Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ebelix
Amerikakenner

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Ebelix »

Die prijs kan kloppen.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik ben bezig met het vastleggen van de auto.

Nu heb ik op de website van Drive-USA.de een goede aanbieding gezien. Namelijk :

730,33 € voor een Ford Escape ( Midsize SUV, we zijn met 3 personen ) en dat voor de periode 31/05/2013 - 20/06/2013 via National.

Hier nemen we het beste Package van Drive-USA namelijk : SUPER INCLUSIVE PLUS ( Unlimited miles , Loss Damage Waiver , Local Tax en Fee , additional drivers 25 + , first tank of gas , supplemental liability insurance ).

Heeft iemand ervaring of kennis van dit SUPER INCLUSIVE PLUS Package ? En ben ik dan goed in orde en verzekerd ?

Alvast bedankt voor de hulp.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Dan ben je uitstekend verzekerd. Wij huren ook altijd bij hun, met hetzelfde pakket, alleen via de duitstalige site; usareisen.de
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

@Kurt

Ik heb zojuist via rentalcars.com ook een Ford Escape gehuurd voor de periode van 31/5 t/m 23/6 voor maar 563 euro. Incl. verzekeringen.
De maatschappij is Dollar.

Scheelt wel erg veel met jouw offerte.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey

Bericht door Kurt10 »

Dat is idd een goede deal maar bij drive-USA is er wel een volle tank bij + extra bestuurders vanaf 25 jaar.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Wat me eergisteren weer eens opviel tijdens het boeken van een economy uitvoering (en al vaker is opgevallen, ook bij oa een compact model) is dat je kunt kiezen tussen een 2 deurs en 4 deurs uitvoering tijdens het boeken. De 4 deurs heeft vaak een kleine meerprijs en dus kies ik altijd de goedkoopste omdat we toch maar met z'n tweeen zijn. Op de bevestiging heb ik alleen nog nooit zien staan dat het specifiek om een 2 deurs uitvoering gaat :? en eigenlijk ook nog nooit een 2 deurs zien staan bij het afhalen.....Zou dit ook een van de vele trucjes zijn om geld te verdienen? Elke keer 10 euro tikt toch behoorlijk aan voor de verhuurmaatschappijen!
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zoek me rot, maar kan door alle topics het niet vinden, maar wat voor Midsize SUV's staan er eigenlijk bij Alamo (specifiek LAX)?
Ik heb nl expres niet de jeep liberty genomen, maar de Kia Sorento of soortgelijk. Maar zijn dat ook de standaard auto's die er staan of zijn er nog meer merken?
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

PSVwally schreef:Ik zoek me rot, maar kan door alle topics het niet vinden, maar wat voor Midsize SUV's staan er eigenlijk bij Alamo (specifiek LAX)?
Ik heb nl expres niet de jeep liberty genomen, maar de Kia Sorento of soortgelijk. Maar zijn dat ook de standaard auto's die er staan of zijn er nog meer merken?
USA-reisen maakt onderscheid tussen Jeep Liberty en Kia Sorrento, maar Alamo doet dat niet.
Beide is categorie IFAR, dus in praktijk maakt het niet uit welke je kiest (behalve dat Jeep Liberty paar euro goedkoper is).
Geen ervaring met LAX maar voor andere Alamo-vestigingen weet ik dat er altijd diverse merken staan, en zeker niet alleen de Jeep Liberty en de Kia Sorrento
(het is niet eens gezegd dat die er wel staan, want je boekt altijd de klasse, oftwel die auto 'of gelijkwaardig').
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Een midsize suv van Alamo was in Denver (juli 2012) en Las Vegas (december 2012) onder ander een Nissan Rogue (ongeveer de Qashqai), Ford Escape, Kia Sorento en de Jeep Liberty.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Bij ons stond er afgelopen zomer in Denver een Mitsubishi Endeavor, een Nissan Pathfinder, een paar Dodge Journey’s, een stuk of 5 Jeep Liberty’s, een Jeep Patriot (opvallend kleiner dan de Liberty) en ook een Ford Edge.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

2 vraagjes over algemene voorwaarden:

Ik heb een goede rate gevonden bij Alamo. CDW/LDW is inclusief maar SLI (Wettelijke Aansprakelijkheid) niet en kan ik ook nergens aanvinken. Ik wil geen gezeur bij de balie dus hoe kan ik dit oplossen?

Verder heb ik nog een vraag over de Alamo Fuel Service Option:

Fuel Service Option
Prepay for a full tank of gas at the rental location. The price is based on an estimate of current prices and the average tank size for the car class reserved. This charge may change at time of rental due to current fuel prices. Car should be returned empty as no refund is given for unused fuel.

Deze staat als included in de voorwaarden. De vraag: zit die volle tank er nou wel of niet bij? De rate zegt included terwijl de terms zeggen "Prepay at the rental location"

Ik weet dat ik naar de Gold-rate van Usareisen kan maar de Alamo-rate is 250 euro goedkoper....
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

cvr schreef:De vraag: zit die volle tank er nou wel of niet bij? De rate zegt included terwijl de terms zeggen "Prepay at the rental location"

Ik weet dat ik naar de Gold-rate van Usareisen kan maar de Alamo-rate is 250 euro goedkoper....
Die voorwaarden zijn algemeen, dus je moet kijken wat er included is, dit komt ook op je voucher te staan.
Bij het Alamo Gold Pakket zit de volle tank er wel bij, bij het Alamo Fully Inclusive pakket niet.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Er staat "Fuel Service Option". Je moet dus ter plaatse bij betalen voor die volle tank (en leeg inleveren), of zelf kiezen om hem vol terug in te leveren (wel niet het reçuutje vergeten dan). Bij dat laatste neem je die Fuel Service Option dus niet, wat mij ook het beste lijkt. Vorig jaar wou Dollar mij 120$ aanrekenen voor een volle tank, terwijl ik hem voor 80$ zelf kon vullen. Als je dan op voorhand de gas prices wat vergelijkt & het goedkoopste station in de buurt uit zoekt, dan kan je dus veel winst maken daar op. Ik heb de prepaid fuel optie dus ook maar gelaten voor wat het is ;)
Reisblog: thisisfraa.be
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Ik heb de Fuel Service Option wel genomen en er wordt meteen aangegeven hoeveel dat bedrag bij benadering zal zijn. In ons geval $80 voor een Minivan en dat is precies het bedrag dat wij vorige jaar ook betaalden voor een volle tank als we hem zelf tankten. Ik heb er dus goede ervaringen mee.
Ik vind het een gemak dat ik de auto gewoon kan inleveren zonder mij nog druk te moeten maken om een benzinepomp te vinden vlak bij het vliegveld. Dat zijn denk ik ook niet de goedkoopste stations.
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

Ben bezig met het vastleggen van de auto. Ik vraag me af of onderstaande verzekeringen cq toeslagen voldoende is om goed op reis te gaan door de USA

Bij totaalprijs inbegrepen:
aanvullende cascoverzekering (cdw) geen eigen risico
verzekering van derden
diefstalverzekering
luchthaventoeslag
'oneway'-kosten
kilometertoeslag
wegenwachtkosten

Kan iemand mij hiermee helpen? Het gaat om verhuusbedrijf Alamo. Verder wordt er nog gevraagd of ik een aanvullende verzekering wil boeken bij Allianz om
het volledige eigenrisico af te kopen????

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Marion
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Nee dat gaat niet goed. Je moet geen auto huren bij een verhuisbedrijf.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Wat mij opvalt bij Drive Usa en Usareisen.de is dat bij Alamo de dropoff kosten 500 dollar zijn. Bij alamo.co.uk en en eautobookers.be zijn ze 250 dollar. In dat geval is voor ons Usareisen.de toch nog goedkoper vanwege die drop off kosten.

Is een lege tank retour een pre bij jullie? soms kan het wel 100 euro schelen in verhuur. Volgens mij is dat meer dan een volle tank.
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Alle brokers vergeleken maar via National is het voordeligste in ons geval..
Deze berekening is met mijn Emeraldclubnummer gedaan ( scheelt €15 t.o.v. hun gewone tarief)
Vergelijkbare auto via usareisen.de €711 exl de onewayfee,
Dollar ligt iets goedkoper maar rekent $500 meer aan Onewayfee.
------------------------------------------------------------------------------
Rental Period
24 Days
Vehicle :Fullsize 4-Door/Automatic/Air
Package:
Loss Damage Waiver Full
Supplemental Liability Insurance
Concession Recovery Fee 11.11%
Airport Access Fee 20.00 Per Rental
Tourism Fee 2.85%
San Mateo County Bus Lic 2.50%
Sales Tax
Unlimited Mileage

Additional charges
One Way Charge $249.95
Concession Recovery Fee 11.11% $27.76
San Mateo County Bus Lic 2.50% $6.25
Sales Tax $23.61
Extras
Not yet chosen
Package Price
(Pay on arrival) $833.04/approx. £531.99 €615.67
Additional Charges & Extras $307.57/approx. £196.42 €227.32 ( dit is de onewaycharge)
Estimated Total $1,140.61/approx. £728.41 €842.98

Op zich een redelijk bod denk ik.. alleen... ben ik dan volledig verzekerd?
Trouwens heel raar, als je verder in hun boeking duikt komt bij de voorwaarden Alamo om de hoek kijken. Je ziet bij de voorwaarden Alamo staan dus daar keken we van op..
Hier nog een samenvatting van de verzekering.. zit wel goed denk ik??

Insurances:

CDW – Collision Damage Waiver
All inclusive rates include CDW, which contractually waives or limits the renter’s liability for damage to or loss of the vehicle

Liability Cover
All inclusive rates provide the renter and authorized drivers up to an aggregate, single limit of $1,000,000 for claims that may by made by others against the renter and authorized drivers for bodily injury, death and/or property damage arising out of the use or operation of our rental vehicle.

Also included is an Uninsured Motorist (UM) benefit up to an aggregate, single limit of $100,000. UM provides benefits to the renter and any family member related by blood, marriage, or adoption, who, while physically occupying Alamo’s rental vehicle when it is being driven by the renter or an authorized driver, suffers bodily injury or death caused by negligent uninsured motorist, negligent underinsured motorists, or a negligent hit-and-run driver.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Volgens mij ben je prima verzekerd hoor.

Trouwens National en Alamo vallen onder dezelfde Holding (Enterprise Rent-A-Car) Daarom misschien de voorwaarden van Alamo. Niet netjes misschien.
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

DejaVu schreef:Nee dat gaat niet goed. Je moet geen auto huren bij een verhuisbedrijf.
Inderdaad DejaVu, dat gaat niet werken! Ben even te snel geweest met typen......
Maar mijn vraag blijft staan. Ben ik voldoende verzekerd met onderstaand voorstel:

Bij totaalprijs inbegrepen:
aanvullende cascoverzekering (cdw) geen eigen risico
verzekering van derden
diefstalverzekering
luchthaventoeslag
'oneway'-kosten
kilometertoeslag
wegenwachtkosten

Kan iemand mij hiermee helpen? Het gaat om verhuusbedrijf Alamo. Verder wordt er nog gevraagd of ik een aanvullende verzekering wil boeken bij Allianz om
het volledige eigenrisico af te kopen????

Marion
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer