Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Bericht door Reny »

RNA schreef:Graag advies over wat voor type auto we moeten boeken. We zijn met 5 volwassenen en nemen waarschijnlijk 4 'harde koffers' mee. De auto wordt niet gebruikt voor lange trips. Verder wordt de auto alleen zonder koffers gebruikt om van A naar B te komen (restaurants, winkels, strand). Advies?
Ik zou voor een minivan gaan (meestal voor 7 personen). Ook als je maar korte stukjes gaat rijden is het prettig om een grotere auto te hebben met 5 volwassenen.

Kijk eens bij autoeurope, die hebben momenteel leuke prijzen!

Succes
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Sorry vergeten te vermelden, het moet wel een SUV zijn.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Met 4 is een Standard SUV al nipt. Met 3 plaats zat omdat je de 4e zitplaats handig kan gebruiken voor koelboxen, rugzakken, afvalzakjes, cameratassen, ...
Met 4 moet dat alles + de extra's van de 4e persoon in de koffer... Het kan werken, maar het wordt toch nipt, denk ik...

Nu, je doet niet veel kilometers en voornamelijk zonder grote bagage, maar je blijft wel met 5. Ik zou dan ook voor een Fullsize gaan omdat je daar in principe een 3e rij zitbanken hebt die je kan openklappen op de dagen dat je geen koffers hoeft mee te nemen.

Dat, of een minivan of 2 intermediate SUV's met een walkie talkie :mrgreen:
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Mijn ouders gaan volgend jaar in juni naar het Zuidwesten. Nu zijn ze aan het kijken om een auto te huren van Phoenix naar San Francisco. Via dit forum waren ze op een aantal websites gekomen, o.a. Usareisen.

In het verleden hebben wij 3 keer bij Alamo geboekt en nooit dropoff kosten moeten betalen (ook voor dergelijke one-way routes). Als we nu voor hun route kijken zit daar bij Alamo een dropoff kost van wel 400$ bij! Nu, dat is heel simpel, dan boeken ze bij een andere verhuurder natuurlijk. ;-) Maar ik wou toch eens hier mijn licht op steken. Als ik naar de Alamo drop-off tabel kijk (https://www.alamo.nl/pdf/Drop-off%20she ... a%20NL.pdf) zie ik bijvoorbeeld dat er tussen PHX en SFO geen kosten zijn. Vreemd dat USAreisen dat dan wel ineens aanrekent.

Op de Engelstalige versie er van kon ik ook plots geen auto's meer bij Alamo boeken. Zou er dan ergens iets fout gaan?

Misschien dat ik dan best gewoon eens naar USAreisen mail, want jullie zullen dat ook niet weten natuurlijk. :) Maar misschien heeft iemand dit nog al voor gehad ivm dropoff kosten?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Doockles schreef: Op de Engelstalige versie er van kon ik ook plots geen auto's meer bij Alamo boeken. Zou er dan ergens iets fout gaan?
Ik heb ook eens even via de engelse versie http://www.drive-usa.de gekeken naar een auto huren op Phoenix en inlever in San Francisco. Ik krijg inderdaad eerst een popup over one-way fees. Maar als ik dan daadwerkelijk bij de autos kijk staat er one way en in het groen free. Ik heb wel willekeurig 2 data in Juni genomen, buiten het weekend. Misschien kan dat ook nog eens schelen?
dusa1.JPG
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

De grotere brokers hebben speciale arrangementen bij de autoverhuurders.
En/of ze versleutelen de one-way fee in hun prijzen.

Dus ga er niet direct vanuit dat je als op alamo.com vindt dat er een bepaalde one-way fee geheven wordt, deze ook altijd additioneel is op de prijzen die wij als Europeanen bij de brokers krijgen.
Ik ben wel tegengekomen dat het wel/niet van een one-way fee afhankelijk van de huurperiode: boven 20 dagen werd er geen fee geheven, bij minder wel. Bij een andere broker gold er helemaal geen one-way fee. Dus het blijft een kwestie van kijken en vergelijken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

PSVwally schreef:
Doockles schreef: Op de Engelstalige versie er van kon ik ook plots geen auto's meer bij Alamo boeken. Zou er dan ergens iets fout gaan?
Ik heb ook eens even via de engelse versie http://www.drive-usa.de gekeken naar een auto huren op Phoenix en inlever in San Francisco. Ik krijg inderdaad eerst een popup over one-way fees. Maar als ik dan daadwerkelijk bij de autos kijk staat er one way en in het groen free. Ik heb wel willekeurig 2 data in Juni genomen, buiten het weekend. Misschien kan dat ook nog eens schelen?
Ja, bij Dollar bijvoorbeeld is het niet. Ik verbaasde me vooral over Alamo, omdat het in het verleden altijd via Usareisen net geen drop-off kosten waren bij Alamo. Maar ja, 't is dus kwestie van vergelijken en het beste voorstel vinden. ;-)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, maar ik zie dus geen dropoffkosten. Heb even in t weekend gekeken, maar ook dan niet
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Vreemd :shock: . Als ik op de site van usareisen.de een proefboeking maak, staat er bij Alamo inderdaad een "Einweggebühr" van $396. Maar als ik dan bij de "Mietbedingungen" kijk, zie ik:
EINWEGMIETEN:

Nicht mit Kat LM und PW möglich. Von/nach Alaska nicht erlaubt.
Gebührenfrei innerhalb Floridas, Kaliforniens, innerhalb
1 Insel auf Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada bzw. zw.
Kalifornien und Arizona,
zwischen Flughäfen Seattle und
Los Angeles/San Francisco. Anmietung im Juli/August: Cabrio
ab San Francisco USD 455, alle anderen Kategorien ab San Francisco
Stadtbüros nach Los Angeles USD 195, nach Las Vegas/San Diego
USD 390. Für alle anderen gilt: Entfernung zw. Annahme- und
Abgabestation: 0 - 200 Meilen: USD 129; 201 - 500 Meilen: USD 195;
501 - 1000 Meilen: USD 390; über 1000 Meilen: USD 650.
Alle Beträge verstehen sich inkl. lokaler Steuern und Gebühren
Misschien even bellen?

Succes.
Groet,

Old Faithful
obeliks
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door obeliks »

Ik wil toch nog even op mijn reactie met plaatjes van 11 oktober 14.18 u: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 0#p1010621 terugkomen.

Heb nu mijn interesse verlegd naar Avis en
Ik heb met Ebookers of Expedia gebeld, dat weet ik niet meer en ook met AutoEurope. Zij geven aan dat een echtgenote niet gratis is. Ik moest aan de Engelstalig AutoEurope-mijnheer nog wel even uitleggen wat een spouse is... :o

Toen getwitterd met Avis: tuurlijk is het gratis zeggen zij. Op mijn wedervraag: 'Ook als door de broker is gezegd dat dat niet zo is' antwoorden zij: "We are unsure of third party terms. You can find details on our additional driver fees here: http://bit.ly/1m4nsv8"
Avis.JPG
Ik weet het ook niet meer...
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

wellicht een hele domme vraag hoor,
maar als je bij het '' uitzoeken '' van je auto de mileage wil weten. Waar staat dit dan aangegeven? Op de auto?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ehh even het contact aanzetten. Sleutels zitten er altijd in. Kijk ook altijd even goed op de binnenkant van de deur naar wanneer de onderhoudsbeurt eraan komt.
SergeF
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SergeF »

In juli 2016 heb ik een auto gehuurd bij Hertz LAX. Nu had ik hier op het forum gelezen, dat zodra je een geactiveerde gold memeber card hebt, dan kun je bij het ophalen meteen doorlopen naar je auto (skip the counter).
Nu ben ik gisteren naar Hertz Utrecht gegaan om mijn gold memeber card te activeren, echter wist de medewerker niet hoe hij dit moest doen (normaal activeer je door echt een auto te huren). Hij heeft nog naar hoofdkantoor en een aantal andere filialen gebeld - allemaal zonder succes. Hebben jullie tips?
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Wij hebben 3x bij Hertz gehuurd, meestal met ANWB korting. Goldmemberschip kan je gewoon online aanvragen, maar de eerste keer dat je huurt moet je nog langs de balie om je gegevens (nog een keer) te controleren of zoiets. De eerste keer tref je je naam dus niet aan op het grote bord en kan je niet rechtstreeks naar de parkeerplaats lopen. Overigens hebben de ze op de meeste grote vestigingen wel een aparte Club #1 Gold balie. Daar is het vaak veel rustiger dan bij de reguliere balies. De eerste keer geen 'Skip the Counter' helaas.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
SergeF
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SergeF »

Oké, helemaal duidelijk. Dank Andries :thumbup:
Laatst gewijzigd door Hinko op 20 dec 2015, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
bobbyjean
Amerika-ontdekker

Bericht door bobbyjean »

Vanochtend rechtstreeks bij Hertz een premium SUV gehuurd.
Van 9 juli t/m 4 augustus. Los Angeles.
Kosten 1683,= Euro. Is de beste prijs die ik tot nu toe heb gezien.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

We hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een standard SUV, daarin moeten makkelijk 4 koffers passen en 5 passagiers.
Aangezien we de auto niet gaan gebruiken om lange stukken te rijden geven we niet zo om comfort aan boord.

Kan iemand bevestigen dat een Ford Edge een standard is, de Rav4/Escape is volgens mij een midsize?

Via autoeurope, ophalen in Miami en terugbrengen in Orlando 14 dagen huur: 597 euro inclusief volle tank en 3 bestuurders.

Lijkt mij best een prima deal!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien een tip voor anderen: met de BCD code H033101 (Up To 25% Off When Traveling To U.S. Or Canada) extra korting op autohuur bij budget.com. Komende zomer gaan we een rondreis maken vanuit Denver. Vandaag een midsize SUV gereserveerd voor 24 dagen en met deze code was het 43 euro goedkoper.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Inmiddels geboekt voor 579 euro, 14 dagen een standard SUV met goldrate (3 extra bestuurders + volle tank). Vind ik geen verkeerde prijs!

Afbeelding
hagenaar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door hagenaar »

Als ik via RentalCars zoek krijg ik een Jeep Grand Cherokee via Hertz.
Als ik echter bij Hertz zelf kijk staat er helemaal geen Jeep Grand Cherokee bij.
Weet iemand hoe dat kan ?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer