Staat inderdaad Prestige collection bij. Maar geen modelgarantie. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.roelb schreef: Dit is toch Prestige collection? Dan is het type vermoedelijk precies die auto die genoemd staat, de GL450 dus.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik zie toch schade, diefstal en aansprakelijkheid staan. Dus dat zit goed. Die extra verzekering van AXA heb je niet nodig.Ragjee schreef:Nu had ik graag geweten of er voldoende dekking op zit. Op het eerste zit stemt het eigen risico en schade 0,0 overeen met wat ik lees voor de aangeraden voorwaarden. Toch vind ik het verwarrend wat wel en niet is inbegrepen. Graag had ik dan ook jullie mening even gevraagd.
Laat je niet doen. Als jij nergens een handtekening bij ophalen gezet hebt om die extra kost van de dagen te betalen, hebben ze geen recht dat af te houden. Klacht neerleggen bij je CC afhandelaar met bewijs van boeking en geld terug eisen!frouke schreef: Vorige keer hadden we de zever vòòr ons vertrek en nu dus nà onze reis.... We hebben het misverstand telefonisch proberen te regelen, maar dit was dan weer net iets té gemakkelijk volgens hun dus nu moeten we het via een knudde klachtenlijntje per mail zien te regelen... pfffffff
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hallo allemaal,
Wij gaan volgende zomer voor het eerst naar west usa en voor het eerst rondreizen. Ik heb dit forum gelezen en de startinfo gelezen. Ook met andere mensen gesproken die dezelfde reis al hebben gemaakt. Als ik dan nu kijk wat een huurauto kost voor 3 weken dan schrik ik wel. 1100€ voor een minivan of suv. Terwijl ik les en hoor dat het voor 600€ kan. Ik heb gekeken op sites als hertz, sunnycars etc. Doe of zoek ik iets niet goed?
Wij willen starten in las en eindigen in lax. Ik ben op de hoogte van eventuele drop off kosten. Als dit het hele plaatje te duur maakt (ligt ook aan vliegtickets) dan doen we retourtje las vegas.
Hopelijk kunnen jullie me tips geven. Alvast dank.
Gr Jamie
Wij gaan volgende zomer voor het eerst naar west usa en voor het eerst rondreizen. Ik heb dit forum gelezen en de startinfo gelezen. Ook met andere mensen gesproken die dezelfde reis al hebben gemaakt. Als ik dan nu kijk wat een huurauto kost voor 3 weken dan schrik ik wel. 1100€ voor een minivan of suv. Terwijl ik les en hoor dat het voor 600€ kan. Ik heb gekeken op sites als hertz, sunnycars etc. Doe of zoek ik iets niet goed?
Wij willen starten in las en eindigen in lax. Ik ben op de hoogte van eventuele drop off kosten. Als dit het hele plaatje te duur maakt (ligt ook aan vliegtickets) dan doen we retourtje las vegas.
Gr Jamie
- Bushmaster
- Amerika-expert
@jamiesenden, autohuur is zeker geen eenmalige op een autohuurwebsite-kijken-actie.
Prijzen in de USA verhuurbranche gaan dagelijks op en en neer (soms met honderden dollars tegelijk).
Het is dus zaak om de komende maanden vaak op de verschillende sites te vergelijken, en mocht je een boeking doen, zorg dan dat deze zonder kosten te annuleren is, mocht je nog een goedkopere deal vinden.
Prijzen in de USA verhuurbranche gaan dagelijks op en en neer (soms met honderden dollars tegelijk).
Het is dus zaak om de komende maanden vaak op de verschillende sites te vergelijken, en mocht je een boeking doen, zorg dan dat deze zonder kosten te annuleren is, mocht je nog een goedkopere deal vinden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hi Jamie. Ik heb nog niet gezocht/gekeken.Jamiesenden schreef:Wij willen starten in las en eindigen in lax. Ik ben op de hoogte van eventuele drop off kosten. Als dit het hele plaatje te duur maakt (ligt ook aan vliegtickets) dan doen we retourtje las vegas.
Gr Jamie
Maar de afstand tussen LAS & LAX is te verwaarlozen, is maar een uurtje of 4 rijden.
Dus als de drop-off kosten het zo duur maken, dan zou ik het wel weten (dus een retourtje Las Vegas of retourtje Los Angeles nemen!)
Staten waar ik ben geweest: FL, GA, CA, NV, AZ, NM, TX, OK, KS, MO, IL, NY, VT
- bedeve
- Amerika-expert
Hoi ,Jamiesenden schreef: Ik heb gekeken op sites als hertz, sunnycars etc.
Ik ben op de hoogte van eventuele drop off kosten.
Mijn tip is om deze thread echt goed door te lezen.
Staat heel veel info in over hoe je tot de beste autohuur komt.
Hertz kijken ? Ok ? Maar welke Hertz dan ??
.Fr. co.uk .nl
Open ze eens naast elkaar en maak dezelfde boeking.
Zie de prijsverschillen.!
Lees de info over de loyalty verschillen bij de verhuurders.
De Emerald Club van National en Hertz Gold Plus Awards.
Geven je de gelegenheid met het huren van een mid-size car een andere auto mee te nemen.
Daarin zitten mogelijkheden om kosten te reduceren en opbrengst te maximaliseren.
In autohuur zijn honderden euro ś uit te sparen.
Een eerste aanzet daartoe is bijv Sunnycars uit te sluiten.
Ander goed nieuws is dat er geen one way fee is tussen LAX en LAS VV
Is het een idee om vanuit LAX te starten.
TeeTeeTee heeft al gemeld dat het ritje naar Las na de file ś dus vanaf Barstow een fluitje van een cent is.
Het is makkelijker een goedkope ticket naar LAX te vinden dan naar LAS
De autohuur vanuit LAX geeft je meer keuze en vaak tegen een lagere prijs,
Met die vergelijking heb ik het over dezelfde auto ś en dezelfde verhuurders
Veel plezier met je voorbereiding
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij Alamo betaal je ook geen drop off cost tussen SF en las Vegas.Ik zou eerst kijken welke vliegtickets het voordeligst zijn.Het is makkelijker een goede deal te vinden voor autohuur dan voor vliegtickets waarvoor de deals dikwijls maar 24 u gelden.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Heeft iemand recentelijk nog een auto gehuurd in Canada en daar dan de grens mee overgestoken naar Amerika?
Wij overwegen vliegtickets naar Vancouver te kopen (goedkoper) en zo naar Seattle te rijden.
Op de sites van de verhuurbedrijven vind ik geen info hierover.
Bedankt!
Wij overwegen vliegtickets naar Vancouver te kopen (goedkoper) en zo naar Seattle te rijden.
Op de sites van de verhuurbedrijven vind ik geen info hierover.
Bedankt!
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Zoekmachines zijn je vriend
dan vind je bijvoorbeeld bovenaan https://www.nationalcar.com/en/support/ ... exico.html:

Rentals Originating in Canada:
Vehicles rented in Canada can be driven throughout Canada and the US.
Vehicles cannot be driven into Mexico.
- katrienenluc
- Amerikakenner
dankjewel!
Groeten, Katrien
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Check wel goed of alle voorwaarden in Canada net zo goed zijn als in de US bij huren van een auto.
Als ik het goed heb dan heb je in Canada een eigen risico wat je in de US niet hebt. Mogelijk kun je dat eigen risico wel weer afkopen maar dat brengt weer kosten met zich mee (en mogelijk ongemakken als die afkoopverzekering extern wordt afgesloten en je iets wilt claimen want dan moet je het eerst voorschieten en daarna claimen bij je verzekering)
Als ik het goed heb dan heb je in Canada een eigen risico wat je in de US niet hebt. Mogelijk kun je dat eigen risico wel weer afkopen maar dat brengt weer kosten met zich mee (en mogelijk ongemakken als die afkoopverzekering extern wordt afgesloten en je iets wilt claimen want dan moet je het eerst voorschieten en daarna claimen bij je verzekering)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Inderdaad, ik heb 1x vanuit Vancouver gehuurd, maar heb daarom, en vanwege de prijs en een beperkter aanbod van auto's en een hoop gedoe bij National om een fatsoenlijke auto mee te krijgen voor 4 personen en koffers, de keren erna toch vanuit de VS gehuurd.
Maar daar staat dan wel weer tegenover dat er vooral in het hoogseizoen vaak betere prijzen naar YVR dan naar SEA te vinden zijn.
Maar daar staat dan wel weer tegenover dat er vooral in het hoogseizoen vaak betere prijzen naar YVR dan naar SEA te vinden zijn.
- katrienenluc
- Amerikakenner
Dankjewel.
De autohuur vanuit Vancouver is pak duurder dan vanuit Seattle, maar niet zoveel dat het prijsverschil in vluchten gecompenseerd wordt.
Maar om al dat gedoe te vermijden bij de autoverhuur, kunnne we dan toch beter voor SEA kiezen denk ik.
De autohuur vanuit Vancouver is pak duurder dan vanuit Seattle, maar niet zoveel dat het prijsverschil in vluchten gecompenseerd wordt.
Maar om al dat gedoe te vermijden bij de autoverhuur, kunnne we dan toch beter voor SEA kiezen denk ik.
Groeten, Katrien
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Jamie,Jamiesenden schreef:Hallo allemaal,
Gr Jamie
Zie jij drop off kosten dan bij die prijs? En reken je met een extra bestuurder?
Kijk nog eens goed naar je route; en maak wat alternatieve routes, met een ander start- en eindpunt en kijk of dat iets uitmaakt qua autohuur en ticketprijzen. Een goedkoper tickets telt zwaarder mee als je met meer personen bent dan hogere kosten voor autohuur.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Danke allemaal. We hebben mooie tickets gevonden. Heen las terug van lax. Maar ben dan bang dat de auto het duur maakt en durf daarom niet te boeken.
Gr Jamie

Gr Jamie
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Las Vegas is gemiddeld kwa autohuurkosten. Over het algemeen geen drop off kosten tussen Nevada en California dus als je mooi geprijsde vliegtickets hebt zou ik het doen. Die auto komt wel goed. Je bent nu nog erg vroeg voor goede auto prijzen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- bedeve
- Amerika-expert
Daś een kwestie van aanpakken.Jamiesenden schreef: We hebben mooie tickets gevonden.Maar ben dan bang dat de auto het duur maakt en durf daarom niet te boeken.![]()
Of je blijft bang en doet niets in de verwachting dat die angst overgaat.
Dan gaan die tickets die jij mooi vind ook vanzelf over.
Of je verzamelt in deze thread wat info over verhuurders en hun bijbehorende tariefbepalende codes en je gaat wat experimenteren met proefboekingen.
Als je dat een half uurtje doet heb je het spel door, weet je op welke site je moet zijn , boek je je vliegtickets en daarna je auto.
Je hebt in de autohuur al twee zekerheden; je krijgt niet te maken met drop of, one way fees en je krijgt niet te maken met kosten voor een extra bestuurder. Zo ; nu dat geregeld is kun je verder aan de slag.
Veel plezier daarmee
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Advocaat van de duivel: als je de autohuur al te duur vindt, heb je enig idee wat een reis naar West USA kost?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat je voor de vluchten iets gevonden hebt onder de 600 euro. Dat is voor het hoogseizoen echt heel mooi. Je budget van 2300 euro voor tickets voor 4 personen is heel krap. Ik zou het voor alles wat ruimer rekenen. Heb je al naar accommodatie gekeken?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
@marianne: ik heb tickets voor 549 gevonden. Ba met tussenstop zowel heen en terug van 2,5u. Retour ams-las. En 63e in totaal duurder heen op las terug op lax. Alles incl bagage. Accommodaties heb ik vluchtig bekeken maar omdat ik niet weet wanneer we waar aankomen had dat nog geen zin.
@vito: natuurlijk weet ik dat. Ik twijfel nu alleen omdat de grote bulk vliegtickets nog moet komen en er missch nog betere tickets voorbij komen. En als ik van mensen hoor en lees dat ze rond de 600e betalen voor een auto Daan wil ik geen 1200e betalen.
@bedeve/babarage: danke voor info stelt weer gerust.
@vito: natuurlijk weet ik dat. Ik twijfel nu alleen omdat de grote bulk vliegtickets nog moet komen en er missch nog betere tickets voorbij komen. En als ik van mensen hoor en lees dat ze rond de 600e betalen voor een auto Daan wil ik geen 1200e betalen.
@bedeve/babarage: danke voor info stelt weer gerust.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20587 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties