Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper huur en campgrounds rules
Re: Camper huur en campgrounds rules
Voor de laatste nacht in onze camper ben ik op zoek naar een RV park in de omgeving Fremont. Volgende ochtend camper inleveren bij Cruise America. Nou wil ik graag een plekje reserveren in Anthony Chabot, maar dat lukt niet, weet niet of dat ik te laat ben of de site niet werkt of ik juist te vroeg ben. Maar kent iemand hier een andere geschikte plek?
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Ik weet niet wanneer jullie gaan maar Anthony Chabot is vanaf 12 weken tevoren te boeken.
Dus mocht je vóór 30 maart een plek nodig hebben dan kun je die al boeken.
Dit staat bij "booking window":
https://www.reserveamerica.com/camping/ ... kId=110004
Dus mocht je vóór 30 maart een plek nodig hebben dan kun je die al boeken.
Dit staat bij "booking window":
https://www.reserveamerica.com/camping/ ... kId=110004
Wij zijn ook van plan een wat uitgereidere check te doen. Wij doen dit meestal op het verhuurstation zelf of bij de eerste supermarkt.
"De tank zit pas voor een kwart vol, bij helemaal vol werkt de generator wel" Niet dus. Dan kun je even weer aanwippen en het probleem laten oplossen. Kan wel zeggen dat we alles bij verschillende verhuurders hebben meegemaakt. Niet werkende waterpomp, uit elkaar vallende stoelen, lekkende zwartwater tank, mierenprobleem, lekkende watertank,niet te verduisteren bovenraam e.d. en meer klein spul. Nu is mijn man super handig. Heeft ook altijd een klein gereedschap setje mee en kan veel kleine dingetjes oplossen. Toch blijft het een kwestie van geluk in de meeste gevallen. We zouden ooit een splinternieuwe RV meekrijgen , maar die had iemand onder een te lage brug doorgereden. Dus kregen we een fifthwheeler mee, maar moesten 2 dagen wachten voor die ook uit de fabriek kwam. En ja, had het al eens eerder gezegd, echt een dingetje was toch toen we betrokken waren bij een verkeersongeluk en iemand onze camper binnenreed.Officieel moesten we toen de camper naar Phoenix brengen ( 3 dagen heen en 3 dagen terug) dat hebben we vertikt. Dus we moesten toen een band laten vervangen en de leidingen waren nog heel, dus zijn we vrolijk doorgereden met een giga gat aan de zijkant.
Maar al met al, een goede check van interieur en werking van de apparatuur is niet verkeerd, kan je veel tijd besparen.
We zijn met z'n vieren.
Taakverdeling;
Water check; werking kranen, WC , douche
apparaten, oven, koelkast, generator e.d.
ramen en deuren, gordijnen, horren e.d.
hose, waterslang e.d.
Ooh ja en de slaapzakken even tegen het licht houden. hebben wel eens zakken gehad waar een paar vlokken vulling inzaten en de rest was doorzon.
"De tank zit pas voor een kwart vol, bij helemaal vol werkt de generator wel" Niet dus. Dan kun je even weer aanwippen en het probleem laten oplossen. Kan wel zeggen dat we alles bij verschillende verhuurders hebben meegemaakt. Niet werkende waterpomp, uit elkaar vallende stoelen, lekkende zwartwater tank, mierenprobleem, lekkende watertank,niet te verduisteren bovenraam e.d. en meer klein spul. Nu is mijn man super handig. Heeft ook altijd een klein gereedschap setje mee en kan veel kleine dingetjes oplossen. Toch blijft het een kwestie van geluk in de meeste gevallen. We zouden ooit een splinternieuwe RV meekrijgen , maar die had iemand onder een te lage brug doorgereden. Dus kregen we een fifthwheeler mee, maar moesten 2 dagen wachten voor die ook uit de fabriek kwam. En ja, had het al eens eerder gezegd, echt een dingetje was toch toen we betrokken waren bij een verkeersongeluk en iemand onze camper binnenreed.Officieel moesten we toen de camper naar Phoenix brengen ( 3 dagen heen en 3 dagen terug) dat hebben we vertikt. Dus we moesten toen een band laten vervangen en de leidingen waren nog heel, dus zijn we vrolijk doorgereden met een giga gat aan de zijkant.
Maar al met al, een goede check van interieur en werking van de apparatuur is niet verkeerd, kan je veel tijd besparen.
We zijn met z'n vieren.
Taakverdeling;
Water check; werking kranen, WC , douche
apparaten, oven, koelkast, generator e.d.
ramen en deuren, gordijnen, horren e.d.
hose, waterslang e.d.
Ooh ja en de slaapzakken even tegen het licht houden. hebben wel eens zakken gehad waar een paar vlokken vulling inzaten en de rest was doorzon.

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
@Trails bedankt voor je reactie, daarom lukt het dus niet, we zijn daar pas in juli. ik zet een reminder in mijn agenda 12 weken van te voren
@BonnyR: dat laatste met die slaapzakken herken ik, alles netjes gecontroleerd voor vertrek op terrein CA en dan 's avonds erachter komen dat de slaapzakken echt slecht zijn. Vlokken, pillen aan de buitenkant, zelfs gaatjes. Zo zie je maar je kan elke keer toch weer verrast worden. Dit jaar koop ik zelf wel textiel; handdoeken, lakens en dekbed koop ik daar wel of neem het oude goed van thuis mee om daar achter te laten. Scheelt weer ruimte op de terugweg in de koffers.

@BonnyR: dat laatste met die slaapzakken herken ik, alles netjes gecontroleerd voor vertrek op terrein CA en dan 's avonds erachter komen dat de slaapzakken echt slecht zijn. Vlokken, pillen aan de buitenkant, zelfs gaatjes. Zo zie je maar je kan elke keer toch weer verrast worden. Dit jaar koop ik zelf wel textiel; handdoeken, lakens en dekbed koop ik daar wel of neem het oude goed van thuis mee om daar achter te laten. Scheelt weer ruimte op de terugweg in de koffers.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik lees net dat Cruise America een derde vestiging opent in New York Bayshore op Long Island.
https://www.travelhome.nl/blog/cruise-a ... e-new-york
https://www.travelhome.nl/blog/cruise-a ... e-new-york
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hallo allemaal. Heb een camper via Motorhome Republic bij Appollo gehuurd voor September 2019. Ik ga van San Francisco naar Seattle (one-way).
Nu heb ik het volledige pakket gekozen (daar zitten de standaard verzekeringen in), maar ik vroeg me af of ik dan qua verzekering afdoende ben gedekt. Oftewel, is het verstandig om me extra te verzekeren? Je kan via Motorhome Republic een extra verzekering afsluiten(12 dollar per dag) waaronder een verhoogd bedrag voor liability. Maar is dat ook echt nodig of is de standaard verzekering dekkend genoeg?
Iemand ervaringen? Bedankt alvast!
Nu heb ik het volledige pakket gekozen (daar zitten de standaard verzekeringen in), maar ik vroeg me af of ik dan qua verzekering afdoende ben gedekt. Oftewel, is het verstandig om me extra te verzekeren? Je kan via Motorhome Republic een extra verzekering afsluiten(12 dollar per dag) waaronder een verhoogd bedrag voor liability. Maar is dat ook echt nodig of is de standaard verzekering dekkend genoeg?
Iemand ervaringen? Bedankt alvast!
Freak n.a.v. een bericht op het forum hier van iemand of die even iets van 20000 dollar wilde aftikken na dakschade hebben wij toch maar weer besloten om de uitgebreide verzekering te nemen, via de Europeesche. Zo wie zo zijn er een aantal zaken uitgesloten ook bij een uitgebreidere verzekering in de USA ( onderkant , dak en glas volgens mij)
https://huurautopolis.nl/huurcamper/
https://huurautopolis.nl/huurcamper/
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij sluiten ook altijd nog een extra verzekering af bij de Europeesche hier in Nederland.
Even een positieve ervaring met Tioga Tours delen. Vandaag een 'voorpret' mailtje met de aankondiging 'over een paar maanden ga je een camperreis maken' (sowieso leuk om te lezen). Met vervolgens keurig aangegeven wanneer en hoe ik de campings in Yosemite kan boeken, eventuele alternatieven voor wanneer het niet lukt, historische openingsdata van de Tioga Pass, andere campingtips, etc. We rijden niet die kant op dit keer, maar desondanks was ik positief verrast door deze proactieve service 

2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
-
- Amerika-expert
Wij zijn ook zeer te spreken over Tioga Tours. Hebben bij hen de camper geboekt maar de route en campings verder zelf geboekt en uitgestippeld. Als ik een vraag heb mailen ze heel snel terug. Heel fijn.
Wanneer gaan jullie? Hier nog geen voorpretmailtje gehad, maar dat komt vast nog. Wij gaan half juli.
Wanneer gaan jullie? Hier nog geen voorpretmailtje gehad, maar dat komt vast nog. Wij gaan half juli.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Wij vertrekken 17 juni, wat eerder dus die van jullie volgt waarschijnlij nog. Inderdaad, wij hebben alleen de camperhuur via hun geboekt (road bear tegen een scherp tarief), verder helemaal niets. Zo veel verdienen ze aan ons dus niet, maar desondanks nemen ze alle tijd voor beantwoording van vragen, vergelijken van offertes, etc.
2010: Zuid-Westen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Weet iemand wanneer de Kirk Creek Campground te reserveren is voor september?
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als ik probeer te boeken kan dat tot 19 augustus. Dus ik denk, zoals bij heel veel campings, 6 maanden van tevoren.
Ik heb een algemeen vraagje over de campings / campgrounds. Hoe zit het precies met het inchecken? Moet je vaak voor bepaalde tijden aanwezig zijn? Ik snap dat dit per camping kan verschillen, maar ben benieuwd of je vaak gedurende de dag kunt komen aanrijden, of zelfs 's avonds? Het gaat om gereserveerde plekken in dit geval:)
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel, ik houd het in de gaten!
Enig idee waarom sommige plaatsen na 19 augustus wel al gereserveerd zijn en anderen nog niet gereleased zijn?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het gaat om de eerste nacht die je wilt boeken.firsttimeamerika schreef: ↑20 feb 2019, 09:29Enig idee waarom sommige plaatsen na 19 augustus wel al gereserveerd zijn en anderen nog niet gereleased zijn?
Als je, bijvoorbeeld, 2 weken wilt blijven vanaf 19 augustus, dan kan die hele periode al worden geboekt en dan zijn de overige dagen dus ook al als zijnde gereserveerd in het systeem.
-
- Amerika-expert
Wij zijn 21 juli op Kirk Creek en die heb ik 21 januari geboekt. Was heel snel weg, dus ik zou echt precies 6 maanden van te voren klaar zitten om 16 uur (of 15 uur, afhankelijk van de zomertijd)firsttimeamerika schreef: ↑19 feb 2019, 17:44Weet iemand wanneer de Kirk Creek Campground te reserveren is voor september?
2019: camperreis rondje Los Angeles
Meeste campings zijn overdag open. Is er niemand dan staat er altijd duidelijk wat je wel/niet mag. Bijvoorbeeld kies een vrije plaats en kom langs om.....zo laat.... om te registeren. Sommige campings hebben lijsten van vrije plaatsen. Op states park campings zit er vaak een piepklein papiertje in een klemmetje op een paal om aan te geven dat het gereserveerd is. Altijd de moeite waard om na te kijken, want soms blijven papiertjes met een verlopen datum gewoon zitten.remye schreef: ↑19 feb 2019, 22:25Ik heb een algemeen vraagje over de campings / campgrounds. Hoe zit het precies met het inchecken? Moet je vaak voor bepaalde tijden aanwezig zijn? Ik snap dat dit per camping kan verschillen, maar ben benieuwd of je vaak gedurende de dag kunt komen aanrijden, of zelfs 's avonds? Het gaat om gereserveerde plekken in dit geval:)
Heb je een gereserveerde plek, dan moet je vaak voor een bepaalde tijd aanwezig zijn anders vervalt je reservering. Je kunt dan bijvoorbeeld bellen dat je onderweg bent. Vaak staan dit soort regels duidelijk op je reservering of verwijzen ze naar de site van de camping.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-ontdekker
Ai, dat verklaard een hoop, dan vrees ik dat wij in het weekend van labor day geen kans maken..wij willen de zondag boeken, gok dat vanaf die vrijdag dan alles wel dicht komt te zitten t/m de labor day maandag.Trails schreef: ↑20 feb 2019, 10:53Het gaat om de eerste nacht die je wilt boeken.firsttimeamerika schreef: ↑20 feb 2019, 09:29Enig idee waarom sommige plaatsen na 19 augustus wel al gereserveerd zijn en anderen nog niet gereleased zijn?
Als je, bijvoorbeeld, 2 weken wilt blijven vanaf 19 augustus, dan kan die hele periode al worden geboekt en dan zijn de overige dagen dus ook al als zijnde gereserveerd in het systeem.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zult het echt per camping moeten checken. In de parken is het volgens mij nooit een probleem om laat aan te komen. Meestal wordt je plaats 24 uur vastgehouden. Check de voorwaarden op recreation.gov.remye schreef: ↑19 feb 2019, 22:25Ik heb een algemeen vraagje over de campings / campgrounds. Hoe zit het precies met het inchecken? Moet je vaak voor bepaalde tijden aanwezig zijn? Ik snap dat dit per camping kan verschillen, maar ben benieuwd of je vaak gedurende de dag kunt komen aanrijden, of zelfs 's avonds? Het gaat om gereserveerde plekken in dit geval:)
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht