Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 2
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 2
Ik zie mensen regelmatig posten dat er een 'sale' is, hoe weten julie dat? waar kan ik me 'abonneren' of zitten jullie 24 uur achter de PC.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hans,
je kan je abonneren op een topic door het aan te vinken in het pull down menu naast de steeksleutel net onder het onderwerp.
Je krijgt dan een melding als er een nieuwe reactie in een topic is.
je kan je abonneren op een topic door het aan te vinken in het pull down menu naast de steeksleutel net onder het onderwerp.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Ik bedoel eigenlijk de SALE voor vliegtickets.
Ik zie dat mensen posten dat er een SALE is geweest, hoe en wanneer weet je dat.
Ik zie dat mensen posten dat er een SALE is geweest, hoe en wanneer weet je dat.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Door regelmatig de ticketsites af te struinen. Of alerts bij vergelijkingsites.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als je regelmatig kijkt op ticketsites. En op dit forum zijn er altijd wel mensen die dat doen. Het kan dus idd nuttig zijn om je op ditvtopic te abonneren. Zodra er nieuwe reacties zijn, scroll je even door wat er aan de hand is.
Idem dito met het autohuur topic.
Idem dito met het autohuur topic.
Let op met Eurowings (dochter van Lufthansa), zij doen hun intercontinentale vluchten met slechts een paar toestellen. Als er dan wat fout gaat heb je meteen forse vertragingen: http://loyaltylobby.com/2016/05/07/euro ... me-delays/jonkw schreef:Kheb al gebeld met o.a. Lufthansa en Eurowings (de uitvoerder) maar twee extra tickets lukt maar niet. Ben beetje radeloos nu. Iemand nog een tip ?
Verder zoek je voor augustus 2017, 10 maanden vanaf nu. Veel te vroeg om radeloos te worden dus...

@ Hans, nav dit forum heb ik me op ticketspy geabonneerd, klm en skyscanner. Niet dat het tot nu toe heeft geholpen maar ik hoop op een dag... Ik word wat moedeloos van alle berichten over goedkope tickets en aanbiedingen, heb het idee dat ik steeds iets mis. Aan de andere kant: ik heb nog van niemand gelezen die voor een mooie prijs naar Canada vliegt in aug 2017.
Maar, wie dit leest en een tip heeft, kom maar op! Het gaat om 6 tickets heen Calgary, terug Vancouver of evt retour Vancouver in augustus (bijv 3 - 26 aug, week eerder kan ook, ook kan dag eerder/later)
Marijke
Maar, wie dit leest en een tip heeft, kom maar op! Het gaat om 6 tickets heen Calgary, terug Vancouver of evt retour Vancouver in augustus (bijv 3 - 26 aug, week eerder kan ook, ook kan dag eerder/later)
Marijke
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Hebben ook de knoop doorgehakt en tickets geboekt van Duss nr Lax in juli voor € 629 per pers.
Kozen voor Vliegwinkel ipv de mindere bekende boekingssites die ik in eerdere post vermeldde. (vonden dit betrouwbaarder)
Heb wel een vraag ivm de stoelkeuze.
Vluchten worden uitgevoerd door BA en AA.
Duss nr Londen = BA / Londen nr LA = BA uitgevoerd door AA / LA nr Londen = AA uitgevoerd door BA / Londen nr Dus = AA uitgevoerd door BA
Nu moeten we voor elke vlucht betalen om stoelen te reserveren, klopt dat ??
Voor de korte vluchten ongeveer € 18 per pers en voor de Transatlantische vluchten van € 43 tot € 56 per pers.
Van LA nr Londen vliegen we in een Airbus 380, las hier op het forum stoeltjesprijzen van om en bij de € 25 voor dat toestel.
We vlogen nooit eerder met BA maar al vaak met AA en konden altijd op hun site gratis de stoelen vastleggen.
Iemand die wat wijze raad hieromtrent ons kan verschaffen of dit alles klopt of... ?
(24 uur vooraf zou het idd wel kunnen om stoelen vast te leggen, maar beetje laat vind ik dan, waar we zitten in een vliegtuig is niet zo van belang voor ons maar wel dat we samen zitten)
Kozen voor Vliegwinkel ipv de mindere bekende boekingssites die ik in eerdere post vermeldde. (vonden dit betrouwbaarder)
Heb wel een vraag ivm de stoelkeuze.
Vluchten worden uitgevoerd door BA en AA.
Duss nr Londen = BA / Londen nr LA = BA uitgevoerd door AA / LA nr Londen = AA uitgevoerd door BA / Londen nr Dus = AA uitgevoerd door BA
Voor de korte vluchten ongeveer € 18 per pers en voor de Transatlantische vluchten van € 43 tot € 56 per pers.
Van LA nr Londen vliegen we in een Airbus 380, las hier op het forum stoeltjesprijzen van om en bij de € 25 voor dat toestel.
We vlogen nooit eerder met BA maar al vaak met AA en konden altijd op hun site gratis de stoelen vastleggen.
Iemand die wat wijze raad hieromtrent ons kan verschaffen of dit alles klopt of... ?
(24 uur vooraf zou het idd wel kunnen om stoelen vast te leggen, maar beetje laat vind ik dan, waar we zitten in een vliegtuig is niet zo van belang voor ons maar wel dat we samen zitten)
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Indien je nu al de stoelen wilt vastleggen dan moet je daar inderdaad voor betalen. Tenminste, bij BA, bij AA weet ik dat zo niet meer. Ooit wel combivlucht gehad met BA/AA maar dat is alweer 7 jaar geleden.Jann schreef:Duss nr Londen = BA / Londen nr LA = BA uitgevoerd door AA / LA nr Londen = AA uitgevoerd door BA / Londen nr Dus = AA uitgevoerd door BA
Vorige week ook een vlucht geboekt met BA en bij BA de stoelen voor de vlucht LHR - LAX wel reeds vastgelegd (€ 56 per stoel) omdat we voor het eerst met de A380 vliegen en graag in het upperdeck willen zitten, bovendien zijn daar 2 stoelen aan het raam, in het lowerdeck 3 stoelen.
Indien het jullie niets uitmaakt waar jullie willen zitten maar wel samen dan zou ik er wellicht voor kiezen pas 24h van te voren de stoelen vast te leggen. Het moet al raar lopen wil er dan geen plekje voor jullie beide naast elkaar zijn.
Roland
Dusseldorf had ik ook bekeken , sterker nog ik kijk al weken elke dag (incl. dusseldorf, brussel enz...) maar niet zoiets gunstigs gezien en zeker niet Direct.. Maar bedankt voor het meedenken
We zijn pas met BA naar SF gevlogen. We waren met vieren en konden gratis stoelen kiezen in het upperdeck aan de zijkant van de A380.
Zeer aan te bevelen! Heel veel opbergruimte, enorm stil vliegtuig en hoge cabine (ik kon er gewoon in staan met mijn 1.94m). We zaten bijna helemaal achterin waar ook niet zo heel veel stoelen achter elkaar staan. Uiteraard moet je wel STIPT 24 uur van te voren online inchecken en je plaatsen kiezen anders gaat dit grapje natuurlijk niet (gratis) lukken.
Voor een vlucht met een A380 zou ik in de toekomst zo 100 euro meer betalen, ge-wel-dig.
Zeer aan te bevelen! Heel veel opbergruimte, enorm stil vliegtuig en hoge cabine (ik kon er gewoon in staan met mijn 1.94m). We zaten bijna helemaal achterin waar ook niet zo heel veel stoelen achter elkaar staan. Uiteraard moet je wel STIPT 24 uur van te voren online inchecken en je plaatsen kiezen anders gaat dit grapje natuurlijk niet (gratis) lukken.
Voor een vlucht met een A380 zou ik in de toekomst zo 100 euro meer betalen, ge-wel-dig.

08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Ik ben overigens volgend jaar verplicht op Las Vegas heen en terug te vliegen ivm een bruiloft daar.
Het is jammer dat vanuit Europa zo ontzettend weinig vluchten rechtstreeks vliegen op Vegas.
Ik zie alleen Condor vanuit Frankfurt wat toch wel erg ver is en meestal zijn ze heel duur. Verder
kan ik nu voor 545 euro boeken in September vanuit Keulen voor het Smart tarief
maar dat is met Eurowings en daar heb ik toch mijn twijfels bij omdat ik veel slechte dingen lees
plus hebben ze die vluchten in 2016 al eens geschrapt. En met prijzen van 300/400 euro die ik vaker voorbij zie komen
is 545 euro nou ook nog niet bepaald Lowcost.
Iemand een idee waarom de grote maatschappijen niet rechtsreeks vliegen op Las Vegas vanuit
Brussel/Amsterdam en/of Düsseldorf? Ik vind dat vreemd.
Het is jammer dat vanuit Europa zo ontzettend weinig vluchten rechtstreeks vliegen op Vegas.
Ik zie alleen Condor vanuit Frankfurt wat toch wel erg ver is en meestal zijn ze heel duur. Verder
kan ik nu voor 545 euro boeken in September vanuit Keulen voor het Smart tarief
maar dat is met Eurowings en daar heb ik toch mijn twijfels bij omdat ik veel slechte dingen lees
plus hebben ze die vluchten in 2016 al eens geschrapt. En met prijzen van 300/400 euro die ik vaker voorbij zie komen
is 545 euro nou ook nog niet bepaald Lowcost.
Iemand een idee waarom de grote maatschappijen niet rechtsreeks vliegen op Las Vegas vanuit
Brussel/Amsterdam en/of Düsseldorf? Ik vind dat vreemd.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Jann, bij mij gelijkaardig BA/AA vluchten en ik heb betaald voor de stoelen. Ik vrees dat het klopt. Voor de korte vluchten reserveer ik geen stoelen, voor een uurtje is dat de moeite niet vind ik.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Bedankt voor zeer nuttige info !
@ Roland en RCRD : 3 vd 4 vluchten worden uitgevoerd door BA en nu stoelen boeken is idd betalen. 1 vlucht is door AA en daarvoor konden we al gratis 2 stoelen kiezen. Ik denk dat ik idd voor de Airbus380 op het upperdek van te voren zal reserveren. Als ik zo lees dat het met dat toestel geweldig vliegen is, dan hebben we dat er graag voor over.
@ Tipsy_1 : voor de kleine vluchten van een dik uur gaan we dat ook niet doen, tenzij even binnen brrrr vele maanden 24 uur van tevoren online gaan.
Txs
@ Roland en RCRD : 3 vd 4 vluchten worden uitgevoerd door BA en nu stoelen boeken is idd betalen. 1 vlucht is door AA en daarvoor konden we al gratis 2 stoelen kiezen. Ik denk dat ik idd voor de Airbus380 op het upperdek van te voren zal reserveren. Als ik zo lees dat het met dat toestel geweldig vliegen is, dan hebben we dat er graag voor over.
@ Tipsy_1 : voor de kleine vluchten van een dik uur gaan we dat ook niet doen, tenzij even binnen brrrr vele maanden 24 uur van tevoren online gaan.
Txs
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoe zat het met de 'drukte' daar van passagiers die naar het toilet moesten? Kan me van andere vluchten met andere toestellen nog wel herinneren dat er soms een hele rij wachtenden staat en er constant mensen langs je lopen. Wij hebben daarom gekozen voor het ruim ervoor waar meer stoelen staan maar dan 2 rijen achter de nooduitgang aan de rechterkant (dit laatste ivm de stand van de zon op de heenweg).RCRD schreef:We zaten bijna helemaal achterin waar ook niet zo heel veel stoelen achter elkaar staan.
De plaatsen kan ik echter nog wijzigen als ik wil. Alles voor dezelfde prijs of lager kan zo, de duurdere plekken (nooduitgang) tegen bijtaling van € 20.
Mooi!Jann schreef:Ik denk dat ik idd voor de Airbus380 op het upperdek van te voren zal reserveren. Als ik zo lees dat het met dat toestel geweldig vliegen is, dan hebben we dat er graag voor over.

Ook ik had al vele goede verhalen gelezen over het vliegen met een A380 en diverse filmpjes bekeken op YouTube. Ben erg benieuwd!

Wij hebben bewust alleen voor de heenreis de stoelen gereserveerd. De terugreis is grotendeels 's nachts en we willen eerst zien hoe het bevalt. Mochten we het voor de terugreis wel willen dan kunnen we dat alsnog 2 weken van te voren doen of wachten tot 24h van te voren.
Roland
Iemand ervaring met overstappen in Madrid richting Miami? Is 1 uur en 50 minuten voldoende?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ja ervaring; deze zomer met Air Europa heen en terug van AMS via MAD naar MIA gevlogen.
Tijd zou wel genoeg moeten zijn, maar heel ruim is het niet vind ik.
Begint al dat meer dan 50% van de vluchten vanaf Schiphol standaard al (veel) te laat vertrekt, zelfs als alles goed gaat, is mijn ervaring (en ik vlieg zakelijk veel). Inclusief het lange taxiën, late aankomst vliegtuig, schoonmaken, crew te laat in het vliegtuig etc. Dat was naar Madrid niet anders. Kwamen 30 minuten te laat tov schema tijd aan.
Vervolgens op Madrid was het een behoorlijk stuk lopen, iets van 20 minuten.
En dan nog de controle voor vluchten naar de US, die kost daar veel tijd. Hou er rekening mee dat ze in Madrid zowel geprinte ESTA toestemming willen zien als tickets voor heen- en terugreis en die bekijken ze allemaal.
In ons geval werd dochter van 16 (rest van ons gezin niet) er "statistisch" uitgehaald en mocht met een van de ouders naar een aparte ruimte waar alles gecontroleerd werd. Dat duurde ook nog zo'n 20 minuten. Maar deze extra controle zal niet standaard het geval zijn denk ik.
Op de terugreis ging het moeizaam, op Madrid 2x een nieuwe gate en uiteindelijk 1,5u vertraging naar AMS.
Tijd zou wel genoeg moeten zijn, maar heel ruim is het niet vind ik.
Begint al dat meer dan 50% van de vluchten vanaf Schiphol standaard al (veel) te laat vertrekt, zelfs als alles goed gaat, is mijn ervaring (en ik vlieg zakelijk veel). Inclusief het lange taxiën, late aankomst vliegtuig, schoonmaken, crew te laat in het vliegtuig etc. Dat was naar Madrid niet anders. Kwamen 30 minuten te laat tov schema tijd aan.
Vervolgens op Madrid was het een behoorlijk stuk lopen, iets van 20 minuten.
En dan nog de controle voor vluchten naar de US, die kost daar veel tijd. Hou er rekening mee dat ze in Madrid zowel geprinte ESTA toestemming willen zien als tickets voor heen- en terugreis en die bekijken ze allemaal.
In ons geval werd dochter van 16 (rest van ons gezin niet) er "statistisch" uitgehaald en mocht met een van de ouders naar een aparte ruimte waar alles gecontroleerd werd. Dat duurde ook nog zo'n 20 minuten. Maar deze extra controle zal niet standaard het geval zijn denk ik.
Op de terugreis ging het moeizaam, op Madrid 2x een nieuwe gate en uiteindelijk 1,5u vertraging naar AMS.
Laatst gewijzigd door harryh op 20 okt 2016, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Vanaf waar vertrek je?c.nenk schreef:Iemand ervaring met overstappen in Madrid richting Miami? Is 1 uur en 50 minuten voldoende?
Wij vlogen vanaf Brussel met krap 2 uur overstap in Madrid, gevlogen met Iberia en kan niet anders zeggen alles op tijd en volgens schema verlopen dus tijd was voldoende.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Kleine tip voor mensen die de vergelijkingssites afstruinen (net als ik).
Op sommige sites kun je zowel bij de vertrek- als bij de aankomstluchthaven meerdere luchthavens invoeren. Dit kan interessant zijn als je bijvoorbeeld wil zien of het goedkoper is om vanaf Amsterdam, Brussel of Dusseldorf te reizen of als je een rondreis maakt en flexibel bent voor de aankomstluchthaven (of beiden). Je voert dit in door de 3 letterige luchthavencode in te voeren en vervolgens een komma en een spatie te plaatsen (AMS, BRU, DUS). Dit werkt o.a. bij Google Flights, Kayak en de ITA Matrix.
Het is niet 100% feilloos (zo zie ik betere prijzen bij Google Flights dan bij de ITA Matrix) maar het geeft je een beeld van wat er ongeveer mogelijk is qua prijzen. Als je eenmaal weet welke route de goedkoopste en/of beste oplossing is kun je daarop inzoomen en verder zoeken.
Op sommige sites kun je zowel bij de vertrek- als bij de aankomstluchthaven meerdere luchthavens invoeren. Dit kan interessant zijn als je bijvoorbeeld wil zien of het goedkoper is om vanaf Amsterdam, Brussel of Dusseldorf te reizen of als je een rondreis maakt en flexibel bent voor de aankomstluchthaven (of beiden). Je voert dit in door de 3 letterige luchthavencode in te voeren en vervolgens een komma en een spatie te plaatsen (AMS, BRU, DUS). Dit werkt o.a. bij Google Flights, Kayak en de ITA Matrix.
Het is niet 100% feilloos (zo zie ik betere prijzen bij Google Flights dan bij de ITA Matrix) maar het geeft je een beeld van wat er ongeveer mogelijk is qua prijzen. Als je eenmaal weet welke route de goedkoopste en/of beste oplossing is kun je daarop inzoomen en verder zoeken.
beste Hans, met alle goede wil van de wereld kom ik nergens een pull down menu tegen en ook geen steeksleuteltje. Misschien een screenshotje mpgelijk? Laat maar al gevonden sorry!!Lex77 schreef:Hans,
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties