Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
-
- Amerika-newbie
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Met naam en paspoort info, want het aanvraag/dossiernummer kunnen we niet meer terugvinden.
Dan snap ik niet waarom je er geen kan vinden, misschien ergens een foutje in het ingeven van gegevens?
-
- Amerika-newbie
Nee, ik heb het verschillende keren opnieuw gedaan en gecontroleerd, er komt telkens op dat de aanvraag verlopen is. En bij het invullen van een nieuwe aanvraag komt er dan dat er nog een geldige aanvraag bestaat…
Ik heb in het verleden wel eens een nieuwe aanvraag gedaan toen de oude esta nog geldig was. En dat was geen probleem. Als het systeem toelaat dat je een nieuwe aanvraagt zou ik dat gewoon doen. Voor $14 per reiziger zou ik geen risico gaan lopen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik moet die van mij binnenkort ook weer aanschaffen, jammer dat je ze niet telkens kunt verlengen.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Mijn zoon van 18 wilde zojuist online inchecken voor zijn KLM/Delta vlucht morgen naar New York (vanaf Brussel via Amsterdam) maar er kwam een melding dat online inchecken niet kon omdat de immigratiedienst meer gegevens nodig heeft die alleen aan de incheck counter verstrekt kunnen worden.
Ik meen een keer gelezen te hebben dat dit een random check is en dus niet ongewoon is ? Of kan dit duiden op problemen voor zijn reis ? Esta toestemming is zonder problemen verleend.
Ik meen een keer gelezen te hebben dat dit een random check is en dus niet ongewoon is ? Of kan dit duiden op problemen voor zijn reis ? Esta toestemming is zonder problemen verleend.
Geen paniek.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Nog even verder gezocht op het forum en ik kwam deze post tegenmtl schreef:Geen paniek.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=55367
Waaruit blijkt dat dit dus wel vaker voorkomt, en omdat ik zag dat het via een omweg via Delta weg gelukt was bij iemand heb ik dat ook geprobeerd en het inchecken is nu wel gelukt. Na het ingeven van de gegevens op Delta site werd ik doorgestuurd naar de KLM site dus ik dacht 'oje dat gaat toch niet lukken' maar lukte dus wel

Misschien is de vraag al eerder gesteld,maar kan mijn vriendin mijn creditkaart gebruiken voor aanvraag Esta? Ze heeft zelf geen creditkaart.
Dank je wel.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ben bezig om de esta aan te vragen voor mijzelf en mijn echtgenote. Nu heb ik per ongeluk mijn echtgenote als contact persoon opgegeven voor de "groep". Hoe kan ik dit wijzigen? Heb overigens nog niet betaald.
Wat voor aanvraag heb je precies gedaan en op welke site?
-
- Amerika-ontdekker
Op de officiele esta site. Ben begonnen met mijn aanvraag. Vervolgens nog een aanvraag toegevoegd, maar de daaropvolgende pagina was kennelijk de informatie voor de contactpersoon als groep, ik dacht dat het voor de 2e persoon was.
Volgens mij is het niet zo'n groot bezwaar als iemand anders als contactpersoon wordt gezien. Zeker niet als het om je echtgenote gaat.
-
- Amerika-ontdekker
Om problemen te voorkomen maar een nieuwe applicatie gestart. Weet niet als ik een keer alleen naar de VS reis hier mee een probleem krijg.
Wat ik wel vreemd vind is dat er in eerste instantie staat dat je geen geprint exemplaar hoef mee te nemen om te vliegen, maar DHS wel adviseert om een print mee te nemen.
Wat ik wel vreemd vind is dat er in eerste instantie staat dat je geen geprint exemplaar hoef mee te nemen om te vliegen, maar DHS wel adviseert om een print mee te nemen.
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi, heb zonet volgende mail gehad van de Esta website :
ATTENTION! The travel authorization submitted on April 1, 2014 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA travel authorization. You will need to apply for a new ESTA travel authorization. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
We zijn in augustus nog naar de VS geweest en ik heb dit jaar dus nog een nieuwe esta aangevraagd, dus die zou normaal geldig moeten zijn tot in 2016. Onze paspoorten lopen nu wel in januari 2015 af en ik moet dus nieuwe aanvragen. Is het hierdoor dat we die mail krijgen? Houden zij dit zelf zo goed in het oog? (Chapeau dan hoor
) Ik zal dan voor onze reis volgend jaar ook maar weer een nieuwe aanvragen. Zoveel geld kost dit ook weer niet hé. Ik vond het alleen raar dat we zo'n mail krijgen. En ik wilde het hier dan ook even vermelden.
ATTENTION! The travel authorization submitted on April 1, 2014 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA travel authorization. You will need to apply for a new ESTA travel authorization. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
We zijn in augustus nog naar de VS geweest en ik heb dit jaar dus nog een nieuwe esta aangevraagd, dus die zou normaal geldig moeten zijn tot in 2016. Onze paspoorten lopen nu wel in januari 2015 af en ik moet dus nieuwe aanvragen. Is het hierdoor dat we die mail krijgen? Houden zij dit zelf zo goed in het oog? (Chapeau dan hoor

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat lijkt me wel logisch. ESTA is maximaal twee jaar geldig maar een nieuw paspoort betekent ook dat een nieuwe ESTA aanvraag noodzakelijk is.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4

Een vraagje over Esta, ik wil voor mijn vriendinnen een esta aanvraag doen (zelf heb ik nog een 'geldige') en als ik de esta aanvraag doe, zie ik dat er veel meer informatie wordt gevraagd dan voorheen! Bijvoorbeeld wordt er gevraagd naa r de naam van de vader en moeder, ook wordt er gevraagd na r contactgegevens en ook of je werk hebt! Daarbij moet je dan oom de naam van de werkgever opgeven. Je kan dit op sommige plaatsen wel beantwoorden met unknown maar ik ben verrast door al die vragen. Hebben jullie dit ook al een keer moeten invullen? Kortom komt het jullie bekend voor? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groeten Adrienne
Groeten Adrienne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13034 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne