Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door heidem »

Coyote schreef:Ach, wat films van Netflix downloaden en de iPad mee. Kom ik die 9 uur wel door. :P
De United app op de iPad in combinatie met de WiFi aan boord (zie https://www.united.com/web/en-US/conten ... nment.aspx) is een prima alternatief. Dat werkte vorig jaar prima aan boord van zo’n oud toestel.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:En Roland, kijk eens naar de indeling als je stoel gaat kiezen, zie je ook First Class in de indeling ? Dan is het een oude ... En anders, heb je wsl de vernieuwde !
Ik zie enkel de Polaris. Dus dan wordt het waarschijnlijk de oude.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

heidem schreef:De United app op de iPad in combinatie met de WiFi aan boord (zie https://www.united.com/web/en-US/conten ... nment.aspx) is een prima alternatief. Dat werkte vorig jaar prima aan boord van zo’n oud toestel.
Bedankt voor de tip! :thumbup:

Ga ik eens uitzoeken. :D

Roland

MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Coyote schreef:Ik zie enkel de Polaris. Dus dan wordt het waarschijnlijk de oude.
Polaris is de overkoepelende naam van de nieuwe business en first class van United; het gaat erom of er de mogelijkheid is om Polaris First te boeken. Als er alleen Polaris Business Class is, dan is het een nieuwe. Als er ook Polaris First is, dan is het een oude configuratie :)
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ah, werkt het zo. :mrgreen:

Nogmaals gekeken op Seatguru en standaard wordt de oude configuratie getoond. De nieuwe configuratie kun je voor dezelfde vlucht ook selecteren. Dus bij Seatguru is niet op te maken welk toestel het wordt.

Vervolgens op de site van United zelf gekeken en daar opnieuw een stoel gekozen. Dan krijg ik de nieuwe configuratie (met enkel Polaris Business Class) te zien. :D Ook de stoelindeling in de Economy Class is daar iets anders.

Dus dan mag ik concluderen dat ik met de nieuwe configuratie vlieg.

Gelijk even een beter plekje gekozen. 8)

Bedankt voor de tip! :thumbup:

Roland

MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Mooi ! Dan moet het inderdaad de nieuwe configuratie zijn. Tenminste, als ze niet nog eens zich bedenken en de vliegtuigen wisselen ... Je weet het nooit. Maar ik zou er wel van uitgaan :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Wij hebben iig de business class tickets geboekt naar Orlando, 26 december heen en 9 januari terug voor 1200pp. Inclusief twee koffers pp, aahhh.... Heerlijk. Vraag me nog steeds af of het een fout is, omdat echt alleen Orlando in de aanbieding was en andere maatschappijen ook meegingen in die prijs.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Lekker Winterpark!
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

MCO is al een tijdje vanaf AMS bij Skyteam voor die prijs in de aanbieding, gewoon lekker van profiteren!

Aan de andere kant, het zijn restricted fares en goedkoop blijft relatief. Als je een beetje zoekt en op het goede moment toe slaat kun je voor 400 euro in economy naar MCO of MIA vliegen, met minder restricties op het ticket. Maar op zich klopt de factor drie in de prijs ook wel, je neemt voorin ook drie keer zoveel ruimte in.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik heb voor 400 nog steeds niet gevonden voor de kerstvakantie.
664 nu (rechtstreeks) en die wil ik eigenlijk gaan boeken.
De rechtstreekse vlucht is dus open gezet.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja, kerst.. een van de drukste periodes van het jaar voor airlines, en dus ook een van de duurste.

Maar op ander tijdstippen kun je gewoon voor onder de 400 euro op en neer. Bijvoorbeeld 16-23/12, DUS-MCO retour met DL/KL voor EUR 391. Overigens 23-29/12 zelfs voor EUR 384, en dat is nog die directe vlucht AMS-MCO die je zo graag wilt ook.
winterpark
Amerikakenner

roelb schreef:MCO is al een tijdje vanaf AMS bij Skyteam voor die prijs in de aanbieding, gewoon lekker van profiteren!

Aan de andere kant, het zijn restricted fares en goedkoop blijft relatief. Als je een beetje zoekt en op het goede moment toe slaat kun je voor 400 euro in economy naar MCO of MIA vliegen, met minder restricties op het ticket. Maar op zich klopt de factor drie in de prijs ook wel, je neemt voorin ook drie keer zoveel ruimte in.
Ha, klopt. Goedkoop in verhouding tov de normale prijs. BC naar Miami is eerder al een paar keer 1500-1600 geweest, maar naar MCO (mét directe terugvlucht) heb ik het nooit eerder gezien. Normaal zouden wij ook niet zo snel bc boeken, maar we vliegen samen met mijn ouders (die bijna de helft betalen van onze tickets) dus het leek ons een keer leuk om het zo te doen.

Overigens is AMS-MCO dus ook 1200 euro met United op veel data; zakken zij dan mee vanwege de prijzen van KLM/Delta?

@SuzieQ ik ben bang dat je 400 niet gaat vinden voor jouw specifieke data. Juist omdat ze zo specifiek zijn én met maar 1 luchthaven; je hebt geen variabelen om mee te spelen. Als je 664 kunt doen inclusief bagage en rechtstreeks, zou ik ervoor gaan. Alleen al voor de rust ;)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

@winterpark: pas op hoor, je raakt er snel aan gewend :-) Als je eenmaal een start hebt gemaakt met de collectie KLM huisjes dan worden het er vaak al snel mee.r

En natuurlijk kijken airlines naar elkaars tarieven. Je ziet dat ook regelmatig gebeuren, dat er ergens een route goedkoop is bij een airline, en dat een dag later de tarieven van anderen ook omlaag gaan.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Klopt Winterpark, ik heb wel naar tampa enz gekeken maar ook dat was vrij prijzig.
En ik wil gewoon niet langer wachten.
Als het nu voor ons twee zou zijn was het anders geweest.
Dus ik ga ze boeken! Ik vind het voor rechtstreeks echt nog wel een nette prijs.
Wel dat main cabin anders was het zonder baggage en stoelen kiezen geweest.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner

roelb schreef:@winterpark: pas op hoor, je raakt er snel aan gewend :-) Als je eenmaal een start hebt gemaakt met de collectie KLM huisjes dan worden het er vaak al snel mee.r
Hahaha, het is wel heel fijn he? Ik heb 1x eerder business class gevlogen, een gratis upgrade. Wel op een heel goed moment: ik vloog naar Raleigh (vanaf Dusseldorf, overstap in Atlanta) om een halfjaar te gaan studeren in de VS. Vlieg je vaak BC? Of vooral voor werk?

@SuzieQ ik vind het rechtstreeks ook wel netjes hoor. Bovendien: ik zou voor rechtstreeks best 100 euro pp meer willen neerleggen. Fijn toch.
Heb je al een auto? Budget heeft op dit moment hele goede prijzen, via AutoEurope kun je op jouw data (21-12 t/m 4-01) een minibus / 7-12 persoonsbus huren voor 486 euro. Daar moet je je overigens niet teveel bij voorstellen; is bijv een Dodge Grand Caravan, lekker ruim.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Thx voor de auto tip! (moet je bij hun meteen betalen?)
Momenteel zit ik flink te balen, de ene site (klm) rekent 64 euro cc toeslag (dit mag toch helemaal niet meer?)
En bij Delta sprong ie na invullen CC met 200 omhoog.
Inmiddels al ruim een uur bezig omdat klm er ook steeds uitklapt en alles weg is, alles al 5x opnieuw moeten invullen.

Hele middag bezig geweest (geld overschrijven etc) en uiteindelijk dus niet gelukt.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner

Ja, maar je kunt 48u van te voren annuleren. Heb hele goede ervaringen met AutoEurope, boek voor elke vakantie een auto daar. En je kunt nu ook je reservering online wijzigen, maar wellicht is dat afhankelijk van de verhuurder, want met Alamo lukt het me niet (hebben nu ook bij Budget gereserveerd voor kerst).

Wat balen zeg, ik zie dat tarief nu ook niet meer - ook niet via brokers. Hoop dat het nog terug komt!
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bedankt. Ja echt balen. Ik ben er sinds vanmorgen mee bezig. Heb zowel op site van klm als delta boel 5 a 6x ingevuld (omdat klm er steeds uitklapte). Toen bij Delta stoelen enz uitgezocht. CC ingevuld en bam prijs omhoog.

Maar goed, misschien komt er nog wel wat beters ;-).

Update:
Alsnog gelukt voor €662 per persoon via Delta geboekt (zonder extra kosten).
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

roelb schreef:@winterpark: pas op hoor, je raakt er snel aan gewend :-) Als je eenmaal een start hebt gemaakt met de collectie KLM huisjes dan worden het er vaak al snel mee.r

En natuurlijk kijken airlines naar elkaars tarieven. Je ziet dat ook regelmatig gebeuren, dat er ergens een route goedkoop is bij een airline, en dat een dag later de tarieven van anderen ook omlaag gaan.
Ik had een maand eerder voor iets duurder (€ 1.325) inderdaad ook geboekt, wel met overstap en met Delta. Dag erna was die aanbieding alweer weg (was toen overigens naar meer plekken in de US) Ik dacht echt, goedkoper dan dat gaat het niet worden !!! Als je op juiste moment toeslaat, lukt rond de € 1.500 in de zomer nog wel vaak. Rechtstreeks was op dat moment overigens € 3.500. En nu ineens € 1.200 rechtstreeks met Delta .... Pfffttttt. Echt verschrikkelijk goede deal !! En United heeft zelfs aanbiedingen voor € 1.100, vriend van mij heeft geboekt (die vliegt alleen United). Dus ja, die zakken zeker mee omdat Delta met zo'n deal komt. En het is volgens mij geen foutje, want de aanbieding loopt al dagen, en ook het hele jaar door. Denk dat business rechtstreeks op Orlando niet zo'n populaire route is (kan ik mij ook voorstellen, weinig zakelijke reizen vanaf Amsterdam, denk ik). Ook naar New York deze aanbieding, dacht ik.

Overigens helaas geen huisjes, het is Delta, zou wel leuk zijn :mrgreen: !
winterpark
Amerikakenner

Wij hebben de heenweg via Detroit, terugweg wel rechtstreeks. Wanneer gaan jullie? Ook met kerst? :)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer