Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
M&MgoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door M&MgoesUSA »

Ik heb op Rentalcars.com (Alamo) een huurauto geboekt maar wil deze wijzigen. Dit is mogelijk door in te loggen, maar als ik de terugbrengdatum wil wijzigen krijg ik de melding dat de afhaallocatie niet mogelijk is op zondagochtend (connolstr. SF). Terwijl ik wel geboekt heb voor die datum en ook kan ik een nieuwe reservering maken. Even gecheckt en het autocentrum is gewoon open op die zondag!
Iemand hier eerder problemen mee gehad?

update: net gebeld met Rentalcars.com, zij hebben de wijziging doorgevoerd :). Hij begon ook nog over one-way-fee, die zou er nog bij komen in eerste instantie.. en later bleek weer van niet omdat datt/m 31 aug. zou gelden. Beetje vaag allemaal.
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Wij hebben nu voor het eerst auto's gehuurd, voor volgend jaar in Hawaii. Ben benieuwd of het allemaal goed zal gaan. Via Expedia en daarbij gekozen voor Hertz.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

In 2012 ging dat prima bij Dollar in Waikiki Hawaii. Via RC geboekt, zonder problemen. Ik weet niet waar jullie huren, maar in Waikiki moet je er vroeg bij zijn bij Dollar anders sta je in de rij met zo'n 50 Japanners voor je. Wij hebben toen bewust bij Dollar geboekt. Vestiging daar lag praktisch naast ons hotel.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
erna11b
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door erna11b »

Ben je er ondertussen al uit? ik ben me momenteel aan het oriënteren voor mijn reis in juli 2015 (plan staat elders op deze site) de vlucht staat vast ( DUS-LAX, 4 juli heen en 4 aug retour) nu wil ik de komende dagen de autohuur vast leggen, we zijn met 2 volwassenen en 2 kids van 14 en 16. Nog tips?
Bjorard
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorard »

Goedemiddag allen!

Graag jullie advies over het volgende.

Via rentalcars:

Auto's:
- Nissan Versa Sedan (Alamo)
- Toyota Corolla (Alamo)
- Chrysler 200 (Alamo)
- Nissan Versa (National)

Tussen de 270 en 290 euro.
Vierdeurs
Airco
Automatisch

Met:
- Annulering
- Wijzigingen
- Diefstalbescherming
- Schadedekking
- Onbeperkt aantal kilometers
- Lokale belastingen
- Luchthaventoeslag
- Premium locatietoeslag.
- Binnenlandse veiligheidstoeslag

:?: Nu zit ik met de volgende vragen :?:

1. Wat zijn jullie ervaringen?
2. Is dit een goede deal?
3. Wij hebben weinig verstand van auto's. Wat belangrijk is, is dat we goed kunnen zitten, omdat we langer zijn en twee grote koffers kwijt kunnen. Welke auto past hier dan het beste bij?
4. Zijn er nog bijkomende kosten waar we rekening mee moet houden als we de auto gaan halen en terug brengen?
5. Zijn de bedrijven ook op zaterdag open? Dat is de dag dat wij de auto moeten inleveren (in Manhattan)
6. Is een Nederlands rijbewijs voldoende? Of moet er nog iets speciaals geregeld worden?
7. Moet er nog een wegenvignet geregeld worden? We rijden door het noord-oosten van Amerika en Canada.

Ik het graag van jullie. :thumbup:
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Ik kan een midsize SUV boeken van 7 april 2015-15 april 2015 voor €176. Ophalen en inleveren op MIA airport.
Alle verzekeringen inbegr. via ebookers.
Is dit een goede prijs of zou ik nog even wachten?
Stefan-dg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Stefan-dg »

Bjorard schreef:Goedemiddag allen!

Graag jullie advies over het volgende.

Via rentalcars:

Auto's:
- Nissan Versa Sedan (Alamo)
- Toyota Corolla (Alamo)
- Chrysler 200 (Alamo)
- Nissan Versa (National)

Tussen de 270 en 290 euro.
Vierdeurs
Airco
Automatisch

Met:
- Annulering
- Wijzigingen
- Diefstalbescherming
- Schadedekking
- Onbeperkt aantal kilometers
- Lokale belastingen
- Luchthaventoeslag
- Premium locatietoeslag.
- Binnenlandse veiligheidstoeslag

:?: Nu zit ik met de volgende vragen :?:

1. Wat zijn jullie ervaringen?
2. Is dit een goede deal?
3. Wij hebben weinig verstand van auto's. Wat belangrijk is, is dat we goed kunnen zitten, omdat we langer zijn en twee grote koffers kwijt kunnen. Welke auto past hier dan het beste bij?
4. Zijn er nog bijkomende kosten waar we rekening mee moet houden als we de auto gaan halen en terug brengen?
5. Zijn de bedrijven ook op zaterdag open? Dat is de dag dat wij de auto moeten inleveren (in Manhattan)
6. Is een Nederlands rijbewijs voldoende? Of moet er nog iets speciaals geregeld worden?
7. Moet er nog een wegenvignet geregeld worden? We rijden door het noord-oosten van Amerika en Canada.

Ik het graag van jullie. :thumbup:
2. Of het een goede deal is ligt er aan hoe lang je gaat. Ik gok dat dit 2 weken is.
3. Misschien voor een midsize SUV gaan als je echt zeker wilt zijn van ruimte. Ik ben zelf ook lang en verschilt bij mij echt enorm afhankelijk van de auto. Maar een een SUV zit ik meestal prima.
4. Ik neem aan van niet. Maar met rentalcars heb ik geen ervaring
5. Dit moet geen punt zijn. Vooral in Amerika.
6. Nederlands rijbewijs is voldoende.
7. Voor zover ik weet niet.

Voor vraag 1 heb ik niet direct een antwoord. Ik gebruik eigenlijk altijd Hertz.
pollyblue schreef:Ik kan een midsize SUV boeken van 7 april 2015-15 april 2015 voor €176. Ophalen en inleveren op MIA airport.
Alle verzekeringen inbegr. via ebookers.
Is dit een goede prijs of zou ik nog even wachten?
Op eerste gezicht klinkt dat wel als een OK deal. Echter je kan best even wachten. Misschien komt er nog ergens een aanbieding voorbij.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Stefan-dg schreef: 7. Voor zover ik weet niet.
Dat klopt niet helemaal, vignet niet maar er is wel tol. Ben net terug uit het Noordoosten met Philadelphia, New York, Toronto, Washington DC etc. en we zijn in Florida geëindigd.
Je hebt in het NO en in Florida op een aantal plekken tolwegen en bruggen en eigenlijk zijn die niet te vermijden vind ik, als je niet te veel wilt omrijden of vertraging wilt.
Verder vind ik het niet handig om bij iedere tolpoort te moeten betalen (contant of met cc), wij hadden daarom van National een Toll Pass device genomen. Alamo heeft die ook.
Voor $19,75 eenmalig huur je zo'n device, plak je op je voorruit onder je binnenspiegel en dan kun je door de EZ Pass lanes, dan hoef je niet te stoppen. De toll fee wordt achteraf via je cc betaald.
Zou het de volgende keer zeker weer nemen.

Gr,
HarryH
M&MgoesUSA
Amerikafan

Heeft iemand ervaring met het rijden van een cabrio in november? Wij willen graag een deel van onze route per cabrio afleggen (Ford Mustang of vergelijkbaar), dit betreft het gedeelte tussen San Francisco, kustroute, Los Angeles, Death Valley en Las Vegas:

do/06/11 Amsterdam > San Francisco
vr/07/11 San Francisco
za/08/11 San Francisco
zo/09/11 San Francisco > Cambria
ma/10/11 Cambria
di/11/11 Los Angeles
wo/12/11 Los Angeles
do/13/11 Los Angeles
vr/14/11 Los Angeles > Death Valley
za/15/11 Death Valley > Las Vegas
zo/16/11 Las Vegas > Zion NP

In Las Vegas zullen we de cabrio omwisselen voor een SUV waarmee we daar nog de parken aandoen. Is dit te doen qua weer? Ervan uitgaande dat het niet extreem koud/warm is voor de tijd van het jaar?

De cabrio wil ik huren via Rentalcars.com (geen one-way-fee SF>LV) en de SUV wil ik huren bij Alamo.co.uk/Brits (2e bestuurder gratis).
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Je kan er zeker plezier aan beleven, je moet misschien een beetje geluk hebben, maar als het in LA en Las Vegas zonnig is, kan die kap echt wel open. Niet in november, maar wel in februari hebben wij ook een keer een cabrio gehad. In LA regelmatig open gereden, en ook in LV, daarna gingen we richting Grand Canyon, en daar kwamen we in de sneeuw terecht... Toen waren we blij dat die ook dicht kon ;-)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
M&MgoesUSA
Amerikafan

GC komen we niet met de cabrio, dan hebben we de SUV! Twijfel wat over DV wat mogelijk nog erg warm is maar dan kan de kap dicht.
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

We zijn wel in November in DV geweest, toen zonder cabrio. Maar ik heb het idee dat je daar zeker lekker open moet kunnen rijden. Temperatuur in DV vond ik toen goed te doen. Als ik naar de foto's kijk zijn mijn vrouw en ik de enigen in t-shirt. Mijn in LA wonende schoonfamilie heeft allemaal nog een trui of jasje aan.
(Maar ja, in LA verbaasden we ons de eerste keer in februari ook al omdat we met 13 graad Celsius ook al mensen met handschoenen zagen lopen, dus blijkbaar vind men het daar nogal snel koud.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Andante
Amerika-ontdekker

Bericht door Andante »

Wij huren momenteel een auto bij budget, deze hebben we geboekt bij rental cars.
Aan de incheckbalie van budget waren ze zeer opdringerig en bijna tot het onbeleefde toe.
Na een helse discusie toch onze jeep gekregen en van miami naar orlando gereden.

Na deze discusie zit ik met een paar vragen.
Ik moet de auto met een volle tank terug bezorgen, wat uiteraard geen probleem is.

Toen we de auto hebben opgepikt was hij pas gewassen. Moeten wij zelf de auto ook terug wassen als we hem terug brengen?

Veel zonnige groeten
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Nee hoor, alhoewel wij dat wel gedaan hebben want hij was wel heel erg smerig :wink:

Elly
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb ook 1x ervaring met Budget, en ik vond ze ook minder vriendelijk dan Alamo of National. De verkopers werken gedeeltelijk op commissie en zijn niet gelukkig met toeristen die niks ter plaatse bij kopen.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Wij hebben deze zomer ook bij budget gehuurd en ook helemaal niet tevreden.
Er was ongevraagd een upgrade op ons contract gezet, en er was een hele discussie nodig om dit ongedaan te laten maken.

Hier kunnen we een nieuw topic over starten met de stelling is dit een vorm van diefstal of is het een slimme medewerker/ster als ze er mee weg komen.

De auto zelf was ook niet erg schoon van binnen en de afstandbediening van de sleutels werkte niet. Hier kwamen we pas achter toen we onderweg waren en na telefonisch contact met budget vertelde ze ons om naar een dealer te gaan. Dit hebben we gedaan en die vertelde ons dat deze opnieuw geprogrammeerd diende te worden wat wel even zou duren.

Budget is dus echt Budget en ik ben niet van plan om nog een auto bij hun te huren of ze moeten een heel goede aanbieding hebben.
cpspas
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door cpspas »

Vraagje, ik vanaf wil in oktober vanaf Phoenix een luxe auto huren met USAReisen http://www.drive-usa.de/ (of een ander bekend autoverhuurbedrijf.

Ik wil graag een Ford Mustang of BMW X5/6 huren, maar weet niet welk type ik moet selecteren.

Ik zou graag wat advies willen.

Groeten Pasc
Greetings HiltonHotelsFanclub
https://twitter.com/HiltonHotelFans" onclick="window.open(this.href);return false;
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

Vraag: voor volgend jaar gaan we een auto huren (afhalen Orlando) en vervolgens inleveren Miami Int. airport. Het gaat om een standard SUV.
Nu zijn er in Orlando een aantal afhaalpunten waaronder het internationale vliegveld.
Aangezien we een villa hebben gehuurd in de buurt van Kissimee is dit afhaalpunt de gunstigste optie.
Ik vraag me echter af of op een dergelijke kleine locatie ook een keuze is ter plaatse welke auto te nemen? Ik kan me namelijk voorstellen dat hier een auto al klaar staat (zonder keuze); dit in tegenstelling tot de grote afhaallocatie bij de luchthaven...
Wie heeft hier ervaringen mee??
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Misschien lees ik er overheen, maar hoe kom je dan in Kissimee? Je kan de auto toch gelijk bij aankomst huren op de luchthaven van aankomst?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

Misschien lees ik er overheen, maar hoe kom je dan in Kissimee? Je kan de auto toch gelijk bij aankomst huren op de luchthaven van aankomst?
We hebben eerst twee weken een camper die we vervolgens inleveren en dan betrekken we een villa in Davenport. Echter voordat we de camper inleveren willen we eerst alvast de auto ophalen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer