Ach wat zonde. Hopelijk kunnen jullie nog wat regelen.
Wel apart dat Budget zegt dat je terug naar Denver moet. Wat zou er zijn gebeurd als je gewoon 2 banden had laten maken bij de lokale bandenboer? Als die er überhaupt was natuurlijk.
Wij hebben het 1 keer in Alaska meegemaakt. Dikke nagel in de band. Het gebeurde toevallig op nog geen paar honderd meter van een bandencentrum 1 uur later en 20 dollar armer konden we weer op weg.
In dat jaar annuleer ik misschien wel 8 x de reservering en zit uiteindelijk altijd wel
op de goede prijs.
Bij Avis is de Jeep continu goedkoper geweest en deze had ik ook ernaast geboekt
maar uiteindelijk geannuleerd omdat er bij mij ook 5 instappen met koffers.
Waar heb je nu geboekt?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Ik heb een vraagje betreffende onze huur van afgelopen vakantie. Op de 2e dag zijn wij over een net boven de grond afgebroken paaltje gereden en hadden dus zowel voor als achter een lekke band. We hebben Budget gebeld en we mochten niet zelf de banden (laten) repareren of vervangen omdat het er 2 zijn. We moesten dus weggesleept worden terug naar Denver. Daar kregen we vervangend vervoer. Dat was overigens een prettige upgrade. Tot dusver dus helemaal goed. Nu kregen wij gisteren bij thuiskomst een onaangename verrassing: een factuur van bijna 400 dollar voor afsleepkosten. Wij hebben geen extra roadside assistance genomen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik dacht dat die kosten gedekt zouden zijn omdat we geen keuze hadden om het zelf op te lossen. Ik heb de overeenkomst er eens bijgepakt maar daar is het me allemaal niet zo duidelijk. Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
Twee lekke banden, zeker veroorzaakt door over een paaltje te rijden, worden standaard beschouwd als self inflicted damage, en dan zijn de sleepkosten voor jezelf, al zou ik zeker nog protesteren.
Of je goedkoper uit had geweest met zelf nieuwe banden kopen is natuurlijk ook de vraag, je zal dan ook een berger moeten bellen om naar een bandenbedrijf te komen.
Misschien voor de volgende keer : https://www.huurautopolis.nl/
Of het echt iets is weet ik niet, maar ik heb het voor de zekerheid op Malta en Sicilie afgesloten.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
De Surburban (klasse) nu bij Alamo voor een prima prijs.
Deze heb ik ca. 2 maanden geleden geboekt nu liggen de prijzen
zowel bij Avis en Alamo een heel stuk hoger maar ik blijf nog steeds checken
Jij bent er ook mee bekend dus check regelmatig. Je zult zien dat een keer de prijzen
vriendelijk zijn met een geboekte klasse.
@michelly Wat een pech! Stel je had een Budget niet gebeld en je had zelf actie ondernomen? Zelf kan ik gebruik maken van de AAA roadside assistance omdat ik lid van de ANWB ben. Echter ik heb daar eens gekeken en ze hadden me dan 3 miles gratis gesleept. Extra miles zijn voor eigen kosten. Het lijkt dat de wisselkosten of reparatiekosten ook zijn inbegrepen. Nieuwe banden worden echter niet vergoed. Ik weet niet hoeveel miles ze je gesleept hebben en hoeveel de banden zouden hebben gekost. Echter gezien de grote auto's zullen de banden niet goedkoop zijn geweest.
In dit geval had een aanvullende roadside assistance dus wel goed geweest. Echter je moet natuurlijk afwegen hoe groot het risico van twee kapotte banden of verloren sleutels is. Ik zag trouwens bij Alamo.de dat zo'n verzekering voor 3 weken 166 euro kost.
@michelly
Ik denk dat die kosten voor jezelf zijn. Wij hebben het 1x eerder meegemaakt in Durango, we zagen dat er aan de zijkant van de band een grote ijzeren pin zat. Gelukkig zat er een bandenzaak en zijn daarheen gegaan. Die kon niet gemaakt worden, maar er moest een nieuwe op. Wij hebben dat zelf laten vervangen zonder de verhuurder te informeren. Die maat banden zijn ook duur van een grote SUV.
De rekening die je kreeg waren dat alleen we sleepkosten?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
@michelly Wordt het niet gedekt door je reisverzekering? Mijn reisverzekering doet dat namelijk wel, in binnen- en buitenland.
@Astatic welke kosten dekt je reisverzekering precies? De meeste reisverzekeringen dekken geen gemaakte kosten vanwege roadside assistance in het buitenland met een huurauto. Toevallig zelf al 2 keer aan de hand gehad nadat ik dure hulp nodig had in IJsland. Ben benieuwd welke reisverzekering het wel dekt.
Dit soort situaties zijn overigens heel zuur. Je kunt nog beter de auto total loss rijden want dat kost je meestal niets. Dat is eigenlijk best wel gek....
@jeppiepruts wij hebben destijds bij het afsluiten van onze reisverzekering dubbel gecheckt of de reisverzekering ook pech met huurauto dekt, de medewerker bevestigde ons dat dit ook was. Slepen zit er ook in.
Wij hebben via ABN AMRO een doorlopende reisverzekering met werelddekking.
In de voorwaarden staat:
pechhulpverlening bij pech van het vervoermiddel waarmee een verzekerde op reis is;
een noodreparatie bij pech van het vervoermiddel waarmee een verzekerde op reis is;
het uitvallen van het vervoermiddel waarmee een verzekerde op reis is door pech of een ongeval;
het uitvallen van een verzekerde als enige bestuurder van het vervoermiddel.
In dit geval valt de huurauto onder vervoermiddel, vandaar dat ik nooit Roadside Assistance erbij boek want die eventuele gemaakte kosten kan ik toch terughalen.
EDIT
Net nog even opgezocht;
Met een doorlopende reisverzekering van ABN AMRO met werelddekking, ben je verzekerd voor pech met je huurauto in het buitenland, maar de dekking is afhankelijk van de aanvullende pechhulp Europa dekking en de voorwaarden van de verzekering
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
Thnx en nog tips welk "land" en code ik het beste kan gebruiken?
Kom nu heel vaak bij Avis.is en dk uit met code W819200.
In mijn geval is de W8 code altijd het beste net zoals de TH bij Alamo.
Avis.be is soms ook weer beter dan bv. is en dan dag later weer helemaal niet
en zomaar € 200,- duurder.
@Astatic
Die dekking voor pechhulp geldt toch echt alleen voor Europa, ook al heb je werelddekking voor je reisverzekering:
Met de aanvullende dekking Pechhulp Europa bij de doorlopende reisverzekering krijg je 24/7 hulp bij pech onderweg binnen Europa. Voor de auto waarmee je de reis maakt of als de bestuurder niet meer kan rijden. Je krijgt dan de kosten vergoed voor een noodreparatie, sleepkosten, vervangend vervoer of het terugbrengen van de auto naar Nederland.
Zie polisvoorwaarden artikel 4.10, krijg dit alleen even niet als linkje gepubliceerd:
(api/public/content/voorwaarden-doorlopende-reisverzekering-abn-amro.pdf)
Mocht ik het toch mis hebben dan hoor ik het heel graag, want dat zou heel bijzonder zijn.
@IngridUSA Nu breng je mij aan het twijfelen
Wij hadden het destijds speciaal voor onze eerste USA reis afgesloten, maar dat is al weer even geleden dus ik ga wel een keer bellen.
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
@Astatic
Die dekking voor pechhulp geldt toch echt alleen voor Europa, ook al heb je werelddekking voor je reisverzekering:
Goed gelezen hoor @IngridUSA ...twijfel is nergens voor nodig...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Nu een Chevy Suburban classe gezien op Avis.be maar ik twijfel.
12 dagen 960,- vs de Jeep Cherokee L voor 600,-
Anders zet je die Jeep toch vast volgens mij heb je nog 10 of 11 maanden
De 12 dagen € 960 vind ik aan de hoge kant.
BE belast volgens mij wel je cc maar bij annuleren is het binnen paardagen terug geboekt.
Hahaha, helemaal mee eens, maar een jaar is zo voorbij
Komende maanden maar eens de sites in de gaten houden .
Maar dan weet ik dat een Suburban nog goedkoper kan
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.