...
Concreet een paar vragen:
* Ik heb verleden jaar geen aparte rij gezien voor Premium Crossovers? alleen Full Size SUV's. Kan ik daar dan een auto uitkiezen? Zo'n Ford Expedition zie ik wel zitten Wellicht krijg ik anders wel weer de gratis upgrade.
* Tijdens de boeking heb ik niets kunnen selecteren (of er overheen gekeken), dat mijn vrouw ook auto mag rijden. Is dit ook "verplicht" net zoals in Florida of zal ik hier extra voor moeten betalen?
* Boeking bevat SLP en Damage Waiver. Dus verzekeringstechnisch zit dat wel goed volgens mij?
Ik heb rond dezelfde periode ook in Tampa een goede prijs voor in mijn geval een Premium SUV. Die en de Premium crossover waren redelijk goed geprijsd een paar weken terug.
Voor mij is het zelfs de reden om vanuit Orlando mijn auto 3 dagen later om te wisselen op TPA voor die premium SUV dat scheelde veel geld.
Bij Alamo.de kun je bij de skip the counter optie aanvinken dat je een spouse hebt en die is dan gratis (staat er ook bij overigens).
Richting de verzekering klopt het, ik heb zelf nog de Amex Platinum die nog wel tot $1 Miljoen dekking gaat als achtervang. Sinds vorig jaar (ongeveer) is dat bij alamo verandert van $1M naar $300k.
Nu we onze vlucht geboekt (Aankomst/Vertrek Tampa, Florida, 17-4 t/m 2mei) hebben, ben ik ook gelijk aan de slag gegaan met de huurauto.
Verleden jaar heb ik voor bijna alle maatsdchappijen statusmatching gedaan en ik zie dat ik nog bij ze allemaal de highest ranking heb.
Toch is de goedkoopste optie voor wat ik nu zie, boeken bij Alamo.de met code THPPS15.
Nu heb ik voor 987 eur een Premiumklasse Crossover geboekt (7 sitter, met 3 koffers, Dodge Durango of similar). We zijn met zijn 4en, dus de achterte rij zullen we dan wel plat gooien. Verschil met de Standard SUV was toen maar 50 euro. Nu is de Premium Crossover opeens €1666,- terwijl de andere prijzen gelijk zijn gebleven. Voor nu lijkt me dit dus best een nette prijs, of kan ik ergens anders "beter" profiteren van mijn hoge statussen??
Lijkt me haast een foutje in de prijscalculatie, maar zeg nooit nooit...
Zelf vliegen wij op 19 april op TPA, en vertrekken op 3 mei. Op die data betaal je gewoon nog 868 euri voor de Premium Crossover. Denk dat ik deze morgen vast ga leggen als backup. Heb momenteel al voor dezelfde prijs een boeking voor LFAR (Nissan Pathfinder e.g.) bij Hertz staan, maar geen garantie dat ze wat moois hebben. Liefst vertrek ik zoals onze laatste trip weer in een Ford Explorer
Ik ben al een tijdje bezig met het vastleggen en bekijken van een paar opties voor onze Zuid West Amerika roadtrip van 20 dagen in Juli, maar ik krijg de prijs niet lager dan $1089 bij Hertz voor een Mid-size SUV, de rest van de verhuurmaatschappijen hangen er een beetje omheen.
De kansen zijn nu gespreid, maar ik wacht nog even af tot 2 maanden voor vertrek, in het verleden had ik mijn laatste prijs altijd in de maand Mei voor mijn Juli tripjes en hopelijk is dat dit jaar ook weer zo...
Fingers crossed!!
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
@Vinay mijn ervaring is al weer van even geleden, meestal huur ik niet die klasse, maar die paar keer dat ik een Expedition, Navigator en Escalade heb gereden hadden die captain seats, geen bank.
Dank voor jullie reacties. Dan ga ik de verhuurders maar afbellen of ze mij wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen. Met vier volwassenen en vier kinderen zou het prima kunnen als we een wagen met bank ipv captain seats meekrijgen. Anders wordt het toch wel erg krap allemaal en zullen we toch echt twee auto's moeten huren.
Ik krijg die Alamo code niet werkend op de Duitse site, wat doe ik verkeerd?
Ik twijfel een beetje tussen alles Uberen of een auto huren. We zitten op een plek met diverse restaurantjes en een target op loopafstand en de tweede week zitten we op disney property. Ik heb het idee dat Uber uiteindelijk goedkoper is, ook omdat je best wel hoge parkeerkosten hebt overal alleen lijkt iedereen een auto te huren. We zijn met z'n vijven
@barbiebien Welke data en welke ophaallocatie? Dan kunnen wij wellicht meekijken. De genoemde prijzen zijn voor Tampa airport, wellicht kijk jij vanaf MCO Airport en zie je daardoor hogere prijzen?
Wij gaan van 16 juli t/m 2 aug naar amerika ( start en einde LA)
Wij zijn met 4 volwassen en 3 grote koffers. We hebben voor nu een Toyota RAV gereserveerd maar twijfelen of hier wel 3 grote koffers inpassen.
We hebben dit voor 915 euro gereserveerd. Hebben jullie misschien nog een tip voor een betere maar wel betaalbare optie? ( lees grotere auto)
Ik zie ook veel verhuurders waar ik nog nooit van gehoord heb en twijfel dan ook vaak of het wel goed is en je geen problemen krijgt als er wat aan de hand zou zijn
Bedankt voor het meedenken alvast.
Laatst gewijzigd door lammie op 12 mar 2025, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
@lammie enige reactie wat ik je kan geven is eventueel boeken via Avis.be voor 832,35 euro(direct betalen is €756,64 en tot 2 dagen voor huurdatum gratis annuleren) met code W819200 voor een Rav4, prijs bij afhalen is als het goed wel uiteindelijk afhankelijk van hoe de Dollar dan is.
Indien je het voor elkaar kan krijgen om je status te matchen bestaat de mogelijkheid dat je huurauto een upgrade krijgt via Avis Preferred
ah dank je wel. maar dan is deze toch te klein met 3 grote koffers, en handbagage en evt een koelbox....
Dan zullen we op zoek moeten naar een grotere auto, maar vind ze zo duur in Californië Vorig jaar was een grote auto in Florida veel voordeliger....
Toch constant blijven kijken en meestal zakken de prijzen wel met de tijd is mijn ervaring. Mijn huur van april was dik in de 700 euro in oktober en langzaam gezakt naar nu tussen de 400/500 euro.
Ik had vorig jaar via Alamo.de een standaard SUV geboekt. We waren met 2 volwassenen en 2 kinderen.
Vanwege skip de counter naar de garage gegaan en getracht om 3 grote koffers in verschillende types standaard SUV's te krijgen maar het was superkrap en bomvol in de kofferruimte. In dezelfde rij stond een Chrysler 7 seater (minivan). Met de wetenschap dat we ook nog een koelbox gingen kopen hebben we die gepakt (zonder extra kosten). We hebben er absoluut geen moment spijt van gehad. De zee van ruimte en losse stoelen waren geweldig voor de 2 kinderen achterin. Evanals de schuifdeuren. Uiteindelijk 2 kleinere koelboxen gekocht die gemakkelijk tussen de bestuurder en bijrijder geplaatst kondenworden.
En de auto reed gewoon prima in alle omstandigheden (van de stad tot Death Valley en de bergen).
Alhoewel een minivan vaker duurder is in de verhuur heb ik ze al vaker tussen de standaard suv's zien staan.
@Glorious Jullie hebben dus uiteindelijk gekozen voor een minivan? Hoe was de rijervaring daarvan? Ik twijfel om ook een minivan boeking achter de hand te houden, omdat ik voor onze reis (LV-SF in aug) geen full size suv kan vinden voor een redelijke prijs. minivans zijn er nog genoeg te boeken, en ook heel gunstig geprijsd. Maar, we zijn van plan door death valley te rijden, en een bezoek aan Bodie te brengen. Dat is een stukje off road. Is dat met een minivan comfortabel te rijden? Kun jij daar iets nuttigs over zeggen?
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Bodie is niet off-road, hooguit onverhard. Geen enkel probleem met een minivan.
Hetzelfde gaat op voor DV, wegen zijn prima, tenzij je echt diep het achterland in wilt, en dat zal je als toerist hopelijk niet doen.
@hanneke_vv Ik heb geen ervaring met een Full Size SUV. Alleen met de Standaard. Offroading doen wij niet (is ook niet altijd toegestaan volgens mij).
Maar een zandweggetje is prima te doen met een minivan. En Death Valley was ook geen probleem.
Mijn man rijdt altijd en ik heb hem niet horen klagen over de Chrysler. Je hebt bij de minivan uiteraard een lagere instap. En daardoor ook een lagere kofferruimte waardoor je bagage makkelijker in en uit de auto tilt dan een SUV.
We waren met z'n 4-en dus de achterste rij zitplaatsen werden meteen ingeklapt. Je hebt dan een zee aan ruimte voor je koffers, boodschappen, koelbox(en) klapstoeltjes enz. De kinderen konden ook onafhankelijk van elkaar hun stoelen in de ligstand zetten om even een dutje te doen onderweg.
Ik kan je uit mijn eigen ervaring dus zeker een minivan aanbevelen. Ok. Het is lang niet zo stoer als een SUV maar voor ons heeft het gemak de voorkeur.
Voor mijn komende reis heb ik wederom een SUV gehuurd in de hoop dat er ter plekke een minivan gekozen kan worden. Als ik die meteen zou boeken zou ik 1000 eur duurder uit zijn. En bij veel verhuurbedrijven zie ik niet eens beschikbaarheid.
Goed om jullie positieve ervaring te horen @Glorious. Ik heb nu ook een reservering voor een minivan erbij staan. Was via alamo.de maar twee tientjes duurder dan een standard SUV.
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Concreet een paar vragen:
* Ik heb verleden jaar geen aparte rij gezien voor Premium Crossovers? alleen Full Size SUV's. Kan ik daar dan een auto uitkiezen? Zo'n Ford Expedition zie ik wel zitten Wellicht krijg ik anders wel weer de gratis upgrade.
Voor die rij met Premium Crossovers in Tampa stuurde de Alamo-medewerker ons vorig jaar naar Enterprise (zelfde garage, 50 meter verderop). Daar kon ik kiezen uit een auto of negen, maar in mijn geval waren het wel 8 Dodge Durango's;). Dat was overigens helemaal geen straf. Zie ook mijn post van 8 mei 2024 in het 'Auto gehuurd, welke kreeg jij mee?'-draadje. De kans op een Ford Expedition in die rij lijkt me klein. Dat is een andere klasse.
Toch constant blijven kijken en meestal zakken de prijzen wel met de tijd is mijn ervaring. Mijn huur van april was dik in de 700 euro in oktober en langzaam gezakt naar nu tussen de 400/500 euro.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.