd maakt me eigenlijk vrij weinig uit, als ik daarmee kosten kan besparen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ina: als je een tarief zonder bagage boekt dan kan je vaak niet zelf je stoel kiezen en kom je bij het boarden in de laatste groep waarbij je het risico loopt dat je handbagage alsnog in het ruim moet. Lees de voorwaarden goed door.

Glacie: 540 euro voor een retoer Louisville inclusief ruimbagage lijkt me een goede prijs.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Glacie schreef:Ik probeer het hier ook maar even, aangezien het zoeken een beetje lastig gaat. Ik zou graag voor een klein weekje naar Kentucky (louisville) willen. Gewoon een simpele vlucht, zo goedkoop mogelijk geen luxe (student, dus heb geen 1000'enden euro op mijn rekening). Na een flink tijdje zoeken heb ik voor februari via vliegwinkel.nl wat vluchten gevonden voor circa 540 (exl 30 euro boekingskosten) inc "ruimbagage". Zijn er mensen die weten of het eventueel nog goedkoper kan en waar ik eventueel nog zou kunnen zoeken? De reistijd maakt me eigenlijk vrij weinig uit, als ik daarmee kosten kan besparen.
Probeer of je hetzelfde ticket ook via bv skyscanner of momondo kunt vinden bij vliegwinkel.nl, dat scheelt je vaak de boekingskosten.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Vliegwinkel.nl 'doet niet mee' aan Momondo, net zoals Cheaptickets en (op de Nederlandse Momondo) Tix.
Afbeelding
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

ina schreef:Ik zag een vlucht bij gate1 naar New York, Lufthansa, uitgevoerd door United, ex bagage(is voor mijn zoon) kun je dan wel op voorhand je stoel gratis reserveren zoals altijd bij United, is voor een lang weekend dus alleen handbagage is voldoende. Rechtstreeks bij Airline is 100 euro op duurder, bij United zelfs 600 pp.
Wij hebben deze maand met United gevlogen AMS-MCO via Chicago en vice versa. Had het goedkoopste tarief zonder bagage geboekt(bij Schipholtickets) en kon gelijk na boeking stoelen reserveren. Bij het online inchecken koffer bij geboekt $57 (one way)
Toen ik het boekte stond er ook dat je maar 1 vrij kleine tas als handbagage mee mocht nemen. Maar tijdens de online incheck procedure stond er dat je gewoon 1 stuk handbagage + 1 personal item mee mocht nemen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer