Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
-
- Amerika-ontdekker
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Ah excuus, vergeten erbij te zetten. Deze optie gaat via Thriffy!
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
( ik hoop dat ik het goed verwoord )
maar volgens mij is een '' spouse '' automatisch geautoriseerd als je in bepaalde staten een auto huurt.
Bron: Alamo.com ( en volgens mij geldt dit voor alle verhuurders, maar nogmaals, corrigeer me als ik fout zit )
''Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are; California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states.''
maar volgens mij is een '' spouse '' automatisch geautoriseerd als je in bepaalde staten een auto huurt.
Bron: Alamo.com ( en volgens mij geldt dit voor alle verhuurders, maar nogmaals, corrigeer me als ik fout zit )
''Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are; California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states.''
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Kijk eens bij autoeurope, hier betaal je €995 voor een midsize SUV en een extra bestuurder gratis. Plus je kan kosteloos annuleren.
Als je dan Alamo pakt, kun je al online inchecken en skip the counter doen.
Budget is vaak iets goedkoper maar houdt een "hold" van het huurbedrag vast op je creditcard. Alamo hooguit €100.
Als je dan Alamo pakt, kun je al online inchecken en skip the counter doen.
Budget is vaak iets goedkoper maar houdt een "hold" van het huurbedrag vast op je creditcard. Alamo hooguit €100.
Ik doe vast iets verkeerds, maar rechtstreeks kijken bij bedrijven als Alamo, Hertz, Enterprise, Avis, Sixt enz. levert in mijn geval altijd prijzen op die gemiddeld minstens het dubbele of drievoudige bedragen van wat ik via driveusa.de, expedia e.d. vind. En zelfs die zijn niet echt scherp momenteel (Intermediate SUV rond de 700 euro voor 14 dagen in augustus)
Alleen bij Budget vind ik iets vergelijkbaars met de brokers. Vind ik gewoon niet de juiste codes momenteel? Eentje was bijvoorbeeld slechts geldig t.e.m. juni. Dus misschien toch te vroeg dan?
Alleen bij Budget vind ik iets vergelijkbaars met de brokers. Vind ik gewoon niet de juiste codes momenteel? Eentje was bijvoorbeeld slechts geldig t.e.m. juni. Dus misschien toch te vroeg dan?
Memories...
- BjornStorme
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dag MiniMe,
Ik heb net even gekeken voor 14 dagen in augustus en voor een klasse IFAR bij hertz.be betaal je nu, 587USD, lijkt me toch een hele mooie prijs.
Grts
Ik heb net even gekeken voor 14 dagen in augustus en voor een klasse IFAR bij hertz.be betaal je nu, 587USD, lijkt me toch een hele mooie prijs.

Grts
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Bjornstorme, is dat met een code?
Ik weet ook niet wat wij fout doen maar ik vind nergens iets onder de 1100 euro voor 24 dagen augustus
Ik weet ook niet wat wij fout doen maar ik vind nergens iets onder de 1100 euro voor 24 dagen augustus
Dankje Bjorn, maar ik had misschien ook even moeten aangeven wat mijn traject is, want dit is wat ik voor mijn reisbehoefte vind op hertz.be:
Ophalen - test
San Francisco International Airport
uw reisschema
Ophaalgegevens
di, 15 aug, 2017 om 10:00
Terugbrenglocatie - test
Los Angeles International Airport
uw reisschema
Inlevergegevens
di, 29 aug, 2017 om 18:30
Kortingen:
RQ BEST
Aankomstinformatie:
Geen aankomstinformatie
Uw leeftijd (Leeftijdsbeperkingen)
30-69
Wat u nu betaalt
840.93 EUR
Dit is de prijs met de promo die door Hertz op het moment van de aanvraag zelf werd toegepast (zogenaamd het best mogelijke tarief van het moment).
Ophalen - test
San Francisco International Airport
uw reisschema
Ophaalgegevens
di, 15 aug, 2017 om 10:00
Terugbrenglocatie - test
Los Angeles International Airport
uw reisschema
Inlevergegevens
di, 29 aug, 2017 om 18:30
Kortingen:
RQ BEST
Aankomstinformatie:
Geen aankomstinformatie
Uw leeftijd (Leeftijdsbeperkingen)
30-69
Wat u nu betaalt
840.93 EUR
Dit is de prijs met de promo die door Hertz op het moment van de aanvraag zelf werd toegepast (zogenaamd het best mogelijke tarief van het moment).
Memories...
- BjornStorme
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi Renée,
Dit is de standaard prijs momenteel bij Hertz, geen code behalve hun eigen code met de beste prijs garantie.
24 zal wel wat duurder zijn dan 14 vermoed ik
probeer toch even uit zou ik zeggen.
MiniMe, ja dit is wel iets duurder maar zal met de drop-off kosten te maken hebben vermoed ik. Aangezien je een one-way van SF naar LA maakt. Roundtrip met dezelfde stad als drop-off is altijd goedkoper.
Dit is de standaard prijs momenteel bij Hertz, geen code behalve hun eigen code met de beste prijs garantie.
24 zal wel wat duurder zijn dan 14 vermoed ik

MiniMe, ja dit is wel iets duurder maar zal met de drop-off kosten te maken hebben vermoed ik. Aangezien je een one-way van SF naar LA maakt. Roundtrip met dezelfde stad als drop-off is altijd goedkoper.
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
probeer een boeking Phoenix - LA voor 19 dagen standaard auto
kom op de meeste(goedkoopste) sites op +/- 650 euro maar 2de driver is zeer duur .... 250 à 300 euro voor 19 dagen
Is dit normaal ?
kom op de meeste(goedkoopste) sites op +/- 650 euro maar 2de driver is zeer duur .... 250 à 300 euro voor 19 dagen
Is dit normaal ?
De afgelopen 2 jaar telkens zonder enig probleem een auto bij Alamo gehuurd via drive-usa.de vanuit Seattle.
Dit jaar vertrekken we vanuit Denver, en is me het volgende opgevallen: wanneer ik rechtstreeks bij bijvoorbeeld Alamo wil boeken, wordt de "Colorado Road Safety Program Fee" expliciet vermeld als zijnde included in de prijs.
Zit deze fee ook in de prijs wanneer je boekt bij brookers zoals drive-usa.de of autoeurope? Of wordt dat aanzien als een lokale toeslag dat je ter plaatse extra zal moeten bijbetalen?
Dit jaar vertrekken we vanuit Denver, en is me het volgende opgevallen: wanneer ik rechtstreeks bij bijvoorbeeld Alamo wil boeken, wordt de "Colorado Road Safety Program Fee" expliciet vermeld als zijnde included in de prijs.
Zit deze fee ook in de prijs wanneer je boekt bij brookers zoals drive-usa.de of autoeurope? Of wordt dat aanzien als een lokale toeslag dat je ter plaatse extra zal moeten bijbetalen?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Er zijn (best veel) voorbeelden waarbij je geen achterlatingskosten hoeft te betalen als je de auto de ene plaats ophaalt en in een andere plaats inlevert. Ik heb nog nooit gehoord dat er achterlatingskosten tussen SFO en LAX, de luchthavens dus, zouden zijn. Wel bij verhuurstations in de stad.BjornStorme schreef: MiniMe, ja dit is wel iets duurder maar zal met de drop-off kosten te maken hebben vermoed ik. Aangezien je een one-way van SF naar LA maakt. Roundtrip met dezelfde stad als drop-off is altijd goedkoper.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Zoals Old Faithful zegt, tussen beide luchthavens hebben wij drie jaar geleden ook geen one way fee betaald, via driveusa.de bij Alamo geboekt. Maar wel rond 500 euro toen ipv 700 euro nu (tarieven op dit moment dus, die - neem ik aan - nog kunnen veranderen).
Memories...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
In California is geen one way fee, volgens mij.
Wij halen de auto op in Fresno en leveren hem in op SFO, geen one way fee bij Alamo.
We hebben een paar jaar gelden opgehaald bij SFO en ingeleverd in LAX, ook geen one way fee.
Wij halen de auto op in Fresno en leveren hem in op SFO, geen one way fee bij Alamo.
We hebben een paar jaar gelden opgehaald bij SFO en ingeleverd in LAX, ook geen one way fee.
- bedeve
- Amerika-expert
@ laanvdj ; geen alledaagse plek om de auto op te pikken . Central Valley komt hier helemaal nooit ter sprake.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Als je bij Alamo zoekt: zoek /nooit/ op alamo.nl, maar altijd op alamo.com en geef een correcte residency op ("Resident of the Netherlands") en niet "resident of the USA". Dan krijg je een gunstig europees tarief inclusief CDW/EP (benodigde verzekeringen, geen eigen risico). Zoek je op alamo.nl, dan krijg je een hoger tarief (dit is namelijk niet Alamo zelf maar een reisbureau dat als tussenpersoon/affiliate fungeert en geen bijzonder goedkope tarieven hanteert).MiniMe schreef:Ik doe vast iets verkeerds, maar rechtstreeks kijken bij bedrijven als Alamo, Hertz, Enterprise, Avis, Sixt enz. levert in mijn geval altijd prijzen op die gemiddeld minstens het dubbele of drievoudige bedragen van wat ik via driveusa.de, expedia e.d. vind.
Vervolgens blijft het advies om te kijken op alamo.co.uk/brits. Dat tarief wordt aangeboden door de uitgever van de Brits reisgidsen. Iedere lezer van die gids mag daar gebruik van maken en als je je echt zorgen maakt kun je altijd een brits guide kopen. Tweedehands op amazon voor 1 tot 3 pond.
Het Brits tarief is altijd wel iets goedkopere n biedt standaard een extra driver. Niet altijd nodig (CA, of "spouses" in veel andere staten), maar wel prettig als je met iemand reist met een andere achternaam en niet vanuit CA huurt. Kun je nooit discussie over de term "spouse" krijgen als het een keer mis zou gaan.
Voordeel van direct boeken (zeker bij Alamo of National) is dat je online check-in en skip te counter kunt doen. Op de airport dus direct naar de autos toe lopen, uitzoeken, instappen en wegrijden. Geen balie, helemaal niets. Als je via een broker huurt en een voucher krijgt moet je meestal wel naar de balie toe.
Mja, ik zoek bij Alamo altijd via de .com site. Maar ook daar nog maar zelden een echt interessante prijs gezien.
Dat Brits verhaal, daar wil ik me nog wel eens aan wagen als het echt een significant verschil geeft, maar daar vrees ik voor want ik heb net even gekeken en daar berekenen ze dus wel degelijk een one way fee voor mijn traject.
Vorig jaar nog de code-die-niet-meer-genoemd-mag-worden gebruikt, dus we zijn niet vies van een gokje...
Skip the counter is een zegen, alleen daarvoor al zou je het doen.
Dat Brits verhaal, daar wil ik me nog wel eens aan wagen als het echt een significant verschil geeft, maar daar vrees ik voor want ik heb net even gekeken en daar berekenen ze dus wel degelijk een one way fee voor mijn traject.
Vorig jaar nog de code-die-niet-meer-genoemd-mag-worden gebruikt, dus we zijn niet vies van een gokje...

Skip the counter is een zegen, alleen daarvoor al zou je het doen.
Laatst gewijzigd door MiniMe op 09 jan 2017, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Memories...
- bedeve
- Amerika-expert
@ MiniMe ; De Code Wiens Naam Niet Uitgesproken Mag Worden is geen gokelement hoor.Er zit nix vaags ,spannends of marginaals aan Bij Alamo.com is voor mij nog steeds de beste oplossing in mijn dubbele boeking strategie.
Je zit nergens aan vast, je hebt geen anuleringsboete; een no-show verdwijnt vanzelf na 24 uur uit het systeem
Alleen het maanden van te voren boeken levert daar geen voordeel op.
Is het systeem niet op afgestemd.
Google maar eens naar de Alamo coupon codes. $ 25 korting, upgrade etc...allemaal met een gelimiteerde tijdsduur,
2 dagen voor vertrek een auto huren is nog prima op tijd... ja behalve dan als er weer sprake is van een H-Tarief of een andere extreme calamiteit
Je zit nergens aan vast, je hebt geen anuleringsboete; een no-show verdwijnt vanzelf na 24 uur uit het systeem
Alleen het maanden van te voren boeken levert daar geen voordeel op.
Is het systeem niet op afgestemd.
Google maar eens naar de Alamo coupon codes. $ 25 korting, upgrade etc...allemaal met een gelimiteerde tijdsduur,
2 dagen voor vertrek een auto huren is nog prima op tijd... ja behalve dan als er weer sprake is van een H-Tarief of een andere extreme calamiteit
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Wees gerust, bedeve, die backup-strategie houd ik ook nog steeds aan.
We hebben trouwens nog ruim de tijd voor een volgend H-tarief...
We hebben trouwens nog ruim de tijd voor een volgend H-tarief...

Memories...
- bedeve
- Amerika-expert

Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik wacht ook vol spanning
. Was een goede deal vorig jaar!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19866 Weergaves