zwahiel schreef:Nou ja ik heb zo'n Nissan Versa genomen. Ik heb 'm maar kort en het is letterlijk echt alleen voor vervoer van A naar B, geen gigantische afstanden en 2 backpacks die al gemakkelijk in een Twingo passen, dus dat moet hier ook wel in kunnen.
Meteen skip the counter gedaan en de voucher uitgeprint. De reguliere ook maar uitgeprint want je weet het maar nooit. Sta je daar straks te kijken.
Ik kijk nu al uit naar skip the counter, poosje geleden in Italie probeerde men me nog vanalles aan te smeren en stond ik 'n uur te wachten. Daar hebben we dus geen zin meer in!
Ik zou autohuur in Italie zeker niet vergelijken met autohuur in de VS. Universum van verschil!
zwahiel schreef:Wat ik me dus serieus afvraag: Hebben ze nu echt alleen Japanners bij Alamo voor de lagere tarieven? En geven ze nu echt een Chevrolet Spark mee in de VS? Bestaat dat ding daar überhaupt wel?
Ik ga volgende week naar PDX toe en wil ook een auto huren daar, maar ik hoef eigenlijk geen super grote slee of zo en wil het gewoon lekker goedkoop houden. Nu heb ik voor 13 dagen net onder de 300 euro verschillende keuzes. Vooral Nissans e.d. voor ons beiden prima, twee tassen en gewoon van A naar B. Maar ik vraag me soms wel af wat je krijgt. Veel mensen hier huren SUV's en dikke bakken, maar dat hoeft voor ons niet echt.
Het heeft meer te maken met het feit dat we niet op elkaar willen zitten, ruimte willen hebben voor de koffers, zonder te proppen en een SUV rijdt soms toch beter dan een kleinere auto in de bergen
Daarbij vond ik voor 35 dagen 751 euro een meer dan prima prijs voor een SUV!
Het verschil in prijs tussen 'n klein autootje en 'n midsize SUV vind ik verwaarloosbaar. Zeker als je een paar 1000 km wil gaan rijden zit zo'n SUV toch 100 keer beter. En de hoge instap vind ik ook veel comfortabeler.
Bij één van onze eerste reizen boekten we ook een midsize. We kregen toen een PT Cruiser (één van de in mijn ogen, na de Fiat Multipla, lelijkste ontwerpen auto's van het recente tijdperk) mee. De auto bracht ons prima waar we heen moesten, onze bagage kon er prima in maar hij voelde minder veilig. Als om je heen allerlei grote SUV en pickups rijden, dan wil je ook een beetje comfortabel gevoel hebben dat áls je een aanrijding krijgt, er ook nog heel uitkomt. Dat gevoel gaf de plastic Cruiser ons niet.
Bij onze reizen erna altijd maar een wat grotere auto genomen, meestal een midsize SUV. Comfortabeler, je gooit (nog) makkelijker je bagage erin, het voelt veiliger en voor het prijsverschil van meestal maar een paar euro per dag hoeven we het niet te laten.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Beetje rondreis van 3 weken resulteert voor de meesten toch snel in 4000 tot 6000 km afgelegde weg.
Een SUV rijden is zeker gezien de staat van het wegdek in Amerika aan te raden.
Na het uitcecken bij het hotel niet hoeven passen en meten met bagage.
De hogere comfortabele zit en daarmee meer overzicht op de weg.
voldoende vermogen in bergachtig gebied.
200-300 euro meer aan autohuur op een rondreis van duizenden euro's, tja.
Is ook een belangrijk onderdeel van de vakantie pret.
Midsize is bij de meeste verhuurders een prima middenklasse auto. Zolang je niet op onverharde wegen gaat rijden kun je daarmee echt prima uit de voeten. Oke, mini en compact moet je in de US nooit huren, maar met intermediate of full-size heb je over het algemeen prima auto's. Geen SUV, maar dat betekent niet dat de auto kleiner is. Een full-size sedan is over het algemeen langer dan een mid-size SUV.
Als je een klein beetje moeite doet kun je bij de meeste verhuurders sowieso een full-size meekrijgen als je Intermediate huurt en betaalt. Er zijn echt genoeg "one-class upgrade" coupons beschikbaar voor Alamo, bij National kun je Emerald club lid worden, bij Hertz kun je met een gratis Gold account ook uitzoeken uit het Gold vak, etc.
Echter, huur je bij een verhuurder waar je niet mag uitzoeken, tja, dan zit je misschien opgescheept met iets dat je niet had willen hebben. Maar dat is een keuze.
Absoluut, en over smaak valt niet te twisten. Maar dat wil niet zeggen dat intermediates en full-size auto's klein zijn..
Het hierboven genoemde voorbeeld van een PT cruiser meekrijgen als je intermediate huurt is wel bijzonder. Dat is volgens de ACRISS classificatie namelijk geen ICAR (Intermediate, 2-4 door sedan, automatic), maar CMAR of CMDR (compact, monospace/mpv, automatic/manual). Dat is in feite een downgrade.
Toch kregen wij die in een ver verleden ook mee als intermediate bij Alamo. Ik was blij dat de hoteleigenaar op ons inreed en de PT Cruiser dusdanig in de prak zat dat wij hem om moesten ruilen en toen een fatsoenlijke wagen meekregen
Als ik via Rentalcars.com (link op deze website) bij Alamo een auto huur, wordt een extra verzekering aangeboden. "RentalCover.com" voor maar € 7.30 per dag. Dat is toch een luxe verzekering? Met andere woorden niet echt nodig? Hiermee is toch alles in principe afgedekt;
Inbegrepen in de prijs
- Cascoschade vermindering (CDW)
- WA-dekking (TPL)
- Diefstalbescherming (TP)
- Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
- Onverzekerde bestuurdersbescherming (UMP)
- Nationale veiligheidstoeslag
- Lokale belastingen
- Premium locatietoeslag
- Gratis Tank
- Onbeperkt aantal kilometers
- Tot 3 bijkomende bestuurders van 25 of ouder zijn inbegrepen.
Na het vergelijken kwam die er het goedkoopste uit voor deze lokatie (Salt Lake City) en periode (eind juli / medio augustus). Mede omdat ze een aanbieding hadden. Op een Full Size SUV betaal ik € 267 minder dan bij Alamo.nl voor een Intermediate.
Speciale reden voor de vraag? (kan nog annuleren ) of gewoon uit interesse?
Oh, als het een goede deal is moet je het zeker doen. Maar ik ben tot nu toe altijd goedkoper uit geweest bij een directe boeking. Behalve in Europa, daar lukt het vaak wel goedkoper via Rentalcars of een andere broker. Het is inderdaad ook wel een bijzonder goede deal zijn als een FFAR via Rentalcars goedkoper is dan ICAR direct.
roelb schreef:Absoluut, en over smaak valt niet te twisten. Maar dat wil niet zeggen dat intermediates en full-size auto's klein zijn..
Het hierboven genoemde voorbeeld van een PT cruiser meekrijgen als je intermediate huurt is wel bijzonder. Dat is volgens de ACRISS classificatie namelijk geen ICAR (Intermediate, 2-4 door sedan, automatic), maar CMAR of CMDR (compact, monospace/mpv, automatic/manual). Dat is in feite een downgrade.
Alamo in Las Vegas wilde ons vele jaren geleden een PT cruiser meegeven als premium sedan, niet geaccepteerd, een uur gewacht en toen alsnog iets beters meegekregen ( Pontiac grand prix ?) Er ging ook bij het terugbrengen nog van alles mis, het was onze laatste keer Alamo....... Is al lang geleden hoor, maar als je ons kwijt bent als klant, gaan we niet snel meer terug.
Zijn er hier al mensen die voor 2018 een auto geboekt hebben?
Het valt mij nl op dat bij veel brokers Alamo helemaal niet tevoorschijn komt in de keuzes en dat is juist waar wij willen huren.
Brits vind ik op dit moment nog te duur. Ik vind het sowieso allemaal erg duur. Afgelopen jaar had ik voor € 280,- een Midsize SUV, kost nu maar liefst € 480,-
Ben ook aan het oriënteren en vind prijzen ook tegenvallen. Rond de €360 voor twee weken economy auto Las Vegas in april. Is meer dan ik gewend ben.
En ik huur dus altijd de kleinste auto. Krijg voor mijn gevoel altijd een 'normale' auto mee, maar ben al snel tevreden. Ben alleen en in de bergen ook altijd goed gegaan.
Rond de €360 voor twee weken economy auto Las Vegas in april. Is meer dan ik gewend ben.
Ik vind dat een nette prijs hoor. Ik heb sinds 2010 in Miami nooit meer een economy car voor 2 weken onder de 400 gehad. Tegenwoordig huur ik ze ook niet meer, maar ik zou dat gelijk boeken als je die auto wilt. Overigens weet ik het ook niet of je tegenwoordig niet meer economy cars hebt rondrijden, maar mijn ervaring is ook dat ik van de keren die ik zo'n type heb geboekt die er nooit was en ik altijd een gratis upgrade kreeg
Wat veel geld, Paul.
Ik heb het toch ook over 2 weken midsize SUV in Florida. Afgelopen maart dus voor 280,- gehuurd.
Ik ga direct eens kijken wat ik een jaar eerder kwijt was.
Vito schreef:Zijn er hier al mensen die voor 2018 een auto geboekt hebben?
Ja ik. In ieder geval heb ik iets vastgelegd (is nog te cancelen). Een minivan voor 5 weken juli 2018. Maar bij Alamo kon ik nog niets bekijken. Ik heb er eentje bij Hertz vastgelegd omdat ik hem nu kon "krijgen" voor 1224 euro. Mocht ik er eentje goedkoper kunnen vinden in de komende maanden dan switch ik. Maar 1224 euro minivan voor 5 weken is best een mooie prijs eigenlijk.
Vito schreef:Zijn er hier al mensen die voor 2018 een auto geboekt hebben?
Het valt mij nl op dat bij veel brokers Alamo helemaal niet tevoorschijn komt in de keuzes en dat is juist waar wij willen huren.
Brits vind ik op dit moment nog te duur. Ik vind het sowieso allemaal erg duur. Afgelopen jaar had ik voor € 280,- een Midsize SUV, kost nu maar liefst € 480,-
Ik krijg ook bij bekende brokers niet alle verhuurders te zien en ik vind de prijzen die ik krijg aan de hoge kant voor een standaard SUV (1200/1500)
Als ik bij Alamo.nl rechtstreeks een boeking wil doen krijg ik een melding dat boeken voor de periode (28 april - 26 mei) nog niet mogelijk is. Waarschijnlijk dat je het zelfde "probleem" hebt.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.