Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door Hinko »

Klopt, Standaard SUV is groter.
Dan weet je waar je moet boeken, niet bij driveusa.de ;)
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Heeft iemand ervaring met het eerder ophalen van een huurauto. Door een vluchtwijziging komen we ongeveer 3 uur eerder aan. Ik heb een reservering die gratis te annuleren is (Alamo.co.uk/brits) dus ik dacht even een aanpassing te maken. Simpeler gezegd dat gedaan want ICS heeft na het maken van de reservering besloten dat ik een nieuwe CC moest ontvangen en na heel veel telefoontje van kastjes naar muren zijn we nog niet heel veel verder. De britse afdeling van Alamo zegt niets te kunnen doen en zegt dat we naar het kantoor in Honolulu moeten bellen en daar zeggen ze weer dat ik bij de britten moet zijn.
Ik heb nog tot maandag om eventueel wat aangepast te krijgen maar neig er op dit moment naar om het er maar gewoon op te gokken.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Is toch een redelijk groot verhuurkantoor en ze zullen dus echt wel wat auto's hebben. Meestal kijken ze pas op moment van ophalen wat je hebt gehuurd en wat ze hebben staan. Let wel op de inlevertijd! Die wordt wel aangepast naar eerder inleveren als je de auto vroeger ophaalt.
Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat is gelukkig geen probleem voor ons, we halen nog altijd later op dan we weer inleveren.
Dan gaan we het er gewoon op gokken, komt vast goed.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Meestal kun je ook een vluchtnummer toevoegen aan je boeking, want ik denk dat niemand precies op tijd is. Ik heb ook ooit gehad dat ik de tijd te vroeg had doorgegeven bij boeken om op te halen, maar bij navraag bleek dat geen probleem de auto bleef gereserveerd tot sluitingstijd van die dag. Dus eerder zal ook niet veel uitmaken alleen veranderd dan inderdaad de inlevertijd ook.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

RuudB schreef:. Let wel op de inlevertijd! Die wordt wel aangepast naar eerder inleveren als je de auto vroeger ophaalt.
Dus niet!
Ik had afgelopen zomervakantie ook een vluchtwijziging: 5 uur eerder: i.p.v. 18u was ik er om 13u. Volgens de baliemedewerker (Avis in Jackson Hole) geen enkel probleem dus na uitgebreid soebatten over de grootte van de auto (volgens haar moest ik echt een 4x4 maar ik wilde niets bijbetalen op mijn Midsize SUV) werd er een huurcontract uitgedraaid. Intussen getraind op het kritisch doorlezen van huurcontracten (met de vereiste balance =0) ging ik niet akkoord met een onverwachte post van $45. Zoek, zoek, zoek en uiteindelijk bleek er 2 uur extra berekend te worden: De oorspronkelijk inlevertijd (15u) was blijven staan en dus werden er 2 extra uren gerekend. Na correctie (inleveren om 13u) met de vereiste balance = 0 de deur uit gelopen. Naar de kleinste Miszize SUV.....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Frasi schreef: Dus niet! .....
Dus Wel !!
Even aandacht besteden aan de autohuur onderwerpen hier en je huurt vervolgens op de juiste manier / verhuurder
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Als je naar http://www.alamo.co.uk gaat kun je rechts boven een knop vinden met "Amend Reservation". Daarmee kun je de wijziging doorgeven. Aan het einde wordt gewoon jouw nieuwe cc kaart gevraagd. Gisteren nog gedaan omdat de huurprijs enorm gedaald was. Werkte prima met mijn nieuwe cc kaart.
Laatst gewijzigd door Lampie op 02 nov 2014, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Bij mij werkt het dus niet. Kan het hele programma doorlopen en krijg dan na het securescherm van MasterCard dat het mislukt is en ik telefonisch contact op moet nemen. Aan de telefoon werd mij verteld dat het door de nieuwe kaart kwam.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Hinko schreef:Roadservice is voor lekke banden, vergeten om te tanken of je sleutels in de auto laat zitten.
Dus of het nodig is moet je zelf maar beslissen. In de afgelopen drie jaar heb ik nog nooit een lekke band gehad, niet vergeten om te tanken en heb de sleutels niet in het contact laten zaten.

De meeste op dit forum nemen dit dus niet maar als jij denkt dat het nodig is, vooral doen. Het hoeft dus niet :wink:
En voor wat betreft de autosleutels; meestal krijg je twee sleutels die aan elkaar vastzitten met een kabeltje. Dat knip ik door (in de walmart bij de gereedschapafdelinge :D ) en dan koop ik twee sleutelringen en dan hebben we ieder een autosleutel, dan is de kans dat je de sleutel in je auto laat liggen en er niet meer bij kan erg klein.
Daarnaast zijn wij ANWB lid (zonder wegenwacht) en dit geeft je ook een beperkte roadside assistance via AAA (amerikaanse anwb)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Lampie schreef:Als je naar http://www.alamo.co.uk gaat kun je rechts boven een knop vinden met amendement. Daarmee kun je de wijziging doorgeven. Aan het einde wordt gewoon jouw nieuwe cc kaart gevraagd. Gisteren nog gedaan omdat de huurprijs enorm gedaald was. Werkte prima met mijn nieuwe cc kaart.
Super bedankt voor deze tip Lampie!!
Doordat ik dit las ben ik eens gaan checken hoe nu de prijs was voor de Chevy Tahoe die ik reeds had gereserveerd bij http://www.alamo.co.uk/brits.
Voor de 18 dagen dat we de auto huren voor juli 2015 is de prijs maar liefst 190 pond gedaald!!!
Ik heb inderdaad geklikt op de 'amend' knop, alle ingevoerde gegevens ongewijzigd gelaten en alleen de prijs opnieuw laten berekenen. Vervolgens krijg je dan een nieuw overzicht te zien met de nieuwe prijs en de de mededeling dat ze 190 pond terug gaan storten op mijn credit card :thumbup: :clap: :clap:
De drop off fee is nu bijna net zo duur als de huur van de auto :lol: :lol:
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Welcome :mrgreen:
Gewoon 30% eraf, awesome he.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Hi!
Toen wij voor onze reis in 2012 een auto gingen huren, was usa-reisen.de vrij populair vanwege de goede prijzen. Is dit nog steeds zo of hebben jullie andere betrouwbare aanbieders die het waard zijn om eens te checken?
Wij landen op Newark (van daaruit naar Philadelphia) en brengen de auto 2 weken later terug om de laatste week autoloos in NY te besteden. Hebben jullie tips voor de plaats van het ophalen/afleveren van de auto?

Thanks! :)
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Nootje,
2 pagina's terug een overzicht met verschillende site's
De prijzen van Usa-reisen.de zijn vaak niet meer de goedkoopste.
Check gewoon die site's in de link. Vaak is alamo.co.uk/brits goedkoop maar dit kan in jouw geval weer anders zijn.
musiclive
Amerika-ontdekker

Bericht door musiclive »

Hoi, ik was aan het kijken voor een Mid-Size Suv. Wij willen deze ophalen in San Francisco en inleveren in Las vegas.

Nu valt mij op dat de prijzen wat hoog liggen, iemand die een tip heeft waar ik deze het beste voor een goede prijs kan huren?

San Francisco 23-02-2015 inleveren Las vegas 10-03-2015
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Welke prijs heb je zelf al gevonden en waar?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Katja schreef:Welke prijs heb je zelf al gevonden en waar?
En nog een andere vraag ; wat vind jij hoog ?

Heel snel keek ik even op Expedia.
Daar kosten die 15 dagen mid-size SUV bij Alamo 396.30 Eur.
Helemaal compleet !
Als jij dit item, even doorleest vind je vanzelf de sites om een lagere prijs te krijgen !
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

chippie777 schreef:
En voor wat betreft de autosleutels; meestal krijg je twee sleutels die aan elkaar vastzitten met een kabeltje. Dat knip ik door (in de walmart bij de gereedschapafdelinge :D ) en dan koop ik twee sleutelringen en dan hebben we ieder een autosleutel, dan is de kans dat je de sleutel in je auto laat liggen en er niet meer bij kan erg klein.
En als je toch die eerste avond even op je gemak in de auto zit rond te kijken ; Kijk even in de instellingen of "autolock " aan/ uit staat.
Zonodig even uit zetten
Stuur mij een PB !
musiclive
Amerika-ontdekker

Bericht door musiclive »

500 euro voor 15 dagen een mid-size SUV vind ik wat aan de hoge kant. Ik zag een leuke aanbieding bij drive-usa m.b.t dollar voor 485 inclusief tank benzine, 2e rijder en verzekeringen. Na mail contact was alleen voor het traject San Francisco - Las Vegas wel een One-Way fee bij Dollar. Een dag na het mailcontact was deze aanbieding ook van de site.

396,30 Bij Alamo vind ik een goede prijs. De vraag is wat kost mij dan een 2e bestuurder in totaal voor 15 dagen extra? Wat ik raar vind is dat National via Expdia wel een one-way-fee hanteert. Alamo is eigenlijk hetzelfde bedrijf en hanteert dit niet.

( Ik heb 1x Alamo geboekt via eautohuur.nl toen zijn we met zijn 6en bij de balie genaaid met een upgrade van rond de 700 euro totaal extra.. na heel veel mailtjes, alles op papier zetten met de creditcard maatschappij uiteindelijk niet hoeven betalen. Dat koste echt heel veel moeite waardoor mijn vertrouwen in Alamo een flinke knauw heeft gehad. Dit was ook mijn 1e trip naar Amerika, nu 5 trips verder toch wat bijgeleerd m.b.t. aansmeren van dingen :-) )

Wellicht toch weer eens proberen via Alamo een auto te huren maar eautohuur.nl zou ik echt afraden bij iedereen die partij hadden wij toendertijd helemaal niks aan! Expedia / Ebookers en Drive-USA prima ervaringen!
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

moon29 schreef:
Lampie schreef:Als je naar http://www.alamo.co.uk gaat kun je rechts boven een knop vinden met amendement. Daarmee kun je de wijziging doorgeven. Aan het einde wordt gewoon jouw nieuwe cc kaart gevraagd. Gisteren nog gedaan omdat de huurprijs enorm gedaald was. Werkte prima met mijn nieuwe cc kaart.
Super bedankt voor deze tip Lampie!!
Doordat ik dit las ben ik eens gaan checken hoe nu de prijs was voor de Chevy Tahoe die ik reeds had gereserveerd bij http://www.alamo.co.uk/brits.
Voor de 18 dagen dat we de auto huren voor juli 2015 is de prijs maar liefst 190 pond gedaald!!!
Ik heb inderdaad geklikt op de 'amend' knop, alle ingevoerde gegevens ongewijzigd gelaten en alleen de prijs opnieuw laten berekenen. Vervolgens krijg je dan een nieuw overzicht te zien met de nieuwe prijs en de de mededeling dat ze 190 pond terug gaan storten op mijn credit card :thumbup: :clap: :clap:
De drop off fee is nu bijna net zo duur als de huur van de auto :lol: :lol:
Heb ook net even gekeken voor mijn reservatie, maar die is bij brits zo'n 60 pond opgeslagen zelfs. Ik heb pay on arrival wel, dus moest geen CC ingeven zelfs.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer