Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)
-
- Amerika-ontdekker
Re: Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegticke
Hoi Saskia,
Vorig jaar zijn wij onze rondreis ook in San Diego geeindigd, maar we zijn via LA (LAX) teruggevlogen. (zie handtekening voor blog)
Gunstigere tijden en lagere ticketprijs (dat was juli 2011).
Na een dag in San Diego zijn we zijn in de namiddag voor de vlucht naar LA gereden en hebben overnacht vlak bij het vliegveld. Dat was prima te doen.
De tickets hadden toen van Delta/KLM. Gespot op klm.nl en laten boeken door Tioga Tours.
Vorig jaar zijn wij onze rondreis ook in San Diego geeindigd, maar we zijn via LA (LAX) teruggevlogen. (zie handtekening voor blog)
Gunstigere tijden en lagere ticketprijs (dat was juli 2011).
Na een dag in San Diego zijn we zijn in de namiddag voor de vlucht naar LA gereden en hebben overnacht vlak bij het vliegveld. Dat was prima te doen.
De tickets hadden toen van Delta/KLM. Gespot op klm.nl en laten boeken door Tioga Tours.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
connections.be, ebookers.be (.nl), expedia.be (.nl), cheaptickets.be (.nl), tix.nl
Of voor de meer geavanceerde zoekers: kayak.de kayak.fr kayak.co.uk orbitz.com cheaptickets.com
Huurwagen bij boeken heb ik geen ervaring mee.
Of voor de meer geavanceerde zoekers: kayak.de kayak.fr kayak.co.uk orbitz.com cheaptickets.com
Huurwagen bij boeken heb ik geen ervaring mee.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
Ik weet niet of er hier mensen wel eens een hotel+vlucht boeken bij Expedia maar Expedia heeft soms een voorkeur voor KLM/Delta(misschien krijgen ze er iets voor?) dus als je klik op "vlucht wijzigen" kan je een andere maatschappij klikken die goedkoper is. Misschien is dit bij jullie ook het geval. Scheelt bij mij 100 euro pp.
Ik ben een redelijke newbie en ben dit forum weer eens aan het uitpluizen.
Ik zoek tickets voor volgend jaar september voor Florida. Evt in combinatie met Las Vegas of New York (mag met een stopover) Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Zijn er elk jaar acties op gezette tijden of is het gewoon gokken? en aan wat voor prijzen moet ik denken?
Ik zoek tickets voor volgend jaar september voor Florida. Evt in combinatie met Las Vegas of New York (mag met een stopover) Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Zijn er elk jaar acties op gezette tijden of is het gewoon gokken? en aan wat voor prijzen moet ik denken?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik ben op zoek naar goedkope tickets naar New York voor 22-10-12 heen en 26-10-12 terug. De luchthaven in NYC maakt niets uit. Eventueel mag een dag later vertrek en dag later aankomst ook. Ik heb de KLM werelddealweken al gevonden, dus als het snel besloten is dat we gaan, dan kunnen we daar misschien nog van meepikken. Andere goede deals heb ik nog niet gevonden. Alvast heel erg bedankt voor wie mee wil zoeken!
(PS. Nog even niks op Facebook zetten voor degenen die mij kennen. Het gaat om een trip met m'n zus en de reden is nog privé).
(PS. Nog even niks op Facebook zetten voor degenen die mij kennen. Het gaat om een trip met m'n zus en de reden is nog privé).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Er zijn acties zo nu en dan maar niet echt op vaste tijden, alhoewel je vooral begin januari acties hebt. Maar het is inderdaad vooral gokken. Elke dag de ticketsites uitpluizen!SuzieQ schreef:Zijn er elk jaar acties op gezette tijden of is het gewoon gokken?
Georgie, je bent net 1 dag telaat. Had enkele retourtjes gezien voor EUR 280 naar NYC met Alitalia.
- Georgie
- Amerika-expert
Dat was toch die Canada deal? Die leek me niet echt handig.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
De Toronto deal voor 186EUR is een andere
. Dit was een error fare in combinatie met Alitalia's 15% voucher.

- Georgie
- Amerika-expert
Oh crap. Wel vanaf Amsterdam? Ik heb die echt gemist, terwijl ik wel naar die Alitalia deals heb gekeken nog (tenminste, via travelox en holidaypirates)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Heb deze offerte van Tioga gekregen. Minder dan 5000 voor 5 tickets. Het goedkoopste tot nu toe. Wat vinden jullie hiervan? En van de autohuur?
VLIEGTICKETS
Vluchten: Star Alliance (AC CO UA LH)
5 personen
Amsterdam - San Francisco op 24-07-2013 met overstap
San Diego - Amsterdam op 24-08-2013 met overstap
Tarief p.p.: EURO 699,00
Kinderen 2 t/m 11 jaar krijgen 25% korting
Excl tax/toeslagen:
- volw: 369,00 euro p.p.
- kind: 369,00 euro p.p.
AUTOHUUR
Verhuurder: Alamo USA
Auto: Luxury Van 7-pers
Ophalen in San Francisco O'Farrell op 29-07-2013 10:00:00
Inleveren in San Diego Intl Airport op 24-08-2013 10:00:00
Aantal dagen: 26
Huurprijs: 1196,00
1 extra bestuurder (26x): 0,00
Dossierkosten : 15,00
High season surcharge (26x): 182,00
Totaal: EURO 1393,00
Ter plaatse betalen:
One-way kosten: USdollar 0,00
Totaal: USdollar 0,00
Incl.verzekeringen, mijlen, belastingen, 1 bestuurder (fully inclusive). Min. leeftijd voor autohuur is 25, anders wordt een toeslag berekend.
Bij ophalen van de auto in Californie is 1 extra bestuurders inbegrepen.
VERZEKERINGEN
Vliegticketverzekering: 19,25 EURO
Boekingstoeslagen
Boekingskosten: 35,00
Calamiteitenfonds: 2,50
EURO 37,50
TOTALEN
Vliegtickets Star Alliance (AC CO UA LH): 4815,75
Autohuur Alamo USA: 1393,00
Verzekering Europeesche Verzekeringen: 19,25
Boekingstoeslagen: 37,50
Totaal: EURO 6.265,50
VLIEGTICKETS
Vluchten: Star Alliance (AC CO UA LH)
5 personen
Amsterdam - San Francisco op 24-07-2013 met overstap
San Diego - Amsterdam op 24-08-2013 met overstap
Tarief p.p.: EURO 699,00
Kinderen 2 t/m 11 jaar krijgen 25% korting
Excl tax/toeslagen:
- volw: 369,00 euro p.p.
- kind: 369,00 euro p.p.
AUTOHUUR
Verhuurder: Alamo USA
Auto: Luxury Van 7-pers
Ophalen in San Francisco O'Farrell op 29-07-2013 10:00:00
Inleveren in San Diego Intl Airport op 24-08-2013 10:00:00
Aantal dagen: 26
Huurprijs: 1196,00
1 extra bestuurder (26x): 0,00
Dossierkosten : 15,00
High season surcharge (26x): 182,00
Totaal: EURO 1393,00
Ter plaatse betalen:
One-way kosten: USdollar 0,00
Totaal: USdollar 0,00
Incl.verzekeringen, mijlen, belastingen, 1 bestuurder (fully inclusive). Min. leeftijd voor autohuur is 25, anders wordt een toeslag berekend.
Bij ophalen van de auto in Californie is 1 extra bestuurders inbegrepen.
VERZEKERINGEN
Vliegticketverzekering: 19,25 EURO
Boekingstoeslagen
Boekingskosten: 35,00
Calamiteitenfonds: 2,50
EURO 37,50
TOTALEN
Vliegtickets Star Alliance (AC CO UA LH): 4815,75
Autohuur Alamo USA: 1393,00
Verzekering Europeesche Verzekeringen: 19,25
Boekingstoeslagen: 37,50
Totaal: EURO 6.265,50
Even een paar vragen over Kayak.
Ik las gisteren (maar ik kan die post niet meer terugvinden) dat als je op Kayak zoekt, je uiteindelijk via de website van de vliegmaatschappij boekt.
Hoe gaat het dan verder met de etickets? Loopt alles verder via de vliegmaatschappij zelf?
Bijvoorbeeld bij vluchtwijzigingen, dan bel ik vaak de maatschappij en is er vaak wel iets beters qua tijden, evt via andere tussenstop, en wordt dat kostenloos omgezet.
Blijft dat hier zo, of blijft Kayak er altijd ergens tussenzitten, en zal de maatschappij je dan in eerste instantie naar Kayak verwijzen om problemen op te lossen?
En hoe zit het met de verschillen tussen Kayak.com, Kayak.de etc
Bij Kayak.com staat de pagina op USA, dan kan ik wel de prijzen in euros krijgen, maar gelden die dan ook als ik vanuit Nederland boek?
Als ik USA wijzig in Duitsland word ik doorgeleid naar Kayak.de. Ik krijg daar dezelfde prijzen te zien als bij Kayak.com maar dan alles in het Duits.
Als ik UK invul kom ik op Kayak.co.uk, als ik daar euro's van de ponden maak kom ik een tientje goedkoper uit dan op .com of .de
Prijsverschil is dus niet groot, maar mijn vraag is of het uitmaakt of je via Kayak.com, Kayak.de of Kayak.co.uk boekt.
Edit: ik zie al een verschil:
als ik op Kayak.co.uk een vlucht selecteer moet ik kiezen tussen ebookers.com en Netflight.com en word ik dus niet naar de site van de vliegmaatschappij zelf gestuurd
op Kayak.de kan ik kiezen tussen de KLM site en een andere site
en Kayak.com stuurt me rechtstreeks naar de KLM-site (het gaat om een Delta/KLM vlucht)
Blijft mijn vraag staan of er verschil is tussen boeken via de Kayak.com site en de Kayak.de site, en of beide kan/mag vanuit Nederland.
Ik las gisteren (maar ik kan die post niet meer terugvinden) dat als je op Kayak zoekt, je uiteindelijk via de website van de vliegmaatschappij boekt.
Hoe gaat het dan verder met de etickets? Loopt alles verder via de vliegmaatschappij zelf?
Bijvoorbeeld bij vluchtwijzigingen, dan bel ik vaak de maatschappij en is er vaak wel iets beters qua tijden, evt via andere tussenstop, en wordt dat kostenloos omgezet.
Blijft dat hier zo, of blijft Kayak er altijd ergens tussenzitten, en zal de maatschappij je dan in eerste instantie naar Kayak verwijzen om problemen op te lossen?
En hoe zit het met de verschillen tussen Kayak.com, Kayak.de etc
Bij Kayak.com staat de pagina op USA, dan kan ik wel de prijzen in euros krijgen, maar gelden die dan ook als ik vanuit Nederland boek?
Als ik USA wijzig in Duitsland word ik doorgeleid naar Kayak.de. Ik krijg daar dezelfde prijzen te zien als bij Kayak.com maar dan alles in het Duits.
Als ik UK invul kom ik op Kayak.co.uk, als ik daar euro's van de ponden maak kom ik een tientje goedkoper uit dan op .com of .de
Prijsverschil is dus niet groot, maar mijn vraag is of het uitmaakt of je via Kayak.com, Kayak.de of Kayak.co.uk boekt.
Edit: ik zie al een verschil:
als ik op Kayak.co.uk een vlucht selecteer moet ik kiezen tussen ebookers.com en Netflight.com en word ik dus niet naar de site van de vliegmaatschappij zelf gestuurd
op Kayak.de kan ik kiezen tussen de KLM site en een andere site
en Kayak.com stuurt me rechtstreeks naar de KLM-site (het gaat om een Delta/KLM vlucht)
Blijft mijn vraag staan of er verschil is tussen boeken via de Kayak.com site en de Kayak.de site, en of beide kan/mag vanuit Nederland.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Contacteer:
Kayak is een zoekmachine, die zoekt op verschillende sites, die van vliegmaatschappijen maar ook van brokers zoals ebookers, expedia en cheaptickets. Kayak verkoopt jou geen tickets en zal er nooit voor iets tussen zitten. Normaal gezien krijg je gewoon van de partij waar je boekt een referentie en dan direct of iets later ook je e-tickets. In het geval van vluchten met verschillende maatschapijen in 1 boeking met 1 referentie, is er altijd 1 maatschappij die verantwoordelijk is voor de boeking. Een maatschappij is denk ik nooit verplicht om jou te wisselen naar betere tijden zonder vergoeding.
Zoeken op kayak.de en .fr en .co.uk kan verschillende resultaten opleveren.
tip: Je kan in de URL bovenaan gewoon de .de wijzigen naar .co.uk om dezelfde zoekopdracht uit te voeren. Enkel de verfijning links moet je dan weer opnieuw doen.
Als je op kayak.com of kayak.co.uk kiest om in € weer te geven dan zie je inderdaad € bedragen maar dat is Kayak die dat omrekent voor jou. Wanneer je dan doorklikt op het resultaat, kom je op de boekingssite en zal het in dollar of pond zijn naar gelang. Ik weet dat er op het forum mensen zijn die soms via de .com sites hun tickets kopen in dollar zonder enige problemen. (Houd rekening met het kleine koersverschil op je kredietkaart). Ik zelf heb daar geen ervaring mee en probeer waar mogelijk de .de en .fr van Kayak te gebruiken.
ps: Ik kan me voorstellen dat sommigen annulatieverzekeringen moeilijk doen over tickets gekocht in het buitenland.
Zoeken op kayak.de en .fr en .co.uk kan verschillende resultaten opleveren.
tip: Je kan in de URL bovenaan gewoon de .de wijzigen naar .co.uk om dezelfde zoekopdracht uit te voeren. Enkel de verfijning links moet je dan weer opnieuw doen.
Als je op kayak.com of kayak.co.uk kiest om in € weer te geven dan zie je inderdaad € bedragen maar dat is Kayak die dat omrekent voor jou. Wanneer je dan doorklikt op het resultaat, kom je op de boekingssite en zal het in dollar of pond zijn naar gelang. Ik weet dat er op het forum mensen zijn die soms via de .com sites hun tickets kopen in dollar zonder enige problemen. (Houd rekening met het kleine koersverschil op je kredietkaart). Ik zelf heb daar geen ervaring mee en probeer waar mogelijk de .de en .fr van Kayak te gebruiken.
ps: Ik kan me voorstellen dat sommigen annulatieverzekeringen moeilijk doen over tickets gekocht in het buitenland.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
Okee, dit is me duidelijk.Stan.Gobien schreef:Kayak is een zoekmachine, die zoekt op verschillende sites, die van vliegmaatschappijen maar ook van brokers zoals ebookers, expedia en cheaptickets. Kayak verkoopt jou geen tickets en zal er nooit voor iets tussen zitten. Normaal gezien krijg je gewoon van de partij waar je boekt een referentie en dan direct of iets later ook je e-tickets. In het geval van vluchten met verschillende maatschapijen in 1 boeking met 1 referentie, is er altijd 1 maatschappij die verantwoordelijk is voor de boeking.
Dat ze het niet verplicht zijn snap ik, maar tot nu toe is me dit wel altijd gelukt (bij meerdere maatschappijen). Ik heb het dan wel over een vlucht die van hun zijde is gewijzigd (bijv. paar uur vroeger vertrek) of geannuleerd, waarbij ze je op een andere vlucht hebben gezet waar je niet blij mee bent.Een maatschappij is denk ik nooit verplicht om jou te wisselen naar betere tijden zonder vergoeding.
Bedoel je hiermee dat het dollarbedrag wordt gerekend als ik via Kayak.com heb doorgeklikt? Oftewel dat KLM in dit geval niet een euro-bedrag rekent maar een dollarbedrag?Als je op kayak.com of kayak.co.uk kiest om in € weer te geven dan zie je inderdaad € bedragen maar dat is Kayak die dat omrekent voor jou. Wanneer je dan doorklikt op het resultaat, kom je op de boekingssite en zal het in dollar of pond zijn naar gelang. Ik weet dat er op het forum mensen zijn die soms via de .com sites hun tickets kopen in dollar zonder enige problemen. (Houd rekening met het kleine koersverschil op je kredietkaart). Ik zelf heb daar geen ervaring mee en probeer waar mogelijk de .de en .fr van Kayak te gebruiken.
Dat het dan goedkoper is zou ik op zich niet raar vinden, omdat KLM voor niet-Nederlanders vaak goedkoper is dan voor Nederlanders, maar wel raar dat ik het via deze omweg dan toch zou kunnen boeken.
Ik wordt doorgelinkt naar klm.com vanaf Kayak.com. Daar staat ook het eurobedrag dat Kayak noemt. Bovenin het scherm staat daar als land Netherlands (waarschijnlijk omdat ik op mijn computer ook wel rechtstreeks op de klm-site naar prijzen heb gekeken). Nergens staat hier een dollarbedrag.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Contacteer:
Dat dit zo voor de KLM site zo is kan misschien wel kloppen, bij de brokers zal dit niet zo zijn.
Maar als je bijvoorbeeld een prijs krijgt op kayak.com van 500€ via cheaptickets.com zal je na het doorklikken de prijs bij cheaptickets.com ins $ zien.
Maar als je bijvoorbeeld een prijs krijgt op kayak.com van 500€ via cheaptickets.com zal je na het doorklikken de prijs bij cheaptickets.com ins $ zien.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
@ Teamlentini
Je vluchtprijs is niet verkeerd maar ook niet super laag. Als je de vluchttijden prettig vindt dan zou ik 'm boeken, anders zou ik verder zoeken.
De autohuur offerte is een ander verhaal, die vind ik behoorlijk aan de prijs. Ik heb even gekeken op Skyscanner en Kayak maar met wat zoeken zou je ipv 1400 Euro rond de 1100-1200 kunnen landen. O'Farell is trouwens midden in SF, wil je dit wel??
Je vluchtprijs is niet verkeerd maar ook niet super laag. Als je de vluchttijden prettig vindt dan zou ik 'm boeken, anders zou ik verder zoeken.
De autohuur offerte is een ander verhaal, die vind ik behoorlijk aan de prijs. Ik heb even gekeken op Skyscanner en Kayak maar met wat zoeken zou je ipv 1400 Euro rond de 1100-1200 kunnen landen. O'Farell is trouwens midden in SF, wil je dit wel??
Hello!
Ik vind momenteel tickets
DUS - LAS & SFO - DUS van 30/6/2013 tot 21/07/2013 aan 840€ pp.....en we zijn met 4 (vrouw + 2 kids)
Maar ik blijft twijfelen, nog effe wachten of gewoon doen?
Vind ik die nog aan dezelfde prijs (of minder
) in Brussel te vertrekken?
grtss
Ik vind momenteel tickets
DUS - LAS & SFO - DUS van 30/6/2013 tot 21/07/2013 aan 840€ pp.....en we zijn met 4 (vrouw + 2 kids)

Maar ik blijft twijfelen, nog effe wachten of gewoon doen?
Vind ik die nog aan dezelfde prijs (of minder

grtss
- Stan.Gobien
- Techmod
- Contacteer:
Brussel en Düsseldorf verschillen normaal niet veel, maar je kan altijd eens kijken hé.
Die 840€ is niet slecht, zeker niet. Kan misschien wel beter, maar misschien ook niet, prijzen zijn precies aan de hoge kant voor volgend jaar.
Die 840€ is niet slecht, zeker niet. Kan misschien wel beter, maar misschien ook niet, prijzen zijn precies aan de hoge kant voor volgend jaar.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
Zelf merk ik toch wel een prijsverschil van ongeveer 500 € in het nadeel van Brussel. Ik wacht af tot de acties bij Connections en anders zal het ook Dusseldorf worden.Stan.Gobien schreef:Brussel en Düsseldorf verschillen normaal niet veel, maar je kan altijd eens kijken hé.
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
- Stan.Gobien
- Techmod
- Contacteer:
Dan zou ik niet te lang twijfelen, als je dat een goede prijs vindt en anderen bevestigen dat straks ook, dan zou ik gewoon boeken. Als ik kijk voor jouw data dan is het goedkoopste van BRU rond de 1050€
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2891 Weergaves
-