Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur via www.usareisen.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Autohuur via www.usareisen.de

Bericht door vana »

LGQ schreef:ik weet ondertussen dat 2de chauffeur kosteloos is bij verhuur in Californië, maar hoe zit dit met 3de (en eventueel 4de) chauffeur? Blijft dit gratis of is dit bijbetalen?
Als ik het goed lees (mijn Duits is niet zo geweldig) is ook de 3e en 4e bestuurder gratis

Super - Spar - PLUS
.....
Keine Gebühr für zusätzliche Fahrer über 25 Jahre bei Anmietung in Kalifornien
Gebühr für einen zusätzlichen Fahrer über 25 Jahre auf Hawaii

En:

Zusatzfahrer
Zusätzliche Fahrer müssen beim Abholen des Wagens auf dem Mietvertrag vermerkt werden. Für jeden zusätzlichen Fahrer ist (außer in
Kalifornien) eine Gebühr von bis zu US $ 10 (Can $ 10) zu zahlen.

Marjon
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Coyote schreef:Bij Alamo/National ben je tegenwoordig verplicht de eerste tankvulling af te rekenen bij het goedkopere pakket. Dus geen keuze meer, het moet. :wink: Hoe het bij de andere verhuurmaatschappijen geregeld is kan ik zo snel niet terugvinden op de site van usareisen.de.

Roland
Oke, onze aanbieding is van Alemo. Daarom is in ons geval de duurste optie ook de beste. Heb je tenminste die verzekering nog, ookal hebben we die niet echt nodig.

In ieder geval bedankt voor je/jullie hulp!
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

Weten jullie of het makkelijk is om de plaats van afhalen te wijzigen? Wij hebben in Atlanta gehuurd maar denken er nu aan ons schema te wijzigen en te huren in Orlando. Ik kan het ze natuurlijk ook zelf vragen maar heeft iemand hier er ervaring mee?
gr. Eva
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Je kan tot 72 uur van te voren de autohuur kosteloos wijzigen/annuleren bij usareisen.de.

Zelf heb ik dit van de week ook moeten doen omdat onze vlucht is geannuleerd i.v.m. de aswolk. Je kunt bellen naar usareisen of mailen. Ze spreken daar zowel Duits als Engels.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Betaal je trouwens vooraf of wordt er pas geld van je creditcard gehaald als je de auto gaat afhalen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ja, je betaalt vooraf.

Volgens mij worden bedragen tot € 1.000 gelijk afgeschreven van je creditcard en bedragen > € 1.000 worden in de regel 1 tot 2 weken voordat je de auto ophaalt afgeschreven.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Oke, minder..

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bij eautohuur had ik een voorschot betaald van +-90€ nu heb ik 4 weken voor vertrek het volledige bedrag afgeschreven gezien van m'n kaart.
Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Klopt, wij hebben ook bij eautohuur.nl geboekt en eerst is € 95 afgeschreven. Straks in september de rest (we gaan in oktober).
Alleen wel met als nadeel, dat als je annuleert, je de € 95 kwijt bent.

Als je het hele bedrag in 1 keer vooruitbetaald, krijg je wel alles terug als je annuleert.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ander voordeel is dan weer, mocht de prijs nog zakken je gewoon kan bellen en je prijs laten aanpassen.
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pushkin »

Ik vraag me nog iets nieuws af... iets wat ik niet meteen kan terugvinden via de zoekknop.
We hebben nu al 3x gehuurd (en tevreden) bij USAREISEN.de, en telkens hebben we voor Alamo Equinox type gekozen.

Sinds we 1,5 jaar geleden een sterretje in de ruit van een huurwagen hebben gereden in Italie, en dat een heel dure grap was geworden,
wil mijn man niet langer iets zonder ruitverzekering afsluiten.

Wat blijkt sinds de laatste 2 rentals van USAREISEN?
Wel wij nemen bij USAreisen steeds de SUPER PLUS INKLUSIV formule, waarin alles zit, BEHALVE blijkbaar ruitverzekering.

Het kost je $ 6,90 per dag (ter plaatse af te sluiten) extra verzekering,
maar dat is dan een soort "wegenhulp+raamverzekering" tesamen, waarvan deze eerste (wegenhulp)
feitelijk al in de SUPER PLUS INKLUSIV zit, als jullie nog begrijpen wat ik bedoel :-)

Wilden we de ruitverzekering dan moesten we toch het totale pakket van $6,90 extra erbovenop nemen,
en dit is ons nu de laatste 2 keer dus overkomen dat we eigenlijk denken en ook gevraagd hebben aan hun of
niet beter de gewone SUPER SPAR INKLUSIV + die verzekering van $6,90 per dag nemen?

Misschien hebben jullie hier ervaring mee gehad? Missen we nog iets extra als we een gewone SPAR INKLUSIV nemen + wegenverzekering?

Alvast bedankt! :-)

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Vergeet de extra chauffeur bij SUPER PLUS en 1ste tank niet. Die heb je niet bij SUPER SPAR.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Pushkin schreef:Sinds we 1,5 jaar geleden een sterretje in de ruit van een huurwagen hebben gereden in Italie, en dat een heel dure grap was geworden,
wil mijn man niet langer iets zonder ruitverzekering afsluiten.

Ik heb nog nooit meegemaakt of van iemand anders gehoord dat ruitschade in de VS niet verzekerd zou zijn in de normale verzekeringen bij een huurauto, mijn man had dit jaar een midsize SUV gehuurd bij Dollar en kwam in zwaar onweer met grote hagelstenen terecht en de hele auto zat onder de deukjes en de ruit was van boven tot onder en van links tot rechts gebarsten, de ruit is in Salt Lake in een half uur tijd vervangen en het koste helemaal niets, ook bij het inleveren is er van de deukjes helemaal niets gezegt.

Road side assistence is alleen maar bedoelt voor eventuele schade ontstaan door je eigen schuld, zoals het kwijtraken van een sleutel, zonder benzine komen te staan enz..., wij hebben het nog nooit afgesloten en zullen dat ook nooit doen.
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Dag Harry,

Gezien we het één keer hebben voorgehad in Italie heeft mijn vriend hier uiteraard ook naar geinformeerd bij Alamo, en zij beweerden bij hoog en bij laag dat als je n nieuwe ruit nodig had bij SUPER SPAR PLUS INKLUSIV dat je een nieuwe raam kan betalen van maar liefst $ 700...

pfff... veel geld, en vraag is dan wie heeft er gelijk? Staat dit dan nergens vermeld in het contract? Vind het toch wel veel geld op 3 of 4 weken die je extra betaald, en misschien niet eens hoéft te betalen als wat jij zegt klopt?! :evil:

Wat betreft de reactie extra bestuurder en tank... de benzine is nou niet zo duur dat je je broek scheurt aan 1 tank, en ik heb wel bewezen dat ik dus echt NIET kan rijden met een automatique, haha :lol: mijn vriend is tot 3x toe bijna door de voorruit gegaan toen ik dacht te ambriëren :oops: LOL dus blijft het ook steeds bij 1 bestuurder ;-)

Dus toch SUPER SPAR INKLUSIV omdat de verzekering er wél inzit?

Ik weet het even niet meer... :roll:

Thx toch alvast voor je reactie ivm Dollar!

Grtjs
Ellen
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

heb jij die info gekregen van usareisen.de zelf dat ruiten evrvangen niet in het kontract mee inzit of heb je dit gehoord van alamo zelf ?
Groot verschil want alamo zal zo jouw graag nog een extra verzekering aansmeren als die kan .
Indien je info van alamo komt ,zou ik usareisen.de of eautohuur eens aanschrijven en hen vragen of dit gedekt wordt .Dan heb je het ook meteen op papier .
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Het staat toch duidelijk op de site
Vollkaskoversicherung (CDW) ohne Selbst-beteiligung inkl. Glas-, Reifen-, Dach und Unter- bodenschäden
dus, Volcascoverzekering (CDW) zonder eigen aandeel inkl. schade aan glas, banden, dak en bodem.

Dit geldt voor beide tarieven
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Welbedankt 6foot6... ze hebben dus gewoon van de situatie geprofiteerd... grml... :evil:

Ach ja, we zijn geleerd en buiten die extra tank en 1 bestuurder is er dus geen verschil tssn SUPER SPAR & SPAR? Als ik het goed heb?

Want het is zoals ik zie voor onze volgende reis toch wel een dikke 100 EUR verschil tssn beide formules en daar kan je toch wel een tank voor volgooien aan het einde van je reis ;)

Merci!
Ellen
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

In de USA zijn de verhuurmaatschapijjen niet te vergelijken met die in Italië (Europa eigenlijk).
Bij terugbrengen van de huurauto heb ik af en toe het idee dat, als de auto maar op 4 wielen staat, dat ze het wel goed vinden.
KM-stand en tankinhoud worden ingeklopt en "thats it". Geen inspectie van de auto zoals in Europa gebruikelijk.

(Alamo autoverhuur Las Vegas spant hierbij wel de kroon, daar mag je waarschijnlijk de auto nog wel zonder dak inleveren :D )
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Pushkin schreef:Welbedankt 6foot6... ze hebben dus gewoon van de situatie geprofiteerd... grml... :evil:

Er is wel een verschil tussen Europa en de VS, het is heel goed mogelijk dat een glasverzekering er hier in Europa niet bijzit, maar bij mijn weten is het in de VS bij huren via een Europese tussenpersoon altijd inbegrepen.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

DE tank benzine kan nog aardig kostbaar worden als hij er niet direct bij in zit.
Volgens mij moet je die in Orlando zowiezo op voorhand betalen (ook als je geen Gold of Super Inklusiv hebt), maar in Albuquerque stond een bordje op de bali, dat bij voorafbetaling het $2,94 p/g (iets boven de pompprijs) koste en bij achteraf er bijna 5 dollar p/g gerekend werd.

Met een beetje tank, die aardig leeg is, kan dat nog mooi oplopen.
Wij nemen altijd Gold (or similar), vanwege meerdere chauffeurs, maar nooit Road Side Assistance (overbodig)
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer