Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
Gisteren 3 tickets geboekt AMS-SFO, 9 tm 28 augustus 2018.
Met Finnair via Helsinki, korte overstap.
Voor 578 euro pp. Wel nog reserveringskosten en creditcardkosten, maar al met al nog onder de 600 euro per ticket.
Niet gek voor een trip in augustus.
Niet meteen gevonden via Kayak of Skyscanner, wel via TIX.BE / TIX.NL
Elke dag 3 of 4 stuks beschikbaar.
Met Finnair via Helsinki, korte overstap.
Voor 578 euro pp. Wel nog reserveringskosten en creditcardkosten, maar al met al nog onder de 600 euro per ticket.
Niet gek voor een trip in augustus.
Niet meteen gevonden via Kayak of Skyscanner, wel via TIX.BE / TIX.NL
Elke dag 3 of 4 stuks beschikbaar.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mijn (Nederlandse) verzekering bij Allianz stelt in ieder geval dat bij een zelf samengestelde reis de module 'samengestelde reis' noodzakelijk is om kosten vergoed te krijgen die komen kijken bij het annuleren van onderdelen van de reis of het doen van aanpassingen om de reis toch door te kunnen laten gaan. De reden van de annulering/aanpassing moet dan te maken hebben met natuurgeweld, terrorisme, onlusten, stakingen en/of het stukgaan van geboekt vervoer.Ing schreef:Dit is (in Nederland) niet waar! Normale annuleringsverzekering van de ING keert ook gewoon samengestelde reizen uit (en zo weet ik het van meer vezekeringen). Gewoon duidelijk in een bestandje laten zien wat je hebt geboekt en voor hoeveel geld en ze keren uit. In mijn geval vorig jaar tot aan de concertkaartjes die bij het tripje hoorde aan toe.Galapogos schreef: Mocht je een annuleringsverzekering afsluiten, bedenk dan dat bij zelf samengestelde reizen een annuleringsverzekering afhankelijk van de situatie, alleen uitkeert als je ook uitbreiding voor 'samengestelde reizen' hebt afgesloten boven op je annuleringsverzekering.
Waar jij het denk over hebt is bij faillissement. Dan wordt er alleen uitgekeerd als het een pakketreis is, niet bij losse reizen.
Zo te horen is het bij ING anders geregeld. Dat kan natuurlijk. Wat ik schreef is dus niet pertinent waar of onwaar. Het zal er aan liggen welke annuleringsverzekering je hebt afgesloten. Moraal van het verhaal: check altijd even de voorwaarden van je verzekeringspolis om te weten waar je wel of niet voor verzekerd bent.
Misschien beter een apart topic maken over reis- en annuleringsverzekering. Om toch misschien een tip te geven: de (Flying Blue) American Express Gold card heeft een eigen reis- en annuleringsverzekering. Je boekt je vlucht en alles wat er tussen die 2 data geboekt is, is automatisch verzekerd. En dat voor 170 euro (jaarbedrag voor de creditcard). Voor ons, met 4, was dit voordeliger dan een aparte verzekering afsluiten.
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
De normale Amex gold heeft die verzekering ook, maar ook nog andere voordelen (travel voucher van 75 euro, 40 euro welkomstbonus in punten, 4 keer gratis lounge toegang) en is het eerste jaar gratis via een referral.
De KLM kaarten bieden al die extra's niet en zijn eigenlijk alleen interessant als je de 'gratis' segmenten nodig hebt om status te halen.
De KLM kaarten bieden al die extra's niet en zijn eigenlijk alleen interessant als je de 'gratis' segmenten nodig hebt om status te halen.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Misschien moet er een apart RoelB topic gemaakt worden 

Hallo,
ik ben nieuw op dit forum en zie verschrikkelijk veel bruikbare info
Ik ben aan het kijken naar tickets om te vliegen naar Seattle op 7 juli en terug te vliegen vanaf Denver op 28 juli samen met m'n vriendin.
De tickets die ik tegenkom zijn prijzig en ik heb moeite om te bepalen wat nu een gunstige prijs is. Wellicht dat jullie je meningen/ervaringen hierover kunnen geven?
ik ben nieuw op dit forum en zie verschrikkelijk veel bruikbare info

Ik ben aan het kijken naar tickets om te vliegen naar Seattle op 7 juli en terug te vliegen vanaf Denver op 28 juli samen met m'n vriendin.
De tickets die ik tegenkom zijn prijzig en ik heb moeite om te bepalen wat nu een gunstige prijs is. Wellicht dat jullie je meningen/ervaringen hierover kunnen geven?
En wat versta jij onder prijzig?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Ik denk zo rond de 1000 - 1200 euro, want dat zijn ook de tickets die ik voorbij zie komen voor de genoemde data.
Lastig is dat je vast zit aan heel specifiek die data, soms loont het om ermee te spelen. Net als kijken of andersom (dus vliegen op Denver en terug vanaf Seattle) goedkoper is. Voor de zomer zou ik, denk ik, denken aan deze prijscategorieën:
- 300 - 400: extreem goedkoop voor de zomer, direct boeken"
- 500 - 600: nette prijs
- 600 - 900: prijzig, maar goed, het is zomer
- 900 - 1200: duur
Lastig is dat je vast zit aan heel specifiek die data, soms loont het om ermee te spelen. Net als kijken of andersom (dus vliegen op Denver en terug vanaf Seattle) goedkoper is. Voor de zomer zou ik, denk ik, denken aan deze prijscategorieën:
- 300 - 400: extreem goedkoop voor de zomer, direct boeken"
- 500 - 600: nette prijs
- 600 - 900: prijzig, maar goed, het is zomer
- 900 - 1200: duur
Je kan twee dingen doen. Of je accepteert de hoge prijzen die er nu staan of je wacht nog even in de hoop iets beters te vinden.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
en ik kies voor dat laatste. Ik vind de prijzen van klm momenteel gewoon te hoog. Met BA of AA vlieg je momenteel voor ongeveer 560 euro pp retour naar Seattle in Juni. Bij klm mag je dan nog 80 euro pp aan bagagekosten aftikken. Kom nu op 670 euro uit voor een directe retourvlucht inclusief bagage. Ik blijf het een vreemde zet vinden
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Heb je ook al gekeken wat de drop-off kosten zijn voor je huurauto? Misschien is het wel de moeite waard om ipv een one-way een rondje te rijden, om zo én duurdere tickets én drop-off kosten te besparen...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
vergeet niet dat juni en juli nog een groot verschil kan zijn. Midden in juli is echt hoogseizoen. Dat moet ook wel meetellen in het prijsverschil.dejong89 schreef:... in Juni. ...
Dank allen!!!
De prijzen liggen nu rond inderdaad de 1000 euro en dan komen er de one-way drop off fees nog bij.
We willen niet in een loop onze rondreis maken en de data liggen jammer genoeg redelijk vast ivm vrij werk.
De prijzen maar in de gaten houden en hopen dat er wat goedkopers voorbij komt.
De prijzen liggen nu rond inderdaad de 1000 euro en dan komen er de one-way drop off fees nog bij.
We willen niet in een loop onze rondreis maken en de data liggen jammer genoeg redelijk vast ivm vrij werk.
De prijzen maar in de gaten houden en hopen dat er wat goedkopers voorbij komt.
Is er al iemand een keer naar Amerika gevlogen met Norwegian Air? Ik zoek rechtstreekse tickets naar New York en Norwegian Air is 460 euro (incl. 2 koffers). KLM komt op 530 euro (incl. 1 koffer). We gaan met 3 personen, dus dan is het verschil ruim 200 euro. Ik vraag me af hoe Norwegian Air is op een lange vlucht. Via google zag ik alleen reviews voor korte vluchten (binnen Europa).
-
- Amerikakenner
Heb je ook gekeken wat United doet? Meestal zijn die ook rond de 450-500 euro, inclusief gratis bagage (dus in jullie geval 3 koffers), stoelreservering, eten, directe vlucht naar Newark.
United komt in onze periode (derde week juni heen, eerst week juli terug) op net geen 600 euro. Dus helaas duurder dan de andere twee.
welke data zoek je exact of ben je flexibel?
Willen rond de 20 dagen. Heen 15, 16 of 17 juni. En dan +/- 20 dagen later weer terug naar huis.
-
- Amerikakenner
Lufthansa is 447 euro, heen op 17 juni en terug op 5 juli.
Heen op Newark, vertrek om 09.15. En terug via JFK om 21:55 (nice!) met korte overstap in Frankfurt.
Maar misschien is Norwegian wel heel goed hoor, geen idee van.
Heen op Newark, vertrek om 09.15. En terug via JFK om 21:55 (nice!) met korte overstap in Frankfurt.
Maar misschien is Norwegian wel heel goed hoor, geen idee van.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties