Dan betaal je dus voor een weekje of vier vakantie $150 voor iets waarvoor je met je eigen voertuig ook gewoon jezelf moet redden. Het lijkt wel of we tegenwoordig nergens meer verantwoordelijkheid voor durven te nemen. Overigens kun je de verhuurder /altijd/ bellen en komen ze ook /altijd/. Echter, als er gesleept moet worden voor iets dat je eigen schuld danwel verantwoordelijkheid is zul je die sleepkosten moeten betalen. Twee banden lekrijden valt daar onder.Carolien123 schreef:Wij zijn in februari is het Zuid Westen geweest en hadden gelukkig een zo uitgebreid mogelijke verzekering. De laatste avond wilden we in LA nog naar eens strandje. Het was donker rond half 9. En we reden een parkeerterreintje op en hoorden pfffff en allebei de voorbanden waren lek.
Alamo gebeld en na een poosje werd de auto opgehaald en kon mijn partner met de taxi een andere auto halen bij een vestiging niet ver van waar we stonden.
Ik was heel erg blij dat we een goede verzekering hadden. Het zorgde dat we niet met een katergevoel afscheid namen van een geweldige vakantie.
Overigens kun je ook gewoon kostenloos AAA inschakelen als je ANWB lid bent. En veel reisverzekeringen hebben een een automobilistenhulp onderdeel die precies hetzelfde dekt en dus ook de sleepkosten van de verhuurder in zo'n geval gewoon vergoeden.
Mocht je onverhoop een keer een lekke band hebben dan kun je die bij elke autogarage even laten fixen. Kost misschien $20 en een half uurtje werk. Het is mij nog nooit overkomen en van het geld dat ik heb "bespaard" kan ik heel veel bandjes laten plakken. Oke, als je twee banden lek rijdt wordt het lastiger maar zelfs dan is het allemaal prima te regelen. En nogmaals: je kunt /altijd/ de verhuurder bellen, alleen zul je dan de rekening voor het slepen krijgen.
Al met al: in 99,9% van de situaties is het echt een redelijk onzinnige "verzekering".