Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Vandaag lijkt een goede dag bij Alamo, heb net weer € 90 bespaard.
Heb zowel een standard SUV als standard pick-up gereserveerd staan. Wat zijn jullie ervaringen met een pick-up truck? Volgens mij kan je de laadbak niet zomaar afsluiten altijd?
En welke soorten heeft Alamo allemaal in deze klasse? (Toyota Tacoma or similar)
Heb zowel een standard SUV als standard pick-up gereserveerd staan. Wat zijn jullie ervaringen met een pick-up truck? Volgens mij kan je de laadbak niet zomaar afsluiten altijd?
En welke soorten heeft Alamo allemaal in deze klasse? (Toyota Tacoma or similar)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik had in het voorjaar van 2022 een Chevrolet Silverado. Dit was in Miami bij Alamo en er was enkel keuze in het kleur. Geen andere merken of modellen.
Heel prettige wagen om mee te rijden. Absoluut niks op aan te merken.
Om te parkeren echter -zelfs in de states- niet altijd evident.
En idd de laadbak is en blijft open. Bagage moet in de double cab maar de zitting kan omhoog. Tot 2 en zelfs 3 personen met bagage kunnen mee maar blijven altijd volledig in zicht staan (als je een rondrit doet).
Heel prettige wagen om mee te rijden. Absoluut niks op aan te merken.
Om te parkeren echter -zelfs in de states- niet altijd evident.
En idd de laadbak is en blijft open. Bagage moet in de double cab maar de zitting kan omhoog. Tot 2 en zelfs 3 personen met bagage kunnen mee maar blijven altijd volledig in zicht staan (als je een rondrit doet).
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hangt er volkomen vanaf met hoeveel mensen je reist.Bensiegel schreef: ↑27 apr 2025, 09:41Vandaag lijkt een goede dag bij Alamo, heb net weer € 90 bespaard.
Ik huur zelf graag een full-size, nu ook weer een RAM 2500 gereserveerd. Heerlijke auto, met genoeg ruimte voor bagage als je alleen of samen bent. Met meer wordt het snel te krap, want de laadbak kan je niet afdekken, dus daar wil je geen bagage in achter laten.
Welke soorten Alamo heeft weet ik niet, ik huur altijd bij Hertz.
Hou er wel rekening meet dat een pick-up behoorlijk duurder rijdt, zeker de echt grote zuipen benzine, ik haalde afgelopen oktober gemiddeld 1:6….
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Is een budget van 1700 euro voor 33 dagen van SF naar Denver met een Full size of compact SUV realistisch? Ik probeer een budgettering te maken maar deze vind ik lastig in te schatten.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@wouterjanS Welke data ?
- wouterjanS
- Amerikafan
@HennyCox 3 juni tot 5 juli 2026
- HennyCox
- Amerikakenner
Oh, da's nog ver weg. Niks van te zeggen nu. Dollarkoers heeft ook invloed natuurlijk.
Ik denk zeker dat je hoger uit gaat komen. Een full size suv (incl. One way fee) lijkt me onhaalbaar…misschien is een midsize realiseerbaar, maar ik zou een ruimer budget aanhouden.wouterjanS schreef: ↑27 apr 2025, 19:50Is een budget van 1700 euro voor 33 dagen van SF naar Denver met een Full size of compact SUV realistisch? Ik probeer een budgettering te maken maar deze vind ik lastig in te schatten.
Wij zijn met zijn 2en, een full size staat er niet tussen, maar zal ook wel behoorlijk aan de prijs zijn.
We zitten nu voor 28 dagen van LAX naar Las Vegas op € 1045, voor zowel de standard pick-up als de standard SUV.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik denk ook niet dat je dat redt. Wij betalen straks (juni) voor 26 dagen € 1460 voor een fullsize SUV met de huidige dollarkoers. Maar daar zitten geen drop of kosten bij. Vorig jaar betaalden we voor 22 dagen een Fullsize SUV € 1880. Daar zaten wel drop of kosten bij (Seattle - Denver).wouterjanS schreef: ↑27 apr 2025, 19:50Is een budget van 1700 euro voor 33 dagen van SF naar Denver met een Full size of compact SUV realistisch? Ik probeer een budgettering te maken maar deze vind ik lastig in te schatten.
Wij hebben nu voor 28 dagen LAS-LAS via Alamo een fullsize SUV voor €1258 tegen de huidige koers. Vorige week waren de prijzen bijzonder hard gezakt, maar de gehele periode ervoor zat de prijs tussen de € 1700 - € 2000 en dat op dat prijsniveau zit deze klasse nu weer.wouterjanS schreef: ↑27 apr 2025, 19:50Is een budget van 1700 euro voor 33 dagen van SF naar Denver met een Full size of compact SUV realistisch? Ik probeer een budgettering te maken maar deze vind ik lastig in te schatten.
De eerste auto hadden we vastgelegd in januari, maar het heeft dus echt zin gehad om de prijzen continue te blijven checken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Is Avis per defenitie "beter" dan Budget?
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Standaard is volgens mij klasse RAM 1500, Ford f-150, groot genoeg met 2 personen.
Bij Hertz zat er heel weinig verschil qua prijs tussen de diverse maten pick-ups, maar dat kan morgen weer anders zijn.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik had 2 weken terug een RAM1500 klasse geboekt bij Hertz, er stond een 2500 Bighorn klaar. Prima auto, zou alleen niet handig zijn voor een rondreis met meer dan 2 personen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
@Tantelotje ik lees in je blog dat jullie voor Seattle naar Denver ook gehuurd hebben bij Avis. Ik ga dit jaar van Seattle naar Denver, maar merk dat het met autohuren toch een stuk duurder is dan het 'standaard' west amerika rondje. Wij hebben nu voor 18 juni tm 11 juli een auto bij avis staan (via booking) voor 1300 incl 2 extra bestuurders, excl enkele reis (verwacht ik...) voor een standaard suv. Bij Alamo etc. krijg ik belachelijke prijzen van 2300. Enig idee of jullie vorig jaar als 'enige optie' ook avis hadden of waren er toen wel meer concurrerende prijzen?
Of als iemand anders nog een goede prijs ziet?
Of als iemand anders nog een goede prijs ziet?

-
- Amerika-ontdekker
Hi mede US gangers en auto huurders. Ik heb hier al een paar keer een bericht geplaatst met vragen (en soms reacties) over de verzekeringen van huurauto's in de US en er is al genoeg over gemeld.
Gezien het bij mij toch niet lekker zat dat je maar voor 300K liability verzekerd bent, heb ik er toch voor gekozen om mijn boeking bij autoeurope te annuleren en dezelfde auto en auto verhuur bedrijf (Alamo) via sunnycars te boeken. Zoals wellicht bekend regelt Sunnycars zelf een aanvullende verzekering voor liability tot 10 miljoen. Verder zit er via hun ook gelijk roadside assistance en andere extra's bij. Toch een rustgevend gevoel als je zoveel gaat rijden als wat wij van plan zijn. daar heb ik dan wel wat extra geld voor over.
Maar het viel mij op toen ik bij autoeurope aan het struinen was dat ze wel degelijk een upgrade aanbieden waarbij de Aansprakelijkheidsverzekering naar 1 miljoen wordt opgehoogd. Voor 10 euro per dag extra. Voor wie toch via autoeurope gaat boeken is dat evt. een optie?
Gezien het bij mij toch niet lekker zat dat je maar voor 300K liability verzekerd bent, heb ik er toch voor gekozen om mijn boeking bij autoeurope te annuleren en dezelfde auto en auto verhuur bedrijf (Alamo) via sunnycars te boeken. Zoals wellicht bekend regelt Sunnycars zelf een aanvullende verzekering voor liability tot 10 miljoen. Verder zit er via hun ook gelijk roadside assistance en andere extra's bij. Toch een rustgevend gevoel als je zoveel gaat rijden als wat wij van plan zijn. daar heb ik dan wel wat extra geld voor over.
Maar het viel mij op toen ik bij autoeurope aan het struinen was dat ze wel degelijk een upgrade aanbieden waarbij de Aansprakelijkheidsverzekering naar 1 miljoen wordt opgehoogd. Voor 10 euro per dag extra. Voor wie toch via autoeurope gaat boeken is dat evt. een optie?
Ik denk dat ik vanmiddag met heel veel geluk een error fare heb geboekt bij uscarhire.
Had daar al een reservering staan voor een fullsize suv voor 23 dagen voor een bedrag van €1699 bij alamo. Laatste weken schommelden de prijzen rond de €1900. Ik filterde dan op de categorie 7 seater fullsize suv.
Toen ik vanmiddag in de app keek zag ik ineens ook de categorie 'fullsize suv' staan, en dan met een prijs van €1287 en een gold pakket. Ik had eerder een silver pakket. Snel gereserveerd. Daarna keek ik nog eens in de app, en was die categorie ook verdwenen en zag ik alleen nog de 7 seater fullsize suv (wat overigens precies dezelfde auto's zijn). Laat mijn oude reservering nog heel even staan, maar ik ga er vanuit dat het wel goed komt zo met deze lagere prijs. Heb ook al een bevestiging gekregen.
Had daar al een reservering staan voor een fullsize suv voor 23 dagen voor een bedrag van €1699 bij alamo. Laatste weken schommelden de prijzen rond de €1900. Ik filterde dan op de categorie 7 seater fullsize suv.
Toen ik vanmiddag in de app keek zag ik ineens ook de categorie 'fullsize suv' staan, en dan met een prijs van €1287 en een gold pakket. Ik had eerder een silver pakket. Snel gereserveerd. Daarna keek ik nog eens in de app, en was die categorie ook verdwenen en zag ik alleen nog de 7 seater fullsize suv (wat overigens precies dezelfde auto's zijn). Laat mijn oude reservering nog heel even staan, maar ik ga er vanuit dat het wel goed komt zo met deze lagere prijs. Heb ook al een bevestiging gekregen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- wouterjanS
- Amerikafan
Zijn er nog kortingscodes voor Alamo? De Alamo.de code htpps15 werkt niet meer.
edit: nvm het is htpps15
edit: nvm het is htpps15
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Het is THPPS15wouterjanS schreef: ↑03 mei 2025, 22:07Zijn er nog kortingscodes voor Alamo? De Alamo.de code htpps15 werkt niet meer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12969 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties