Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Korte overstap Heathrow
- Almere vak V
- Amerika-expert
Re: Korte overstap Heathrow
Bijna twee uur is ruimschoots voldoende. Hou als ondergrens anderhalf uur aan om op een relaxte manier alles te kunnen doen. Wij hebben het wel is in 20 minuten gedaan. maar dan zit je tot halverwege de Atlantische Oceaan met een hartslag van 180 op je stoel...
Hou er rekening mee dat je gate vaak pas een minuut of 50 voor vertrek op de schermen komt te staan. Zo kan je lekker lang bij de winkeltjes blijven hangen is de commerciële gedachte hierachter.
Hou er rekening mee dat je gate vaak pas een minuut of 50 voor vertrek op de schermen komt te staan. Zo kan je lekker lang bij de winkeltjes blijven hangen is de commerciële gedachte hierachter.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Bedankt voor de opheldering!Hinko schreef:Nee. In Londen zie je de koffers niet terug. Ze gaan meteen door naar Chicago. Daar moet je de koffers van de band halen en na de douane weer afgeven.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik ben net in 50 minuten van T5 naar T3 gegaan. Dat is geteld vanaf het moment dat ik het vliegtuig uitstapte bij T5, paspoortcontrole heb gehad, koffer heb opgehaald, trein naar T3 gepakt, opnieuw ingecheckt, security tot nu bij de gate. Ik heb mijn vluchten los van elkaar geboekt, dus vandaar het extra inchecken en bagage verzamelen. Als ik dan verhalen hoor van lange busritten en mensen die 90 minuten onderweg zijn van T5 naar T3, dan blijkt dat dus veel sneller te kunnen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
V.w.b. de heenweg naar Vancouver hebben wij 10 juni dezelfde ervaring opgedaan als Division, terug ging het anders.
Op 29 juni zat onze vakantie er weer op en de terugreis (alles met BA) ging niet ze soepel als we hadden verwacht, we hebben onze overstap van 2 uur op LHR niet gehaald. Na vertraging bij vertrek in Londen kwam de A380 later aan in Vancouver en vertrokken we ongeveer een half uur later vanuit Vancouver naar LHR. Dat half uur werd tijdens de terugreis grotendeels weggepoetst maar na de landing op LHR werd de machine in afwachting van een "vrije" voor een A380 geschikte Gate ergens geparkeerd. Daar hebben we met draaiende motoren bijna 45 min stilgestaan. Eea duurde volgens de gezagvoerder (noemde het een comedy) extra lang omdat er voor de vertrekkende machine geen pushbackvoertuig beschikbaar was.
Eenmaal aan de Gate (de verste vanaf het bus opstappunt T3) met een paar duizend man, kruipdoor/sluipdoor door T3 naar het bus opstappunt, waar we achteraan konden sluiten in een welbekende "Eftelingrij", we waren zeker niet de enige aankomende vlucht op T3. Na daar ook weer de nodige tijd te hebben verloren in de bus naar T5. In de bus wordt omgeroepen dat deze rit maar 9 min duurt, maar dat betwijfel ik. Aangekomen in T5 hadden we nog maar 20 min voor de vertrektijd van onze vlucht naar Amsterdam en bij de instapkaartscan, vlak voor de security bleek dit onvoldoende, op de display verscheen een rood kruis. We konden ons melden bij Customer Services van BA.
Daar aangekomen bleek dat wij, met nog enige landgenoten, van de vlucht naar Amsterdam waren gehaald. Er werd gezocht in de computersystemen maar BA zag geen kans ons op de volgende en laatste vlucht van BA naar Amsterdam te plaatsen, zelfs niet als wachtlijstpassagier. De vlucht zat helemaal vol en accepteerde geen wachtlijstpassagiers meer.
Toen werd er gezocht naar alternatieven. Er werd er één gevonden, met Lufthansa via Frankfurt naar Amsterdam. Vlucht met een uur overstap op Frankfurt en aankomst na 22.00uur te Amsterdam. Deze dame vond dit zelf geen goed plan/alternatief, overstap werd als "te kort" bestempeld. Hierna werden we keurig voorzien van een folder "wat te doen bij vertragingen", een hotelvoucher voor het Holiday Inn Express (met diner), kaartjes voor de hotelshuttle verstrekt én geboekt op de vlucht van BA van vanmorgen 1 juli. Een behoorlijke vertraging dus. Hoewel keurig verzorgd en thuisgebracht, heb ik zojuist een claim ingediend bij BA. Dit i.v.m. langdurige vertraging en het recht op compensatie voor het geleden tijdsverlies. Vervelend einde van een overigens perfecte vakantie in NW-USA en ZW Canada. We heb nog wel een "dingetje" met de autoverhuurder (broker), maar dat komt wel goed.
Ps. Die andere landgenoten, achter ons in de rij, konden later die middag per KLM naar Amsterdam
Is bij ons geen woord over gerept.
Op 29 juni zat onze vakantie er weer op en de terugreis (alles met BA) ging niet ze soepel als we hadden verwacht, we hebben onze overstap van 2 uur op LHR niet gehaald. Na vertraging bij vertrek in Londen kwam de A380 later aan in Vancouver en vertrokken we ongeveer een half uur later vanuit Vancouver naar LHR. Dat half uur werd tijdens de terugreis grotendeels weggepoetst maar na de landing op LHR werd de machine in afwachting van een "vrije" voor een A380 geschikte Gate ergens geparkeerd. Daar hebben we met draaiende motoren bijna 45 min stilgestaan. Eea duurde volgens de gezagvoerder (noemde het een comedy) extra lang omdat er voor de vertrekkende machine geen pushbackvoertuig beschikbaar was.
Eenmaal aan de Gate (de verste vanaf het bus opstappunt T3) met een paar duizend man, kruipdoor/sluipdoor door T3 naar het bus opstappunt, waar we achteraan konden sluiten in een welbekende "Eftelingrij", we waren zeker niet de enige aankomende vlucht op T3. Na daar ook weer de nodige tijd te hebben verloren in de bus naar T5. In de bus wordt omgeroepen dat deze rit maar 9 min duurt, maar dat betwijfel ik. Aangekomen in T5 hadden we nog maar 20 min voor de vertrektijd van onze vlucht naar Amsterdam en bij de instapkaartscan, vlak voor de security bleek dit onvoldoende, op de display verscheen een rood kruis. We konden ons melden bij Customer Services van BA.
Daar aangekomen bleek dat wij, met nog enige landgenoten, van de vlucht naar Amsterdam waren gehaald. Er werd gezocht in de computersystemen maar BA zag geen kans ons op de volgende en laatste vlucht van BA naar Amsterdam te plaatsen, zelfs niet als wachtlijstpassagier. De vlucht zat helemaal vol en accepteerde geen wachtlijstpassagiers meer.
Toen werd er gezocht naar alternatieven. Er werd er één gevonden, met Lufthansa via Frankfurt naar Amsterdam. Vlucht met een uur overstap op Frankfurt en aankomst na 22.00uur te Amsterdam. Deze dame vond dit zelf geen goed plan/alternatief, overstap werd als "te kort" bestempeld. Hierna werden we keurig voorzien van een folder "wat te doen bij vertragingen", een hotelvoucher voor het Holiday Inn Express (met diner), kaartjes voor de hotelshuttle verstrekt én geboekt op de vlucht van BA van vanmorgen 1 juli. Een behoorlijke vertraging dus. Hoewel keurig verzorgd en thuisgebracht, heb ik zojuist een claim ingediend bij BA. Dit i.v.m. langdurige vertraging en het recht op compensatie voor het geleden tijdsverlies. Vervelend einde van een overigens perfecte vakantie in NW-USA en ZW Canada. We heb nog wel een "dingetje" met de autoverhuurder (broker), maar dat komt wel goed.
Ps. Die andere landgenoten, achter ons in de rij, konden later die middag per KLM naar Amsterdam

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ik "breek" even in op het topic.
Ik heb van de week tickets geboekt van DUS naar LAX met overstap op Londen Heathrow en de zelfde route terug.
Ik lees dat mensen van Terminal moeten switchen. Ik zit net mijn vluchtplan eens goed te bekijken en het valt mij op dat we aankomen en vertrekken op terminal 5.
Op de heenweg hebben we een overstap van 2 uur en terug 1.5uur.
Wat ik mij afvraag:
Waarom komen wij aan en vertrekken wij van terminal 5 (omdat beide vluchten door Ba worden uitgevoerd wellicht?)
En is de 1.5 op de terugweg dan voldoende?
Vlucht schema voor heen:
Flight BA0935 to London on Sat 28 Apr 2018 07:20 hide
Depart Sat 28 Apr 2018 07:20 Dusseldorf
Arrive Sat 28 Apr 2018 07:50 Heathrow (London)Terminal 5
Flight BA0283 to Los Angeles on Sat 28 Apr 2018 09:50 hide
Depart Sat 28 Apr 2018 09:50 Heathrow (London)
Terminal 5
Arrive Sat 28 Apr 2018 13:05 Los Angeles International (CA)
Terminal B
Ik heb van de week tickets geboekt van DUS naar LAX met overstap op Londen Heathrow en de zelfde route terug.
Ik lees dat mensen van Terminal moeten switchen. Ik zit net mijn vluchtplan eens goed te bekijken en het valt mij op dat we aankomen en vertrekken op terminal 5.
Op de heenweg hebben we een overstap van 2 uur en terug 1.5uur.
Wat ik mij afvraag:
Waarom komen wij aan en vertrekken wij van terminal 5 (omdat beide vluchten door Ba worden uitgevoerd wellicht?)
En is de 1.5 op de terugweg dan voldoende?
Vlucht schema voor heen:
Flight BA0935 to London on Sat 28 Apr 2018 07:20 hide
Depart Sat 28 Apr 2018 07:20 Dusseldorf
Arrive Sat 28 Apr 2018 07:50 Heathrow (London)Terminal 5
Flight BA0283 to Los Angeles on Sat 28 Apr 2018 09:50 hide
Depart Sat 28 Apr 2018 09:50 Heathrow (London)
Terminal 5
Arrive Sat 28 Apr 2018 13:05 Los Angeles International (CA)
Terminal B
BA vliegt in principe vanaf T5, maar maakt voor een aantal bestemmingen gebruik van T3 (evenals American Airlines). Dat zijn (als mijn info nog altijd klopt) wat betreft Noord-Amerika de volgende bestemmingen: Denver, Las Vegas, Miami, Phoenix en Vancouver.
Omdat je binnen terminal 5 blijft, zou je zowel heen als terug in principe voldoende tijd moeten hebben voor de overstap als de vluchten op tijd aankomen. Heathrow zelf gaat uit van een minimale overstaptijd van 60 minuten en daar voldoe je ook aan.
Houd er wel rekening mee dat je zodanig vroeg geboekt hebt dat er een kans is dat de vluchttijden nog wijzigen. De zomerdienstregeling van 2018 ligt qua vluchttijden nu nog niet voor 100% vast.
Omdat je binnen terminal 5 blijft, zou je zowel heen als terug in principe voldoende tijd moeten hebben voor de overstap als de vluchten op tijd aankomen. Heathrow zelf gaat uit van een minimale overstaptijd van 60 minuten en daar voldoe je ook aan.
Houd er wel rekening mee dat je zodanig vroeg geboekt hebt dat er een kans is dat de vluchttijden nog wijzigen. De zomerdienstregeling van 2018 ligt qua vluchttijden nu nog niet voor 100% vast.
- Almere vak V
- Amerika-expert
BA kennede krijg je nog 83 tijdwijzigingen...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Balen, Ruud, dat jullie de vlucht gemist hebben. Maar goed, wel recht op compensatie.
Staat dat 'dingetje' met de autohuur broker in jullie reisverslag?
Staat dat 'dingetje' met de autohuur broker in jullie reisverslag?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Thanks, je zit je in dat vliegtuig te verbijten en ziet het misgaan. Ja. verslag is nog niet klaar, maar dat staat er al wel in.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida