Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tanken in Amerika

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dimona
Amerika-expert

Re: Tanken in Amerika

Bericht door dimona »

Ik ben nog van het uitstervende soort dat altijd de bonnetjes checkt met de afschriften :mrgreen:

Mijn punt is dus eigenlijk: wat is er nou precies handig aan een credit card als je twee keer naar binnen moet en dan ook nog in de gaten moet houden of de creditboeking echt wel heeft plaatsgevonden?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat omdat jij er woont er op een andere manier naar kijkt dan wij. Voor een vakantie maakt het me niets uit, maar als ik hier tank en 2x naar binnen zou moeten zou ik het ook omslachtig vinden.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij betalen voortaan gewoon cash bij het tanken. Zo hoef je maar 1x naar binnen om te betalen. Na 1x tanken weet je wel ongeveer wat er in de tank gaat.

@Dimona
Ik bewaar ook alle bonnetjes en check de afschriften thuis. Dit na 1x fraude met de CC.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als je hier woont hoef je toch niet naar binnen? Dan betaal je toch gewoon bij de pomp? Ik geloof dat ik de draad kwijt ben ... :?: En als je hier op vakantie bent is het een gelegenheid om even lekker te keuvelen met de locals :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat we inmiddels allemaal hetzelfde bedoelen Loek :D
Kev D
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kev D »

Hoi,

Volgende week vertrekken wij richting Orlando & gaan we een huurwagen ophalen. Als ik de verschillende topics zo wat doorblader mag ik er dus van uitgaan dat er tegenwoordig gewoon met Debetcard (Maestro) kan betaald worden aan de pompen? Ik heb de bankkaart tijdelijk laten openzetten bij Belfius voor de duur van onze reis voor Noord-Amerika.

Bedankt!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je merkt snel genoeg of het wel of niet lukt om aan de pomp te betalen. Anders kan je altijd naar binnen lopen en vragen of ze even willen controleren of zij de kaart wel kunnen gebruiken. En anders naar de dichtsbijzijnde geldautomaat in een bank.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Wij hebben altijd met CC getankt, binnen bij de pompbediende. De eerste keer cash betaald en het restant terug gevraagd, nadien telkens voor hetzelfde bedrag op de CC. Geen gedoe met terugbetalingen, 2x in de rij gaan staan of zipcodes die al dan niet werken.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Tanken kan zowel met Maestro als met credit card aan de meeste pompen.

Met credit card aan de pomp:
Soms vraagt het toestel een postcode en daar geef ik in 0 + mijn 4 cijferige Belgische postcode
Soms moet je maar alleen je kaart laten lezen, zonder postcode of zonder pincode (en dat vind ik wel raar want dan kan iedereen jouw kaart gebruiken)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Dit heb ik ook eens geprobeerd in het 2e jaar: je postcode + 0 erachter. Op die manier raak je aan 5 cijfers en het systeem liet mij ook tanken. Voor ik dit probeerde ging ik altijd naar binnen en gewoon vragen om te tanken. Soms vroegen ze om je rijbewijs achter te laten, of soms gewoonweg niks zelfs..
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Helaas werkt dat postcode verhaal niet bij alle pompen.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Afgelopen jaar werkte de CC bij geen enkele pomp. Met de pinpas(Maestro) probleemloos. En zonder pin code.....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Kev D
Amerika-ontdekker

Bericht door Kev D »

Wij hebben het vorige augustus in Orlando opgelost door naar binnen te gaan bij Chevron & te vragen om de pomp open te zetten. Moest gewoon rijbewijs afgeven & nadien kon ik binnen betalen met Maestro of CC (beide eens gebruikt & werkten perfect).

Aan de pomp zelf werkte op dat moment geen enkele kaart, waarschijnlijk defect dus kon het niet testen.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

In september en oktober bijna allemaal maar getankt en betaald met pinpas. Gewoon aan de automaat met pincode.
Ik moest dit altijd invoeren.
Opmerkelijk Frasi dat jij niet hoefde met een pinpas.
Ik heb overigens de wereldpas van de Rabobank.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Heb het idee dat de laatste jaren tanken met cc en zelfbedachte postcode steeds moeilijker wordt. ING bankpas gaat meestal goed, maar niet overal. Ligt denk ik aan bij wie je tankt.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Moeilijker, tot helemaal niet! Gewoon irritant en onhandig. Ik heb mij nu al twee keer bij de ING beklaagd, maar daar zeggen ze het probleem helemaal niet te kennen :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Afgelopen maand tijdens onze roadtrip van Seattle naar Chicago bij verschillende ''merken'' getankt maar bij ieder tankstation was weer de vraag welke methode zou werken.

Bij enkele gewoon aan de pomp kunnen betalen met mijn Rabo Wereldpas maar bij andere weer niet.
Andere pompen accepteerde creditcard zonder postcode andere alleen met de enige postcode die ik ken 90210, maar bij sommige ook alleen binnen kunnen betalen met creditcard of cash.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Bij onze reis lukte het soms met de creditcard aan de pomp, zonder pincode dus. Soms werd er wel een pincode gevraagd, dan gingen we even naar binnen met de creditcard.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Bij ons werd de kaart vaak aan de pomp gewoonweg niet aanvaard. Wij kregen dan zelfs de kans niet om een postcode in te geven. Van de 12 keer, konden we slechts 2 keer aan de pomp zelf betalen. De andere keren moesten wij steeds naar binnen. Als je een bedrag opgaf, moest je maar 1 keer naar binnen. Tenzij je het niet opgebruikt had en een bewijsje wou. Als je volle tank wou, moest je inderdaad 2 keer lopen. Vaak drongen ze wel aan om een bedrag op te geven. Maar na enkele tankbeurten weet je wel wat er precies inkan.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Vorig jaar is het ons 1x gelukt om te tanken zonder vooraf te betalen.

Dit jaar is het gewoon elke keer gelukt. Het kan toeval zijn maar bij de eerste pomp viel mijn oog op een bordje dat ik mijn cc met de chip naar buiten toe er in moest steken. Dus niet, zoals in Nederland maar net even andersom.

Zoals ik zei,. Noem het toeval maar het werkt tot nu toe bij elke pomp. In Moab kwamen we landgenoten tegen bij wie het niet lukte. Ik probeerde het op mijn manier en jawel, ik kon tanken .
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89