Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
-
- Amerika-expert
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
ik dacht dat de internationale vluchten op chicago in terminal 5 landen ( de vorige dagen was dat toch zo), nu staat er terminal 1 : zou wel makkelijker zijn want onze binnenlandse vlucht vertrekt vanuit 1 ( en een beetje tijdwinst kan helpen). maar vrees toch dat het terminal 5 zal zijn.
Jacques
Jacques
domme vraag : waar zie ik in welke terminal ik land en in welke ik moet opstijgen ?jta schreef:ik dacht dat de internationale vluchten op chicago in terminal 5 landen ( de vorige dagen was dat toch zo), nu staat er terminal 1 : zou wel makkelijker zijn want onze binnenlandse vlucht vertrekt vanuit 1 ( en een beetje tijdwinst kan helpen). maar vrees toch dat het terminal 5 zal zijn.
Jacques
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
-
- Amerika-expert
BRU- DEPARTS TERMINAL M
ORD- DEPARTS TERMINAL 1
-ORD ARRIVES TERMINAL 1
-SFO ARRIVES TERMINAL 3
en dit dus in tegenstelling met de algemene informatie : landen in terminal 5, door de paspoortcontrole, bagage oppikken, door de douane-controle, bagage afgeven, de trein ATS nemen naar terminal 1, opstappen en vliegen. zo simpel zou dat moeten, kunnen, mogen zijn.
Jacques
ORD- DEPARTS TERMINAL 1
-ORD ARRIVES TERMINAL 1
-SFO ARRIVES TERMINAL 3
en dit dus in tegenstelling met de algemene informatie : landen in terminal 5, door de paspoortcontrole, bagage oppikken, door de douane-controle, bagage afgeven, de trein ATS nemen naar terminal 1, opstappen en vliegen. zo simpel zou dat moeten, kunnen, mogen zijn.
Jacques
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Of de info correct is weet ik niet maar dat is de operationele info die in Amadeus stond 
In WSpan staat er geen terminal:
[KVS Availability Tool 5.4.4/Diamond - WSpan Operational Info: UA 973/11 May 2010]
Anyway... Momenteel op de webcam van de Eyjafjadingskes vulkaan knappe beelden... Je ziet momenteel goed de fallout van de asse:
http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-hvolsvelli/

In WSpan staat er geen terminal:
[KVS Availability Tool 5.4.4/Diamond - WSpan Operational Info: UA 973/11 May 2010]
Code: Selecteer alles
F:973/11MAY
BRU/0647CT/OFF 147P 2.25L LTRN
ORD/0653CT/ETA 507P 3.52L LTRN ETD 309P OT
SFO/0328CT/ETA 524P .17E LTRN
ORD/DELAYED INBOUND SECTION TERMINATES ORD NONCONNECTION DOWNLIN
E SECTION OPERATES FROM ORD
ORD/2330CT/0701-1500/PROB DLYS/DVRT/CNCL-ATC OPERATIONS-LOW CLOU
DS
ARRIVAL BAGGAGE DEPARTURE
TERMINAL GATE CLAIM AREA TERMINAL GATE
http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-hvolsvelli/
Ja, je ziet het goed.
En welke richting gaan deze assen uit?

2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Voorlopig moeten we nog niet echt klagen... De laatste update van deze middag:Noortje1 schreef:Ja, je ziet het goed.
http://www.metoffice.gov.uk/aviation/va ... 576547.png
-
- Amerika-expert
Stukje uit nieuw rapport :
The areas of high ash concentration on high altitudes in the middle of the North Atlantic is dispersing, easing the previously difficult situation for Trans Atlantic flights
wat goed nieuws mag ook eens. een beetje meer hoop, een beetje minder zenuwen voor sommigen ?
Jacques
The areas of high ash concentration on high altitudes in the middle of the North Atlantic is dispersing, easing the previously difficult situation for Trans Atlantic flights
wat goed nieuws mag ook eens. een beetje meer hoop, een beetje minder zenuwen voor sommigen ?
Jacques
maybe a little bit ...
In elk geval... het weegt zwaarder op mij dan ik dacht.
Ik moet eigelijk gewoon een knop in mijn hoofd omdraaien hé.
En gewoon donderdag pas beginnen vloeken, oftewel blij zijn.

In elk geval... het weegt zwaarder op mij dan ik dacht.
Ik moet eigelijk gewoon een knop in mijn hoofd omdraaien hé.
En gewoon donderdag pas beginnen vloeken, oftewel blij zijn.
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Misschien een beetje goed nieuws, Transatlantische vluchten hebben er bijna geen last meer van:
http://nos.nl/artikel/156601-opnieuw-pr ... swolk.html
http://nos.nl/artikel/156601-opnieuw-pr ... swolk.html
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
@Noortje
Je kan beter gewoon van het reizen genieten, en alles wat daar bij hoort, en je dus niet alleen fixeren op het aankomen op de eindbestemming. Ik kan me ook wel wat leukers voorstellen als Vrijdag weer huiswaarts keren vanaf schiphol. Maar je er druk om maken help niet. Er zijn een aantal dingen in het leven waar je gewoon niet over na moet denken, en "wellicht hangt morgen de wolk boven Schiphol" is er één van
Bovendien: Je word 105 jaar oud. Wat maakt het nu uit of je 1 dag eerder of later in de USA bent
"The journey not the arrival matters"
Je kan beter gewoon van het reizen genieten, en alles wat daar bij hoort, en je dus niet alleen fixeren op het aankomen op de eindbestemming. Ik kan me ook wel wat leukers voorstellen als Vrijdag weer huiswaarts keren vanaf schiphol. Maar je er druk om maken help niet. Er zijn een aantal dingen in het leven waar je gewoon niet over na moet denken, en "wellicht hangt morgen de wolk boven Schiphol" is er één van

Bovendien: Je word 105 jaar oud. Wat maakt het nu uit of je 1 dag eerder of later in de USA bent

"The journey not the arrival matters"
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi gesproken, Bramster! Ik volg vandaag op Flightaware.com de vlucht van de vriend van mijn zus die naar Newport, OR gaat voor 2,5 maanden. Hij vliegt naar New York waar hij vier uur (KORT!) heeft om de Amtrak te nemen vanaf Penn Station. De vlucht is 3 uur vertraagd en doet er ook nog eens 10 uur over, dus die trein die zal hij zeker missen...
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Op http://www.twitty.nl/news/buitenland/as ... keer/3794/ staat o.a. dit:
Dat is goed nieuws voor degene die morgen vertrekt. Op schiphol.nl zie je dat reizen vanuit New York meestal 2 uurtjes vertraging hebben, soms zelfs precies op tijd, dus dat lijkt goed.De vulkaanas zweeft momenteel boven de Atlantische Oceaan, maar drijft uiteen waardoor de noodzaak om trans-Atlantisch luchtverkeer om te leiden langzaamaan minder wordt en de vertragingen afnemen. Dat meldde de Europese luchtvaartautoriteit Eurocontrol. In het weekeinde bleven twintig Spaanse luchthavens dicht vanwege de as.
okidoki! Ik zal mijn knop omdraaien! 

Vandaag heeft "mijn vlucht" naar verwachting 3 uur vetraging. Dat ziet er dus goed uit voor vrijdag. Ik mis welliswaar mijn aansluiting, maar ik kom wel in de USA aan 
http://flightaware.com/live/flight/UAL947

http://flightaware.com/live/flight/UAL947
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zoals het er nu uitziet, gaat de aswolk langzaam naar het zuiden en bedreigt hij Schiphol toch niet. Dat zou fijn zijn, dan kunnen we gewoon volgens plan vertrekken!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Dat is wat TE kort door de bocht naar mijn mening. Vertragingen worden ook door het omvliegen veroorzaakt. ook als de lucht boven west Europa tip top is kan je vlucht uren vertraagd zijn doordat het vliegtuig wegens omvliegen veel te laat in Schiphol aankomt. Vandaag is dat veelvuldig voorgekomen.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
We zijn vandaag teruggekomen uit NY en het vliegtuig maakte een omweg over IJsland. Uiteindelijk kwamen we maar 5 minuten later aan in Brussel dan oorspronkelijk gepland. Viel gelukkig allemaal mee. Laten we hopen dat dit voor iedereen die nog terug moet komen en- of op vakantie gaat ook opgaat. 

- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dank je wel Moniquemichiel om ook eens aan ons te denken die nog mogen vertrekkenUiteindelijk kwamen we maar 5 minuten later aan in Brussel dan oorspronkelijk gepland. Viel gelukkig allemaal mee. Laten we hopen dat dit voor iedereen die nog terug moet komen en- of op vakantie gaat ook opgaat

Als je smorgens al ziet dat er vertraging is, kan je het dan riskeren om later naar de luchthaven te rijden? Of toch best gewoon op tijd inchecken?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik refereer niet aan de vertraging, maar aan het feit dat we gewoon op vrijdag kunnen vertrekken. Dat is het belangrijkste. De vertraging vind ik minder belangrijk. Ik vind het niet erg als ik later vertrek of langer onderweg ben, als ik maar kan vertrekken op vrijdag.Bramster schreef:Dat is wat TE kort door de bocht naar mijn mening. Vertragingen worden ook door het omvliegen veroorzaakt. ook als de lucht boven west Europa tip top is kan je vlucht uren vertraagd zijn doordat het vliegtuig wegens omvliegen veel te laat in Schiphol aankomt. Vandaag is dat veelvuldig voorgekomen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3067 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 24 Reacties