Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door Anton007 »

Available Optional Items at the Counter:
Liability Insurance Supplement
daily 13.95 USD
=
Hertz Liability Insurance Supplement (LIS)
Het Supplement aansprakelijkheidsverzekering (LIS) biedt een extra dekking tot $1 miljoen voor claims inzake persoonlijke ongevallen of schade jegens u van personen die bij een ongeluk gewond raakten. LIS vrijwaart uw verzekeringspolis en/of uw persoonlijke bezittingen tot een bedrag van $ 1 miljoen in geval van dergelijke claims tegen u. LIS biedt u ook een dekking tot $100.000 in geval van een combinatie van persoonlijke verwondingen en/of claims als gevolg van schade aan eigendommen voor het geval dat u gewond raakt door een niet- of onderverzekerde chauffeur.
Dit zou ik dus wel afsluiten

Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage
daily 6.95 USD
=
PAI stands for Personal Accident Insurance. This will pay out in the event of injury or death.
https://www.hertz.co.uk/rentacar/car-hi ... _insurance
Waarschijnlijk heb je al een reisverzekering die dit ook dekt, maar persoonlijk zou ik niet moeilijk doen voor die extra 7 dollar en gewoon betalen.

Premium Emergency Roadside Service
daily 6.99 USD
=
Deze proberen ze meestal aan te smeren onder de noemer Road Assistance. Dit is bijv als je je sleutels in het contact laat zitten. Of als je bent vergeten te tanken. Of dat ze voor jou je band komen wisselen bij lekke band haha. Nou uuh.. dat kunnen we zelf wel. Een tip is om het setje sleutels uit elkaar te halen zodat je altijd 1 sleutel apart heb.

Mvg,
Anton
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

drernie schreef:Ik heb online bij hertz een auto gehuurd voor één dag en heb volgende verzekeringen afgesloten. Nu ik niet voor verrassingen wil komen te staan, wil ik checken of het voldoende is:

Concession fee recovery 2.45 USD
Vehicle license fee recovery 2.36 USD
MOTOR VEHICLE LICENSING TAX 2.75 USD
Loss Damage Waiver 13.5 USD
Energy Surcharge 1.49 USD

Vehicle Subtotal 32.08 USD

Extras
Pick Up or Delivery Service
Protect the Car - Loss Damage Waiver
welke site huur je?
Als ik het zo snel zie huur je via het Amerikaanse gedeelte. En dit moet je nooit doen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Anton007 schreef:Available Optional Items at the Counter:
Liability Insurance Supplement
daily 13.95 USD
=
Hertz Liability Insurance Supplement (LIS)
Het Supplement aansprakelijkheidsverzekering (LIS) biedt een extra dekking tot $1 miljoen voor claims inzake persoonlijke ongevallen of schade jegens u van personen die bij een ongeluk gewond raakten. LIS vrijwaart uw verzekeringspolis en/of uw persoonlijke bezittingen tot een bedrag van $ 1 miljoen in geval van dergelijke claims tegen u. LIS biedt u ook een dekking tot $100.000 in geval van een combinatie van persoonlijke verwondingen en/of claims als gevolg van schade aan eigendommen voor het geval dat u gewond raakt door een niet- of onderverzekerde chauffeur.
Dit zou ik dus wel afsluiten

Nogmaals. Als via Europa een huurt, dus aangeeft dat je uit Europa bent zit een aansprakelijkheidsverzekering er altijd in. Je hoeft niks toe te voegen of wat dan.
Hier is blijkbaar het verkeerde land gekozen. De Verenigde Staten denk ik zo :wink:
drernie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door drernie »

Maakt dat dan wat uit (qua prijs)?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

ja.
veel duurder.
Check het zelf.
Ga naar Hertz.nl /be
rechtsboven kun je een land selecteren. Probeer het eens met Nederland / België en de VS.
drernie
Amerika-ontdekker

Bericht door drernie »

Ik heb een tijd geleden geboekt, maar kan mij niet herinneren dat het veel duurder was, dacht eerder goedkoper.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Maak dan een proefboeking op hertz.nl
Dan weet je het.
Kun je gratis annuleren?

Waarom heb je dan geboekt via het Amerikaanse gedeelte? Je hebt nu niet alle verzekeringen. Aansprakelijkheid ontbreekt bij jou, of moet je ter plekke nog aanschaffen.
Tip:
Kijken of je kunt annuleren
Prijs vergelijken op Hertz.nl / be (met het juiste land geselecteerd)
En eventueel boeken.
drernie
Amerika-ontdekker

Bericht door drernie »

Voor mij is dit geen dagelijkse kost, ik ging er van uit dat het niet uitmaakte voor de verzekeringen of je nu via de NL/Be site of de USA site boekt.

Als ik via de BE site boekt, kan ik alleen een dodge caravan boeken, zo'n bakbeest hoef ik niet. Vandaar dat ik via de USA heb geboekt herinner ik mij nu.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Nu weet je dat het wel zo is en moeten we kijken of we het kunnen herstellen. :wink:
Heb je al gekeken of je de bestaande kunt annuleren? En nog belangrijker gratis kunt annuleren?
Heb je vooruitbetaald of moet je ter plekke betalen?

Geef je eens je data met locaties?
En waarom wil je bij Hertz?
Heb je andere manieren geprobeerd?
Wat info hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 40#p928491
drernie
Amerika-ontdekker

Bericht door drernie »

De reden om voor hertz te kiezen is omdat je in het centrum van chicago nergens anders je auto na sluitingstijd kan terugbrengen op een zaterdag. Twee jaar geleden heb ik ter plaatse nog een auto weten te huren met veel moeite en kosten bij Alama, omdat ieder gaat shoppen op de zaterdag na black friday. Bovendien gaan alle verhuurbedrijven om 13:00 dicht. De enige locatie dicht bij het centrum is bij Amtrack station. Bovendien hebben ze een pickup service, dit zie ik ook niet op de NL site staan. Als ik een proefboeking doe via de NL site dan kan ik wel een intermediate car kiezen. Als ik de kosten vergelijk en ik die de aansprakelijkheidsverzekering erbij die ik nog te plaatse moet regelen is het verschil 12 euro, dus erg veel scheelt het niet.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ik zie dat je voor 1 dag huurt. Dat had ik niet even gezien. Dan is het verschil allemaal veel kleiner en wordt verhaal even anders.
Voor een langere periode is het absoluut niet te aan te raden om het zo te doen.
Maar goed 1 dag, dan loopt het verschil niet zo op.
Neem inderdaad wel je aansprakelijkheid.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Hallo,

Wij zijn op zoek naar onze huurwagen (Intermediate/Standard SUV) voor onze reis in juli-augustus 2015 (Denver-Denver).
De voorbije jaren hebben we telkens via Connections geboekt (was toen telkens een wagen via Alamo).

De prijzen voor onze periode (24/7 (19u) - 13/8 (13u)) bedragen bij Connections 930 euro (Standard SUV) +45$ voor een bijkomende bestuurder (we zouden graag beiden rijden).

Via drive-usa kom ik echter volgende uit:
Midsize SUV 'Good package': 598 euro (via Budget)
Zoals al gelezen op dit forum omvat dit 'good package' alle benodigde verzekeringen, dit klopt toch?
Voor een 'additional driver' staat er het volgende:
- Minimum aged for additional driver : 25 years
- Additional driver: 13 USD/day, max. 65 USD/rental
- No charges for additional driver in California
- Additional driver in New York: 3 USD/day
- Additional driver in Las Vegas: 11,85 USD/day
- Yound driver charge 21-24 years of age: 6,15 USD/day, max.61,50 USD/rental
- The charges may vary by location

Ik neem aan dat wij dus ter plaatse maximum $65 moeten bijbetalen om gedurende de hele periode een bijkomende driver te hebben?

Iemand daarnaast al ervaring met Budget?

Alvast bedankt!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Een spouse or domestic partner hoeft niet bij te betalen bij Budget. (bron)
Ik hoefde afgelopen zomer in Denver ook niks bij te betalen. Hoefde zelfs mijn rijbewijs niet te laten zien.

Elly
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Rechtstreeks bij Budget.nl boeken met code BCD U112000 was voor mij voordeliger. Echtgenoot en volgens mij zelfs ook huisgenoot is inderdaad gratis
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

ludwig schreef:Rechtstreeks bij Budget.nl boeken met code BCD U112000 was voor mij voordeliger. Echtgenoot en volgens mij zelfs ook huisgenoot is inderdaad gratis
Dag Ludwig,

Heb net ook eens gekeken (zowel op de .nl als de .be versie) en daar was de prijs respectievelijk 690 euro en 710 euro. Een kleine 100 euro duurder dus dan via drive-use.de...
Heb jij al ervaring met Budget? En daarnaast ook het 'good package' genomen?

Groetjes,
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Afgelopen zomer hadden wij een mooie prijs bij ebookers.de voor Budget in Denver.
Misschien dat je daar eens kunt kijken, alhoewel in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst :wink:

Elly
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

michelly schreef:Afgelopen zomer hadden wij een mooie prijs bij ebookers.de voor Budget in Denver.
Misschien dat je daar eens kunt kijken, alhoewel in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst :wink:

Elly
Dag Michelly,

Heb ook net eens gekeken naar de website. Jammer genoeg verstaan wij echt geen Duits (zijn nu eenmaal Belgen).
Ik zie wel een prijs van 507 euro maar wat er allemaal wel en niet inzit is mij niet duidelijk:

im Preis enthalten:

Zusätzliche Haftpflichtversicherung
Flughafen Service Gebühr
Gebühr für Kundeneinrichtungen (O’Hare Flughafen).
Vollkaskoversicherung für eventuelle Schäden am Mietwagen oder bei Diebstahl, OHNE Selbstbehalt.
Örtliche Service Gebühr
Örtliche Steuer
Haftpflichtversicherung
Unbegrenzte Kilometer

Im Preis nicht enthalten:

Zusatzfahrer
Säuglingsitz
Treibstoff (muss vollgetankt zurück gegeben werden oder eine Tankfüllung wird berechnet)
Navigationssystem
Insassenunfallschutzversicherung
Schutz persönlicher Gegenstände
Zusatzgebühren für Fahrer unter 25 Jahren sind nicht enthalten und vor Ort zu zahlen. Bitte beachten Sie, dass bei einigen Anbietern die Altersgrenze von 21 Jahren bis 25 Jahren variieren kann. Diese Zusatzgebühr ist auch abhängig von der angemieteten Fahrzeugkategorie.

Daarnaast ook eens naar de Belgische versie van ebookers geweest en ook daar een lagere prijs: 563 euro.
Hier staat dan het volgende (ik veronderstel hetzelfde als bij de Duitstalige versie):

Prijs inclusief:

Aanvullende WA verzekering
Luchthaven toeslag
Klanten Faciliteiten Kosten (O’Hare luchthaven).
Schadeverzekering en diefstalverzekering zonder eigen risico.
Lokatie toeslag.
Lokale belasting
WA verzekering in geval van schade aan derden
Ongelimiteerde mijlen/kms

Prijs exclusief:

Extra bestuurder
Kinderzitje voor baby
Brandstof (auto afleveren incl. volle tank of tank toeslag wordt doorbelast)
Navigatiesysteem
Persoonlijke inzittenden verzekering
Bagageverzekering
Toeslag voor jonge bestuurders is niet inclusief en dient ter plaatse te worden voldaan. Deze toeslag is van toepassing op bestuurders van 21 t/m 25 jaar. De hoogte ervan is afhankelijk van de leverancier en auto categorie.

De Belgische variant is dus nog 40 euro goedkoper, de Duitstalige 90 euro.
Nu, mochten er problemen zijn is het wel moeilijk om naar Duitstalig nummer te bellen. Ik weet niet of je bij boeking bij de Duitse variant bij problemen naar het telefoonnummer van de Belgische variant kan bellen?
Ik veronderstel dat ook alle noodzakelijke verzekeringen inbegrepen zijn als ik het zo lees?

Alvast bedankt voor de tips :-)

Elisa
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het is handig om de Nederlandse vertaling te lezen :wink: . Voor contact moet je echter toch bij .de zijn. Je kunt hen ook in het Engels bellen of mailen.
Wij hadden vorig jaar een akkefietje met een hotel bij .de geboekt maar dat werd keurig opgelost.

Elly
Minonbos
Amerikafan

Re: CPP - Autohuur Alamo VS

Bericht door Minonbos »

Minonbos schreef:Goede middag,
Afgelopen vrijdag een huurauto geboekt via Alamo NL voor onze rondreis West Amerika zomer 2015.
Onze reisverzekering dekt niet de Carefree Personal Protection (inzittende verzekering).
Weet iemand of het verstandig is CPP af te sluiten, zo ja bij wie?
Alvast dank voor de reacties.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

kun je dan niet beter je reisverzekering aanpassen zodat je dat wel hebt. Daarom heb je juist een reisverzekering lijkt me
Lijkt mij handiger en goedkoper.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer