Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Vito »

N.a.v. bovenstaande discussie kijk ik nog eens mijn bevestiging na en tot mijn grote verbazing vind ik dit stuk bij additional driver.
Let wel: wij huren in Florida waar onderstaande normaal niet geldt. Weet iemand of dit nu overal zo is of zou het toch vernieuwde state law in Florida zijn?
Want dan ga ik nog proberen zonder additional drivers te boeken als spouse toegestaan is.

Additional Driver

Additional drivers must meet same rental qualifications as the renter, except spouse or domestic partner. Additional drivers must appeal at the rental counter with the primary renter. There will be an additional charge of 12.00 USD per day for each additional authorized driver other than a spouse or domestic partner, unless other contractual conditions apply. There is a limit of one additional driver per rental contract. A spouse or domestic partner is the only permitted additional driver on non-credit card deposit. Additional drivers must be 21 or older.

Edit voor RNA
Overigens heb ik dus ook het gold pakket geboekt en dit staat er gewoon bij:

Cdw-allocated Inclusive INCLUDED
Ep-extended Protection INCLUDED
Laatst gewijzigd door Vito op 28 feb 2018, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Almere vak V schreef:Ik heb in mijn boeking niks verandert of extra aangeklikt. Gewoon het Mastergebeuren aan geklikt en van daaruit geboekt. Het enige verschil is misschien dat ik de auto huur in Vancouver, Canada...
Klopt bij Masterpakket zit hij er idd wel bij, maar bij Gold hoort hij er ook bij.
Ook ik huur in Canada.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Bij mij was het $10 per dag. Wat neer zou komen op $140 extra. Heb toen vervolgens naar het Gold pakket gekeken waar deze standaard inzit. Dan zou het totale huurbedrag €9 hoger worden voor 14 dagen...
Heather
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Heather »

Hallo,

We zijn op zoek naar een huurwagen voor juli 2018.
We zijn een gezin met 3 jongens van 19, 13 en 11 jaar en gaan rondreizen : Las Vegas, Grand Canyon, MV, Bryce, Zion, Death Valley, Yosemite en San Francisco. Zowel mijn man en ik zullen rijden.
Wat raadden jullie ons aan ?

Ik heb eens bij Alamo gekeken maar begrijp het verschil tussen extended cover en super breakdown cover niet ...

Alvast bedankt !
Heather.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik raad je aan om in ieder geval de openingspost in dit topic even goed door te nemen. :thumbup:
Qua auto raad ik een Full Size SUV aan of een Minivan. Super breakdown cover heb je niet nodig (als je zelf een band kunt verwisselen).
Sowieso boeken via een europese site (of duidelijk aan geven dat je uit EU komt) ivm de benodigde verzekeringen.
Als je de auto ophaalt in California is de 2e bestuurder altijd inbegrepen, je hoeft dan dus geen extra bestuurders bij te boeken.
stan.kim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stan.kim »

Ik heb via http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations een prijs opgevraagd voor een auto op te halen in LV en in te leveren op SFO.
Deze prijs is incl of excl. de one way fee ?? Wordt niks over vermeld namelijk en ik dacht te weten dat je deze fee altijd pas ter plekke betaald ...
AlexF
Amerika-newbie

Bericht door AlexF »

Hallo. Als toevoeging op mijn vragen van gisteren heb ik nog een vraag. Ik hoop dat iemand deze wel kan beantwoorden.

Gisteren een offerte aangevraagd voor een convertible ophalen in Las Vegas in combinatie met een underage gold pakket. Vandaag werd ik gebeld door een medewerker van Alamo. Ze vertelde me dat mijn offerte niet kan worden uitgevoerd omdat het underage gold pakket niet kan worden gekozen in combinatie met een convertible mustang.

Met gold underage zou ik maximaal een intermediate mogen reserveren. Klinkt dit jullie bekend in de oren? Ik ben 30+, maar mijn vriendin is 24. Het liefst rijden we beiden door Amerika. Iemand hier ervaring mee??
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ed-USA schreef:Wat overigens wel vreemd is, is dat via deze site geen cabrio's gehuurd kunnen worden, maar weer wel via de Nederlandse Alamo-site.
Je bedoelt dan via http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations ?

Kun je gewoon cabrio's huren hoor. Heb nl. via deze site in Chicago voor 6 dagen een cabrio gehuurd.

Wat soms wel eens gebeurt dat ze niet aangeboden op de door jou gekozen locatie. Wil niet zeggen dat ze er niet zijn maar wellicht niet i.c.m. deze aanbieding American Vacations. Wat wel weer blijkt uit het feit dat je wel via de NL Alamo-site een cabrio kunt huren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

AlexF schreef:Met gold underage zou ik maximaal een intermediate mogen reserveren. Klinkt dit jullie bekend in de oren? Ik ben 30+, maar mijn vriendin is 24. Het liefst rijden we beiden door Amerika. Iemand hier ervaring mee??
Ja, dat kan voorkomen i.c.m. het underage pakket.

Dan heb je de keuze: of jij rijdt alleen en kunnen jullie de cabrio huren of je huurt maximaal een intermediate en dan kunnen jullie beiden rijden in Amerika.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

stan.kim schreef:Ik heb via http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations een prijs opgevraagd voor een auto op te halen in LV en in te leveren op SFO.
Deze prijs is incl of excl. de one way fee ?? Wordt niks over vermeld namelijk en ik dacht te weten dat je deze fee altijd pas ter plekke betaald ...
Hoe kijk je dan? De kosten voor de one-way fee worden keurig in het overzicht vermeld. Zie afbeelding waar ik een proefboeking doe voor een auto die ik wil huren, de zogn. 'Additional charges'.

Deze one-way fee betaal je terplekke en zit dus niet in de prijs van € 722,86 zoals in mijn voorbeeld.

Wordt er niets vermeld dan betaal je ook geen one-way fee.

Roland

Aanvulling: als je de auto kiest krijg je overzicht met de kosten wat je nu betaalt en wat je terplekke betaalt, zie afbeelding 2.
Bijlagen
Afbeelding 2
Afbeelding 2
Afbeelding 1
Afbeelding 1
Laatst gewijzigd door Coyote op 01 mar 2018, 08:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

Hallo,

Sorry maar ben een autoleek ...

Wat is het grote verschil tussen fullsize SUV en minivan?
Wat zijn de voor en nadelen ?

We trekken door Grand Canyon, Bryce, MV, Zion, Death Valley en Yosemite.

We vertrekken in Las Vegas en pikken direct een huurauto op aan vlieghaven en overnachten 2 keer in LV.

We eindigen in SF en zijn van plan de wagen daar bij aankomst direct in te leveren.

Dit met 3 jongens tussen 10 en 20 jaar.

Groetjes,
Heather.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Full Size SUV: grote stoere terreinwagen, met 3 zitrijen waarvan de achterste weg te halen is waardoor je extra grote bagageruimte krijgt. Het is mogelijk dat de 2e zitrij geen bank is maar 2 afzonderlijke stoelen, dus als je met 5 bent moet je dan de 3e zitrij gebruiken waardoor je mogelijk problemen krijgt met je bagage. (voorbeeld Chevrolet Tahoe)
Minivan: een soort kleine uitvoering van een personenbusje, google maar eens op Toyota Sienna als voorbeeld. Heerlijk ruim en goedkoper dan een full size SUV, ook in benzine verbruik wat voordeliger. Nadeel: niet zo stoer als een SUV.
Ik weet niet hoeveel bagage jullie meenemen maar als jullie weinig bagage hebben én dit niet in hardcase koffers doen dan zou je eventueel nog een standard SUV kunnen overwegen, dit is een SUV met 2 zitrijen en een redelijke bagageruimte (maar hier gaan geen 4-5 hardcase koffers in !)
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

Beste Sanook,

Eerst en vooral bedankt voor de duidelijke uitleg.

We zullen 4 grote zakken en 1 kleine harde koffer.

Een vraagje, kan je de derde rij bij een SUV gedeeltelijk platleggen zodat er 1 persoon kan zitten en de rest van de bank plat ?

Heather.
Ed-USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ed-USA »

@ Coyote,
Dank, denk ik ook, mijn ervaring in afgelopen zomer is dat je het beste kan bellen voordat je een cabrio wilt ophalen, want deze zijn niet altijd (op elke locatie) beschikbaar.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Heather schreef:B
Een vraagje, kan je de derde rij bij een SUV gedeeltelijk platleggen zodat er 1 persoon kan zitten en de rest van de bank plat ?

Heather.
Vaak niet. Dit betreft meestal een bank. Bij een MPV kan je vaak kiezen of je een uitvoering neemt met een bank, of eentje met 6 stoelen. Die kan je uiteraard allemaal afzonderlijk inklappen. Stuk minder stoer. Maar vaak wel praktischer...
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Mijn ervaring is anders. In volgens mij alle 7-seater SUV's die ik in de US ooit heb gehuurd (ik kies meestal voor Ford of GMC) was de derde rij in twee delen neer/wegklapbaar, dus een breed deel en een smal deel.
stan.kim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stan.kim »

@ coyote. Zie afbeelding. Er staat niks over bijkomende kosten. Ligt het misschien aan de locaties ?
Bijlagen
Screenshot_2018-03-01-12-56-19.png
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

Hallo,

Wat doen jullie met pechbijstand ?
Want dat zit standaard niet bij de huur van een wagen of zie ik iets over het hoofd ?

Heather.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

ik verzeker mij daar nooit extra voor.
Ik ben tevens lid van de ANWB waardoor ik in Amerika recht heb op een soort basis wegenwachtservice.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

...........Ik ben tevens lid van de ANWB waardoor ik in Amerika recht heb op een soort basis wegenwachtservice.......

Weet je het zeker? Al eens geprobeerd?
..
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer