Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Vertrekpunt is Los Angeles.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Californië is de spouse gratis. Je hoeft je vrouw dan niet op te geven nu.
Heb je geklikt op het vraagteken bij Toeslag Extra Bestuurder?
Marianne
Heb je geklikt op het vraagteken bij Toeslag Extra Bestuurder?
Marianne
Op de site van Hertz vind ik voor 17 dagen volgende zomer onderstaande 2 SUV's.
Nu lijkt me dat prijsverschil gigantisch voor gelijkaardige wagens. Of schelen deze 2 type's echt zoveel qua ruimte?
Nu lijkt me dat prijsverschil gigantisch voor gelijkaardige wagens. Of schelen deze 2 type's echt zoveel qua ruimte?
Ik zou sowieso nog even wacht want dat gaat echt nog wel gigantisch dalen. Die rechter is betaal nu, dat zou ik niet doen.
Verder ligt het er aan; krijg je de grootste type in de Q4 of het kleinste type in de L, maar de L is sowieso groter. Met hoeveel personen ben je en wat sjouw je allemaal mee? Wil je graag groot rijden of maakt het je niet uit?
Ik had trouwens Q4 voor 21 dagen in juli voor E420 (via landcode Curcao en amex korting), 2 weken van te voren geboekt.
Verder ligt het er aan; krijg je de grootste type in de Q4 of het kleinste type in de L, maar de L is sowieso groter. Met hoeveel personen ben je en wat sjouw je allemaal mee? Wil je graag groot rijden of maakt het je niet uit?
Ik had trouwens Q4 voor 21 dagen in juli voor E420 (via landcode Curcao en amex korting), 2 weken van te voren geboekt.
Dank je wel Dikkie. We reizen met 4 personen (2 volw en 2 oudere tieners), 2 grote koffers en 2 rugzakken.
Vorige keer hadden we een standard SUV via Alamo, en kregen we een upgrade naar een fullsize: was toen een Chevrolet Traverse. Was toch heel fijn om in zo'n grote bak te rijden. Maar de standard was ook prima, die was alleen niet voorradig.
Vind het lastig dat de types bij elke verhuurder anders heten. Moeilijk vergelijken zo.
Dus de prijzen zakken waarschijnlijk nog? Wij zijn nogal vroegboekers en hebben namelijk eerder de ervaring dat prijzen enkel stijgen.
De eerste USA-reis boekten we via een reisbureau, nu doe ik alles zelf en vind het toch een beetje spannend.
Vorige keer hadden we een standard SUV via Alamo, en kregen we een upgrade naar een fullsize: was toen een Chevrolet Traverse. Was toch heel fijn om in zo'n grote bak te rijden. Maar de standard was ook prima, die was alleen niet voorradig.
Vind het lastig dat de types bij elke verhuurder anders heten. Moeilijk vergelijken zo.
Dus de prijzen zakken waarschijnlijk nog? Wij zijn nogal vroegboekers en hebben namelijk eerder de ervaring dat prijzen enkel stijgen.
De eerste USA-reis boekten we via een reisbureau, nu doe ik alles zelf en vind het toch een beetje spannend.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Met 4 personen en 2 grote koffers en 2 rugzakken zou ik NOOIT een Jeep Compass willen tijden, dan ben je 17 dagen Tetris aan het spelen.
Prijzen gaan nog echt wel zakken hoor...voor 17 dagen zou ik rond €600 rekenen via Hertz (met codes)voor bv een Nissan Pathfinder.
Prijzen gaan nog echt wel zakken hoor...voor 17 dagen zou ik rond €600 rekenen via Hertz (met codes)voor bv een Nissan Pathfinder.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Loont ook om bij andere verhuurders te kijken met de bekende kortingscodes.
ALamo en Avis zijn ook prima verhuurbedrijven en het kan nogal wat geld schelen als je niet (voor je gevoel dan) vast zit aan 1 bedrijf.
ALamo en Avis zijn ook prima verhuurbedrijven en het kan nogal wat geld schelen als je niet (voor je gevoel dan) vast zit aan 1 bedrijf.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Ik vind de stelligheid waarmee hier (en vaker) beweerd wordt dat autohuur vaak goedkoper wordt best opvallend. Ik lees in de vraag van R2-D2 geen ophaal locatie en ook geen startdatum. Dan kan nogal verschil uitmaken qua prijsverloop. Natuurlijk zal op locaties waar veel concurrentie en aanbod is de prijsfluctuatie groter zijn dan elders. En in bepaalde maanden ook. En natuurlijk is het ook van belang of je een speciaal type auto zoekt... ben je flexibel, dan is de kans op een goede prijs (later) groter.
Wij huurden afgelopen jaar in het hoogseizoen voor 3 weken een full size SUV (type Chevy Tahoe) in Anchorage vroegtijdig. Naarmate het vertrek dichterbij kwam steeg de prijs beetje bij beetje met maar liefst 2100,- usd !
Uiteraard loont goed vergelijken altijd.
Kortom, flexibiliteit en datum zal bepalend zijn of je nu of later een goede deal scoort. Het is een beetje hetzelfde als met vliegtickets...
Wij huurden afgelopen jaar in het hoogseizoen voor 3 weken een full size SUV (type Chevy Tahoe) in Anchorage vroegtijdig. Naarmate het vertrek dichterbij kwam steeg de prijs beetje bij beetje met maar liefst 2100,- usd !
Uiteraard loont goed vergelijken altijd.
Kortom, flexibiliteit en datum zal bepalend zijn of je nu of later een goede deal scoort. Het is een beetje hetzelfde als met vliegtickets...
Dat is weinig geld, wachten dus....
Alamo en Avis vind ik ook prima, maar Alamo is op dit moment echt een pak duurder, boven de 2.000 EUR.
Alamo en Avis vind ik ook prima, maar Alamo is op dit moment echt een pak duurder, boven de 2.000 EUR.
@paulr : je hebt gelijk, zonder deze info weet je idd niet veel. Ophaaldatum = 15/07/26 en ophaallocatie Seattle. Terug inleveren 31/07/26 in Salt Lake City. Volop hoogseizoen dus... Lijkt je dan 1.700 EUR voor 17 dagen voor een standard SUV voorbeeld Chevrolet Equinox goed?
@R2-D2 Oei... dat vind ik lastig te zeggen, maar vaak zijn wij in andere steden uitgekomen dan SLC omdat auto- of camperhuur omdat daar met ophalen óf terugbrengen duurder was dan bijv LAS of DEN in die regio. Daarnaast heb je te maken met drop off kosten denk ik tussen Washington en Utah. Één ding weet ik wel: dit ga je nooit zoals hierboven geschreven wordt voor 600,- euro redden (datum + locaties + type) !!!
Maar even iets anders: van SEA naar SLC via de parken in Washington, Oregon (?) en ik neem aan Yellowstone en Grand Teton is wel krap !
Ik las elders dat je via Helena naar Yellowstone wil, dus ook nog Glacier er in ?
Paul
Maar even iets anders: van SEA naar SLC via de parken in Washington, Oregon (?) en ik neem aan Yellowstone en Grand Teton is wel krap !
Ik las elders dat je via Helena naar Yellowstone wil, dus ook nog Glacier er in ?
Paul
- HennyCox
- Amerikakenner
Nee, dat snap ik inmiddels ook wel met de wetenschap van drop-off kosten. Los hiervan vind ik nu voor deze trip al een prijs van $970 voor een Standard SUV (Equinox). Mijn ervaring is al jaren wel dat de prijzen dalen naarmate de huurdatum dichterbij komt. Voor mijn trip van afgelopen mei ging ik van oorspronkelijk €1000 naar uiteindelijk €480 !!!
En ook dat snap ik… in mei…. Minder Europeanen en lokaal starten de vakanties doorgaans eind mei/juni. Universiteiten en middelbare scholen hebben lange vakanties, maar nog niet zo vroeg dacht ik….
Waar het mij om ging is dat het soms verstandig is iets te boeken (liefst annuleerbaar), maar dat het ook een fijn gevoel kan zijn van “geregeld = geregeld” en niet meer terugkijken. Dat kan je een planning gaan maken en van de voorpret genieten….
Waar het mij om ging is dat het soms verstandig is iets te boeken (liefst annuleerbaar), maar dat het ook een fijn gevoel kan zijn van “geregeld = geregeld” en niet meer terugkijken. Dat kan je een planning gaan maken en van de voorpret genieten….
Iemand toevallig ervaring met Hertz en de ai scanners die ze gebruiken bij het inleveren voor het detecteren van schade?
24 States so far...
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Corv Dat maakt voor ons toch niets uit?
Als Europaan zijn we altijd volledig verzekerd, inclusief afkoop van het eigen risico.
Mede daarom is het inleveren zo eenvoudig: alleen laten zien dat je met volle tank weer inlevert, en wegwezen. Ze kijken nu al niet eens naar schade; waarschijnlijk omdat ze al aan het contract zien dat deze toch niet op de huurder te verhalen is.
Als Europaan zijn we altijd volledig verzekerd, inclusief afkoop van het eigen risico.
Mede daarom is het inleveren zo eenvoudig: alleen laten zien dat je met volle tank weer inlevert, en wegwezen. Ze kijken nu al niet eens naar schade; waarschijnlijk omdat ze al aan het contract zien dat deze toch niet op de huurder te verhalen is.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@Corv een paar bladzijdes terug, zoek op scanner
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wat de prijzen betreft, het loont alleen dat je meerdere aanbieders kunt vergelijken maar ook meerdere sites.
Als ik nu kijk voor mijn vakantie in het voorjaar in Florida is het verschil tussen Avis.DK en Avis.Nl ruim 850,- voor diezelfde auto.
Ik heb nu inmiddels al 2x mijn reservering geannuleerd omdat het een enkele tientallen euro's goedkoper werd via een andere site.
Ja het loont dus om regelmatig te kijken en niet van 1 moment uit te gaan.
Of je dan betaalt vooraf, of aan de counter maakt eigenlijk niks uit als je maar goed in de gaten houdt dat je mag annuleren zonder kosten.
Het doet soms even pijn op je CC voor de reservering maar dat is dan ook alles.
Om de zoveel weken gewoon de sites nalopen waar je eventueel zou willen reserveren (ik maak zo altijd het rondje Avis.IS/DK, Avis.be, Avis.nl en Avis.es) en als ik iets goedkoper kan vinden dan de vorige zoektocht wat aansluit bij wat ik wil reserveer ik die, en annuleer de vorige. zo heb je altijd iets achter de hand.
Als ik nu kijk voor mijn vakantie in het voorjaar in Florida is het verschil tussen Avis.DK en Avis.Nl ruim 850,- voor diezelfde auto.
Ik heb nu inmiddels al 2x mijn reservering geannuleerd omdat het een enkele tientallen euro's goedkoper werd via een andere site.
Ja het loont dus om regelmatig te kijken en niet van 1 moment uit te gaan.
Of je dan betaalt vooraf, of aan de counter maakt eigenlijk niks uit als je maar goed in de gaten houdt dat je mag annuleren zonder kosten.
Het doet soms even pijn op je CC voor de reservering maar dat is dan ook alles.
Om de zoveel weken gewoon de sites nalopen waar je eventueel zou willen reserveren (ik maak zo altijd het rondje Avis.IS/DK, Avis.be, Avis.nl en Avis.es) en als ik iets goedkoper kan vinden dan de vorige zoektocht wat aansluit bij wat ik wil reserveer ik die, en annuleer de vorige. zo heb je altijd iets achter de hand.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- HennyCox
- Amerikakenner
@nwolf Zo doe ik het dus ook 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is al door anderen gezegd, blijf vergelijken en kijk niet bij 1 verhuurder. Staar je ook niet blind op de lage prijzen die anderen soms noemen. Wat @paulr zegt klopt helemaal: het maakt heel veel uit wáár je huurt (en inlevert) en de periode dát je een auto huurt. Pas als die gelijk zijn aan die van jullie kun je echt gaan vergelijken. Ook kan het gebruik van de verschillende loyaliteitsprogramma's erg uitmaken. Je geeft niet aan of je die bij hertz gebruikt hebt.
Ook mijn ervaring is dat prijzen enorm kunnen fluctueren. Het duurt voor jullie nog 10 maanden dus jullie hebben nog alle tijd om de autohuur te regelen. Daarbij kan het geen kwaad om nu al wat vast te leggen. Leg dan iets vast wat je makkelijk annuleren kunt. Zo doe ik dat ook altijd.
Als ik nu kijk voor jou zie ik alweer hele andere prijzen bij Hertz dan jij 2 dagen geleden vond. Prijzen zijn incl. dropoff kosten van USD 350 bij Hertz. In jouw geval wel iets om rekening mee te houden. Ik heb zelf ook te maken met dropoff kosten over enkele weken en betaal hetzelfde aan dropoff bij Hertz. Bij andere verhuurders begint het vaak bij USD 400-450. Dropoff kosten zijn bij Hertz niet altijd gelijk. Tussen populaire steden vaak alweer lager. Zo zag ik laatst bijv. dat dropoff bij Hertz tussen ORD - LAX 'slechts' USD 100 was, terwijl je voor steden dichterbij LAX vaak veel meer betaalt. Het zijn allemaal zaken om rekening mee te houden.
Verder zou ik met jullie gezinssamenstelling zeker voor minimaal een Standard SUV gaan.
Voor jullie trip SEA - SLC volgend jaar vind ik nu onderstaande bij Hertz met jullie data, dat scheelt alweer aanzienlijk met wat jij 2 dagen geleden vond. Dit is overigens met de volgende codes: CDP 165385 (Delta) en RQ: BEST (al levert die laatste in dit geval geen extra voordeel op):
Roland
- HennyCox
- Amerikakenner
Wat bedoel je hiermee? Dat die prijzen niet kloppen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20256 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties