Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Ik zou het uitprinten voor je administratie maar je hoeft het nergens te tonen. Zeker niet bij de paspoortcontrole want dan kijken ze je raar aan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is in principe niet nodig, maar ik druk ze toch altijd af en neem het mee. Er doen nl. ook verhalen de rondte van mensen die specifiek naar dat papier gevraagd werd, al is het hier al heel lang geleden dat ik het gelezen heb.
Terwijl je eigenlijk helemaal niet verplicht bent het te tonen. De Amerikaanse autoriteiten zullen er zeker niet naar vragen.
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ik heb ze dan maar afgedrukt, voor het geval dat...
Dank voor jullie reactie!

Dank voor jullie reactie!
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mag de man dan inmiddels ook al mee 

Dat in behandeling kan een kwestie van minuten zijn, tot ten langste 72 uur. Je moet wel zelf gaan checken of het goedgekeurd is, je krijgt hier geen bericht over.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
M'n zus gaat in september naar LA. Krijg ik plots een sms: "is dat normaal dat ESTA 77€ kost??" Ik zeg, ja lap, ze heeft er haar "laten opleggen" (zoals wij belgen zeggen
).
Ze heeft het blijkbaar via http://www.usavisaonline.org" onclick="window.open(this.href);return false; geregeld en al betaald en naar het schijnt een mail gekregen met haar ESTA formulier...
Maar is dit nu ok? Is dit, ondanks de afschuwelijke, misleidende afzetterij, een echte, legale ESTA overeenkomst?

Ze heeft het blijkbaar via http://www.usavisaonline.org" onclick="window.open(this.href);return false; geregeld en al betaald en naar het schijnt een mail gekregen met haar ESTA formulier...
Maar is dit nu ok? Is dit, ondanks de afschuwelijke, misleidende afzetterij, een echte, legale ESTA overeenkomst?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Helaas wel. Hoe is ze aan dat adres gekomen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Volgens mij had ik hier gelezen dat iemand die ook zoiets gedaan had er nog vanaf kon. Misschien moet ze dat proberen.
Even zoeken ... En gevonden:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... TA#p964476" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... TA#p964476" onclick="window.open(this.href);return false;
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hoezo afzetterij ? Ze heeft het geheel vrijwillig gedaan. Ze had zich van te voren goed moeten (laten) informeren dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Gaat me te ver om hier te praten over afzetterij. Typisch geval van "eigen schuld, dikke bult" (zoals wij hollanders zeggenQ-BiC schreef:M'n zus gaat in september naar LA. Krijg ik plots een sms: "is dat normaal dat ESTA 77€ kost??" Ik zeg, ja lap, ze heeft er haar "laten opleggen" (zoals wij belgen zeggen).

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat heeft "vrijwillig" hier nu mee te maken? Ik zei "afzetterij", niet " afpersing"....
Eigen schuld dikke bult, is als je je esta te laat aanvraagt. Eigen schuld dikke bult, is als je ter plaatse merkt dat je je visakaart limiet niet hebt verhoogd of de kaart niet hebt laten activeren voor de VS...
Profiteren van onervaren mensen die op een van de eerste links in google klikken, die geen goed besef hebben van wélke site nu de officiële is, die "officieel" ogende layouts en logo's gebruiken en 87$ vragen voor een "dienst" die je moeilijk een dienst kan noemen, voor iets dat eigenlijk maar 14$ kost. Nee, da's hoegenaamd geen afzetterij...... Kom op zeg. De definitie van het woord is volledig van toepassing...
Anyway, Ze laat iig weten dat ze op de officiële site kan inloggen met de verkregen autorisatie code... Da's toch al iets.
Eigen schuld dikke bult, is als je je esta te laat aanvraagt. Eigen schuld dikke bult, is als je ter plaatse merkt dat je je visakaart limiet niet hebt verhoogd of de kaart niet hebt laten activeren voor de VS...
Profiteren van onervaren mensen die op een van de eerste links in google klikken, die geen goed besef hebben van wélke site nu de officiële is, die "officieel" ogende layouts en logo's gebruiken en 87$ vragen voor een "dienst" die je moeilijk een dienst kan noemen, voor iets dat eigenlijk maar 14$ kost. Nee, da's hoegenaamd geen afzetterij...... Kom op zeg. De definitie van het woord is volledig van toepassing...
Anyway, Ze laat iig weten dat ze op de officiële site kan inloggen met de verkregen autorisatie code... Da's toch al iets.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Beste,
Gisteren in het reisbureau mijn esta laten invullen, maar thuisgekomen en gezien dat mijn huisnummer niet correct is! Wat moet ik nu doen? Veranderen kan ik niet meer!
Zou ik best opnieuw esta aanvragen, zonder in de luchthaven dan in de problemen te geraken?
Mvg
Gisteren in het reisbureau mijn esta laten invullen, maar thuisgekomen en gezien dat mijn huisnummer niet correct is! Wat moet ik nu doen? Veranderen kan ik niet meer!
Zou ik best opnieuw esta aanvragen, zonder in de luchthaven dan in de problemen te geraken?
Mvg
- sanook
- Amerika-expert
Als je googled op esta usa dan krijg ik eerst een advertentie (waar bij staat dat het een advertentie is) en daaronder direct de officiele link. Het is dus heel eenvoudig en logisch om direct op de goede website uit te komen, mits je een beetje alert bent...Q-BiC schreef:Wat heeft "vrijwillig" hier nu mee te maken? Ik zei "afzetterij", niet " afpersing"....
Heb zelf eens gegoogeld op esta en krijg de officiele site als tweede resultaat. Het is helaas de harde realiteit dat een of andere dubieuze visa-burootje grof geld betaald aan google om bovenaan de zoekresultaten te komen. En dat argeloze toeristen dan denken dat het officieel is. Toch vind ik dat je met beter opletten op de goede website kan komen. Helaas heeft weer iemand een dure les geleerd.
Miepke: ik vrees dat je een nieuwe esta moet aanvragen. Maar wat bedoel je met in het reisburo mijn esta laten invullen? Heeft het reisburo jouw esta ingevuld?
Miepke: ik vrees dat je een nieuwe esta moet aanvragen. Maar wat bedoel je met in het reisburo mijn esta laten invullen? Heeft het reisburo jouw esta ingevuld?
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik merk dat er in dat topic eerder sprake is van een fout op de ESTA. Dan zou je idd je geld kunnen terugvragen.Vito schreef:Volgens mij had ik hier gelezen dat iemand die ook zoiets gedaan had er nog vanaf kon. Misschien moet ze dat proberen.
Bij m'n zus is alles echter ok en kan ze inloggen met de autorisatiecode op de officiële site. Als je dan bijvoorbeeld bij je kredietkaartmaatschappij de transactie bij de "scam" website aanvecht, wordt de 14$ voor de overheid natuurlijk ook teruggetrokken, waardoor de ESTA wordt ingetrokken en dan bestaat naar het schijnt ook de kans dat je geen nieuwe aanvraag meer kan doen...
Uw punt? Het blijft afzetten.sanook schreef:Als je googled op esta usa dan krijg ik eerst een advertentie (waar bij staat dat het een advertentie is) en daaronder direct de officiele link. Het is dus heel eenvoudig en logisch om direct op de goede website uit te komen, mits je een beetje alert bent...
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
We hadden onze reis geboekt, en toen zei die dame dat ze gerust wou helpen om samen de esta aan te vragen, jammer genoeg was het haar collega die me gisteren heeft geholpen!!! Toen ik de fout ontdekte (op de afgeprinte versie) zei ze dat dit niet belangerijk is!! Dat het paspoortnummer en de namen wel correct moeten zijn! Maar ik zit hier nu met de twijfels...
- sanook
- Amerika-expert
Punt is dat als je beter oplet en je eerst een beetje verdiept in het aanvragen van esta (genoeg websites waar het uitgelegd wordt en de juiste link gegeven wordt) dat je dan niet 'afgezet' hoeft te worden.Q-BiC schreef:Uw punt? Het blijft afzetten.
Beetje te makkelijk om zonder na te denken de eerste de beste website te pakken en teveel te betalen en dan gaan klagen dat het aan de website ligt.
Maar verder is het allemaal niet zo ernstig, ze heeft wat teveel betaald en verder niks aan de hand,
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee, er is uiteindelijk niets aan de hand, maar ik kan nog steeds niet akkoord gaan met uw origineel bericht dat het helemaal geen afzetterij zou zijn. Dat vond ik er echt over. Uw argumentatie "vrijwillig", "beter opletten", verandert er allemaal niets aan dat het flauwe afzetterij is en blijft.
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Een gebrek aan kennis bij een ander financieel uitbuiten noem ik afzetterij. Ik zie het verschil niet met zo'n Nigeriaanse Western Union-scam via de mail, behalve dat er hier wel iets geleverd wordt, zij het aan een veel hogere prijs dan normaal.sanook schreef: Punt is dat als je beter oplet en je eerst een beetje verdiept in het aanvragen van esta (genoeg websites waar het uitgelegd wordt en de juiste link gegeven wordt) dat je dan niet 'afgezet' hoeft te worden.
Beetje te makkelijk om zonder na te denken de eerste de beste website te pakken en teveel te betalen en dan gaan klagen dat het aan de website ligt.
Maar verder is het allemaal niet zo ernstig, ze heeft wat teveel betaald en verder niks aan de hand,
De "klanten" van dat bedrijf bestaan voor de overgrote meerderheid, als het niet volledig is, uit mensen die het niet helemaal weten, want anders zouden ze het zelf doen. Vaak dénken ze dat ze het zelf aan het doen zijn, en daar gaat het om.
Het is als lopen met je handtas open, en bestolen worden. Het slachtoffer had beter moeten weten, maar de dief blijft een dief. Ik vind het een beetje te makkelijk om alle verantwoordelijkheid en moedwil van die website onder tafel te vegen.
Maar goed, over de vraag: Die bepaalde website uit de link van Vito had een "niet tevreden, geld terug"-regeling. Volgens mij hebben ze liever ook zo weinig mogelijk heibel met kredietkaartmaatschappijen en dergelijke, dus misschien is het nog wel mogelijk om het geld terug te eisen? Alleen wordt het wel moeilijk omdat je die ESTA-goedkeuring niet terug kunt geven, natuurlijk. Ik denk dat ik er wel een paar mailtjes aan zou spenderen, maar me zou neerleggen met het verlies. Niks meer aan te doen. Het is geen leuk geld om uit te geven, maar ja...
Iets wat ongeveer 10 euro kost verkopen voor 77 euro is enorme afzetterij.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties