Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Bericht door laanvdj »

bedeve schreef:@ laanvdj ; geen alledaagse plek om de auto op te pikken . Central Valley komt hier helemaal nooit ter sprake.
Soms moet je niet altijd met de meute mee gaan :wink:

Nee, wij hebben drie auto's gehuurd voor onze reis omdat we met nog een koppel gaan. We willen op de plaatsen waar we langer verblijven ieder een eigen auto hebben. Vandaar Fresno en las vegas een extra auto
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ laanvdj ; mooie oplossing ! :D
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ik heb alle berichten over de welbekende code weggehaald. Een vriendelijk verzoek aan jullie om deze code op dit forum niet te noemen.
De discussie over dit tarief gaan we niet opnieuw voeren.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Via alamo.co.uk brits. Kost een standard suv nu 1095 gbp, zeg, 1210 euro. Is dat een redelijke prijs voor 24 dagen ophalen en retour Oakland?
Is er veel verschil tussen een midsize suv en een standard suv? Aparte Is dat een midsize duurder is dan een standard.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Standard SUV (SFAR) is groter dan "Midsize" of intermediate SUV (IFAR). Soms mag je bij een reservering voor IFAR ook een SFAR meenemen, maar je kunt er niet op rekenen.

IFAR = Ford Escape / Jeep Patriot / Kia Sorento e.d.
SFAR = Ford Explorer / Chevvy Equinox e.d.

Een SFAR is met name veel groter achterin qua laadruimte. Dus zeker met bijvoorbeeld twee grote koffers, twee carry-on trolleys en nog een koelbox wordt het in een IFAR wel proppen.

Ik vind de prijs aan de hoge kant. Wellicht ligt het aan de ophaallocatie. Probeer het eens vanaf SFO ter vergelijking. Wellicht dat het de moeite waard is om dat stukje te reizen (met de BART). Je geeft helaas geen data dus ik kan het zo snel niet voor je checken.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Van 22 juli vroeg in de avond tot 15 augustus halverwege de middag. Ik zal ook nig eens via sfo kijken.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dure periode idd.. Wellicht dat het met de tijd nog goedkoper wordt.
Famous
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Famous »

Er staat op de Britse site wel, dat het alleen voor GB rijbewijshouders is. Maken ze daar geen problemen van?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Nee, belangrijkste voorwaarde is dat je geen Amerikaans of Canadees rijbewijs hebt.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Renée76 schreef:Van 22 juli vroeg in de avond tot 15 augustus halverwege de middag. Ik zal ook nig eens via sfo kijken.
Ja; op SFO is veel meer aanbod dan op OAK.
Maar om op OAK aan te komen en dan naar SFO te gaan voor een auto is ook geen snelle actie.
Daar ben je een tijdje mee bezig.
Het is natuurlijk wel een zinvolle oplossing als je toch van plan bent om een paar dagen in San Francisco te blijven.
Dan hoef je die auto pas op te halen als je weer doorreist.
Stuur mij een PB !
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Op een luchthaven ophalen heeft veel voordelen: Meer kans dat je gewoon een auto mag uitkiezen, en een grotere voorraad wagens. Het gaat er vaak ook iets vlugger aan toe. En meer dan soms is het er goedkoper. Ik zou het in ieder geval als optie bekijken.
Ik weet natuurlijk je plannen ook niet, maar je gaat vast geen twee weken in Oakland blijven. Dat kleine stukje maakt dan niet veel verschil, lijkt me.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ M Kactus ; Oakland is ook een luchthaven. Arke vloog er heel kort op . Had je leuke aanbiedingen voor fly-drive voor 495 Eur. Jammer dat Tui dat niet meer doet. Norwegian vliegt op Oakland. Het is verder een plek om liever weg te blijven En The California Honeydrops komen er vandaan
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Het was een suggestie van mij met in het achterhoofd dat het wellicht fors goedkoper zou zijn. En dan is dat BART ritje wellicht de moeite waard.

Maar het blijkt niets uit te maken. De prijzen zijn zowel in SFO als OAK even (extreem) hoog, meer dan $300 per week voor IFAR en >$350 per week voor SFAR! Zo hoog heb ik ze iig nog nooit gezien. Ter vergelijking: zelf betaal ik een week of drie later iets onder de $200 per week (15 dagen SFAR LAX-LAS).

Maar ik blijf zoeken.. vorig jaar was het een erg prettige $64,81 per week voor SFAR :-).
PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickBeukelman »

Hebben mensen recentelijk nog gebruikgemaakt van de online check-in / skip the counter van Alamo? Ik heb een reservering via drive-usa maar bij het inloggen op de alamo website worden de gegevens niet herkend.
De booking ID in de bevestiging die ik van drive-usa heb ontvangen zou het confirmation number moeten zijn waar ik mee kan inloggen toch?

In eerdere berichten op het forum zie ook dat Alamo aangeeft dat je geen gebruik kan maken van de online check als je een third party reservering hebt maar forumleden hebben hier andere ervaringen mee..
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een Fullsize SUV, 14 jul-4aug, 3 weken. Ik kom rond de 1600 euro wat ik behoorlijk aan de prijs vind!
Kan me herinneren dat we de afgelopen jaren voor langer dan 3 weken,meestal rond de 26 dagen, op zo'n 1000 euro zaten. Kijk ik nu niet goed of is het ineens zoveel duurder geworden???
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

PatrickBeukelman schreef:Hebben mensen recentelijk nog gebruikgemaakt van de online check-in / skip the counter van Alamo? Ik heb een reservering via drive-usa maar bij het inloggen op de alamo website worden de gegevens niet herkend.
De booking ID in de bevestiging die ik van drive-usa heb ontvangen zou het confirmation number moeten zijn waar ik mee kan inloggen toch?

In eerdere berichten op het forum zie ook dat Alamo aangeeft dat je geen gebruik kan maken van de online check als je een third party reservering hebt maar forumleden hebben hier andere ervaringen mee..
Ik weet niet precies hoe het zit met Alamo, maar ik heb het met National ook gedaan. Geboekt via Expedia, en uiteindelijk skip the counter kunnen doen. Als je Emerald-lid bent, en dat is gratis, is er altijd skip the counter.
Het is alleen een kwestie van je 3rd party booking aan je Emerald account te hangen. En daarvoor was er een trucje bij National. Eindigt het nummer van Expedia (en bij jou van Drive-USA) toevallig op COUNT? Laat dat weg, en voer gewoon het nummer in. Dan zou Alamo het wel moeten herkennen.

@ina: Voorlopig zijn er inderdaad nog niet erg veel goeie aanbiedingen. Maar het is ook nog heel vroeg, dus het blijft een kwestie van rondkijken.
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Ik ken de verhuurders Alamo en Hertz wel via kennissen, maar zijn jullie bekend met Budget, Dollar en/of Thrifty?
Wij komen daar uit voor een Ford Escape (of soortgelijk) voor iets meer dan 730 euro voor 22 dagen. Lijkt ons een mooie prijs?

Ik zie ook af en toe iets over een Harry tarief? wat is dat? :wink:

Eventueel mogen jullie ons ook andere aanbieders of klasse auto's aanraden.
Wij gaan met z'n 2en en kunnen eventueel dus de achterbank gebruiken voor wat bagage oid. We gaan wel naar Monument Valley, waarvan ik begrepen heb dat de weg soms wat moeilijk begaanbaar is.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Waar vind je die ford escape?
Wij hebben die vorig jaar via budget gehuurd en ging allemaal prima.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Mariskaaa schreef: Ik zie ook af en toe iets over een Harry tarief? wat is dat? :wink:
Af en Toe ?; Die HarryH was HET nieuws wat in mei de naderende zomer aankondigde

http://forum.allesamerika.com/search.ph ... ryh+tarief
Laatst gewijzigd door bedeve op 10 jan 2017, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Jammer genoeg ben ik zo blind geweest dat ik dat toen niet gezien heb.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht