Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Bij een Standard economy ticket is de vlucht is met (gratis) stoelkeuze. De Thalys is zonder stoelselectie vooraf; de stoelen worden (waarschijnlijk) bij het afhalen van de tickets in Antwerpen toegewezen.
Als je echt een regulier/standaard economy ticket hebt, zou je in de boeking de stoelen moeten kunnen selecteren. Reguliere stoelen zijn gratis, de "voorsectie" en stoelen met extra beenruimte (nooduitgang, bulkhead) niet.
Overigens vliegt KLM met de Boeing 787 (Dreamliner) op Las Vegas; deze heeft een 3-3-3 indeling. Alleen de 777 heeft 3-4-3
Als je echt een regulier/standaard economy ticket hebt, zou je in de boeking de stoelen moeten kunnen selecteren. Reguliere stoelen zijn gratis, de "voorsectie" en stoelen met extra beenruimte (nooduitgang, bulkhead) niet.
Overigens vliegt KLM met de Boeing 787 (Dreamliner) op Las Vegas; deze heeft een 3-3-3 indeling. Alleen de 777 heeft 3-4-3

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Bedankt @Frasi. Het betreft wel een standaard ticket. Ik zie de beschikbaarheid van ruimbagage ook staan, maar ook al kies ik een stoel achterin het vliegtuig dan toch €26 per stoel per enkele reis bijbetalen. De vlucht is overigens naar Atlanta (vandaar de 3-4-3). Hebben de overige die deze route hebben gekozen wel stoelkeuze gratis dan (niet via FB status) ? Of is de "gratis" stoelkeuze pas later beschikbaar? Betreft een vlucht in Juli.
- bedeve
- Amerika-expert
Een stukje van je ZWE route verdampt @Droopy4u .....
Eur 25.50 x 2 =Eur 51 voor je retourtje ....
Wellicht is het Flying Blue programma hier een eigen topic waard....
Een simpel te bereiken Silver status geeft gratis keuze voor standaard stoelen . (korting voor andere stoelen )
Daarnaast kunnen zij die met koffers willen reizen zelfs 2 x 23 kilo 's gratis en voor nix meezeulen ...
Eur 25.50 x 2 =Eur 51 voor je retourtje ....
Wellicht is het Flying Blue programma hier een eigen topic waard....
Een simpel te bereiken Silver status geeft gratis keuze voor standaard stoelen . (korting voor andere stoelen )
Daarnaast kunnen zij die met koffers willen reizen zelfs 2 x 23 kilo 's gratis en voor nix meezeulen ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Bedankt @bedeve, ja €52 voor een retourtje en dan x4 voor de rest van het gezin, toch zonde als het niet hoeft.
Ik denk dat ik al iets gevonden heb,beetje oud artikel maar hier melden ze dat het pas 30 uur voor vertrek open gaat voor gratis stoelkeuze https://www.travmagazine.nl/klm-introdu ... rveringen/ dat wist ik dus niet.
Ik heb de afgelopen 7x USA met diverse vliegmaatschappijen gevlogen, maar hoop nu door deze ene vlucht FB silver status te worden. Flink geholpen door de Amex Platinum FB XP voor die status.
Ik denk dat ik al iets gevonden heb,beetje oud artikel maar hier melden ze dat het pas 30 uur voor vertrek open gaat voor gratis stoelkeuze https://www.travmagazine.nl/klm-introdu ... rveringen/ dat wist ik dus niet.

- bedeve
- Amerika-expert
Ja @Droopy4u in je huidige status is je keuze simpel : je betaalt die extra kosten of je wacht tot je incheckmoment om dan uit de overgebleven stoelen gratis te kiezen.
Je bent dus op weg naar de Silver status waar al die stoel en bagagevragen niet meer aan de orde zijn.
De Amex Platinum Card geeft je een goede aanzet naar die Silver status.
Ook met die card kun je spelen zodat je met een afwisseling per 6 maanden tussen Gold en Platinum je jaarlijkse kosten beperkt met maximalisatie van XP en miles.
Is hier zeker een eigen topic waard !
Maximalisatie van voordelen en dat delen met anderen : das de focus van hen die daadwerkelijk een bijdrage aan dit forum leveren .
Je bent dus op weg naar de Silver status waar al die stoel en bagagevragen niet meer aan de orde zijn.
De Amex Platinum Card geeft je een goede aanzet naar die Silver status.
Ook met die card kun je spelen zodat je met een afwisseling per 6 maanden tussen Gold en Platinum je jaarlijkse kosten beperkt met maximalisatie van XP en miles.
Is hier zeker een eigen topic waard !
Maximalisatie van voordelen en dat delen met anderen : das de focus van hen die daadwerkelijk een bijdrage aan dit forum leveren .
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ja een apart Amex tips and tricks topic zou niet misstaan. Voor de USA reizigers is deze kaart best interessant (zeker met de hulp van elkaar om de value eruit te halen). Ik weet dat in het verleden veel referrals werden gedeeld daarvoor en daar de moderators niet happig op waren. Desalniettemin zou er ook zonder referrals genoeg info moeten zijn voor een los topic.

Met je AMEX Card bouw je al in NL credit score op als je de Card omzet naar een US AMEX. Het “member since” op de kaart kan je dus bij een aantal jaren gebruik flink op weg helpen als je dat in de US nodig hebt.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Zoals reeds eerder gemeld: ik heb het traject ZWE - AMS al redelijk veel gedaan (wegens goedkopere tickets voor dezelfde vlucht). Vroeger nam ik ook steeds effectief de trein aangezien ik toen nog in Antwerpen woonde. Probleem is dat de treinen vaak niet voorzien zijn voor grote bagage. Al zeer veel gevloekt want het is zeer frustrerend dat je je koffer niet kwijt kan. Ze plaatsen een bagagerek waar 6 grote koffers op kunnen, voor een trein die naar de luchthaven gaat... Treinen vertrekken dikwijls uit Brussel en zitten dus vol als je opstapt in Antwerpen, waardoor je zelden plaats hebt voor je bagage. Bijkomend als ik nu mijn wagen een aantal weken aan antwerpen-centraal parkeer, betaal ik meer dan een park sleep fly aan Schiphol.
Ik spreek uit ervaring dat de conducteur dikwijls gewoon niet te zien is. De afgelopen 3 jaar heb ik op 3 reizen met de Thalys 1x een conducteur gezien en die heeft toen zelfs het ticket niet eens gestempeld. Ik boek vaak een trein de avond op voorhand, met een vlucht in de morgen, zodat ik in de buurt vd luchthaven kan slapen. De laatste jaren werd bij inchecken voor de KLM vlucht nooit naar een 'gestempeld' treinticket gevraagd. Misschien heb ik steeds geluk gehad. Maar kan me moeilijk voorstellen dat als je een geldig ticket hebt van de trein (dat je overigens wel effectief moet afhalen met alle reizigers, want je moet inchecken aan de balie in het station) en je klaar staat om in te checken voor je vlucht, dat ze dan moeilijk gaan omdat je niet op zoek bent gegaan naar de conducteur. Je gaat op die 50 min treinrit toch niet de gehele trein op en af lopen omdat je een stempel moet hebben? Trouwens, worden die tickets tegenwoordig niet gescand?
Ik zie overigens ook niets meer staan in de uitleg op site van KLM over een stempel op je ticket
Wat de terugreis betreft: daarbij heb ik al meerdere keren de treintickets niet afgehaald en gewoon met de wagen naar huis gegaan. Dat is geen probleem. Dit meestal omdat na landing er soms nog een aantal uren tussen de vlucht en de treinrit zit. En als ik moe ben na een lange vlucht ga ik liefst zo snel mogelijk naar huis, met de wagen moet je niet wachten.
@harryh Ik kijk uit naar jou ervaring volgende maand, om te zien of ik gewoon steeds een uitzondering was.
Ik spreek uit ervaring dat de conducteur dikwijls gewoon niet te zien is. De afgelopen 3 jaar heb ik op 3 reizen met de Thalys 1x een conducteur gezien en die heeft toen zelfs het ticket niet eens gestempeld. Ik boek vaak een trein de avond op voorhand, met een vlucht in de morgen, zodat ik in de buurt vd luchthaven kan slapen. De laatste jaren werd bij inchecken voor de KLM vlucht nooit naar een 'gestempeld' treinticket gevraagd. Misschien heb ik steeds geluk gehad. Maar kan me moeilijk voorstellen dat als je een geldig ticket hebt van de trein (dat je overigens wel effectief moet afhalen met alle reizigers, want je moet inchecken aan de balie in het station) en je klaar staat om in te checken voor je vlucht, dat ze dan moeilijk gaan omdat je niet op zoek bent gegaan naar de conducteur. Je gaat op die 50 min treinrit toch niet de gehele trein op en af lopen omdat je een stempel moet hebben? Trouwens, worden die tickets tegenwoordig niet gescand?
Ik zie overigens ook niets meer staan in de uitleg op site van KLM over een stempel op je ticket
Wat de terugreis betreft: daarbij heb ik al meerdere keren de treintickets niet afgehaald en gewoon met de wagen naar huis gegaan. Dat is geen probleem. Dit meestal omdat na landing er soms nog een aantal uren tussen de vlucht en de treinrit zit. En als ik moe ben na een lange vlucht ga ik liefst zo snel mogelijk naar huis, met de wagen moet je niet wachten.
@harryh Ik kijk uit naar jou ervaring volgende maand, om te zien of ik gewoon steeds een uitzondering was.
Laatst gewijzigd door Jozs op 20 feb 2022, 13:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- bedeve
- Amerika-expert
Als ik dit topic lees , valt het mij op dat er wel ove bagage geschreven wordt, maar de voordelen van Flying Blue nergens genoemd worden.
Ik reis nooit met koffers maar mag als FB Silver 2x 23 kilo gratis meezeulen ...
Wellicht is Flying Blue een topic waard en kunnen we daar Amex aan vast koppelen ?
Ik reis nooit met koffers maar mag als FB Silver 2x 23 kilo gratis meezeulen ...
Wellicht is Flying Blue een topic waard en kunnen we daar Amex aan vast koppelen ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Aangezien ik dit topic opgehaald heb, zal ik ook mijn ervaringen delen. Ik heb het ticket op Antwerpen drie uur op voorhand opgehaald, dus op de twee uur zijn ze daar niet strak. Na het ophalen kon ik in de KLM app zien dat ik mijn ticket heb opgehaald. Aan de balie werd gezegd dat ik een trein eerder mocht nemen en moest zorgen dat het ticket gestempeld werd. Dit staat overigens ook beide op het ticket zelf vermeld. Er liepen twee conducteurs in mijn wagon, dus ticket is gestempeld. Online inchecken lukte niet, dat moest via de rij met het afgeven van de bagage. Nergens is gevraagd om mijn treinticket.
- bedeve
- Amerika-expert
@Elizabeth Henry

Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Je kunt ook s 'ochtends met de trein...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Oh ok. Maar op de KLM site staat de treinreis de avond ervoor. Mag ik dan gewoon pas de volgende ochtend de trein nemen? Of moet ik dan wel degelijk de avond ervoor de tickets ophalen en dan gewoon de volgende ochtend pas de trein nemen.... (zijn dat geen specifiek gereserveerde plaatsen vast aan een specifiek treinnummer?)
- bedeve
- Amerika-expert
Vlieg je heel vroeg vban Schiphol @deebee7 ?
Krijg jij in het boekingsproces niet de gelegenheid om op de dag van vliegen s óchtends met de trein te gaan ?
En haal je sávonds de 19:30 trein niet ?
Krijg jij in het boekingsproces niet de gelegenheid om op de dag van vliegen s óchtends met de trein te gaan ?
En haal je sávonds de 19:30 trein niet ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
op mijn data kan ik ook alleen savonds ervoor de trein nemen met de goedkope opties.
1 dag eerder kan het wel maar dan is dezelfde dag trein en vliegen 800 euro duurder pp
1 dag eerder kan het wel maar dan is dezelfde dag trein en vliegen 800 euro duurder pp
De vlucht naar las vegas vertrekt pas de volgende ochtend en ik krijg enkel de mogelijkheid om vanaf ZWE te reizen de avond ervoor (22u30). We reizen met 2 kids en zien het niet zitten om nog eens een nachtje op schiphol door te brengen. Dus wellicht wordt 'm dat niet.
- bedeve
- Amerika-expert
Wat sneu ; ik mag voor Eur 266 om 08:30hrs vanuit ZWE naar LAS vertrekken.
Ik kies voor de 20:30 hrs variant , ik ben gewend om op Schiphol te overnachten voor vertrek./
En nu nog even ter plekke een bij het NH hotel voor Eur. 20 een test regelen....
Dus mijn programma wordt Groningen-Schiphol / hotel inchecken - testen / terug naar station - trein naar Antwerpen. Daar Stadswandeling & lekker eten.terug naar Schiphol en daar overnachten....
Het gaat pas in april gebeuren maar ik heb er nu al zin in ...
Ik kies voor de 20:30 hrs variant , ik ben gewend om op Schiphol te overnachten voor vertrek./
En nu nog even ter plekke een bij het NH hotel voor Eur. 20 een test regelen....
Dus mijn programma wordt Groningen-Schiphol / hotel inchecken - testen / terug naar station - trein naar Antwerpen. Daar Stadswandeling & lekker eten.terug naar Schiphol en daar overnachten....
Het gaat pas in april gebeuren maar ik heb er nu al zin in ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik zie nu ook dat stoelkeuze er niet bij zit, wat is het nut dan om de standaard ticket te nemen ?
Het kost 110 euro duurder dan de light en een koffer kost volgens mij 40 (per traject)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
KLM geeft de stoelen pas later vrij. Als je vluchten van Delta kiest, kun je wel direct via de Delta website stoelen kiezen.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
met deze constructie heb je alleen KLM vluchten. maar ik heb afgelopen kerst via air france geboekt en op heenweg KLM vlucht gehad maar die kon ik direct vastleggen.
Bij het overzichtje tijdens boeking tussen light en economy staat ook helemaal niet genoemd dat je gratis stoelen mag kiezen (bij zowel light als economy niet) Dan vraag ik me af waarom iemand exonomy zou boeken volgens mij is de 110 euro pp dan toch duurder dan 2 X 40 euro voor een koffer ?
Bij het overzichtje tijdens boeking tussen light en economy staat ook helemaal niet genoemd dat je gratis stoelen mag kiezen (bij zowel light als economy niet) Dan vraag ik me af waarom iemand exonomy zou boeken volgens mij is de 110 euro pp dan toch duurder dan 2 X 40 euro voor een koffer ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3342 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties