Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sneller je auto ophalen bij Alamo
Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo
Wij hebben de self service kiosk gebruikt, ging vlot dan naar buiten wagen kiezen weg rijden en scannen en klaar. Asta
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zit die self service kiosk in de parkeergarage van de verhuurders?
...dan naar buiten...wagen kiezen.... Ik volg m even niet.
...dan naar buiten...wagen kiezen.... Ik volg m even niet.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Overal verschillend waar die kiosken staan. Meestal bij de balie, soms in de garage en vaak ook helemaal nergens.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Pushkin
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik heb zonet de Savetime ingevuld, ging goed!
Bijkomende vraagjes waar ik toch niet helemaal uitkwam bij het doorlezen van dit draadje:
1/ doe ik nu verder niets en scan ik de savetime-bevestiging die ik zonet kreeg, bij de kiosk (als die er al is?!)
2/ of registreer ik nu eerst online (is dat dan die Alamo Insiders Sign up??) en check ik daar al in (en vanaf wanneer kan die check in)?
Heb ik het zo goed gelezen? Of zit ik er nog steeds naast met mijn theorie??
Alleszins, als het niet zeker is dat er een kios IS op de luchthaven van San Francisco, dan check ik ook liever vantevoren in
Nu zegt de Savetime dat ik nog steeds langs de counter moet, dus bij deze graag even advies met m'n bovenstaande vragen
Bedankt!
Ellen

Bijkomende vraagjes waar ik toch niet helemaal uitkwam bij het doorlezen van dit draadje:
1/ doe ik nu verder niets en scan ik de savetime-bevestiging die ik zonet kreeg, bij de kiosk (als die er al is?!)
2/ of registreer ik nu eerst online (is dat dan die Alamo Insiders Sign up??) en check ik daar al in (en vanaf wanneer kan die check in)?
Heb ik het zo goed gelezen? Of zit ik er nog steeds naast met mijn theorie??

Alleszins, als het niet zeker is dat er een kios IS op de luchthaven van San Francisco, dan check ik ook liever vantevoren in

Nu zegt de Savetime dat ik nog steeds langs de counter moet, dus bij deze graag even advies met m'n bovenstaande vragen

Bedankt!
Ellen
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Verder niets meer registreren, maar gewoon met jouw afgedrukte document direct naar de parking/garage gaan en dit tonen aan de medewerker van de verhuurmaatschappij. Die wijst je uit welke rij auto's je mag kiezen. In San Francisco zijn er altijd medewerkers in de parking, een kiosk dien je hier dus niet te gebruiken/zoeken.
Je neemt de auto en rijdt naar de uitgang waar je stopt (kan niet anders als je geen 4 lekke banden wilt hebben
) en je toont het document nogmaals aan degene die daar in dat kleine hokje zit. Die zal je nog een document geven en je kan vertrekken.
Je neemt de auto en rijdt naar de uitgang waar je stopt (kan niet anders als je geen 4 lekke banden wilt hebben

- Pushkin
- Amerikafan
Thanks Kalaman! 
Ik hoef dus geen rekening mee te houden met het feit dat er op de papieren staat dat ik me alsnog aan de balie moet begeven?

Ik hoef dus geen rekening mee te houden met het feit dat er op de papieren staat dat ik me alsnog aan de balie moet begeven?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee. Sinds we Savetime gebruiken zijn we al altijd direct naar de parking/garage geweest (op diverse luchthavens) en we hebben nog nooit een vraag/opmerking gekregen om eerst naar de balie te gaan of wat dan ook.Pushkin schreef:Ik hoef dus geen rekening mee te houden met het feit dat er op de papieren staat dat ik me alsnog aan de balie moet begeven?
Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je nog naar de balie zou moeten. Alles is ingevuld en betaald. De enige bedoeling zou kunnen zijn om je nog extra verzekeringen aan te smeren

- Pushkin
- Amerikafan
Super! Welbedankt voor je advies Kalaman 

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
dat is de bedoeling van dit schitterend forum, Ellen 

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Afgelopen zaterdag op Tampa Int. airport ook gebruik gemaakt van een kiosk. Hele proces doorlopen en werd, ter controle van mijn creditcard, in de laatste stap naar de balie verwezen. Kon het niet nalaten hier een opmerking over te maken. Kwam wel vaker voor bij Nederlandse CC's zei de manager. Werd daarop keurig en snel verder geholpen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben een de auto gehuurd via drive-usa.de en konden via de link succesvol inchecken. Nu alleen nog afwachten hoe het terplekke in SF gaat.Hinko schreef:Via
https://v1.alamo.com/index.do?action=/h ... tlSaveTime
Het werkt sowieso als hebt geboekt via alamo.co.uk/brits en alamo.com
Volgens mij niet via anderen zoals Usareisen en eautohuur.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hier ook save time gedaan in denver. Ging naar de kiosk, vond alles terug maar moest bij de laatste stappen ook richting kiosk gaan. gelukkig kwam er na 10min wachten een nieuwe assistente aan die mij snel en zonder vraag achter onnodige toevoegingen verder hielp.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik vroeg me af wat het verschil is tussen deze 2 sites:
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html
en
Welke moet ik invullen om sneller de auto te kunnen ophalen bij Alamo?
Zit er verschil tussen deze 2 websites?
Alvast bedankt.
en
Alvast bedankt.
Ik heb de tweede link gebruikt (dank daarvoor) de eerste link vragen ze je voornaam. Aangezien ik met mijn voorletter had gereserveerd kreeg ik steeds een foutmelding. De tweede link gaat goed. Alleen je achternaam nodig.niels86 schreef:Ik vroeg me af wat het verschil is tussen deze 2 sites:
en
Alvast bedankt.
Iemand ervaring met de pick up situatie op Seattle Tacoma Airport?
@Niels86, ik had eerst savetime ingevuld, maar kreeg toen nog steeds de melding dat ik bij de counter moest inchecken. Na het invullen via de link naar checkin, kreeg ik een mail dat ik de counter kan overslaan en direct een auto kan uitzoeken. Bij die link naar checkin moest ik ook alle gegevens over de bestuurders invullen, dus dan lijkt het me logischer dat je de counter kunt overslaan.
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Nog even iets over "2e bestuurder";
Bij het invullen van het "save time" formulier (om gebruik te kunnen maken van de kiosk) had ik mijn vrouw opgegeven als 2e bestuurder. Toen werd er $10 + kosten (voor 22 dagen totaal $280) in rekening gebracht... En dat terwijl in Nevada (afhalen op LAS) bij wet, de echtgenote gratis als 2e bestuurder wordt gerekend...
Als het even kan wilde ik echter gebruik maken van de kiosk en niet via de balie hoeven.
Een mailtje naar US Car Hire (onze broker voor Alamo) bracht duidelijkheid; je kunt bij de kiosk je echtgenote opgeven als 2e bestuurder zonder dat daarvoor kosten in rekening worden gebracht.
Ik ben benieuwd of die kiosk dat ook weet.....
Of dat we alsnog langs de balie moeten.....
Bij het invullen van het "save time" formulier (om gebruik te kunnen maken van de kiosk) had ik mijn vrouw opgegeven als 2e bestuurder. Toen werd er $10 + kosten (voor 22 dagen totaal $280) in rekening gebracht... En dat terwijl in Nevada (afhalen op LAS) bij wet, de echtgenote gratis als 2e bestuurder wordt gerekend...
Als het even kan wilde ik echter gebruik maken van de kiosk en niet via de balie hoeven.
Een mailtje naar US Car Hire (onze broker voor Alamo) bracht duidelijkheid; je kunt bij de kiosk je echtgenote opgeven als 2e bestuurder zonder dat daarvoor kosten in rekening worden gebracht.
Ik ben benieuwd of die kiosk dat ook weet.....

No guts, no glory!
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb de gehele thread gelezen maar ik blijf toch met enkele vragen over.
1. Ik heb via een tussenpersoon de auto gehuurd bij alamo. Dus niet direct. Huur is wel al voldaan.
2. Ik heb de online check-in gedaan via alamo.
3. Ook de save-time papieren ingevuld.
4. Heb een bevestiging van alamo met barcode.
Ik krijg nog steeds het bericht langs de counter te gaan. Heeft dit te maken met het feit dat ik nergens mijn CC gegevens in hoefde te vullen omdat de betaling al voldaan is via tussenpersoon?
Ik lees bij berichten van kalaman dat hij zo met de save-time papieren door naar de garage is gegaan. Kan ik dit dus ook zonder dat mijn CC gegevens bekend zijn?
1. Ik heb via een tussenpersoon de auto gehuurd bij alamo. Dus niet direct. Huur is wel al voldaan.
2. Ik heb de online check-in gedaan via alamo.
3. Ook de save-time papieren ingevuld.
4. Heb een bevestiging van alamo met barcode.
Ik krijg nog steeds het bericht langs de counter te gaan. Heeft dit te maken met het feit dat ik nergens mijn CC gegevens in hoefde te vullen omdat de betaling al voldaan is via tussenpersoon?
Ik lees bij berichten van kalaman dat hij zo met de save-time papieren door naar de garage is gegaan. Kan ik dit dus ook zonder dat mijn CC gegevens bekend zijn?
kalaman schreef:Verder niets meer registreren, maar gewoon met jouw afgedrukte document direct naar de parking/garage gaan en dit tonen aan de medewerker van de verhuurmaatschappij. Die wijst je uit welke rij auto's je mag kiezen. In San Francisco zijn er altijd medewerkers in de parking, een kiosk dien je hier dus niet te gebruiken/zoeken.
Je neemt de auto en rijdt naar de uitgang waar je stopt (kan niet anders als je geen 4 lekke banden wilt hebben) en je toont het document nogmaals aan degene die daar in dat kleine hokje zit. Die zal je nog een document geven en je kan vertrekken.
2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
2017 Florida
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Klopt. Wij hadden dezelfde melding.
Gewoon je formulieren, creditcard en rijbewijs bij de hand houden, auto kiezen (staat duidelijk aangegeven) en naar de uitgang rijden.
Gewoon je formulieren, creditcard en rijbewijs bij de hand houden, auto kiezen (staat duidelijk aangegeven) en naar de uitgang rijden.
-
- Amerika-ontdekker
Top! Gaan we dat gewoon doen. Worden we terug gefloten dat kunnen we altijd nog naar de balie. 

2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2017 Florida
2017 Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zou jij dat misschien hier terug kunnen koppelen of dat het klopt/werkt? Vind het wel een interessante optie voor mijn trip voor volgend jaar. Ik dacht trouwens dat dat van die gratis 2e bestuurder alleen in Californië was.Hansi1959 schreef:Nog even iets over "2e bestuurder";
......Als het even kan wilde ik echter gebruik maken van de kiosk en niet via de balie hoeven.
Ik ben benieuwd of die kiosk dat ook weet.....![]()
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 766 Weergaves
-
Laatste bericht door marieke van oorschot
-
- 8 Reacties