Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Death Valley kan je perfect op geasfalteerde wegen bezoeken, dus geen enkel probleem voor een huurauto.
Maar misschien vergist het reisbureau zich met RV's, campers dus, daar mag je inderdaad in de zomermaanden niet door Death Valley mee rijden.
Waar de grens ligt bepaal je zelf, maar denk goed na. Vraag eerst jezelf af of je voorzichtig genoeg bent, als je een goede reserve band hebt en als je bereid de risico's te nemen of jezelf uit de problemen te helpen wanneer nodig.
@nanki: Akkoord, maar dan nog moet je altijd zorgen dat beide namen op het contract staan. Meestal willen ze dan ook van beide het rijbewijs zien/kopiëren.
Maar misschien vergist het reisbureau zich met RV's, campers dus, daar mag je inderdaad in de zomermaanden niet door Death Valley mee rijden.
Waar de grens ligt bepaal je zelf, maar denk goed na. Vraag eerst jezelf af of je voorzichtig genoeg bent, als je een goede reserve band hebt en als je bereid de risico's te nemen of jezelf uit de problemen te helpen wanneer nodig.
@nanki: Akkoord, maar dan nog moet je altijd zorgen dat beide namen op het contract staan. Meestal willen ze dan ook van beide het rijbewijs zien/kopiëren.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
Ik vergelijk elke keer de autohuurprijzen als we naar de USA gaan. Meestal komen we uit bij Dollar via eautohuur. Nu valt mij op dat op dit moment Hertz via drive-usa.de zeer goedkoop is! Ik wil voor september boeken in Denver. Ik dacht dat Hertz altijd duur was. Is er op dit moment een actie of zo? Wat zijn jullie ervaringen met Hertz? Bij drive-usa kun je toch ook gewoon kosteloos annuleren? Ik ben net pas aan het oriënteren, maar anders boek ik deze meteen voor de zekerheid!
Wat een verschil in prijs zeg.
Voor september:
Via Hertz.nl
Denver, SUV, 19 dagen, zonder kortingstarief 1148,-
Via Hertz.de
Denver SUV, 19 dagen zonder kortingstarief 769 euro.
Helaas kan ik niet via hertz.de boeken aangezien het land vergrendeld is.
Ervaringen met Hertz in US heb ik niet, wel in europa en dat is prima.
En ja bij Drive-Usa kun je kosteloos annuleren.
Drive Usa gebruikt dus gewoon de duitse Hertz tarieven. Weet alleen niet of je gebruik kunt maken van Gold status als je via Drive Usa boekt. Als je al Hertz Gold hebt natuurlijk.
Voor september:
Via Hertz.nl
Denver, SUV, 19 dagen, zonder kortingstarief 1148,-
Via Hertz.de
Denver SUV, 19 dagen zonder kortingstarief 769 euro.
Helaas kan ik niet via hertz.de boeken aangezien het land vergrendeld is.
Ervaringen met Hertz in US heb ik niet, wel in europa en dat is prima.
En ja bij Drive-Usa kun je kosteloos annuleren.
Drive Usa gebruikt dus gewoon de duitse Hertz tarieven. Weet alleen niet of je gebruik kunt maken van Gold status als je via Drive Usa boekt. Als je al Hertz Gold hebt natuurlijk.
Ik heb net ook even gekeken voor ons (Denver, 21 dagen in september) bij Drive-usa.de. Een Mid-size SUV kom ik uit op 630 euro bij Hertz voor zowel het Super-Saver-Plus als het Super-Inclusive-Plus pakket.
Momenteel heb ik een boeking staan bij eautohuur (bij Dollar) voor 695 euro gelijk aan het Super-Inclusive-Plus pakket van drive-usa.de. Ik denk dat ik maar switch.
Edit: Zojuist een boeking bij Hertz via drive-usa.de gedaan. Ook maar even de Hertz Gold aangevraagd om minder lang te hoeven wachten bij de balie. Vorig jaar was het bij dollar geen probleem dat ik via drive-usa.de geboekt had (Dollar Express in SFO).
Momenteel heb ik een boeking staan bij eautohuur (bij Dollar) voor 695 euro gelijk aan het Super-Inclusive-Plus pakket van drive-usa.de. Ik denk dat ik maar switch.

Edit: Zojuist een boeking bij Hertz via drive-usa.de gedaan. Ook maar even de Hertz Gold aangevraagd om minder lang te hoeven wachten bij de balie. Vorig jaar was het bij dollar geen probleem dat ik via drive-usa.de geboekt had (Dollar Express in SFO).
Hey Harro! Alles goed?
Maar heb Hertz even gemaild. Ze mailde mijn terug dat als je via een broker huurt je geen gebruik kunt maken van de Gold service maar je kunt het altijd proberen
Maar heb Hertz even gemaild. Ze mailde mijn terug dat als je via een broker huurt je geen gebruik kunt maken van de Gold service maar je kunt het altijd proberen

Groetjes.U kan ook via een niet-Hertzwebsite boeken, maar ook dan heeft u geen recht op punten, Gold Service of andere voorrechten die verbonden zijn aan uw lidmaatschap bij Hertz.
Alles is prima hier.
Ik doe gewoon of ik dat niet weet en loop naar de balie en zeg dat ik Gold member ben.
Ik doe gewoon of ik dat niet weet en loop naar de balie en zeg dat ik Gold member ben.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik heb een auto geboekt bij EXPEDIA.NL , de keuze was tussen NATIONAL, ALAMO of HERTZ.
Merkwaardig genoeg was NATIONAL maar 75 euro, de andere waren 400 euro.
Of het een fout is weet ik niet maar ik heb nu 9 dagen autohuur voor 75 euro.
2 vragen :
Ik haal de auto op op 13 juli 10:30, breng hem terug op 21 jul 17:00. Dat is dus 9 dagen en daar betaal ik ook voor. Nu staat er dit in de voorwaarden :
Minimumhuur: 5 dagen
Uiterlijke inlevertijd 10:30 AM
En :
National Car Rental Standaard SUV: Airconditioning, automatische versnelling, onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada. .
Nu heb ik EXPEDIA gemailed en CDW zit er dus niet bij in. Is dat duur ? Wat gaat mij dat geintje kosten of kan is het gedekt met mijn Nederlandse reisverzekering ?
Merkwaardig genoeg was NATIONAL maar 75 euro, de andere waren 400 euro.
Of het een fout is weet ik niet maar ik heb nu 9 dagen autohuur voor 75 euro.
2 vragen :
Ik haal de auto op op 13 juli 10:30, breng hem terug op 21 jul 17:00. Dat is dus 9 dagen en daar betaal ik ook voor. Nu staat er dit in de voorwaarden :
Minimumhuur: 5 dagen
Uiterlijke inlevertijd 10:30 AM
En :
National Car Rental Standaard SUV: Airconditioning, automatische versnelling, onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada. .
Nu heb ik EXPEDIA gemailed en CDW zit er dus niet bij in. Is dat duur ? Wat gaat mij dat geintje kosten of kan is het gedekt met mijn Nederlandse reisverzekering ?
volgens mij zit CDW er wel bij namelijk Aanrijding & Schade
Over de prijs, het kan kloppen ik wil er namelijk net een topic over openen.
Over de prijs, het kan kloppen ik wil er namelijk net een topic over openen.
Laatst gewijzigd door Hinko op 26 mei 2013, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
door de mail van Expedia snap ik het ook effe niet meer , hoe zit het met diefstal bijvoorbeeld ?
Geachte heer
Hartelijk dank voor het sturen van een e-mail naar Expedia.nl
Het eigen risico zit bij ons niet inbegrepen, u hebt de optie om bij het auto verhuur bedrijf zelf deze meteen af te kopen. De rest van de verzekeringen zitten wel gewoon inbegrepen.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer
Hartelijk dank voor het sturen van een e-mail naar Expedia.nl
Het eigen risico zit bij ons niet inbegrepen, u hebt de optie om bij het auto verhuur bedrijf zelf deze meteen af te kopen. De rest van de verzekeringen zitten wel gewoon inbegrepen.
Met vriendelijke groet,
Voor diefstal zit je ook safe.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dit houdt in dat eigen schade verzekerd is maar dat je ingeval van eigen schade het "eigen risico" moet betalen, een vast bedrag, onafhankelijk van de werkelijk schade.Het eigen risico zit bij ons niet inbegrepen
Dit "eigen risico" kun je mits een bijkomend bedrag aan verzekeringspremie ook verzekeren, "waiven".
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Amerika-ontdekker
Ik kan alleen niet achterhalen wat dat eigen risico is en of dat eigen risico wellicht door mijn reis verzekering vergoed word ?
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik dacht dat in de V.S. het bijna altijd 0€ is.
Kan je even terug mailen en vragen hoeveel dat eigen risisco is voor huur met National in de V.S.?
Kan je even terug mailen en vragen hoeveel dat eigen risisco is voor huur met National in de V.S.?
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
-
- Amerika-ontdekker
Autohuur gehuurd via Expedia.
Voorwaarden:
National bevestigd :
I will be happy to assist you with this. The coverage's that are included wit this rental are Collision Damage Waiver which covers the loss of the rental car. And Supplemental Liability Insurance that covers other people’s property & medical for other parties.
Wat mis ik nu nog qua verzekeringen wat ze mij aan zouden kunnen smeren als ik de auto ga halen ?
2e passagier en een volle tank hoef ik niet
Voorwaarden:
National bevestigd :
I will be happy to assist you with this. The coverage's that are included wit this rental are Collision Damage Waiver which covers the loss of the rental car. And Supplemental Liability Insurance that covers other people’s property & medical for other parties.
Wat mis ik nu nog qua verzekeringen wat ze mij aan zouden kunnen smeren als ik de auto ga halen ?
2e passagier en een volle tank hoef ik niet

Je mist niks.
Ze kunnen je Roadside Plus & Pai/pec (zeg maar een soort reisverzekering die je vaak al hebt) aansmeren.
Geen verzekering maar een upgrade van de auto kunnen ze je ook nog aansmeren.
Dus overal nee opzeggen en goed je contract lezen.
Ze kunnen je Roadside Plus & Pai/pec (zeg maar een soort reisverzekering die je vaak al hebt) aansmeren.
Geen verzekering maar een upgrade van de auto kunnen ze je ook nog aansmeren.
Dus overal nee opzeggen en goed je contract lezen.
-
- Amerika-ontdekker
bedankt Hinko.
Dit forum is goed
maar ook een nadeel, voorheen auto's in amerika gehuurd en echt nooit nagedacht of de verzekering OK was.
en nu zoeken wel alles uit
Dit forum is goed

en nu zoeken wel alles uit

In het "Welke huurauto kreeg jij mee"-topic, heeft 'jdeinum' de kleinste klasse gehuurd en een upgrade naar een convertible gekozen.
Nu wil ik mijn huurauto op SF Airport ophalen, dus keuze zal er zijn.
Wat is jullie ideeën hier over?
Klein bestellen en upgrade uitkiezen of direct convertible bestellen?
Ik heb trouwnes al een bestelling bij Drive-USA gedaan die geannuleerd zou kunnen worden: convertible via Alamo, super-inclusive-plus-pakket, 8 dagen, 430 euro.
Ik heb trouwnes al een bestelling bij Drive-USA gedaan die geannuleerd zou kunnen worden: convertible via Alamo, super-inclusive-plus-pakket, 8 dagen, 430 euro.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
In principe zal een upgrade altijd duurder zijn dan direct de juiste auto boeken. Bovendien is het ook maar de vraag of je dan kunt upgraden naar de auto die jij wilt....
De persoon waar jij op doelt heeft ook geluk gehad: zijn/haar auto was niet beschikbaar en dan krijg je volgens de voorwaarden een gelijkwaardige of betere.
De persoon waar jij op doelt heeft ook geluk gehad: zijn/haar auto was niet beschikbaar en dan krijg je volgens de voorwaarden een gelijkwaardige of betere.

- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Je leest mooie verhalen over leuke upgrades maar meestal krijg je gewoon een auto uit de klasse die je hebt gehuurd. Je ziet in Amerika ook steeds meer kleine auto's dus er is best een kans dst je opgescheept zit met een te kleine auto. Minimaal een midsize boeken zou ik dan ook zeker aanraden.bosmeneer schreef:In het "Welke huurauto kreeg jij mee"-topic, heeft 'jdeinum' de kleinste klasse gehuurd en een upgrade naar een convertible gekozen.
- bedeve
- Amerika-expert
2 maanden geleden heb ik in San Francisco bij de exit booth gekozen voor pre-paid volle tank.kevertje schreef: 2e passagier en een volle tank hoef ik niet
Ik wist dat de National prijs $ 4.06 ( staat keurig als keuzemogelijk op bord aangeven ) op dat moment lager was dan de prijs die ik bij benzinestations in de omgeving zou moeten betalen .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht